Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 99:sta
  1. #1
    Tervehdys! Tuli viikonloppuna ostettua elämäni ensimmäinen suzuki, otsikon spekseillä ja kaipailisin neuvoja vähän muilta. Eli kuinka voi pyörästä tarkastaa vikakoodit itse? mikä öljy on hyvä pyörään? oliko öljyn tilavuus 3.8L? mistä saa edullisesti varaosia pyörään tilattua? itse asun pienellä kylällä, niin täältä ei varaosia mistään saa ja motonetistä ei esim ilmansuodatinta saa ollenkaan. Sitten tarttis uudet peilit hommata jostain, mistä saisi sopivia peilejä tähän malliin? Muutenkin kiinnostaisi kokemuksia pyörästä kuulla muilta omistajilta onko pyörässä esim jotain tyyppivikoja ja heikkouksia. Jotain juttuja tästä mallista olen lueskellut ja positiivisia kokemuksia enimmäkseen tullut vain vastaan. Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii uutta suzukistia neuvoa
  2. #2
    Luotettava ja kestävä peruspyörä.

    Huolto-ohjelman ulkopuolella ei haittaa,
    vaikka jarrujen, erityisesti etulevyjen niittien
    putsaukseen syventyy useamminkin.
    Täysin ulkoruokinnassa/peitteen alla olevissa mopoissa kannattaa
    putsailla välillä kaikki ABSeihin liittyvät jutut ja
    vaikka samaan hikeen liittimiä hieman laajemminkin.

    Osassa -08 malleissa taisi olla jännitteensäätimen
    kanssa häikkää, mutta hoitui/hoituu muistaakseni
    "virman piikkiin".

    Ainakin osa mallivuosista on alkujaan kovin laihoissa säädöissä
    tuossa n. 2.500-5.500 rpm alueella, eli ns. normi
    köröttely/taajama- ajossa.

    Säädöt kuntoon, niin käsissä on aivan eri peli
    käyttöominaisuuksiltaan.

    Käyttöpeli-osastolla tuo tarjoaa rutkasti vastinetta rahalle.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #3
    Suzuki GSF650/1250 Bandit & GSX650/1250F Service & Repair Manual: 2007-2013
    2007-2013

    Tuo kannattaa ostaa, ei välttämättä siksi että tekee huoltoja tai säätää konetta, mutta siellä on esim. momentit, tekniset speksit, kuinka vaihdat lamput, kiristät ketjut, vaihdat nesteet, yms yms.
    Googlaamalla löydät ostopaikkoja ja hinnat. Ja treenaat englanninkielen lukemista.
    http://www.adlibris.com/fi/kirja/suz...-9780857336392
    vaikka tuolta jos yhden linkin laittaa.

    (tai joku muu versio jos vuosimalli ei riitä)
  4. #4
    niin unohtui vuosimalli laittaa eli kyseessä on 2011 vuosimallia oleva versio, eli ruiskulla ja nestejäähdytyksellä varustettu kone. koskeeko laihat seokset kyseistä vuosimallia? muutoin ei varmasti tässä seoksia pysty säätämään kuin tietokoneella jossain liikkeessä? Ajettuvuus oli mielestäni pyörässä hyvä ja pystyy lyhkäsempikin kuski ajamaan on jopa matalampi kuin edellinen pyöräni er-6 kawasaki. olikos tässä mallissa jopa säädettävä tuo istuin korkeus?
  5. #5
    Ilmaiseksikin saa hyvän manuaalin, jolla pääset alkuun http://www.manualslib.com/download/8...i-Gsf650a.html
  6. #6
    joo tuolla näyttää olevan paljon tietoa kiitos!
  7. #7
    Tuo oli hyvä, itsellekin uusi tieto. Kiitos
  8. #8
    Lainaa Janezki_ kirjoitti Katso viesti
    niin unohtui vuosimalli laittaa eli kyseessä on 2011 vuosimallia oleva versio, eli ruiskulla ja nestejäähdytyksellä varustettu kone. koskeeko laihat seokset kyseistä vuosimallia? muutoin ei varmasti tässä seoksia pysty säätämään kuin tietokoneella jossain liikkeessä? Ajettuvuus oli mielestäni pyörässä hyvä ja pystyy lyhkäsempikin kuski ajamaan on jopa matalampi kuin edellinen pyöräni er-6 kawasaki. olikos tässä mallissa jopa säädettävä tuo istuin korkeus?
    Ei ainakaan 2010-mallissa ollut mitään ongelmaa seosten suhteen, kone oli nöyrä ja nykimätön isoillakin vaihteilla melkein tyhjäkäynniltä asti. Jos sen kuitenkin haluaa säädättää vielä vakiota paremmaksi, niin muistaakseni ruiskun uudelleenohjelmointi saattoi olla mahdollista jopa ilman powercommanderia.
  9. #9
    mistäs oletta varaosia tilanneet? entäs tuo öljy mikä öljy olisi hyvä pyörään? paljos on tulppien vaihtoväli? pyörässä nyt kilsoja 5700 ja mietin mitä huoltoa tuohon ennen ajokauden alkua tekisi.
  10. #10
    Lainaa Janezki_ kirjoitti Katso viesti
    mistäs oletta varaosia tilanneet? entäs tuo öljy mikä öljy olisi hyvä pyörään? paljos on tulppien vaihtoväli? pyörässä nyt kilsoja 5700 ja mietin mitä huoltoa tuohon ennen ajokauden alkua tekisi.
    Mulla kytkin ja vaihteet toimi parhaiten Bel-Rayn EXS 10w-50 täyssynteettisellä. Castrollin 10w-40 sai vaihteet takeltelemaan. Tulppien vaihto oli aikaisintaan 12tkm huollossa. Uudet öljyt ja suodatin taitaa olla ainoat mitä noilla kilsoilla tarvii tehdä normaalien tarkastusten, rasvailuiden ja kiristelyiden lisäksi. Jarrunesteen vaihto voisi pyörän iän puolesta olla perusteltua.
  11. #11
    Lainaa Janezki_ kirjoitti Katso viesti
    mistäs oletta varaosia tilanneet? entäs tuo öljy mikä öljy olisi hyvä pyörään? paljos on tulppien vaihtoväli? pyörässä nyt kilsoja 5700 ja mietin mitä huoltoa tuohon ennen ajokauden alkua tekisi.
    Ainakin Motul 5100 10w-40-öljyllä toimi mielestäni hienosti. PS: Minulle jäi pyöränvaihdon myötä hyllyyn ylimääräiseksi 650 Banditin alkuperäiset öljyn- ja ilmansuodattimet..jos vielä tarvetta.
  12. #12
    Lataamassasi huoltomanuaalissa sivulta OB-1 alkaen kerrotaan huollot ja voitelukohteet.

    Sen mukaisesti suositellaan jarru- ja kytkinletkujen vaihto neljän vuoden välein, eli nyt olisi niiden aika.
    Nesteet 2 vuoden välein.
    Tulpat 12000 km välein. Ilmanpuhdistimen puhdistus 6000 km välein mutta vaihto 18000 välein.

    Öljysuositus Suzukilta on 10W-40 mineraaliöljy. Motulia omassani.
  13. #13
    Lainaa Janezki_ kirjoitti Katso viesti
    mistäs oletta varaosia tilanneet? entäs tuo öljy mikä öljy olisi hyvä pyörään? paljos on tulppien vaihtoväli? pyörässä nyt kilsoja 5700 ja mietin mitä huoltoa tuohon ennen ajokauden alkua tekisi.
    Tuliko sulla alkuperäinen ohjekirja pyörän mukana? Sieltä löytyy huolto-ohjelma (taulukko), huoltovälit ja osien vaihtovälit yms.
  14. #14
    Tulppien vaihtovälin 12000km voi huoletta tuplata.
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MK-MNE-N-PL-S-SK-SLO-SRB
  15. #15
    joo kiitos kaikille neuvoista öljyissä taidan itsekkin päätyä nuihin motulin öljyihin. bel-rayn öljyt aika hinnakkaat. Täytyy vielä varmistella edelliseltä omistajalta tuo jarrunesteiden vaihto, että oliko vaihdattanut hiljattain ne. Onkos tuossa nesteiden vaihdossa abs mallissa jotain erikoista? itse sen jokatapauksessa ajattelin tehdä jos on ajankohtainen nyt vaihtaa. Tapahtuuko vaihto perinteiseen tapaan jarrusatulasta ilmaruuvi auki vanhat pois ja uudet sisään? en ole ehtinyt oikeastaan ollenkaan vielä pyörää tarkemmin tutkia kun sunnuntaina kävin hakemassa sen vasta ja on tällähetkellä tallissa säilytyksessä vanhempieni luona. Huonosti olen löytänyt varaosia tähän mistään storm-motorissa jotain löytyis ja ne letkut maksais uudet yli 300e melko kallista
  16. #16
    ^ Mulle autokoulussa irvisteltiin, että onneksi olkoon, olette aloittamassa veneilyn jälkeen yhden kalleimmista harrastuksista. Mutta totuuden nimessä aika moneenkin harrastukseen saa kyllä upotettua niin omat kuin lainatut ja varastetutkin. Tuohon öljyn kalleuteen sen verran, että eihän tuon belray-kannun hinnallakaan saa kuin kolme tankkia bensaa, eli parin päivän ajot. Mutta joo, en sano etteikö tuo motulikin olisi ok, ei vaan ole omaa kokemusta.

    Mitä jarrunesteen vaihtoon tulee, niin jos oikein aikomustasi tulkitsin, niin itse en valuttaisi systeemiä tyhjäksi, koska ilmakuplat voi olla vaikea saada pois absiversion monimutkaisesta putkistosta. Säiliö mahdollisimman tyhjäksi vaikka lääkeruiskulla ja sitten laskee uutta läpi riittävästi pitäen huolen ettei säiliö hörppää ilmaa.
  17. #17
    Aivan kallis harrastushan tämä on! tosiaan itsellä ei tällähetkellä oikein vara ole kalliita huoltoja tehdä kun pyörä oli itselle vähän yli oman budjetinkin, mutta kun sattui hyvä löytymään hyvään hintaan, jossa oli kaikki varusteet jota tarvitsin niin päädyin sitte tämän ostamaan hondan sijasta. Ajatus oli juuri noin vaihtaa ne nesteet kuin sanoitkin eli pumppaamalla vanhaa pois ja uutta tilalle. Ajattelin vain kysellä onko hankalaa itse vaihtaa kun en abs jarrullisiin ole aikaisemmin vaihtanut nesteitä.
  18. #18
    ^ Joo ei tuo absi sinänsä nesteenvaihtoon ja normaaliin satulan ilmaukseen mitään ihmeitä tee, vähän pidemmät putkistot ja enemmän nestettä vaan.
  19. #19
    Ei noilla kilsoilla vielä letkuja lähdetä vaihtamaan, ja tuskin ne tuossa ajassa muutenkaan ovat niin hapertuneet. Nesteet vaihtoon vaan.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  20. #20
    Sen verran uus suzuki et vaihda öljyt suodatin ja ilmansuodatin ja AJA. Kato sitten talvella se isompi huolto.
    This is my KTM. There are many like it, but this one is mine.
    Enduro rescue team
  21. #21
    Okei täytyy tarkastella pyörä tarkemmin tossa viikonloppuna jos aikaa on. Pyörällä ei ole juuri ollenkaan ajettu viimeiseen puoleentoista vuoteen ja öljyilläkin ajettu vain jotain 100kilsaa. Taidan vaihdella ne uudet nesteet kun ei edellinen omistaja sanonut niitä vaihtaneensa ja puhdistan ainakin alkuun sen suodattimen ja katson sen kunnon samalla tarvitseeko uutta vaihtaa. Tosiaan en juurikaan ole ehtinyt perehtymään pyörään vielä tarkemmin, kun kiire viikko ollut töiden suhteen. Ölyistä ei edellinen osannut sanoa että mitä merkkiä siellä sisällä on, niin ne vähän arveluttaa, että pitäiskö kuitenkin vaihtaa, mutta öljyt on sinänsä aivan uuden näköiset.
  22. #22
    paljos tuohon vaihtoon kantsii muuten varata nestettä noin?
  23. #23
    No, oma periaate on ollut se, että ihan sama mitä edellinen omistaja sanoo niin vaihdan silti vähintään moottoriöljyt. Muut nesteet ja litkut sitten harkinnan mukaan.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  24. #24
    Vaihdoin talvella 1250SA banduun kykä- ja jarrunesteet. Nestettä meni sellaset reilun puoli litraa lutratessa ja turatessa. Tosin mä huuhdoin ja täytin ne säiliöt useampaan otteeseen uusilla nesteillä ennen uuden nesteen puskemista letkuihin, että sain kaikki sakat imettyä säiliöiden pohjilta pois. Vähempi riittänee hienosti jos ei sakkaa ihmeemmin pohjilla ole. Eipä ne nesteet tosin ihmeitä maksakaan.
    SV1000 -03
  25. #25
    Lainaa Janezki_ kirjoitti Katso viesti
    joo kiitos kaikille neuvoista öljyissä taidan itsekkin päätyä nuihin motulin öljyihin. bel-rayn öljyt aika hinnakkaat. Täytyy vielä varmistella edelliseltä omistajalta tuo jarrunesteiden vaihto, että oliko vaihdattanut hiljattain ne. Onkos tuossa nesteiden vaihdossa abs mallissa jotain erikoista? itse sen jokatapauksessa ajattelin tehdä jos on ajankohtainen nyt vaihtaa. Tapahtuuko vaihto perinteiseen tapaan jarrusatulasta ilmaruuvi auki vanhat pois ja uudet sisään? en ole ehtinyt oikeastaan ollenkaan vielä pyörää tarkemmin tutkia kun sunnuntaina kävin hakemassa sen vasta ja on tällähetkellä tallissa säilytyksessä vanhempieni luona. Huonosti olen löytänyt varaosia tähän mistään storm-motorissa jotain löytyis ja ne letkut maksais uudet yli 300e melko kallista
    Tuo jarruletkujen ja muiden jarrujärjestelmän kumiosien vaihto-ohjeet japanilaisissa ajoneuvoissa tulee niiden omista katsastusmääräyksistä. Siellä ei viedä ajoneuvoa katsastukseen ja katsota mitä vikaa löytyy,vaan niihin on vaihdettava määrätyt osat oli vikaa tai ei.
  26. #26
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Lataamassasi huoltomanuaalissa sivulta OB-1 alkaen kerrotaan huollot ja voitelukohteet.

    Ilmanpuhdistimen puhdistus 6000 km välein mutta vaihto 18000 välein.
    .
    Riippuu toki paljonkin missä asuu ja ajelee, erityisesti alkukaudesta.

    Suuremmissa taajamissa ja niiden pääväylillä keväinen pölyhelvetti on sitä
    luokkaa, että ilmanputsarin huolto tuossa toukokuun lopulla ei ole ollenkaan
    huono ajatus.

    "Hiomatahnaa" nimittäin kerääntyy filtteriin aivan helvetisti.

    Ei ole mikään itsetarkoitus kuskata sitä filtterissä monine riskeineen
    koko loppukautta...... oli ajokilometrit/huollot ihan mitä tahansa.

    Omia vehkeitä tulee ihan harrastusmielessä hieman ehkä ylihuollettuakin,
    mutta putsarin kanssa (vaihdettava), seuraava toimii aika hyvin:

    Uusi putsari kiinni touko-kesäkuun vaihteessa pölykauden jälkeen.
    Loppukesällä putsaus.
    Talven "seisontahuollossa" putsaus kevään ajoja varten.......
    ja sitten taas kevätpölyjen jälkeen uutta pesään.

    Putsarista huolehtiminen on helppo ja kustannustehokas homma, etenkin
    pitkässä juoksussa.

    Jos vaihtaa peliä kuin paitaa, paskaako siinä sitten joutavia touhuamaan,
    kunhan laskettelee menemään.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  27. #27
    Tänään kävin pyörää enenemmälti läpi ja käytin ilmansuodattimen irti ja aika puhtaan näköinen tuo kyllä oli joten sitä en vielä uuteen heti ole vaihtamassa. Puhalsin sen vain hyvin paineilmalla ja laitoin takasin kiinni. Jäi ihmetyttämään absi yksikön vieressä oleva säiliö että mikä mahtaa olla se? sen korkki on siinä takajarru säiliön kupeessa. Tarkastelin myös nuo jarruletkun ja uudenveroisilta ne näyttivät. Ne öljyt ja suodattimen taidan vielä uudet laittaa ennen ajokautta sekä jarrunesteet ja kytkimelle kanssa. Mites tuo kytkin nesteen vaiho tapahtuu? en äkkiseltään löytäny mistä saa nesteet ulos.
  28. #28
    ^ Olisiko siinä automaattinen ketjurasvari ja sen säiliö?

    Kytkimen sylinteri ilmausruuveineen löytyy eturattaan kopasta.
  29. #29
    okei kiitti! ei kyllä ole tietoa onko siinä sellaista. Ja on todella ahtaassa paikassa se säiliö. Eikö muilta löydy sellaista? se on siinä missä takajarru nesteen säiliö sijaitsee sen vieressä oikealla puolella johtojen takaa näkyy se.
  30.  
  31. #30
    taisipa selvitä tämäkin myseeri, käyttöohje kirjan mukaan siellä olisi jäähdytin nesteen paisuntasäiliö.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen