Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 132:een 132:sta
  1. #121
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mulla on toi 802R hiilariversiona. Voin kyllä lämpimästi suositella ratahommiin. Noissa X-liten potissa kannattaa huomioida sitten myös se, että tiettyjen mallien/värien mukana tulee toinen visiiri kaupan päälle. Otin ite ton värityksen just sen takia kun sain tumman visiirin samaan rahaan mukaan. Yksi asia mihin kannattaa kiinnittää huomioita ratapottaa hankkiessa on visiiriaukon korkeus. Touring kypärissä visiiriaukko on yleensä vähän matalampi, koska touring mopoilla ajetaan selkä pystyssä. Tuo matala visiiriaukko sitten leikkaa näkökenttää varsinkin kyykkymopolla rataa kiertäessä kun kuski roikkuu matalana pyörän sivulla. Varsin kettumaista jos kypärän takia ei nää kuin muutaman metrin eteensä.
    Toi tumma visiiri tarkoittaa ilmeisesti sitä vihreetä visiiriä mikä näyttää mustalta? Noita kahta eri 802r testasin juuri sen takia että toinen oli kirkkaalla visiirillä ja toinen tolla tummalla (vihreällä) visiirillä. Tuo 802r on tarjouksessa stormilla 299€ joka on aika hyvä tarjous kun lähtöhinta on lähempänä 550€. Muutenkin tuo 802r oli kyllä erittäin laadukkaan oloinen zubu kun sitä hypistelin. Materiaalit tasokkaat ja mikään paikka ei oo "sinne päin" vaan just niinku pitää. Huomenna varmaan jompi kumpi mainituista kulkeutuu kotiin, kunhan pääsen tyyppäämään tota sweepin zubua.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  2. #122
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa rodder kirjoitti Katso viesti
    Toi tumma visiiri tarkoittaa ilmeisesti sitä vihreetä visiiriä mikä näyttää mustalta? Noita kahta eri 802r testasin juuri sen takia että toinen oli kirkkaalla visiirillä ja toinen tolla tummalla (vihreällä) visiirillä. Tuo 802r on tarjouksessa stormilla 299€ joka on aika hyvä tarjous kun lähtöhinta on lähempänä 550€. Muutenkin tuo 802r oli kyllä erittäin laadukkaan oloinen zubu kun sitä hypistelin. Materiaalit tasokkaat ja mikään paikka ei oo "sinne päin" vaan just niinku pitää. Huomenna varmaan jompi kumpi mainituista kulkeutuu kotiin, kunhan pääsen tyyppäämään tota sweepin zubua.
    Joo, tumman vihree on se tumma. Ei ekana tulis mieleen toi väri, mutta leikkaa tosi pätevästi heijastukset pois.
    Superbike #7
  3. #123
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Joo, tumman vihree on se tumma. Ei ekana tulis mieleen toi väri, mutta leikkaa tosi pätevästi heijastukset pois.

    Samaa sanoo myyjäkin stormilla, että ei pitäis varjojen yms. paljon häiritä sillä vihreellä visiirillä. Kiitokset infosta kypärän suhteen. Sen verran myöhäseks meni tää kysely, että sweepin kypärästä ei taida kommentteja tulla. Huomenna sit kaupoille.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  4. #124
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Yksi asia mihin kannattaa kiinnittää huomioita ratapottaa hankkiessa on visiiriaukon korkeus. Touring kypärissä visiiriaukko on yleensä vähän matalampi, koska touring mopoilla ajetaan selkä pystyssä. Tuo matala visiiriaukko sitten leikkaa näkökenttää varsinkin kyykkymopolla rataa kiertäessä kun kuski roikkuu matalana pyörän sivulla. Varsin kettumaista jos kypärän takia ei nää kuin muutaman metrin eteensä.
    Kun ruukkuja taas uudistellaan tulevalle kaudelle, kannattaa tosiaan ihan ajatuksella
    tarttua tuohon Nitrouksen "itsestäänselvyyteen"
    , joka ei harmittavan usein taida sellainen olla.

    Ratapotan suhteen tuo matalan aukon kirous vidyyttää toki luokkaa ankarammin kuin muuten, mutta
    merkittävin muuttuja koko yhtälössä on kuitenkin se mopon istuma-asento, yksi lysti
    missä sillä ajelee ja miten. "Massat" kuitenkin on ihan muualla kuin ratagenressä.

    Ruukuissa on todella isoja eroja tuon näkökentän suhteen ja tuo yläsektori tulee äkkiä jonkinlaiseksi
    haittatekijäksi jo ihan norminakullakin liikuttaessa.
    Erityisesti siinä kohtaan kun "tuppaa kiirusta" ja joutuu pitämään hieman "leukaa rinnassa" kaiken
    ilon keskellä...... ettei käkätin käänny sojottamaan kohti taivasta .

    Niskalihasten puutteesta kärsivät ovat sitten ilmeisiä avopottapilotteja.....
    että on sitten tuota alasektoria riittävästi .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #125
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa rodder kirjoitti Katso viesti
    Uutta kypärää olen hankkimassa ensi kesän ratailua silmällä pitäen ja huomenna olisi tarkoitus mennä eurobikeriin testaamaan sweep gtx kypärää joka on tarjouksessa 167€. Kypärähän on älyttömän kevyt 1100g +-50g eli sen puolesta varmasti hyvä hankinta. Toinen vaihtoehto on x-liten 802r jota jo kävin stormilla testaamassa ja olihan se hyväntuntuinen. Kokeilin kahta eri 802r kypärää stromilla ja yllättävää oli kuinka erilaiset ne olivat tiukkuudeltaan. Toinen kohtuu napakka päähän ja toinen oli melkoisen tiukka, tosin ei painanut mistään kohtaa häiritsevästi. Oisko toista kypärää soviteltu hanakammin ja sen myötä painunut enempi? Kommentteja ja kokemuksia olisi mukava kuulla molemmista potista jos orggilaisilla moisia zubuja löyyy.
    Kolmas Sweeppi menossa, hyvin on päätä suojannu kuperkeikoissa. Toihan on siis sama kypärä kuin Marushin 999RS (taitaa vieläki lukea sweepin niskassa mallitarroissa toi 999RS). Keveydestä kypärälle plussaa, eikä oo ongelmia näkemisenkään suhteen. Visiirit on halpoja. Omaan päähän myös varmaan mukavin kypärä. Hinta/laatusuhde aika voittamaton, kun oon noista maksanu 90-120e/kpl kaikkien alennusten jälkeen poistomyynneistä yms.

    Pää on varmaankin yhtä hyvin suojattuna kummalla tahansa kypärällä. Sweeppi tosin on ainakin aika äänekäs, tuuli suhisee aika kovaa, ja yhessä kypärässä kuulu jostain tuuletusaukosta epämääränen resonointiääni. Radalla noi ei haittaa, ku on kuitenki tulpat korvissa. Eli viimeistelyn laadussa X-Lite varmaan vie voiton. Itestä sit kiinni mihin panostaa ja kuinka paljo, turvallisuudella tuplahintaa ei tässä tapauksessa kannata itselleen perustella.
  6. #126
    Ehkä noin 20 kypärän kokemuksella on kaks sysipaskaa kuitenkin parhaiten jäänyt mieleen.

    Ensimmäinen on Caberg Hyper X ja toinen Roof Boxer.

    Kumpaakaan on hankala suositella mihinkään +50 km/h käyttöön, vaikka avo/jetkypärien vannoutunut ystävä olenkin.

    Ratakypärässä arvostaisin eniten keveyttä. Silloin kun mennään maataivasmaataivas, niin kaikki yliämääräinen paino lisää Buranan tarvetta...
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  7. #127
    Kävin tänään eurobikerilla testaamassa sweepin gtx kypärää. Ei sopinut omaan päähän lainkaan. Eka kypärä mikä painaa takaraivon yläosasta Ajoin eurobikerilta stormille, josta matkaan lähti x-lite 802R zubu. Muuten olisi kypärä ollut bluster värityksellä tilauskamaa, mutta onneksi joku kypärän Vantaan myymälään tilannut oli jättänyt noutamatta (thanks mate!) ja pikku penkomisen jälkeen kypärän sai heti matkaan. n.15min seisoskelin kypärä päässä myymälässä ja tiirailin värivaihtoehtoja ja vielä tuonkin jälkeen kypärä tuntui erittäin hyvältä päässä eikä painanut, ahdistanut tai puristanut mistään. Nyt sitten vaan mopojen rassausta ja kevään odottelua, varusteet alkaa ainakin olemaan kasassa
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  8. #128
    http://www.gizmag.com/vozz-motorcycle-helmet/40943/

    Vähän erilainen kypärä.
    Ei välttämättä käytännällisemmästä päästä.
    rane77(ät)moottoripyora.org
  9. #129
    Lainaa Rane77 kirjoitti Katso viesti
    http://www.gizmag.com/vozz-motorcycle-helmet/40943/

    Vähän erilainen kypärä.
    Ei välttämättä käytännällisemmästä päästä.
    Jotta uutta syntyisi, niin olemassa oleva on kyseenalaistettava.
    Mutta se ei aina tarkoita sitä, että uusi olisi parempi...
  10. #130
    Ai vinde tonne kun jää joko heviletti tai pahimmassa tapauksessa korva väliin... voi pikkasen vislaa viima tossa saumassa muutenkin...

    Ei jatkoon.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  11. #131


    Ainahan voi leikkiä predatoria jos ei normaaliruukut säväytä ;) pitäs olla ihan eeleimattu ja kaikkee.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  12.  
  13. #132
    Lainaa Rane77 kirjoitti Katso viesti
    http://www.gizmag.com/vozz-motorcycle-helmet/40943/

    Vähän erilainen kypärä.
    Ei välttämättä käytännällisemmästä päästä.
    Oli tullut hinnatkin näkyville. 620€ ilman alvia ja 770€ alveineen. Siihen vielä postit päälle. Aavistuksen hintavaa, mutta eiköhän tuon joku kopio mikäli vehje on oikeasti hyvä.
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345