Sattuisiko kenelläkään olemaan kokemusta tuollaisen Shadow-vanhuksen seosten säädöstä?
Kyseessä siis vm.1983 VT750 Honda, joka tuntuisi käyvän hieman liian rikkaalla.
Saako tuosta seoksia jotenkin säädettyä, kun en seosruuvia löydä mistään? Tartteeko hankkia vahvemmat lasit, vai mitäkö?
Suuttimet ovat alkuperäistä kokoa, ilmansuodatin on alkuperäinen, kuten myös pakoputketkin.
Kawa Z1000 -07
Kawa KX250F
Jos ilmansuodatin on alkuperäinen, niin rikkaalla käymisen syy on siinä![]()
Muuten niin ei kai siinä muuta ole kuin perushuolto laasareille, auki ja putsaus, tiivisteiden ja neulaventtiilin uusiminen. Rikkaalla käyminen äkkiä ajateltuna voi johtua kuluneista neulaputkista/neuloista tai sitten falskaavasta neulaventtiilistä jolloin benspinta pääsee liian korkeaksi ja seos tikastuu.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Joo-o, ilmansuodatinta ei siis ole vaihdettu mihinkään vapaammin virtaaviin...
Kaasarit on jo putsattu ultrassa ja uudet neulaventtiilit+tiivisteet laitettu. Kilometrejä on pyörässä sen verran, ettei neulaputketkaan pitäisi olla vielää kuluneet. Tarttee varmaan perehtyä vielä ryyppyyn, jos se ei menekkään kokonaan pois päältä?
Ja seosten säätöäkö tuossa siis ei vaan saa tehtyä?
Kawa Z1000 -07
Kawa KX250F
Ainakin 1100 vt -87 löytyy seosruuvit,viime keväänä synkkauksen yhteydessä hieman rikastettiin seoksia.
ulkoa en muista missä ne oli,mutta kyllä ne jostain pitäisi löytyä...
Nälkä lähtee syömällä,eukko juomalla...
Ainakin uudemmissa vehkeissä ovat piilotettu pienten lommien taakse, pitäisi porailla varovasti auki jos aikoo päästä niihin käsiksi.
Tuli asia tutuksi kun suunnittelin putkien muokkausta ja samalla olis pitäny säätää kaasari, jätin sikseen. Kyljessähän ne muistaakseni olivat filtterin takana piilossa?
Jos lontoo taittuu niin tuota kuvaa voipi ihmetellä.
http://www.cmsnl.com/honda-vt750c-sh...t/E++1801.html
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
En ole nyt mikään asiantuntia mutta jos sallitaan tällanen pitkäperjantain ajankuluttaminen, niin googlesta kattelin jotta olisko shadowssa vähän niinkuin pystymalliset kaasarit, luistien neulat siis vaakatasossa jolloin teoriassa kai ne helpommin kuluttaa neulaputkia soikeiksi, tai neuloja ohuemmiksi. Tosin jos kilsoja ei ole paljoa, mikä tosin tuntuu oudolta noin vanhassa (yli kolkytvuotta) pyörässä, niin ehkä ei ole todennäköistä. Voisko matkamittari olla menny ympäri? Jos rikastuminen on tullut yht'äkkisesti, niin silloin toi ryyppy kuulostais todennäköiseltä. Neulaputki tietty menee pikkuhiljaa käyttötuntien kertyessä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Millä perusteella olet muuten päätynyt siihen päätelmään, että pyörä käy rikkaalla?