offtopiccia, mutta mutta, Virittäjissä Salo ajoi "aussi peltoautolla" 1.25 Alastarossa, niin mahtoiko olla täyspitkä rata vai jotenkin typistetty? Jos nimittäin oikein katsoin, niin keskinopea ajoi videolta tsekattuna jotain noin 1.40 tai himpusti alle? Ajoiko Salo noin he-vetin kovaa vai mitä?![]()
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Kiitos mukavasta viikonlopusta, vaikka omalta osalta ajot jäikin harmillisen vähiin. Tekniset ongelmat eivät kuitenkaan estäneet viettämästä hauskaa viikonloppua huippuporukassa. Ens viikonloppuna sitten uusiksi Botnialla.
Honda CBR1000RR '08
ex. Yamaha FZ6-S '06
Viimeksi muokannut: siki; 25.05.2015 klo 11:14. Syy: Typo.
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Ja sitten asiaan. Oikein paljon kiitoksia taas kaikille. Hidas ja kankee, näin pitkän tauon jalkeen, ja muutenkin ihan hakusessa. No ei voi mitään, kyl se siittä.Ja Hansulle suurkiitos taas hianoista kuveista. Kiitos.
![]()
Viimeksi muokannut: siki; 25.05.2015 klo 11:19. Syy: Typo
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Saattaa olla eri rinkula tai sitten pirun nopea peltoauto. Ko. videossa ajat olivat välillä 1.36.5 ja 1.38.7 ja se oli ryhmän keskiarvon alapuolella. Käytännössä kaikki menivät välillä 1.30-1.40 joitakin poikkeuksia yli ja ali.
1.25 on jo reilusti nopean ryhmän puolella.
Löytyykö Virittäjien jakso netistä?
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Katsomo nettipalvelussa on 4 jaksoa.
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990
Edit. Pitääkin tarkistaa tuolta katsomosta, että mitä rataa ne ajaa.
Edit 2. Joo. Näköjään oikeasee Palmasin, mutta ajaa radan lopun mopojen lenkkiä. Eli ei ihan helposti vertailukelposta aikaa saa.
Normaalisti autojen ja pyörien ajaman radan välillä on kierrosajassa eroa n. 4 sekuntia. Ja Virittäjissä Camaro Cupin laitteella Salo ajo karvan alle 1:19 ja ko. laitteiden rataenkka autojen rataa pitkin on 1:19 tasan, joten aika saman pituselta vaikuttas tuo virittäjien rata vs. autojen normaali rata.
Viimeksi muokannut: Nitrous; 25.05.2015 klo 12:35.
Superbike #7
Olipa taas hauskaa, vaikka oli ihan hirveetäKiitos kaikille Rykkösen tärinöissä avustaneille ja mukana v*ttuilleille
![]()
"Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
Kiitos kaikille! Eka ratapäivä tälle kaudelle ja kivaa oli. Zetaan verrattuna tuo R6 oli kyllä sellanen peli, että hymy oli herkässä. Vielä kun tottuu mopoon lisää ja saa ajolinjat ja merkit paremmin paikalleen, niin suupielet on korvissa asti.
Älä sä turhaan kiittele, kun ei sitä saatu kuntoon. Torua pitäis prkl.. paitsi ehkä Jaskaa, joka sentään tsekkas niitit ja yritti oikeasti auttaa![]()
Viimeksi muokannut: Pitkiss; 25.05.2015 klo 16:32. Syy: tarkennusta..
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Yllätyin kyllä ittekin miten helposti lipsahti pyörä alta pois... Gummit on viimekesänä alle laitetut M7RR:t, katurenkaan kuvio ja seos siis, mutta käsittääkseni pitoa pitäisi kuitenkin olla - sit kun rengas on lämmin. Tais olla aavistus liikaa intoa, renkaat kylmänä ja pää jäässä
Loppupäivä menikin sitten aamupäivän traumoja parannellessa. Ja alkoihan se pikkuhiljaa kulkeakin, vai olisko vaan ollu kevyempi pyörä ku vilkku jäi sinne mutkaan.
Mutta tuo hetki pois lukien mainio päivä! Järjestelyt toimii ja porukka on liikkeellä hyvällä hengellä.![]()
Tuli itse tapeltua viime kaudella hieman liiankin pitkään tärinäongelman kanssa, joka paljastui lopulta kieroiksi jarrulevyiksi. Niittien herkistely ei vaikuttanut ongelmaan ja ne tuntuivatkin olevan hyvin liikkuvat. Vahvistamaton fakta ja oma perse-dyno kertoo kuitenkin, että myös omassa ohjauslaakerissa oli sanomista. Stormilta sai kartiolaakerisarjan alle 60e (uusi vakio marmoritiskiltä ~200e), jonka pitäisi olla rakenteena vahvempi ja fiksumpi, jonka asentamisessa kannattaa olla huolellinen (vaatinee pienemmän momentin kuin kuulalaakeri). Omat ongelmat poistui, kun kävi jarrulevykaupassa ja vaihtoi ohjauslaakerin. Tämä kokemus vain rata-ajosta.
Mikäli tärinä on kevyelläkin jarrulla nopeataajuista ja ilmenee etenkin kovasta vauhdista (lähellä 200km/h) jarruttaessa, kiero jarrulevy lienee syyllinen. Tämä on suhteellisen helppo testata, mikäli saat jostain lainaan suoraksi tiedetyt jarrulevyt (ovat aika tyyriit ostaa pelkästään testiä varten).
Kiitos kaikille ratapäiväkävijöille, aivan huippu viikonloppu, joka jatkui vielä hieman ennen kello kolmea Oulun motarilla auringon noustessa![]()
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Kuvaajiahan oli muitakin,etenkin kahvilamutkan kuvat ois kiva nähdä myös.
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Toksia omastakin puolesta, hauskaa oli ja joitakin oppeja jäi taas varmasti hihaan (Knakun vinkit jarrupaikoista jne.)
Eläkeläisellä on noin 500 kuvaa sunnuntailta kamerassa, pyöri juuri tuolla kahvilan mutkassa, mutta ei ole vielä ehtinyt perkaamaan ja säätämään. Nyt menee 3 päivää talon maalauksessa, mutta eiköhän tuo noita sen jälkeen ehdi katsomaan ja laitan tänne sitten linkin kuviin.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Lauantain kuvat kiinnostais täälläpäin. Olin matalalla profiililla liikenteessä, vaikka teltta olikin pystyssä. Kerran oikaisin kakkosmutkasta kolmosen jälkeiselle suoralle, mutta sairasautoa ei tarvittu enkä edes kaatunut, eli selvää kehitystä vuoden takaisesta![]()
Triumph Street Triple 765 -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Suurkiitokset järjestäjille suunnuntain 24.5 päivästä. Oli muuten parhaiten järjestetty
ratapäivä miesmuistiin. Porukka oli mukavaa ja sää helli, ja oma kierrosennätyskin
tuli saavutettua.
Voiko enää mukavampaa olla !
Pemari kuski keskihitaasta !
Kiitos kanssa omasta puolesta kaikille. Eka kerta koko viikonlopun ajelemassa joka olikin paljon mielekkäämpää kuin edestakas ajelu.
Vähän oli viileämpi kuin viime vuonna kun ekaa kertaa rataa tuli kokeiltua kevään ajotaidossa.
Motoparkissa sit seuraavan kerran.
Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
Ex Daytona 675 07
Ex honda hornet 900 05
Ex honda cbr 600f
Ex kawasaki zx6r 98
Jos haluaa itestä hyviä kuvia niin ei kannata ajaa S^Hansu kanssa samassa ryhmässä...
Kiitos silti kaikille.![]()
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green