Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Minulla R1150 GS 2001 , ja varoituksen sana kaikille!

    etummaisten putkien väissä oleva väliputki
    oli kulunut 80% altapäin ja ulkopuolelta (alapuolelta)ja kynällä saa kulumasta läpi, ei odottanut kuin kunnon painetta.
    Hiontunut alapuolelta ja hinkannut nopeusmittarin tms, vaijeriin joka siinä on,
    Jos epäselvä kuvaus, soita 050 438 8402
  2. #2
    Olisiko täysi mahdottomuus saada valokuvia kyseisestä kohdasta? selventäisi varmasti paremmin asiaa
  3. #3
    Katsastuksessahan ne autojenkin jarruputket/letkut käydään läpi, ja annetaan vielä kunnolla sitä painettakin. Mutta näillähän se on tarpeetonta. Luulisi noi osaavan ilman kuviakin tarkastaa, jos haluaa, ettei sitä katsastuspakkoa runnota läpi?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  4. #4
    Hyvät ystävät, kärä vänner. Sanomatta selvää kaikille meille pitäisi olla, että kun jarruputkilla on ikää +10v niin niiden kuntoon pitää (valokuvia tai ei) kiinnittää huomiota. Jos oikein tulkitsen, on kyse teleskoopit yhdistävän sillan (fork bridge) takana kulkevasta jarruputkesta.

    Eli kyllä noi jarruputket vaatii oikeasti huomiota ja (ainakin) jos mopo on yli 10v vanha niin silloin ne pitää vaihtaa.
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Eli kyllä noi jarruputket vaatii oikeasti huomiota ja (ainakin) jos mopo on yli 10v vanha niin silloin ne pitää vaihtaa.
    Joo, niinhän noi pitäisi. Vaan aika harva taitaa vaihdella, yhtä harva autossa, ennen kuin katsastussetä käskee. Itsellä kolme kertaa vaihdatettu, kerran poljettu poikki.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  6. #6
    Nuo letkut/putket on tosiaan syytä vaihtaa viimeistään pyörän täyttäessä 10v; mieluimmin jo aiemmin. Ne ovat aika kovalla koetuksella niin ulkoisesti kuin sisäisestikin.
    Kun viime kesänä ostin vanhan gessun (vm 2002), vaihdatin kaikki letkut ennen kuin noudin pyörän liikkeestä, vaikkei niissä ollut päällisin puolin vikaa eikä koeajossakaan ilmennyt toiminnallisia puutteita.
    Turvallisuudesta ei ole syytä säästää.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  7. #7
    Ei ole ollenkaan paha tapa ottaa silloin tällöin koko kouralla kahvasta kiinni ja puristaa niin perkuleesti. Pysähdyksissä siis.
    Aika harva nykypyörä vaatii kovin suurta voimaa edes täysjarrutuksessa. Jos sen jarrulinjan koeponnistaa kaksin, kolminkertaisella paineella välillä, on aika paljon enemmän varmalla puolella jarruromujen kunnosta kuin vain huoletta ajelemalla.
  8. #8
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Ei ole ollenkaan paha tapa ottaa silloin tällöin koko kouralla kahvasta kiinni ja puristaa niin perkuleesti. Pysähdyksissä siis.
    Tuosta tulikin mieleen autokoulun opettajan aikaan antama neuvo, että kerran viikossa parkkipaikalla polkee jarrua niin paljon kuin jaksaa. Jos silloin jokin paikka hajoaa, se hajoaa paikalla ollessa eikä ajaessa.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  9. #9
    Lainaa AXP kirjoitti Katso viesti
    Tuosta tulikin mieleen autokoulun opettajan aikaan antama neuvo, että kerran viikossa parkkipaikalla polkee jarrua niin paljon kuin jaksaa. Jos silloin jokin paikka hajoaa, se hajoaa paikalla ollessa eikä ajaessa.
    Jep, ja ainut tapa pitää kaikki jarruosat, varsinkin autossa, liikkuvina. Saman kun tekee vielä pikkuvauhdista peruuttaessa, niin välttyy aika monelta takajarrujen jumiltakin
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #10
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Itsellä kolme kertaa vaihdatettu, kerran poljettu poikki.
    itsellä kans autosta kerran katsastuksessa poljettu puhki, kun yleensä käsken painaa ihan kunnolla, että takalevytkin saa liikettä. leima tuli ja kaupan pihaan ajoin, niin pehmeä poljin. ja vasta katsastettu auto, ei voinu olla vikaa!

    mut mites nuo teräspunosletkut, kaipa ne kestää kuitenkin reippaasti pitempään?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #11
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti

    mut mites nuo teräspunosletkut, kaipa ne kestää kuitenkin reippaasti pitempään?
    En kyllä kymmentä vuotta teräspunoksillakaan yrittäs. Toisaalta jotkut näyttää selviävän kymmenen vuotta samoilla jarrunesteilläkin.

    Toi letkujen vaihto ei oo paha rasti, eikä ne nykyään oikeestaan maksakaan mitään. Just vaihdoin kilpuriin kaikki jarruletkut ja hintaa tuli 75€. Noi oli vielä vähän normaalia kalliimmat kun toiseen etuletkuun piti tehdä T-haara jarrupaineanturia varten.
    Superbike #7
  12. #12
    no ei näemmä ole kyllä hinnan kiro. viittii vaan tehdä ja ilmailla..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  13. #13
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    no ei näemmä ole kyllä hinnan kiro. viittii vaan tehdä ja ilmailla..
    Etujarrujen ilmaukseen tais palaa n. 10 minuuttia. Iso lääketruutta ja pätkä kumiletkua on näppärä apu. Käytännössä siis jarrunestesäiliön kansi auki, ruisku letkulla jarrusatulan nippaan kiinni, nippa karvan auki ja painetaan jarruneste satulaan/letkuun. Kun tulee säiliöön asti, nippa kiinni ja toiselle puolelle sama homma. Tuon jälkeen pumppailua ja kaksi-kolme kertaa jokainen nippa normi-ilmauksella auki alhaalta ylöspäin. Takajarruun meni sitten n. vartti kun piti napata satula irti, että sai sen vikan kuplan tulemaan letkusta nipalle asti.

    Letkut muuten hommasin täältä: http://shop.mamasan.fi/product/show/...nosjarruletkut
    Kävelin vanhojen letkujen kans paikan päälle ja kerroin mitä muutoksia haluan ja värinkin sai ihan ite valita. Hyvä asiakaspalvelu oli ja letkut oli valmiina seuraavana päivänä. Normaalisti ilmeisesti nuo valmistus odottaessa, mutta nyt oli sen verran ruuhkaa kevätsesongin myötä, ettei ehtiny heti tekemään.
    Superbike #7
  14. #14
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ja sittn kun ne letkut vaihtaa niin ehdottomasti kans uudet tiivisteprikat 2kpl per letkun pää / banjopultti. Ei maksa mitään mutta ovat kertakäyttöisiä. Itse tappelin vuotavien banjojen kanssa kunnes ostin uudet alumiiniset tiivisteet autovaraosaliikkeestä. Monen kokoisia oli mutta ostin suunnilleen oikeet. Loppui vuotaminen ja hillitön ilmaaminen ja jarrunesteen kanssa lotraaminen. Kupariset tiivisteet voi kai hehkuttaa uudelleen pehmeiksi. Alkuperäiset mulla ei ollut alumiinia eikä kuparia, mutta avaamissen jälkeen eivät pitänyt.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #15
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ja sittn kun ne letkut vaihtaa niin ehdottomasti kans uudet tiivisteprikat 2kpl per letkun pää / banjopultti. Ei maksa mitään mutta ovat kertakäyttöisiä. Itse tappelin vuotavien banjojen kanssa kunnes ostin uudet alumiiniset tiivisteet autovaraosaliikkeestä. Monen kokoisia oli mutta ostin suunnilleen oikeet. Loppui vuotaminen ja hillitön ilmaaminen ja jarrunesteen kanssa lotraaminen. Kupariset tiivisteet voi kai hehkuttaa uudelleen pehmeiksi. Alkuperäiset mulla ei ollut alumiinia eikä kuparia, mutta avaamissen jälkeen eivät pitänyt.
    Noiden uusien letkujen mukana tuli kivasti oikee määrä kupariprikkoja ilman erillistä pyyntöö. Ja kysyttiinpä vielä, että tarttenko banjopultteja.
    Superbike #7
  16. #16
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    mut mites nuo teräspunosletkut, kaipa ne kestää kuitenkin reippaasti pitempään?
    Autoon aikoinaan laitoin teräspunosjarruletkut joissa oli valmistajan myöntämänä 8v takuu, et kuvittelis et ne jotain kestää?
    Viimeksi muokannut: tuomaz-z1000; 13.04.2015 klo 20:11. Syy: takuuaikaa tarkennettu
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  17. #17
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti

    Letkut muuten hommasin täältä: http://shop.mamasan.fi/product/show/...nosjarruletkut
    Kävelin vanhojen letkujen kans paikan päälle ja kerroin mitä muutoksia haluan ja värinkin sai ihan ite valita. Hyvä asiakaspalvelu oli ja letkut oli valmiina seuraavana päivänä. Normaalisti ilmeisesti nuo valmistus odottaessa, mutta nyt oli sen verran ruuhkaa kevätsesongin myötä, ettei ehtiny heti tekemään.
    Kiitos tiedosta. Vaikuttaa hyvältä paikalta. Pannaan muistiin. Jos kaveritkin taas kysyvät.
    Itse hommasin omaani Dunlop Hiflexistä tiskiltä odottaessa, mutta siellä oli vaan ihan perushydrauliletkua eikä mitään värejä yms.
    Olen niitä tilannut kavereilleni Saksan Ebaystä ja sieltä saa kanssa monen väristä.
    Pekka
  18. #18
    Spiegleriltä saa haluamissaan väreissä ja haluamallaan bling-bling'illä mielestäni vielä hyvin kohtuullisella summalla. Mallikohtaiset valmiit sarjat, jotka ainakin oman kokemuksen perusteella istuvat just eikä melkeen...
    <p>2002-2014</p>
  19. #19
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Kiitos tiedosta. Vaikuttaa hyvältä paikalta. Pannaan muistiin. Jos kaveritkin taas kysyvät.
    Itse hommasin omaani Dunlop Hiflexistä tiskiltä odottaessa, mutta siellä oli vaan ihan perushydrauliletkua eikä mitään värejä yms.
    Olen niitä tilannut kavereilleni Saksan Ebaystä ja sieltä saa kanssa monen väristä.
    Kyselin Dunlopilta letkuja ja pelkkä T-kappale jarrupaineanturia varten olis tosiaan ollu 105€/kpl, joten piti katella muualta vähän halvempia.
    Superbike #7
  20. #20
    Jos kumiletku niin ok, aurinko vaikuttaa ja myös kumi joustaa, oli se enemmän väsynyt tai ei.

    Mut tuo teräspunosletku, pinnassa tuntuu olevan kova muovi, sisällä teräs. Mahtaako aurinko vaikuttaa niin paljon ja muutenkin teräs ei veny niin paljon muutenkaan..

    Kunhan mietin, kuka heittää ensimmäisen kiven..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  21. #21
    Lainaa AXP kirjoitti Katso viesti
    Nuo letkut/putket on tosiaan syytä vaihtaa viimeistään pyörän täyttäessä 10v; mieluimmin jo aiemmin. Ne ovat aika kovalla koetuksella niin ulkoisesti kuin sisäisestikin.
    Kun viime kesänä ostin vanhan gessun (vm 2002), vaihdatin kaikki letkut ennen kuin noudin pyörän liikkeestä, vaikkei niissä ollut päällisin puolin vikaa eikä koeajossakaan ilmennyt toiminnallisia puutteita.
    Turvallisuudesta ei ole syytä säästää.
    Esim. Kawasakin huoltokirjassa olevassa taulukossa jarruletkujen vaihtoväliksi ilmoitetaan 4 vuotta.
    Aika heikosti taidetaan ohjetta noudattaa ja tuskin merkkihuollotkaan automaattisesti vaihtaa uudet jarruletkut jos 4 vuotta vanhan Kawan kiikuttaa määräaikaishuoltoon.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  22.  
  23. #22
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Esim. Kawasakin huoltokirjassa olevassa taulukossa jarruletkujen vaihtoväliksi ilmoitetaan 4 vuotta.
    Aika heikosti taidetaan ohjetta noudattaa ja tuskin merkkihuollotkaan automaattisesti vaihtaa uudet jarruletkut jos 4 vuotta vanhan Kawan kiikuttaa määräaikaishuoltoon.

    Tuossa ois hyvä kuitin paikka ostajalla, jos tuotetta kaupataan "taydellisellä huoltohistorialla"...