Seikkailu on jatkunut Turkista Balkanin läpi Venetsiaan. Radio lakkasi kuulumasta. Ei auta miinuskengän irroittaminen. Näytöllä näkyy sana "radio", mutta ei BMW jne. Mikä neuvoksi?
Vakavampi ongelma ilmeni tänään Kroatiassa nopeassa (=paniikki) jarrutuksessa pelkästään etujarrulla: etupyörä oli kuin liukkaalla jäällä, nytkähteli muutaman kerran, eikä nopeasta pysähtymisestä ollut ajatustakaan. Onneksi edessä olevan auton vasemmalla puolella oli tilaa, muuten olisi rytissyt. Epäilen ABS:sää. Mitä tähän sanotte?
BMW K 1200 LT -04
(ed. Vespa Primavera -71)
Jos olet tuon akun irrottamisen jo tehnyt, eikä auttanut muuten "vauhdissa lopettaneeseen radioon" niin kotikonstit alkaa olla käytetty. Sadehan tekee tunnetusti tuhojaan kontrolliyksikössä jos on päässyt pahasti kastumaan ja päätevahvistimet paukkuvat aikanaan, jos tuota huudattaa kaiuttimien kautta, Pieni mahdollisuushan aina on, että joku johtosarjan liitin on löystynyt tai tuolla on kosketushäiriö.
Mitä tulee jarruihin, niin kokeilematta, kaukoparannuksena sanoisin, että ABS siellä vaan teki yltiöliukkaalla alustalla työtään. Jos varoitusvaloja ei syttynyt/näkynyt, niin noinhan se ABS käyttäytyy liukkaalla alustalla. Tulee olo, jotta "onko tässä jarruja ollenkaan".
<p>2002-2014</p>
Pääsihän se Turkin vuoristossa kastumaan oikein kunnolla kahden asteen lämpötilassa.
Mitään apsin valoja tai muitakaan varoitusvaloja ei palanut. Jos noiden jarrujen kuuluukin toimia noin, niin ei hyvä!
BMW K 1200 LT -04
(ed. Vespa Primavera -71)
Siellä seudulla (Albaniassa) oli minullakin LT:n jarrujen kanssa vähän samanlaista ohjelmaa. Asfalttiteilläkin oli sellaista mukavaa nimismiehenkiharaa ja LT:n alusta ei vain ehdi niihin regoida, mutta ABS ehtii. Onneksi moottorijarrukin auttaa.
Pariin otteeseen meinasi vetää mutkasta pihalle kunnes osasi katsoa vähän tarkemmin millaista tiestöä siellä edessä oikein on.
GSA:n kanssa ei vastaavaa ongelmaa ole esiintynyt![]()
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Niin ja olihan se akun miinuskenkä riittävän pitkään irti? Mulla on ollut joskus tuota samaa oiretta ja kerran radio aamulla heräsi kun oli miinuskenkä irti yön yli.
Yksi keino välttää radion äkkipimenemisiä on myös se, että sammutat radion siitä ON/Off painikkeesta ennen kuin starttaat pyörän. Tuota vain ei aina tahdo muistaa, kun radio tulee sammutetuksi pelkästään virta-avaimesta...
Ja juu, jos etupyörän alle sattuu sopivasti töyssy tai pari, niin ABSit saattaa kyllä aiheuttaa housupyykkiä, kun jarruja ei tunnu olevan ollenkaan. Jos ei merkkivaloja jää päälle, niin sitten ne on ok. Ihan vielä OT-kysymyksenä, että milloin pyörääsi on viimeksi jarrunesteet vaihdettu? Vanhat puolet vettä sisältävät nesteet ei nekään mitenkään paranna integraali-servo-ABSien toimintaa...Ainakin pitäisi vaihtaa joka toinen vuosi.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Kyllähän ne nesteet piti vaihtaa 80tkm huollossa alle kaksi vuotta sitten. Itse pitäis vaihtaa, niin tietäisi ne sitten myös vaihdetuiksi. Tiet ovat varsinkin Balkanin puolessa kyllä olleet liukkaita kuivanakin: paikallaan ollessa ei meinaa töppöset pitää asvaltilla. Albania oli ennakkoluuloiselle positiivinen yllätys teiden suhteen, passi se liukkaus.
BMW K 1200 LT -04
(ed. Vespa Primavera -71)
Radio heräsi henkiin, kun lepuutin miinuskenkää yön yli Pozon ohjeen mukaisesti. Kiitos. Nyt Berchtesgadenissa.
BMW K 1200 LT -04
(ed. Vespa Primavera -71)
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo