Onko kellään kokemuksia? Kannattaako varata etukäteen, vai onnistuuko ihan paikan päällä?
Voi veljet!
Viime viikon maanantaina 10.8. ajoin satamaan Sardiniassa noin 0650. Sain liput 0700 lähtevään lauttaan, joka oli puoli tyhjä. Otin samalla myös paluun 1700 lauttaan, joka oli sitten täynnä.
Eli, tod.näk pääset lauttaan pyörän kera, mutta luvata en tietenkään voi.
Ps. suosittelen Sardinia ja Korsikaa. Pidin molemmista kovasti. Kerro ihmeessä mikäli tarvitset reittimielipiteitä.
OK, dänks! Eli Bonifacion ja ST Galluran satamissa lienee lipunmyyntipisteet? Tarkoitus on mennä 2.9. Livornosta Korsikalle ja siitä ajella alas Sardiniaan. Löytyikö saarilta jotain mitä ei voi missään tapauksessa missata?
Voi veljet!
Mä ostin liput Sardiniasta satamasta. Korsikan päästä ei ole tietoa. Jouduin aika vauhdilla ajamaan lauttaan. Melko varma olen (99%), että lipunmyyntipite on myös Bonifacion satamassa.
Mä laitan omia näkemyksiä paremmalla ajalla. Olen juuri itsekin matkalla.
Kivoja teitä löytyy molemmilta saarilta, googlesta vain kiharimmat vaihtoehdot. Olen mennyt Livornosta Bastiaan, ihan ok reitti. Satamista olen hommannut liput saarten välillä ilman ongelmia, mutta koskaan ei tiedä?
Samoin olen mennyt Barcelonasta Porto Torresiin ei huono reitti sekään yön yli lauatalla.
https://www.youtube.com/watch?v=zsFITAeQnlU
Pois tullut Arbataxista Civitavecciaan yölauttalla (ss198 kiva tie :https://www.youtube.com/watch?v=-_fsecj6uUE ) tai Ajacciosta Nizzaan. Vaihtoehtoja löytyy ja Ajacciossa esim Napoleonin kotimuseo oli ihan kiinostava.
Lokakuussa tarkoitus ajaa Sisiliaan ja sieltä yölautalla Sardiniaan ja pyöriä saarilla muutama päivä ja pois joko Marceilleen tai suoraan Barcelonaan minne pyörä jää talveksi ?
Viimeksi muokannut: pusi; 29.08.2015 klo 17:43.
pl
Ihan vaan nyt tiedoksi, että Bonifaciossa( Korsika ) ja Santa Teresassa ( sardinia) on lipunmyyntipisteet. Aukeavat n. 1,5 h ennen lautan lähtöä. Livornon satama Italiassa on muuten todella huonosti kyltitetty. Kannattaa kysellä portilta omaa lauttaa, ennen kuin lähtee seikkailemaan satama-alueelle. Korsikalla oli muuten hienot mutkapätkät. ( Bastia - Ajaccio - Bonifacio)![]()
Voi veljet!