Moro
Onko normaalia että rengaspaineet vajoaa näin talvesta kevääseen tullessa esim. 1-2 kuukauden aikana jopa 0.2 baria ja esimerkiksi joulukuusta huhtikuuhun mennessä jopa 0.5 baria?
Tietääkseni autoihin minun ei tarvitse koskaan painetarkistuksia tehdä niinkuin pyörääni.
Pyörässäni on uudet Michelin Commander renkaat ja sitä säilytän ulkona hupussa.
<p>Suzuki Intruder</p>
Mulla pyörässä metukan z6 roadtecit 120 ja 180 leveenä. Talviteloilla on hukkunut aina noin 1 bar pyynnistä, joka on 2.9bar. Tarkastakaa aina rengaspaineet ennen käyttöönottoa.
Oikein hyvää ja turvallista ajokautta 2015.
kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
edelleen voimaa tarvittaessa.
Odotahan tiistaita, saat varmaan tähän ketjuun innokkaan mainosjulistuksen Hessu Hopolta vai mikä se oli kun toi niitä BT venttiilinhattuja.
Taivas saa odottaa
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kyllähän nuo laskee, jus laitoin etuseen 2.0 -> 2.7 ja taakse 2.4 -> 2.9
Mietin että voisko se ajamattomuus aiheuttaa sen että kumin ja vanteen väliin vois syntyä jotai mikroskooppist vuotoa, ajossa jotenkin rengas san verran sitten eläisi että tiiviys säilyisi.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
mistä muuten tiedät, että vajeneeko ne sun auton renkaat, jos et koskaan tarkista paineita?
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Venttiileihin myös delvakkia ettei jumiudu ja jää vuotamaan!
'02 ZX 12R
´02 RSV Mille
kotilossa yksi vuotaa vähän, eli noin 4 kertaa viikossa tulee katsottua, niin menee nuo muutkin samalla...
Pyörässä tuli katsottua noin 4 kertaa parissa viikossa, kun renkaat aika tarkkana tuosta paineesta (tahdoin pitää tiettyä painetta)
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Uudet renkaat tuli 2v sitten autoon,kyl sen näkee silmil jos pitää täyttää.
Horo Elää !
Ainakin sisärenkaattomien ja sisärenkaallisten paineiden vajoamisessa on selkeä ero. Sisärenkaallinen tyhjenee jostain syystä nopeammin kuin sisärenkaaton.
Eron huomasi selkeästi silloin aikoinaan, kun tubeless-renkaat alkoivat yleistyä autoissa. Rengashommiakin tuli siihen aikaan tehtyä ja muistan, kun monet asiakkaat halusivat myös tubeless-renkaisiinsa varmuuden vuoksi sisärenkaat. Lienee vieras ajatus nykyään..
Rengaspaineita ei tule nykyään pahemmin tarkisteltua, sillä kotilossa ja mopossa on tunnistimet.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Lämpötila vaikuttaa vaikuttaa myös paineeseen, joten kannattaa mitata aina samassa lämpötilassa. Omien havaintojen perusteella jopa 0,3 baaria.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
No kyl nyt olis töitä tarjolla jos silmällä näet rengaspaineet. Itse Nokian Renkailla vain 20 vuoden kokemus asennuksesta ja rengastekniikasta. Vain 0.2 bar heitto jo vaikuttaa, niin renkaan kulumiseen kuin ajo-ominaisuuksiin.Eli kyllä noita paineita kannattaa aika ajoin tarkkailla.
rengas
Näin on.
Kun pyörä otetaan kylmästä säilytystilasta (n +1 astetta) ja tarkastetaan paineet, niin +20 (tie +35)asteen lämpötilassa renkaissa voi olla helposti ajelenkin jälkeen jopa 0,5 baria enemmän kuin oli ajatus...
Sama toisin perin, kun tallissa (+20) passataan rengaspaineet kohdalleen ja aamulla -3 asteessa voipi olla painevajausta.
Tämä siis "kaikki pitää olla just, eikä melekein" kuskeille...
Meille muille riittää, että ilmaa on renkaassa tasaisesti joka puolella.
Rataukot voi kertoa tarkemmin mihin lämpötila-ikkunaan rengaspaineet passataan.
Joku sanoi, että 0,1bar per 10astetta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050