Toi tumma visiiri tarkoittaa ilmeisesti sitä vihreetä visiiriä mikä näyttää mustalta? Noita kahta eri 802r testasin juuri sen takia että toinen oli kirkkaalla visiirillä ja toinen tolla tummalla (vihreällä) visiirillä. Tuo 802r on tarjouksessa stormilla 299€ joka on aika hyvä tarjous kun lähtöhinta on lähempänä 550€. Muutenkin tuo 802r oli kyllä erittäin laadukkaan oloinen zubu kun sitä hypistelin. Materiaalit tasokkaat ja mikään paikka ei oo "sinne päin" vaan just niinku pitää. Huomenna varmaan jompi kumpi mainituista kulkeutuu kotiin, kunhan pääsen tyyppäämään tota sweepin zubua.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Kun ruukkuja taas uudistellaan tulevalle kaudelle, kannattaa tosiaan ihan ajatuksella
tarttua tuohon Nitrouksen "itsestäänselvyyteen", joka ei harmittavan usein taida sellainen olla.
Ratapotan suhteen tuo matalan aukon kirous vidyyttää toki luokkaa ankarammin kuin muuten, mutta
merkittävin muuttuja koko yhtälössä on kuitenkin se mopon istuma-asento, yksi lysti
missä sillä ajelee ja miten. "Massat" kuitenkin on ihan muualla kuin ratagenressä.
Ruukuissa on todella isoja eroja tuon näkökentän suhteen ja tuo yläsektori tulee äkkiä jonkinlaiseksi
haittatekijäksi jo ihan norminakullakin liikuttaessa.
Erityisesti siinä kohtaan kun "tuppaa kiirusta" ja joutuu pitämään hieman "leukaa rinnassa" kaiken
ilon keskellä...... ettei käkätin käänny sojottamaan kohti taivasta.
Niskalihasten puutteesta kärsivät ovat sitten ilmeisiä avopottapilotteja.....
että on sitten tuota alasektoria riittävästi.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kolmas Sweeppi menossa, hyvin on päätä suojannu kuperkeikoissa. Toihan on siis sama kypärä kuin Marushin 999RS (taitaa vieläki lukea sweepin niskassa mallitarroissa toi 999RS). Keveydestä kypärälle plussaa, eikä oo ongelmia näkemisenkään suhteen. Visiirit on halpoja. Omaan päähän myös varmaan mukavin kypärä. Hinta/laatusuhde aika voittamaton, kun oon noista maksanu 90-120e/kpl kaikkien alennusten jälkeen poistomyynneistä yms.
Pää on varmaankin yhtä hyvin suojattuna kummalla tahansa kypärällä. Sweeppi tosin on ainakin aika äänekäs, tuuli suhisee aika kovaa, ja yhessä kypärässä kuulu jostain tuuletusaukosta epämääränen resonointiääni. Radalla noi ei haittaa, ku on kuitenki tulpat korvissa. Eli viimeistelyn laadussa X-Lite varmaan vie voiton. Itestä sit kiinni mihin panostaa ja kuinka paljo, turvallisuudella tuplahintaa ei tässä tapauksessa kannata itselleen perustella.
Ehkä noin 20 kypärän kokemuksella on kaks sysipaskaa kuitenkin parhaiten jäänyt mieleen.
Ensimmäinen on Caberg Hyper X ja toinen Roof Boxer.
Kumpaakaan on hankala suositella mihinkään +50 km/h käyttöön, vaikka avo/jetkypärien vannoutunut ystävä olenkin.
Ratakypärässä arvostaisin eniten keveyttä. Silloin kun mennään maataivasmaataivas, niin kaikki yliämääräinen paino lisää Buranan tarvetta...
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Kävin tänään eurobikerilla testaamassa sweepin gtx kypärää. Ei sopinut omaan päähän lainkaan. Eka kypärä mikä painaa takaraivon yläosastaAjoin eurobikerilta stormille, josta matkaan lähti x-lite 802R zubu. Muuten olisi kypärä ollut bluster värityksellä tilauskamaa, mutta onneksi joku kypärän Vantaan myymälään tilannut oli jättänyt noutamatta (thanks mate!) ja pikku penkomisen jälkeen kypärän sai heti matkaan. n.15min seisoskelin kypärä päässä myymälässä ja tiirailin värivaihtoehtoja ja vielä tuonkin jälkeen kypärä tuntui erittäin hyvältä päässä eikä painanut, ahdistanut tai puristanut mistään. Nyt sitten vaan mopojen rassausta ja kevään odottelua, varusteet alkaa ainakin olemaan kasassa
![]()
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
http://www.gizmag.com/vozz-motorcycle-helmet/40943/
Vähän erilainen kypärä.
Ei välttämättä käytännällisemmästä päästä.
rane77(ät)moottoripyora.org
Ai vinde tonne kun jää joko heviletti tai pahimmassa tapauksessa korva väliin... voi pikkasen vislaa viima tossa saumassa muutenkin...
Ei jatkoon.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ainahan voi leikkiä predatoria jos ei normaaliruukut säväytä ;) pitäs olla ihan eeleimattu ja kaikkee.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91