Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Tarkoitus on Juhannuksen jälkeisellä viikolla käydä tekemässä noin viikon reissu Alaskassa viimevuoden mallisella vuokravesigessulla ja pääasiallisiksi ajotamineiksi meinasin varata oman vanhan Atlantis III:n ja alle Gerbingin sähköväliasun (sähköhousut, -takki, -hanskat ja -sukat / -kengänpohjalliset). Nuo kun ovat normivarusteita täällä kotimaassa +10 alittavilla keleillä.

    Omassa LoTjassa kun ei sähkövehkeiden kanssa tarvitse kitistellä, niin nuo ruokitaan kiinteästi asennettujen säätimien (Rheostaattien) välityksellä, joista yksi hoitaa takin ja hanskat, toinen housut ja sukat (jälkimmäisiä pidän harvoin) ja kolmannella kenkien pohjalliset.

    No, nyt olisi tarkoitus laittaa tuo koko nippu yhden irrallisen kaksialuesäätimen perään ja tempaista sähköt vuokragessun virranulosotosta irtoroikan avulla. Gerbingin mukaan nuo varusteet vetää ampeereita seuraavasti: Hanskat 2,2 A, takki 6,4 A, housut 4 A, sukat 2,2 A. Kaikki yhteensä siis 17 A. Tosielämässä kaksi rheostaattia pätkii virtaa niin, että eihän tuollaista 17 ampeeria jatkuvasti vedetä, mutta säätimien asetuksista (=päälläoloajan säädöstä = kuskin palelemisasteesta) riippuen muutamien sekuntien yhtäaikaista päälläoloa ei tietenkään voi välttää.

    Eri keskusteluja joskus ohimennen puolittaisella säälintunteella seurattuani leviää nyt pelko persiiseen, että eihän tuollainen virranotto näissä nykyhärpättimissä onnistu. Kylmä tulee, jos kuvittelen, että sieltä virranottotöpselistä riittäisi sähköä...
    Vai onnistuuko sittenkin? Onko kellään omakohtaista kokemusta noiden känniväyläohjattujen pistokkeiden virran (A) tai tehon (W) syöttökyvystä?
    Jollei tuo onnistu, niin varaudun ottamaan mukaan töpselin, jonka piuhat saan suoraan kiinni akun napoihin ja väliin vain 20A sulake, niin eiköhän tuo pelitä...

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  2. #2
    Ohjekirja sanoo että kaikki pistokkeet yhteensä max 5A
    ...
  3. #3
    Lainaa Bh5891 kirjoitti Katso viesti
    Ohjekirja sanoo että kaikki pistokkeet yhteensä max 5A
    Ajoin kuukausi sitten Gessun Baijerista Tallinnaan, lämpötila n. +5 C. Virta ei riittänyt kahvalämppäreihin (muutenkin tehottomat), housuihin ja paitaan. Kytkin housuista virran pois.
    R1200GS, F700GS
  4. #4
    Lainaa Bh5891 kirjoitti Katso viesti
    Ohjekirja sanoo että kaikki pistokkeet yhteensä max 5A
    Jassoo...kiitoksia, tämä riittääkin eli akulta otetaan suora syöttö.


    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  5. #5
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    Jassoo...kiitoksia, tämä riittääkin eli akulta otetaan suora syöttö.


    t. pozo

    Paljonkohan laturissa on reserviä ? voi olla että joudut ajamaan ilman valoja jotta tuliliiveille riittää sähköä pidemäksi aikaa. kenelläkään teknisiä tietoja tuon vehkeen laturista ? sitten ynnäilee valot yms muut kulutukset ja arvioi paljonko jää jäljelle.
  6. #6
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Paljonkohan laturissa on reserviä ? voi olla että joudut ajamaan ilman valoja jotta tuliliiveille riittää sähköä pidemäksi aikaa. kenelläkään teknisiä tietoja tuon vehkeen laturista ? sitten ynnäilee valot yms muut kulutukset ja arvioi paljonko jää jäljelle.
    No älä nyt herranjestas pelottele! Onko nää nykyvehkeiden laturit sitten menneet ihan fillaridynamoiksi?

    Piti oikein Googlata, ja 510 W löysin jostain näiden uusien Gessujen laturitehoksi. Eihän se ihan LoTjan 840 Wattia vastaa, mutta luulisi tuollakin nyt jonkin hiilen pullossa saavan etuvalona hehkumaan samalla kun kuski pysyy lämpimänä...

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  7. #7
    Voi hiukan kintaalla olla. Valot ja bensapumppu vie ehkä yhteensä 150W ja normaali ajonopeuksilla laturi ei ehkä tuuppaa kun 300-400W. Eli varusteille jää vain 150-250W josta kahvalämppäritkin varmaan vie sen 50W. Eli muuhun jää noin 10-15A
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  8. #8
    Mitähän kummaa ne on menneet tekemään sähköpuolella vesigessuihin?

    GS LC - 580W
    GSA LC - 510W (!)

    vs. edelliset:

    GS & GSA - 720W

    Oikeastiko ne on pienentäneet laturia ja Adveen vielä pienin??
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  9. #9
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    Mitähän kummaa ne on menneet tekemään sähköpuolella vesigessuihin?

    GS LC - 580W
    GSA LC - 510W (!)

    vs. edelliset:

    GS & GSA - 720W

    Oikeastiko ne on pienentäneet laturia ja Adveen vielä pienin??
    Vastaa BMW:n tourer"kehitystä" eli

    K 1200 LT 840 W -> K 1600 GT(L) 580 W . Tuo 580 W oli siis alkuperäisissä GTL:issä. Kuka tietää ehkä uudempiin on löydetty taas sekunnin halvempi 510 Watin dynamo.

    Jaa niin, ehkä laturi on tuossa samalla keventynyt 80 grammaa! Sehän toki pyhittää kaiken...

    Noin se kehitys kehittyy...

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  10. #10
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    Mitähän kummaa ne on menneet tekemään sähköpuolella vesigessuihin?

    GS LC - 580W
    GSA LC - 510W (!)

    vs. edelliset:

    GS & GSA - 720W

    Oikeastiko ne on pienentäneet laturia ja Adveen vielä pienin??
    Yksi syy on se että käytännössä kaikki valot on LED valoja, myös ajovalot (suurin osa tilaa uuden LC Gessunsa LED ajovalolla)
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  11. #11
    TAAS yksi hyä ja perusteltu (talvella eriten), syy jutailla vain wanhoilla Gessuilla.....
  12. #12
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Yksi syy on se että käytännössä kaikki valot on LED valoja, myös ajovalot (suurin osa tilaa uuden LC Gessunsa LED ajovalolla)
    Tarkennus vielä kommenttiini.
    Omassa Gessussani kun on kaukovalot päällä (gessussa palaa myös lähivalo kaukovalon kanssa) sekä sumuvalot, on yhteenlaskettu wattimäärä 225W .
    Vesigessussa kun on vastaavat valot päällä on yhteenlaskettu wattimäärä 18W.

    Ero siis yli 200W LC mallin eduksi.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  13. #13
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    No älä nyt herranjestas pelottele! Onko nää nykyvehkeiden laturit sitten menneet ihan fillaridynamoiksi?

    Piti oikein Googlata, ja 510 W löysin jostain näiden uusien Gessujen laturitehoksi. Eihän se ihan LoTjan 840 Wattia vastaa, mutta luulisi tuollakin nyt jonkin hiilen pullossa saavan etuvalona hehkumaan samalla kun kuski pysyy lämpimänä...

    t. pozo
    Tarkoitus ei ollut pelotella, pistää vaan laskemaan nuo arvot. Mulla oli joskus GT380 jonka lataus oli aika heikko. Siihen oli laitettu H4 polttimo ja kun laittoi pitkät valot päälle (60W) niin akku alkoi purkaantumaan pikkuhiljaa. Saattoi olla rikkikin. Mutta Cagiva Frecciassa ( luultavasti myös Mitokin) oli oikeasti niin onneton lataus että valot päällä ajettaessa akku ei lataantunut. Italiassa kun ei valoja tarvittu yleensä , näin ainakin joka paikassa seliteltiin tuota. Otat matkaan pihtivirtamittarin ja mittaan akun miinusjohdosta ( yleensä helpmopi) mihin suuntaan virta kulkee kun kaikki vehkeet on päällä yhtäaikaa.
  14. #14
    LC mallien kahvalämppärien tehosta.

    Eilen ilmestyneessä Bikessa oli vertailussa isot Adventuret joilla ajettiin kevään viileissä olosuhteissa 3000km.
    LC Gessun kahvalämppäreistä todettiin että ovat niin tehokkaat että niillä lämmittää koko kehon.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  15.  
  16. #15
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    LC mallien kahvalämppärien tehosta.

    Eilen ilmestyneessä Bikessa oli vertailussa isot Adventuret joilla ajettiin kevään viileissä olosuhteissa 3000km.
    LC Gessun kahvalämppäreistä todettiin että ovat niin tehokkaat että niillä lämmittää koko kehon.
    Isommalla teholla kahvat tosiaan lämpiävät niin paljon, ettei enää viitsi pitää käsiä kahvoilla. Tiedä sitten olisiko se kovilla pakkasilla oikea teho. Sen sijaan alemmalla teholla lämpö ei oikein tunnu riittävältä viileillä (0-5C) keleillä. Tuohon kun saisi kolmannen tehoasetuksen noiden kahden välille, se voisi olla juuri sopiva.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT