Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Aurora Borealis Biker Meeting 2015, tullaan järjestämään Kuusamon Suorajärvellä, aiemman, tosin varsin suositun Nikkaluoktan sijaan. Syinä valitettavaan paikanvaihtoon olivat lähinnä ennalta-arvaamattomat, seuduille niin tyypilliset sääolosuhteet, kun viime kerrallakin, jouduimme perumaan Kebnekaisen tunturimajalle siirtymisen, 52m/s puhaltaneen vienon tuulenvireen takia.....

    Paikanvaihto tuli ajankohtaiseksi jo senkin takia, että etelän ohjastajat pääsisivät näin runsaimmin joukoin mukaan ja matkaan. Jotain puhetta kun tuli jossain välissä tuosta jutausmatkan pituudesta, kylmistä kelistä, huonosti auratuista teistä, jäänmuodostuksesta runkorakenteisiin, pimeydestä, jne, mitä nyt yleensä aina valituksen aiheina on. Eli nyt on mööttepaikaksi valittuna varsin keskeinen ja kaikkin helposti saavutettava ajokohde. Aktiviteeteista voidaan avannon ja revontulien ohella mainita: Rukan rinteet, Kiutakönkään upeat patikkapolut, Naruskan pakkasennätysmestat, ( lyhyen ajomatkan päässä ), Sulon Karhut, Suurpetokeskuksessa, yms. vilinää, pauketta, kuumia saunalöylyjä, turinaa ja kylmäkäynnistyskisaa. jne. jne.

    Ja on sielä se Kuusamon Tropiikkiki lähellä, että jos korkeampia temperatureaj ken haikailee, nin sinne sitte.

    Mutta tähänkin möötteen on paikkoja rajoitetusti, joten ole hopsu, jos et meinaa sitten missata tätä!

    Ja mitähän vielä, niin, se ajankohta: olikohan se nyt sitten: 06.-08.02.2015

    Nastoilla tahi ilman, pääasia että tulet! Tervetuloa!

    ps, ja jotain viitteitä viime vuoden tapahtumasta, voit nähdä täältä
  2. #2
    Jovvain ei ole montaa päivää tämän vuotiseen möötteen, että pikkuhilijaa vain jo romppeita esille......

    Uusia ennakko ilmoittautuneita nyt jo kaksi, (2) kappaletta ! ....entisten lisäksi.

    Helppo tulla ja mennä, kun mööttepaikkakin on nyt ihan jo tuossa "nurklla", Rukan kainalossa.

  3. #3
    Nostattelin juuri ABBM-ketjua ylöspäin tuolla Kurapyöräfoorumilla, joten laitetaan nyt tännekin matkakuumeen nostatusta:

    Aiemmista kerroista viisastuneena en ota vastuuta kenenkään muun ilmoittautumisista, sen verran siirtyy taas sawolaisten kanssa asioidessa vastuu sinne kuulijoille; suattaahan noita mukkaan tulijoeta olla, vuan suattaahan tuo olla ettei kukkaan piäsekkään lähtemään. Vuan katellaan! :roll:

    Oman osallistumiseni estää näillä näkymin enää totaalinen Force Majeure eli jos en paikalle ilmesty niin huonosti menee!

    Ajankohtahan sattuu tänä vuonna loistavasti MP-messujen ja Talvirallin väliselle viikonlopulle, joten siinä sitä on kolmeksi perättäiseksi viikonlopuksi mukavaa tekemistä kun nuo kaikki (pyörällä?) kiertää! Itse en valitettavasti Talviralliin ehdi, viikonloppu kun menee Pyhätunturilta palatessa enkä nyt taida Icebuttia yrittää, vaikka Saken&kump. ohjelma hieman kiinnostusta herättikin...
  4. #4
    Lainaa HessuL kirjoitti Katso viesti
    Nostattelin juuri ABBM-ketjua ylöspäin tuolla Kurapyöräfoorumilla, joten laitetaan nyt tännekin matkakuumeen nostatusta:

    Oman osallistumiseni estää näillä näkymin enää totaalinen Force Majeure eli jos en paikalle ilmesty niin huonosti menee!...
    HIANOA Hessul ! Eli jos et jostain syystä tulisi sinne, niin sitte et ole paikalla - vai ymmärsinkö oikein? Ei- vaan, siehä oot sielä ensimmäisenä, etenkin ny, ku se järjestetään aivvan "etelässä" !

    Nyt onki sitte paikallaan varmaan laittaa tänne parit parin minuutin kertaukset, miten hianoa porukkaa & actionia sielä meillä on ollut, vaikka ei enää tuonne pohjolan maisemiin, saati vuonoille tuo kokoontuminen suuntaudukkaan...

  5. #5
  6. #6
    Kahdeksan ilmoittautunutta ja aikaa möötteen 3 viikkoa.

    Varmistin vielä petipaikkojen määrät ja 10 sopii yläkertaan. Sitten varalla vielä, jos vaikka KvOs. Sawo, innostuu paikanpäälle, on siellä alakerrassa vielä 4:lle sängyt, että ei vielä aivvan paniikkia nukkumapaikkojen suhteen....

    Mutta se tarkka mööttemesta on sitten TÄSSÄ, että tarkistakaapa naviin syöttämänne tiijot, paitti eihän täällä suomessa mitään navia tarvi!

    Rukalle kaikki osaa unissaankin, ja siitä sitten vain itään jonninverran, ni ootte perillä!
  7. #7
    Hmmm... Tuollahan voisi käväistä melkein päiväseltään...
    CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
    ***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
    3792 -Ckm
  8. #8
    Lainaa Hulpio kirjoitti Katso viesti
    Hmmm... Tuollahan voisi käväistä melkein päiväseltään...
    Herzlich Willkommen Hulpio!

    Ja jos Herra tahtoo, pitäs perjantai-iltana majoitusparakin ovensuussa olla 10.t ajomiähen ajosaappaat.....
  9. #9
    Tervetuloa siispä Kuusamoon, ja JOS ei tuolloin muita vielä siellä näykyisi, käykää vain rohkiasti majoitukseen, eli päärakennuksen yläkertaan TENO-nimiseen huoneistoon ja etsikää sieltä vapaa punkka !

    t. Huurusmiäs

    ps- yksi huone on varattuna miulle ja nixille...
  10. #10
    On se hyvä että ies huurre keskittää joukkojaan tuonne itärajalle. Vanjahan siihen mööttepaikan noapuriin alakurttii laitto jo 3tuhatta ukkoa. Pitäkeähä vanja ainahhii rajan takana. Hyvät juttaukset kaikille. Pitäkeä haaskoa.
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
  11. #11
    Lainaa Melekuttaja kirjoitti Katso viesti
    On se hyvä että ies huurre keskittää joukkojaan tuonne itärajalle. Vanjahan siihen mööttepaikan noapuriin alakurttii laitto jo 3tuhatta ukkoa. Pitäkeähä vanja ainahhii rajan takana. Hyvät juttaukset kaikille. Pitäkeä haaskoa.

    hmm, viestisi on kirjoitettu tänään 12:42 ja kello on nyt 11:46

    EDIT: näemmä heittää foorumin kello 2h etiäppäi
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  12. #12
    Lainaa Melekuttaja kirjoitti Katso viesti
    On se hyvä että ies huurre keskittää joukkojaan tuonne itärajalle. Vanjahan siihen mööttepaikan noapuriin alakurttii laitto jo 3tuhatta ukkoa. Pitäkeähä vanja ainahhii rajan takana. Hyvät juttaukset kaikille. Pitäkeä haaskoa.
    Niinhän se oli viime sodassakin, että ryhmä suomalaisia piti venäläispataljoonaa motissa.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  13. #13
    Tnx kannustuksista Melekuttaja ymt:t ! Pieätin yllättää Venäjän poikain ohessa Kv.Os SaVo;n, kun tulin tänne Kuhmoon jo tännään, useamma mutkan ja tapahtumarikkaan hetken kautta. (oheisessa raportissa tarkemmin)....

    Nyt kun meitä onko täällä jo 4, met saahan iivana mottiin, koska siihen tarvitaan kolome, joten mie voikin sit jäähä vaikka sivummalle kahtoo touhuja, eli reserviin niin sanotusti !


    Ja tässä tuoreinta raporttia;

    Ja päivän reitti oli sitten tämä; (ketunlenkit on sitten harhautusuria jäljittäjiä varten....)
    https://www.google.fi/maps/dir/Kuhmo...62.3891662!3e0

    Tiällähä met kaikki, Kv.Os SaVo ja Itekki, ku aattelin kerta- laakista yllättää poijjaat ! Eli Kuhmo Matkaparkin saunanlauteilta just pääsin takaisin köörin keskelle kertaamaan päivän ajotapahtumia:

    - Tikk Tukikohdasta lähtiessäni, ekat 10 aivvvvvan karmeaa pikkutietä, en viittiny kääntyä takaisin, etä semmosta pyykkilautaa et ei koskaan ennen! Tuo "välisuoja" mikä oli viime viikolla + noi karmeat lumisattee, ovat tehneet tehtävänsä! Taselle päästyäni, oli aivan pakko tehdä Gessuun "Check", eli kiertää pyörä ympäri ja tarkistaa, ettei tavarat tms. pärrän valolaitteet tms. varusteet jääneet matkasta- oli semmosta tärytystä!

    -Etunen meinas het eka paussilla lähteä alta, kun bussipysäkille kurvasin etusen rrengaspaineita laskeakseni. ON AINA, nuo bussipysäkit kuin luistinratoja, sen muistin ja tiedosta, vaan kun nyt lisäyllärinä olikin 4cm tuoretta "luistolunta" sen peilin päällä! :lol:

    - Keitele - Pielavesi- tielle tultuani, (valkoisilta teiltä), eräs Hilux tahtoi tulla takaa ohitte,,,noo, annoin tyylikkäästi ohitusmerkin, kerran vilkkua oikealle oman cruising-nopeuteni ollessa about 75-80km, (en tarkkaa tiedä, kun ei mittari pelaa...). Näin peilistä, kun vilkku vasempaan syttyi, mutta sitten kun ei heti tullutkaan ohitte, näin syrjäsilmällä ajovalojen vilkkumista ja pyörintää...!?? Hilux veti vaakakierteen ja toista lisää, (360 käännös + 90 ), kun ohitusvaiheessa takapää, (kevyt Hilux niii -in.), lähti keskivallista liiruamaan ja olipas onni, ettei ketään tullut vastaan, ja aloitti ohittamisensa, ( tai siis yrityksensä), riittävän takaa ja kaukaa!!

    Himmasin ja näin, että onneksi jäi tielle perä penkassa, eikä suistunut syvänteeseen. Pysähdyin ja käännyin katsomaan nuorta silmälasi päistä kaveria! Sai Hiluxinsa ilman lykkäämistä takaisin tielle ja jäi siihen odottelemaan minua, oli muuten aiiiikas säikähtäneen näköinen ja OLISPA ollut GoPro nyt päällä: "kaikki kunnossa! ja jatkoi...oli pelkkä takaveto päällä!"

    Vastasin: " Sulla oli kuule varjelusta mukana!"

    - No sitten vaikka monenlaista tietä olen Gessulla jutaillut, kuten myös tänään, niin Varpaisjärven keskusta kun jatkoin 3 km Rautavaaran suuntaan, alkoi Gessu sellaisen kiemurtelun ja vänkäyksen joka suuntaan, että päässäni kävi vain yksi ajatus, tai no, oikeastaan kaksi: NYT MENI PERÄ ! / NYT MENI TAKARENGAS! Oli siis aivvvvan pakko himmata ja hitaasti raahautua seuraavalle taloliittymälle hivuttautuen tarkistamaan kumpi män !?

    - Rengas näytti ehyeltä, mutta otin taskusta painemittarin esille ja hankeen vain selälleen: 2.4k + Hööö? No, sitten se on perä mennyt`? Eipä näy vielä öljyt tullee pihalle, eikä mitään ääniäkään se kerennyt pitää, mutta nyt pitää sitten alkaa soittelemaan kaikille kavereille, että tää möötte on peruutettu ! Ei voi olla!

    Nokun kerta tuli pysähdyttyä, nii siinä sitten aloin syömään leipiä ja juomaan kuumaa kaakaota, miettien että käännynkö takaisin päin, vai jatkaisinko, varmistuakseni, että perä on varmasti kyseessä, koska ei tuo tien pinta nyt niin erikoiselta näyttänyt...

    ( ja paljon muutakin ennätin jo tuumailla ja tarkistella, kunnes jatkoin matkaani, ja uskokaa tai älkää, mutta se oli tuo tienpinta - onneksi ! ). Mutta siis jotain pientä kuvaa saitte nyt näistä nykyisistä talviteistä mitä täälläkin korpiseuduilla on!

    - PARAS tie osuus, olikin sitten Nurmes - Kuhmo väli! Aivvan SUPERIA päästellä Kiinan LED:ien valossa....

    Eli nyt on aika päättää torstai-illan raportti täältä Kuhmon Matkakodista. Sauna oli mahtava, (tosin ei temperaturet olleet kuin -2c - 6c välillä), aamulla aamiainen on mahtava ja koko mesta on mahtava! Ja sanoinkos miten halapa edelleen....Halpa on!

    Huomenna sitten taas enempi ! t- huurusmiäs + Kv.Os SaVo
  14. #14
    kerroppa kaikille onnellisille masennuslääkkeen nauttijoille kateellisia terveisiä täältä niin kauniista talvisäästä että.. pikkusta vaille harmittaa tukikohasta lukea näitä Juuri nyt..
    R1100GS ja uusi elämä alkoi..
    ex K12LT "01
    ex R1100RT
    ex DR 650
  15. #15
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Sauna oli mahtava, (tosin ei temperaturet olleet kuin -2c - 6c välillä), aamulla aamiainen on mahtava ja koko mesta on mahtava!
    mukavahan se muiden reissuista on lueskella.

    mutta on tuo huurusmiäs aika huurus tuossa saunomisessakin, ku ei kylmä tule vaikka sekin pakkasen puolella.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  16. #16
    Menomatka ABBM 2015 meetingiin.

  17. #17
    hienot on maisemat ja kelit ajeleskella...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #18
    Pärinä päivä ja paluumatka!

  19. #19


    Eikä ole mikhän uusintaprogrammi tämä, vaan taatusti aito dokumentti- teaseri itärajan kairan ABBM 2015:n tapahtumista!

    Pysy kanavalla, niin saatat nähdä jatkossa koko Lekentaarisen häppinengin huikeimmat tapahtumat, josta ei ääntä, bensaa, löylyjä eikä konerikkojakaan, (huikeat 33% !), tällä kertaa jäänyt puuttumaan!
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 15.02.2015 klo 18:28.
  20. #20
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    , ...josta ei ääntä, bensaa, löylyjä eikä konerikkojakaan, (huikeat 33% !), tällä kertaa jäänyt puuttumaan!
    Paluumatka Pyhältä ei todellakaan mennyt kuten rantaruåttalaisten tv-ohjelmassa. Kemijärven ja Ranuan puolimatkassa kanttura pudotti vitosvaihteen karmean kirskunan kera pois päältä ja siitä alkoi sitten koko paluumatkan uudelleen reititys, jossa tangossa keikkunut Garmin ei auttanut.

    Pikaisen tilannearvion ja kartansilmäilyn perusteella päätin kääntää keulan kohti Rovaniemeä ja nilkuttelin varovasti nelosella Vanttauksen ST1:lle, jossa alkoi hillitön puhelin- ja nettirumba henkilökunnan soittokierroksella höystettynä. Puhelinkonsultaatio Tri. Myllymaalle antoi pikadiagnoosiksi vaihteiston laakerin pettämisen ja ohjeen olla enempi lootaa ajamalla hajoittamatta.

    Hinausauto tilaukseen ja kohti Rovaniemeä, vaikka pyörälle ei sijoituspaikkaa tai korjaajaa Rovaniemen seudulta tuntunut löytyvänkään. Hinurikuski – kauden ensimmäisen kaksipyöräisen autonsa lavalla valokuvattuaan – heitti ilmoille idean autojunasta, johon sitten tartuinkin. Reilun vuorokauden Lordikaupungissa notkuttuani (ajan tappaninen on oikeasti kovaa hommaa!!) nilkutin sunnuntai iltana asemalle, jossa kanttura jo toisen kerran saman matkan aikana kahlittiin lujasti kiinni alustaansa ja yöllinen junamatka kohti Tamperetta alkoi. Pyöräkin suostui illasta jo käynnistymään vaikka aamulla mittarissa napottanut -26 astetta meinasi imeä akusta kaikki voimat.

    Vielä sunnuntai aamuna avoinna ollut siirtokuljetuskin välille Tre-Hmnl ratkesi käytännössä yhdellä puhelinsoitolla, kun vain oikea mies sai tiedon tapahtuneesta ja tunsi sopivan henkilön; kiitokset Sakelle ja erityisesti Pasille

    Pyörävanhus jätettiin heti aamuseiskan jälkeen tohtorille odottamaan operaatioon pääsyä ja minuuttiaikataululla kiiruhdin Hämeenlinnan juna-asemalle, josta kolkuttelin sitten Sawonmuan piäkaupunkiin Kuopijoon pojalla lainassa ollutta autoa penäämään.

    Laakerivian aiheuttajakin on ilmeisesti tiedossa, ihmettelinhän tuossa syksyllä öljynvaihdon yhteydesssä lootaan päässyttä vettä, joka ei tunnetusti tee laakereille kovin hyvää...,

    Tuossa linkki pilveen, jossa muutama kuva ABBM-seikkailun varrelta.

    https://onedrive.live.com/redir?resi...t=folder%2cjpg
  21. #21
    No olipa hyä juttu HessuL, että piäsit sieltä sit vihdoin ja viimein myäs poiskin, vaikka osa osallistujista olisi menossa taas jo uuvelleen sinne, ko ol niin hyä möötte !

  22. #22
    Hienoa dokumenttia!
    Onpa sielläpäinkin aika vähän lunta.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  23. #23
    tahtoo lisää. . tuo huurus tahallaa vitkuttellee nuijen kans
    R1100GS ja uusi elämä alkoi..
    ex K12LT "01
    ex R1100RT
    ex DR 650
  24. #24
    Lainaa aLTa kirjoitti Katso viesti
    tahtoo lisää. . tuo huurus tahallaa vitkuttellee nuijen kans
    Sää näit rontti! Tiskin alle ei pitäs hei tsiigailla,,,,,,,no olkoon sitten:

  25. #25
    Hienoja videoklippejä, kiitos niistä! Mistä löytyisi perustietoja kameroista, kuvaustekniikoista, editoinnista ym., jos vaikka itsekin tekisi liikkuvaa kuvaa reissuista?
    R1200GS, F700GS
  26. #26
    Lainaa Tigerbalm kirjoitti Katso viesti
    Hienoja videoklippejä, kiitos niistä! Mistä löytyisi perustietoja kameroista, kuvaustekniikoista, editoinnista ym., jos vaikka itsekin tekisi liikkuvaa kuvaa reissuista?
    Tnx Tigerbalm! Itekki ettiny, vaan enpä ou löytänyt...

    Mut nyt se kauan ja hartaasti odotettu: SHOWTIME !
  27. #27


    Ja sitten jo viimein pyärät pyärimään, ja pyärittiin me kyä itekki.
  28. #28
  29. #29
    Kertokaas te talvellakin ajavat, tuleeko lankeamisia miten useasti? Kylmyyden torjunta nykyvarusteilla
    onnistuu ilmeisen hyvin. Talvikeliä ei nykykeinoilla kesäksi muuteta mitenkään vaikka monet autokuskit
    näin luulevatkin.

    Siis vaihdetaan ajotyyli kelin mukaiseksi?
  30.  
  31. #30
    Lainaa Tisha kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas te talvellakin ajavat, tuleeko lankeamisia miten useasti?...
    No ei mun oo ainaskaan vielä tänä talvena tarvinnu, vaikka etunen on tiätysti lähteny monesti alta...

    Viime talavi ol ensimmäinen talvi, et kumpikaa ei alkanu huilaamaan kertaakaan (2013- 2014).
    Sit sitä edellinen talvi meni niin, et ite en edelleenkään, mut pärrä alko huilaamaan kerran (Transalppi), (2012- 2013). Mut käviköhän sit sitä edellisenä talvena, et molemmat kerran huilasi , (2011- 2012), mut me oltiinki varmaan nii väsyjä molemmat?

    Mut mää muista tiiä.....
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen