Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Huomasin että zetoriin tarttis lisätä jäähdytinnestettä säiliöön ja painuin Shellille sellaista hakemaan. Tarjolla ei ollut kuin yhtä sorttia - käyttövalmiina tai tiivisteenä. Ostin käyttövalmista Shellin omaa eli 50/50 sekoitussuhteella olevaa. Pakkaskestävyyttä 37 astetta.

    Tyhmä(kö?) kysymykseni onkin, että passaako tällainen ihan "tavallinen autoille tarkoitettu" jäähdytinneste myös prätkälle?
    Ainakaan Haynesin oppaassa ei ollut kummoistakaan speksiä jäähdytinnesteelle.

    nimim. eipä ole ennen tarvinnut lisäillä
  2. #2
    oon jo 27 kesää käyttänyt auto nesteitä eli toimii en tosin ole ikuna mitannut pal kestäs olen vain laittanut jotain et väri muuttuu ja ei ikuna oo jäätynyt ain on kyl ollut asteen pari plussaa
    rento rehellinen tavallinen motoristi
  3. #3
    Purkissa näyttää lukevan GlycoShell ja itse asiassa siinä lukee "jäädytinneste" ilman h-kirjainta. Takana kuitenkin puhutaan jäähdyttimen nesteistä...
  4. #4
    Se on ihan hyvä aine sinne syylariin, jos on vaan saman väristä..!
    Senverran kannattaa noita nesteitä käyttää, että korroosion suojaa on, ei pääse syöpymään.
    Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
    Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
    Kawasaki Gpz1000RX
    Kawasaki ZG 1200
  5. #5
    Kyllä nuo pääsääntöisesti toimii.. Silikaatit taitaa olla sellainen ainesosa jota ei suositella olevan joukossa.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  6. #6
    Jos sopii autoon niin sopii kyllä myös prätkäänkin. Jos käytät "tiivistettä" niin lantraa se akkuvedellä tai ihan vaan kraanavedellä 50/50 suhteessa. Pelkkää "tiivistettä" ei kannata missään nimessä laittaa.
    Red Meat
  7. #7
    Lainaa (Nalkis @ Touko. 17 2005,19:06) kirjoitti
    Jos sopii autoon niin sopii kyllä myös prätkäänkin. Jos käytät "tiivistettä" niin lantraa se akkuvedellä tai ihan vaan kraanavedellä 50/50 suhteessa. Pelkkää "tiivistettä" ei kannata missään nimessä laittaa.
    Yes. Ostin siis avausviestissäkin mainitun "käyttövalmiin" version eli se on sekoitettu valmiiksi 50/50 -suhteessa.

    Nesteet on lisätty ja kwaakku on taasen menovalmiina =). Kiitokset kaikille neuvoista!

    p.s. Flunssa alkaa VIHDOIN hellittää, joten kohta pääsee toivottavasti taas ajelemaan!
  8. #8
    Tarkkaile kuitenkin jäähdytysnesteen määrää, kun sen ei pitäisi kulua ajossa...! Joten jos vajenee, se yleensä vuotaa jostain, tai pahimmassa tapauksessa on moottorissa jotain vikaa (kansi, kannentiiviste, yms).
    Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
    Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
    Kawasaki Gpz1000RX
    Kawasaki ZG 1200
  9. #9
    Lainaa (VOGON @ Touko. 17 2005,20:14) kirjoitti
    Tarkkaile kuitenkin jäähdytysnesteen määrää, kun sen ei pitäisi kulua ajossa...! Joten jos vajenee, se yleensä vuotaa jostain, tai pahimmassa tapauksessa on moottorissa jotain vikaa (kansi, kannentiiviste, yms).
    Ajatus olikin hieman seurata tuota.

    En itse asiassa ole talvisäilytyksestä hakemisen jälkeen koko hommaa edes katsellut, mutta yllättäen tänään huomasin vajetta säiliössä olevan. Täytyy yrittää vähän kurkkia että kaikki letkut on kiinni, sillä zetori oli tuossa joku aika sitten levällään kun asennettiin suutinsarjaa ja alkuperäinen putkistokin meni vaihtoon.
  10. #10
    Kevät "katselmuksessa" kun vähän huoltaa, niin kannattaa kokeilla letkujen liittimien kireys, saattavat ruveta tihkumaan ajankanssa..!
    Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
    Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
    Kawasaki Gpz1000RX
    Kawasaki ZG 1200
  11. #11
    Lainaa (VOGON @ Touko. 17 2005,21:01) kirjoitti
    Kevät "katselmuksessa" kun vähän huoltaa, niin kannattaa kokeilla letkujen liittimien kireys, saattavat ruveta tihkumaan ajankanssa..!
    Jeps, ongelma vähän tuppaa olemaan että kämpillä ei ole oikein mitään paikkaa missä pyörän kanssa puuhailisi. Sepelikivinen parkkipaikka ei ole noita parhaita alustoja .

    Lisäksi allekirjoittanut "tuupelo" tässä vasta tutustuu tähän zetorin kanssa säätämiseen, joten kummoisia hommia ei itse muutenkaan tule vielä tehtyä...
  12. #12
    Noissa nesteissä on muuten ainakin autopuolella eroja koskien uusia ja uudehkoja autoja. Tuskin on merkitystä tässä tapauksessa, mutta kuitenkin. Tarkkaan en muista mitä eroja noissa oli, mut tais uudemmissa olla jotain paremmin alumiinille sopivaa tai jotain. Ne erottaa usein väristä ja ilmeisesti eivät ole sekoituskelpoisia. Eroavaisuuksien olemassaolon lisäksi täysin mutua.
    TL1000R
  13. #13
    Lainaa (ZR-7herwood @ Touko. 17 2005,23:34) kirjoitti
    Noissa nesteissä on muuten ainakin autopuolella eroja koskien uusia ja uudehkoja autoja. Tuskin on merkitystä tässä tapauksessa, mutta kuitenkin. Tarkkaan en muista mitä eroja noissa oli, mut tais uudemmissa olla jotain paremmin alumiinille sopivaa tai jotain. Ne erottaa usein väristä ja ilmeisesti eivät ole sekoituskelpoisia. Eroavaisuuksien olemassaolon lisäksi täysin mutua.
    No onhan jaappanilaisissa autoissa ollut alumiini kansia jo -60 luvulta saakka!!!
    Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
    Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
    Kawasaki Gpz1000RX
    Kawasaki ZG 1200
  14. #14
    Nyt tulee vahvaa MuTua: Autotarvikeliikkeissä on tavallisen glykoli-jäähdytinnesteen lisäksi myös propyleeniglykolia ja Volkkarikonsernin vehkeissä käytettyä punasta mömmöä ja muistaakkeni näitä ei sais sekotella toisiinsa. Tavan nestettä kun ottaa niin tuskin menee mettään.

    eanovihre holopainen



    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  15. #15
    Tervehdys,

    Onko joku tätä tavaraa mopediin laittanut? Tai onko muuten kokemuksia?
    Vaikuttaisi hinta/laatu-suhteeltaan ok tuotteelta...
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/60988...te-1L-punainen
    ex. Suzuki pv50 -92
    ex. Suzuki S1 -93
    ex. Suzuki GSX-f 750 -99
    ex. Suzuki SV 1000s -06
    Yamaha FZ1-S -08
    Tunturi pappa -74
  16. #16
    Biltemasta saa halvemmalla.
    Horo Elää !
  17. #17
    Hejssan.
    Tuli kateltua hornetin jäähdytinnestettä, ja huomasin säiliön pohjalla sakkaa. Kuinka vaarallista mahtaa olla jos tuolla ajelee, ennen kuin pääsee vaihtamaan? Vihreet nesteet ja tummaa sakkaa
  18.  
  19. #18
    Lainaa Pelirangaistus kirjoitti Katso viesti
    Hejssan.
    Tuli kateltua hornetin jäähdytinnestettä, ja huomasin säiliön pohjalla sakkaa. Kuinka vaarallista mahtaa olla jos tuolla ajelee, ennen kuin pääsee vaihtamaan? Vihreet nesteet ja tummaa sakkaa
    Tuskin se sakka on sinne sekunnissa tullut, eli on pitkän ajan tulos.
    Joten jatka ajamista ihan normaalisti.

    Toki jossain vaiheessa kannattaa tehdä jäähdytysjärjestelmän huuhtelu.