Terve.
Vuoden mopoilusta sapattia pitäneenä kypärän päässä käyttäminen aktivoi ajohalut. Mopoina ollut Monster 600, Cbr600rr, r1 ja z1000. Nyt Ducati taas herättää kiinnostusta, katellut kyllä myös Speed Tripleä.
Mutta mitäpä sanotte tästä Aarbiken Monsterista? Normihuollot menevät harrasteena, mutta onko heittää mielipiteitä, vinkkejä tai muuta?
http://www.nettimoto.com/ducati/monster/1798307
M
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Jos on kunnossa ja historia pitää paikkansa, niin hyvä diili. Sulle on toi Monsterikin tuttu, niin ilman muuta kannattaa käydä vaikka paikan päällä ihmettelemässä, jos on mahdollisuus.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Laita nimimerkille Vilttu viestiä, sillä saattais myös olla asiallinen ja siisti S4R tarjolla.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Mie poimin talteen ton avausviestissä mainitun monsterin. Aika kivassa kunnossa. Jakoremmit vaihdan ja tarkistan/säädän venat ja se on siinä ja kovaa ajoa. Pirun siisti peli. Ja koko historia uudesta asti hyvin dokumentoitu![]()
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Pitäisikö näissä tulla mukana "legendaarinen" punainen avain, jolla koodataan mittaristo, ecu ja ajonesto? Tuli vaan mieleen tuosta ilmoituksen kommentista "2x avain".
Kyllähän se on ainakin uutena tullut pyörän mukana. Jossain vikatilanteissa välttämätön koodeineen, mutta lienee onnistuvan samat toimenpiteet myös softan kautta (mutua).
Tuohan on desmoquattro, eli hihnanvaihdon yhteydessä olis syytä ottaa ne nokat pihalle ja keinuvipujen tarkistus, jos ei ole aiemmin tehty. Jos on aito -04 tehty eikä ylivuotinen niin nekin varmaan kestää.
Joo siin tuli mukana koko avainsetti eli 2 mustaa, punainen sekä kortti.
Mistäs mie nään onko se aito 2004? Käyttöönotto Saksassa 7.4.04 , moottorinumero 996W430097**.
Jostain luin että kun öljypohjassa olevan karkeasihdin irrottaa putsausta varten niin sielt pitäs löytyy kromihilettä jos keinuis on se ongelma.
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Moottorinumerosta ei saa valmistusvuotta selville, runkonumerosta saa:
http://www.mad-ducati.com/Technical/VINInfo.html
mutta ei ole varmaa tietoa minkä vuoden koneet on herkempiä, minun mielestä paras tarkistaa jos on 2000-luvun kone.
Jos isoja kromilastuja löytyy sihdistä niin se on aika selvä juttu mistä ne on... ne tunnistaa siitä eivät tartu magneettiin.
Ainakaan itellä mitään hiluja koskaan löytyny. Kyllä se pinnoite ja keinu aika hienoksi pölyksi oli jauhautunut, eikä sihdistä ikinä mitään löytynyt. Kisamopossa suodatin ja sihti tuli aina kunnolla tsekattua, koska niistä tosiaan monesti näkee hieman ennakkoon moottorivaurion.
Tervehdys. Käytän tässä valmiiksi olemassa olevaa osiota tiedustellakseni asiaani.
Keväällä olis tarve perheessä toiselle ajokille ja tallissa olisi sopivasti Dukatin kokoinen tyhjä tila.
Nettimotosta valikoimaa seuranneena herää kysymys, mihin en ole saanyt tyhjentävää vastausta muutamasta pyöräliikkeestä kysyessäni.
Tarjontaa olisi haetusta kokoluokasta (n.900 kuutiota ) ja silmää miellyttävästä malleista: SS, FF, ST2,3 ja 4 ja joissain vielä s perään.
Löytyipä mallimerkintä Dukati SS 900 FF :kin ? Ja tietenkin Supersport, joka kait tarkoittaa mallia SS ?
Ai niin, se varsinainen kysymys:
Onko näillä edellämainituilla jotain merkittäviä, huomioon otettavia eroja, vai voisko vain valita sen mikä eniten miellyttää?
Pyörän käyttötarkoitus olisi enimmäkseen kohottaa omistajansa egoa eli seisoa tallissa. Saattaapi sillä kioskilla joskus kurvata, jos keli suosii mutta muutoin se olisi vain tällaisen viidenkympin villitykseen hurahtaneen ukkomiehen hölmö idea ( vaimon mielipide ) ja vanhojen aikojen muistelua, jolloin tuli käytyä nuo japanilaiset merkit läpi laidasta laitaan...![]()
Joo voi olla aika hämmentäviä nuo kirjainyhdistelmät, mutta pääsääntöisesti:
SS = Supersport, joka voi olla myös puolikatteella jossain vuosimalleissa tähän tyyliin:
http://www.roadsmile.com/images/_duc...persport-2.jpg
SS FF = SuperSport, kokokatteella tähän tyyliin:
http://pictures.topspeed.com/IMG/cro...0-4_600x0w.jpg
ST= SportTouring(2/3/4), numerot perässä merkkaa venttiilien määrää ja tietysti vanhimmasta uusimpaan malliin eroavaisuuksia. Ja sitten jos vielä S-malli esim. ST4 S, niin parempi jousitus, isompi kuutiotilavuus ja eri nokat. Ajoasento SS:ää pystympi ja rennompi, tähän tyyliin:
http://www.motorcyclespecs.co.za/Gal...006%20%202.jpg
Viisaammat korjatkoon jos olen paljoa väärässä.
Tuohon tarkoitukseen erikoisempi on parempi.
Ducatiin varattu rahamäärä vaikuttaa, mutta jos se jätetään syrjään, niin 748 749 916 996 998 999 onhan noita numeroita
Itse henkilökohtaisesti etsisin huippukuntoisen 750SS tai 900SS 90-luvun puolenvälin tienoilta.
Makein ois ehkä eka 750SS, siis se yhdellä etujarrulevyllä oleva tai sitten 900 SuperLight
900SS FF 1999--> muuttui ulkonäöllisesti vähän liikaa tusinapyörän näköiseksi.
Ps. Jos punaista Italialaista, niin ei M-G 1100 Sporttia![]()
Kiitos kommenteista. Kun on tällainen vanhoollinen ja konservatiivinen niin liian "erikoiset" hieman pelottaa ja siksi varmaan mun silmä lepää kovasti tuossa ST4s mallin silhuetissa. Tavallaan jatkumoa sille mihin harrastus -90 luvun alussa loppui... Himottaisi nettimoton ID 1716660, ehkei olisi ihan huono valinta? Taitaa olla tuontipyörä saksasta, uskaltaisko?
Ulkomailta tuotuja on aika turha pelätä jos huoltohistoria vaan on tiedossa. Oma 999S piti tuottaa Saksasta kun ei Suomessa ollut ainuttakaan oikeanlaista kaupan.
Hheh, no tuolla saat kyllä omaa fiilistä nostettua - ja jos et ole helposti nolostuvaa tyyppiä niin vaihtamalla avarammat vaimentimet saat kasvatettua naapurillekin sarven otsaan...Aika vähän on tuo n-moton yksilö ajettu, "sport-toureriksi", mutta saksanmaalla niitä kilsoja ei aina kerry mittariin kuten jossakin muualla...
Kaverillani oli tuollainen ST4S >10 vee sitten ja muistiini on hatarasti piirtynyt enimmäkseen positiivisia kuvia k.o. kamppeesta (itse ajelin tuolloin V4 hondalla). Tais siinä kaverin yksilössä kytkin (saattoi olla vaihteistokin) reistailla sen verran että meni sitten lopulta vaihtoon (~25...30tkm mittarissa).
- huoltoväli tais olla aika tiheässä sekä senaikaisella ducati-premiumilla suht arvokkaita... Tehtiin noilla pyörillä kimpassa mm. yksi alppireissu (tuohonhan oli/on satavilla omat laukkusatsit, ym sälää) suht vauhdikkaasti ja ilman murheita.
Soiva peli, myös kioskilla ja essonbaarissa käynteihin (saat oman mekaanista epätahtirockia soittavan orkesterin samalla).![]()
MAD (mean absolute deviation)
Jos jollain on vielä lahjoittaa lisäinfoa niistä mallimerkintöjen eroista, mitä ei ole vielä mainittu niin mielelläni en lopettaisi keskustelua vielä vaikka nyt himoittaakin tuo ST4s malli. Ainahan mieli voi muuttua jos jotain oleellista faktaa ilmaantuu...
^ei kait noiden mallien selvittämisestä kannata mitään taidetta tehdä. Soita internetille ja kysy asiasta. Ellei sinulla ole puhelinnumeroa hälle, niin tuosta apua ensihätään.
http://www.autoevolution.com/moto/ducati/
Ducati ei ehkä oo järkevin valinta tallissa seisovaksi pyöräksi jolla kurvataan kerran vuodessa. Jakohihnojen vaihto on kahden vuoden välein kilometreistä riippumatta ja se leikki maksaa jollei ite osaa tehdä. Neliventtiiliset on viel tarkempii tosta jutusta eli esimerkiks just se ST4. Jotenkii tekee muutenkin häijyä jollei pyörällä joka on luotu mutkateiden kuninkaaks ajeta. Suorastaan masentaa.
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Tarkoitinkin että jos hihnat ja vaihdon tekee merkkikorjaamo, siellä hihnat ja vaihto kustantavat satoja euroja. Siihen päälle venttiilien säätöä niin lähestytään tonnia.
Mie hommasin S4R:n hihnat Saksasta 35 egee pari ja vaihdoin itse ilmaiseksi. Neliventtiilisessä hihnan kireys säädetään kohdalleen akustisesti (110 Hz) joka jää perus autopajalta tekemättä. Tietsikalle saa ducatin ja moto-guzzin diagnostiikkaohjelmia joissa joissain on toi akustinen kireydensäätö tietsikan mikrofonia hyväksi käyttäen.
edit: Itseasiassa kaksvenasillekkii on toi akustinen säätö.
Viimeksi muokannut: Nevalan Tiikeri; 19.02.2015 klo 11:36.
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95