Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Eli kun pyörässä oli jäähdyttimen rivat 70% tukossa ja littanana, niin jotain oli tehtävä eturenkaasta lentävän kuran ja hiekan suhteen. Valmiita fender extendereitä saa vajaalla neljällä kympillä, mutta ajattelin että vois koittaa tehdä itte jotain. Biltemasta löytyikin peräkärryn roiskeläppä vajaan 4€ hintaan, joten siitä lähdettiin liikkeelle. Ensin koko läpästä tein pahvimallin jota sitten aloin sovittelemaan teipillä lokariin.


    1.jpg


    Isoisän aikaisella harpilla piirtelin pahvimalliin hiukan ensimmäisiä pyöreitä linjoja.


    2.jpg


    3.jpg


    Sitten alustava malli irti, ja taitto keskeltä jolloin saadaan leikattua malli symmetriseksi. Sabluuna teipillä kiinni roiskeläppään, kynällä viivaa ja saksilla läppä muotoon.


    4.jpg


    5.jpg
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Karkealla hiekkapaperilla saksien jäljet peittoon (tosin oli tässä vaiheessa turha homma).




    Reiän koon testausta…




    Reikien paikan hakua harpilla. Näppärä laite tuo harppi.






    Reikien poraamisesta ei tullu kuvia, mutta taisin teipata rei'itetyn läpän abaut paikalleen ja siitä porata, tai sitten porasin ensin ja sitten tein läpän. Tää on aika kriittistä ja kannattaa tehdä piikillä alkumerkit lokariin, menee muuten reikä vinoon…

    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    • File Type: jpg 6.jpg (53,6 Kt, 466 katselua)
    • File Type: jpg 7.jpg (47,8 Kt, 466 katselua)
    • File Type: jpg 8.jpg (56,2 Kt, 465 katselua)
    • File Type: jpg 9.jpg (45,3 Kt, 451 katselua)
    • File Type: jpg 10.jpg (66,5 Kt, 466 katselua)
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Koska halusin pitää läpän kiinnityksen mahdollisimman matalana lokarin ja renkaan välissä, niin käytin uppokantaruuveja kumia vasten, tallälailla paksuutta ei tule yhtään enempää mitä läpän paksuus (n.5 mm) on, ja uppokantaruuvin hattukin on sopivan leveä.




    Joo ja ekan sovituksen jälkeen puolitoista parisenttiä pois joka puolelta.








    Eka testaus paikalleen…

    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    • File Type: jpg 11.jpg (59,9 Kt, 458 katselua)
    • File Type: jpg 12.jpg (74,7 Kt, 458 katselua)
    • File Type: jpg 13.jpg (82,3 Kt, 458 katselua)
    • File Type: jpg 14.jpg (48,7 Kt, 454 katselua)
    • File Type: jpg 15.jpg (55,3 Kt, 454 katselua)
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #4
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pikkasen ajattelin vielä lyhentää läppää…






    Ja valmiiksihan se tuli. Kesä näyttää miten tuo sitten toimii loppupelissä, mutta ei kai siinä sen kummempaa pitäis olla. Lokarin ulopuolelle jäävät mutterit maalasin hätäisesti mustaksi, mutta siihen vois ostaa jotkun nätimmät mutterit, vaikka eivät ne niin tuolta näy.

    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    • File Type: jpg 18.jpg (70,9 Kt, 455 katselua)
    • File Type: jpg 16.jpg (79,0 Kt, 455 katselua)
    • File Type: jpg 17.jpg (51,4 Kt, 456 katselua)
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #5
    Hieman aihetta sivuten, olen ihmetellyt että miten paljon nämä nykymuodin töpöperäiset (mielestäni rumat) mopot heittää kuraa selkään?
    http://2.bp.blogspot.com/-VfSJ7MYR5E...zGarage+02.jpg

    Sitten kun "tuunataan" kilpitelineet lyhyeksi niin saattaisi vaatia lisäroiskeläppää
    Tai sitten noilla ei ajeta sateella..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  6. #6
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kaiken mikä on tarjolla. Eka kura nousee renkaalta ylös ja sitten pyörre imasee sen selkään, meinaan sen mikä ei heti osu selkään.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #7
    Siis jos tiellä havaitsee kuraa tai vettä muutaman metrin säteellä pyörästä, niin seuraavaksi sen löytää selästä ja niskasta joista se hiljalleen valuu persvakoon jos rotsi pääsee nousemaan. Pelkkä kilpi ei SV:ssä roiskeita pysäytä, mutta alkuperäinen karsea siipiviritelmä pyörän perässä ei silti tule kysymykseenkään. Jotain tuotekehittelyä täytyy tässä taakse tehdä pienen kuralipan muodossa.

    Miksipä ei sinne eteenkin, jos saisi vähän syylaria säästettyä. Siinä tuskin otan shyhanderin linjaa kuitenkaan, vaan nöyränä venytän lompakon nyörejä ja sijoitan niihin pyramidin koviin muovikikkareisiin. Pysyvätpähän muodossaan.

    Ihan yllättävän siistihkön viritelmän tuosta bilikan kumilerpustakin sai. Saiskohan tollaseen jotain profiilia aikaseksi jollakin läpän alapuolelle tulevalla teräslanka tms viritelmällä.
    SV1000 -03
  8. #8
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllähän sen pitäis jäykistyä jos alapuolelle laittais jotain venymätöntä kiinni keskimmäiseen ruuviin ja toisenpään kiinnittäis jonnekin läpän alareunaan. Ajattelin että tuosta olis tullut kaarevampia ja sitämyöten jäykempi, mutta hyvin tollanen suora ja läppämäinen siitä jäi. Mulla syylari oli siinä kunnossa, että kaupungissa alkoi valoissa flekti pyörimään jo 15 asteen lämmössäkin. Puolitoistapäivää jaksoin lamelleja tökkiä kurasta ja suoristaa jollain tapaa läpivirtaavaksi.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #9
    Hyvä tuli ja ehdottoman tarpeellinen meidän oloissa, varsinkin alkukaudesta, kun tiet on täynnä huekoitushiekkaa ja -pölyä.
  10.  
  11. #10
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    No nyt on tästäkin jotain sanottavaa, eli aika tyytyväinen olen, lippa näkyy yllättävän vähän tuolta eikä herätä huomiota olemuksellaan. Sateessa ajelut ja pienet hiekkapätkät takana niin syylärin alareunassa näkyy 5-10 sentin kurainen alue ja sen jälkeen puhdasta. Eli olis saanu olla periaatteessa pidempikin, mutta ei sentää heitä hiekkaista vettä kuin hiukan alas näön vuoksi.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)