Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Aloin tänään herätellä ´87 FZR 1000:ia talviunilta.

    Mitä hittoa, todella kova kahva, oikein kunnolla vetämällä sitä sai vähän liikkeelle muttei pohjaan. Pelkäsin että kahva katkee, oli se sen verran jäykkä. Siitä sitten etufillaria pyörittämään ja onpa todella jumissa. Raahasin prätkää ees sun taas, ei pyöri pyörä ei. Riuhdoin vanteen puolasta vaan ei liiku.

    Onko mulla jarrusylinteri menny talven aikana juntturaan, ei kai ny satuloiden kaikki männät ala yhtäaikaa kanittamaan. Jarrunesteet vaihdettu viime kesänä ja sen jälkeen ajettu 300 km.

    Satuloihin varmaan tulee laitettua tiivistesatsit joka tapauksessa mutta tietäis sen jarrusylkkäsatsin sit ostaa kans jos arvon raati antaa sille ääniä.

    Edit. Tekstiä vähän selvemmäksi. Nippusidejutut jäi pois.
    Viimeksi muokannut: Juhana N; 02.05.2013 klo 20:06.
    Kronoby Racing Team
  2. #2
    Jos etujarrukahva on vaihdettu, niin ota se irti. Väärä malli voi tehdä tuon. Pitää säiliön reiän lukossa koko ajan.

    Väännä palat meisselillä irti levystä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juhana N kirjoitti Katso viesti
    Aloin tänään herätellä ´87 FZR 1000:ia talviunilta. Jaa no ois pitänyt laittaa se gummilenkki etujarrukahvaan, jäi laittamatta. Pyörä saa varmaan vielä maata pari viikkoa ennen ajoja niin olin vetämässä kahvaa pannakseni siihen nippusiteen.
    Gummilenkki?
    Nippuside???
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  4. #4
    ^ Tota ketjua lueskelin: http://www.moottoripyora.org/keskust...ru-kerää-ilmaa

    jaket: Tolla kahvalla toimi viime kesän sen mitä ehdin ajamaan, ja on orggiskahva. Joku kumma "kliks" kahvan luota kuului kun sitä ekan kerran nyt kokeilin.
    Kronoby Racing Team
  5. #5
    Veikkaisin, että sulla on pääsylinteri homehtunut jumiin. Väkisin kahvasta kiskomalla sait männän liikkeelle ja paineen jarrulle. Nyt mäntä ei sitten tietenkään suostu palautumaan ja jarrut on jumissa.
    "Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
  6. #6
    Onko jarruputket käyneet lytyssä esim. jarrupaloja vaihtaessa?
    Lyttääntymä ei välttämättä muuten päälle päin näy!
    Must be BMW K1200LT
  7. #7
    Komppaan edellistä että pääsylinteri jumissa ja pumppasit paineen paloille.
    Ei muutako säiliön kansi auki ja meisselillä palat erilleen ja sen jälkeen satulat osiksi ja putsaus.
  8. #8
    Vapautuko etujarru ilmaruuvia avaamalla?
    Joissain etujarrukahvoissa on säätöruuvi, jolla säädetään kuinka paljon se lepotilassaan painaa pääsylinterin mäntää. Kaverin FZR:ssä ainakin oli tällainen. Jos mäntä on liian sisässä käyttäytyy juuri kuvaamallasi tavalla. Lämpötilan vaihtelu talvella on saattanut aiheuttaa ongelman, kylmällä neste kutistuu ja lämmetessään laajenee. Jarrusylinterin tiiviste on yleensä ainoastaan toiseen suuntaan painetta pitävä... Kunhan visioin
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

    VTR SP-1
  9. #9
    Onneksi et päässyt ajeleen.Jarrut palasiksi ja osat uusiksi, ainakaan minä en luottaisi ennen täysiremppaa.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  10. #10
    Lainaa marvaisa kirjoitti Katso viesti
    Komppaan edellistä että pääsylinteri jumissa ja pumppasit paineen paloille.
    Ei muutako säiliön kansi auki ja meisselillä palat erilleen ja sen jälkeen satulat osiksi ja putsaus.
    Ei taida kannen avaus paljoa auttaa Ei ne paineet taida lähteä kuin ilmausruuvin kautta pois Tietysti kannattaa kokeilla ekaksi toi JPA mainitsema jarrusylinterin esisäätö
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  11.  
  12. #11
    "Vähän" jälkijunassa tulee, mutta JPA:n diagnoosi oli oikea. Jos nyt jollekin muulle tulee sama homma eteen! Kiitoksia!
    Kronoby Racing Team