Osittain taloudellisista, mutta osin myös käytännöllisistä (sellaisiksi luulemistani) syistä olen alkanut kokea vetoa 90-lukuiseen GSXR 1100:n. Tuossa selailin nettimoton ilmoituksia ja parin pyörän myyjäänkin olen ottanut alustavasti yhteyttä. Millaisissa kilometrimäärissä näiden tonnisatasten moottorit vaativat isoja remontteja vakiokuntoisena? Nyt ei tainnut olla kaupan ainuttakaan yli sataa tuhatta ajettua pyörää, joten siihenkö se meno suunnilleen loppuu?
Lisäksi olen tietoinen ainakin näitä uudempia tonnisatasia vaivaavasta vaihteisto-ongelmasta. Toiseen kyselemistäni pyöristä vaihteistoremontti olikin jo tehty. Paraneeko vaihteisto korjaamalla, vai onko remppa edessä jälleen muutaman kymmenen tuhannen kilometrin päästä?
Vaivaako gixxereitä samanlaiset kaasutinongelmat, joita ainakin gsx 750 f:stä kuuluu löytyvän. Kaasari lienee eri valmistajan tahi muutoin erilainen.
Niin... pohjimmainen kysymys kai kuuluu, että uskaltaako vanhan, ison gixun ostaa, kun tarkoitus ei ole ostaa sitä rakenneltavaksi vaan arkiseen käyttöön.
Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
Uskaltaa ostaa. 100000km on noille sisäänajo. Tottakai niissä on vikoja niinku vanhoissa yleensä, mutta kun laittaa kuntoon niin hyvin pärjää. Omallani oli ajettu 150tkm ennenkuin tarvis isompaa remppaa tehdä, eikä sekään olisi ollut tarpeellinen mutta halusin laittaa. Nyt on varmaa se 200tkm jo ajettu täyteen ja perushuollolla mennyt viimeset 5 vuotta. Ei niissä kaasareissa mitään vikaa ole. Kuluvia osia vahdetaan silloin kun se sitä vaatii
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
No itsellä on ysäri-gixeri (-93), tosin 750cc. En ole raaskinut luopua siitä yhdestä yksinkertaisesta syystä: on niin perhanan varmatoiminen pyörä. Ainoana haasteena että saa kyllä pienkonebensalla syksyisin tankata jos aikoo että pyörä lähtee keväällä ilman poppakonsteja sen ekan kerran käyntiin.Eikä noita ihan liikaa ole enää liikenteessäkään suht orkkiskunnossa, varmaan enemmänkin bomber-pyörien aihioina.
Säännöllisellä öljyjenvaihdolla ja kulutusosien uusimisella hintaluokassaan ihan passeli laitos.Bensaahan se vie kaiken mitä tankkiin kaataa ja veisi varmaan enemmänkin, mutta öljyä ei kuluta eikä tiputtele ja kone muutenkin tuntuu olevan ihan tikissään. Muistaakseni yli 70tkm nyt ajettu eikä ainakaan vielä *koputtaa puuta* merkkejä lahoamisesta.
![]()
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
Kuulostaa lupaavalta. Toivottavasti saan venheeni kaupaksi (haluaako joku 79 vuotta vanhan purjeveneen?), niin saan mieleiseni gixxun. Vesipyssy pitäisi mieluiten olla, ja sini-valkoinen! GSX 750 F:n saa kans ostaa... en tosin ole pistänyt vanhaa suskaa vielä myyntiin.
Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
Joo, ei kait näitä yli satatonnia ajettuna mistään löydy, kun mittari aloittaa satkussa kierroksen alusta
Tyypillinen Suzukihan toi on, kytkin kolisee, ja muutenkin rumaääninen, mutta kuitenkin melkoisen pomminkestävää tekniikkaa.
Kaikki wanhat vehkeet vaativat joku kevät kaasarijumpan, ei Gixxeri mikään poikkeus ole, ja siihen ei mikään pienkonebensa ole ratkaisu. Vai onko joku joskus nähnyt kun se Stiga karkaa nurmikolta kolme markkaa lasissa?
Originaalia on tosiaan liki mahdoton löytää, nää on kaikki tuunattu varmaan sen kymmenen entisen omistajan toimesta ties millaiseksi ja millä osilla. Palautus tietysti onnistuu, kuten tässä mun laitteessa, joka meni pojalle (ei enää kuusikymppisenä tuntunut tuolle olevan tarvetta, kesympikin riittää).
![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
On se vain mun silmääni miellyttävä peli. Minkäs moisia bensamääriä nää nielee satasella, jos nätisti ajaa?
Hyvä pyörä, 2&5vaihteessa saattaa olla ongelmaa, ne on heikot kohdat. Muuten oikeastaan ei kai normaalia kulumista enempää ole mitään..? Omaan tehtiin Prätkäpajan toimesta ns. vähän isompi huolto talvella: 2-vaihteen rattaasta oli irronnut pala ja aiheuttanut pienen naarmun yhteen kangen laakeriin, sen takia ei siis purettu vaan selvisi ihan purun yhteydessä. Tuon lisäksi kytkin oli valmis.
Luotettava pyörä, ostin tämän viime keväänä 2014 ekana kaasaripyöränä sitten mopoaikojen, tätä ennen oli vain ruiskullisia pyöriä. Ei ollut mitään ongelmaa kesällä, mikä olisi johtunut pyörästä, omia vikoja sain kyllä valmistettua unohtamalla bensatankin vedenpoistoletkun väärään asentoon ja siitä aiheutunut pieni köhiminen.
Voin suositella. Ainakin IÖ:nä, wesikin on kai aika luotettava, niistä ei kokemusta.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Kestäviä ovat kunhan on I/Ö jäähdytetty
ja jos vielä lisää toiminta varmuuta niin ruuvi säätöisillä seuraajilla
(pala säätöisissä on usein ollut nokissa pahaa kulumaa)
ja jos jotain kaasari remontia niin vaihtelee sinne mikunin 40rs
sen jälkeen on melkosen huoletomia kilometrejä edessä rutkasti enemään kuin monella uudemalla
Wesipyssy nyt sitten tuli. Vuosimalli on 1995 ja mittarissa oli ostohetkellä inan yli 50 000. Nyt jo liki 51 000. Pientä ihmeteltävää pyörässä oli, mutta kyllä se nyt on muutoin hyvässä käyttökunnossa, mutta takajarrun päällä saa seistä, jos meinaa, että sillä on sitäkään vähää vaikutusta hidastuvuuteen, kuin siinä muissa pyörissä on.
Toivottavasti sillä nyt on sitten rutkasti kilometrejä edessään. Tähänastiset ajosuoritteet ovat olleet nautintoa. Asento ei ole niin ahdas kuin ajattelin ja pyörä tuntuisi olevan suhteellisen täsmällisesti käsiteltävissä. Vertailukohtani tosin ovat erilaisia vanhoja matkalötköjä ja gsx 750 f.
Kiitoksia edellisistä vastauksista, niistä oli apua.