Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Varmaankin jo useassa ketjussa käsitelty aihe, mutta antakaa kokeneet arvionne kyseisestä moposta.
    Ostin näet koeajamatta tällaisen kulkupelin kesän reissuihin ja tarkoitus ajella mamman kanssa kesälomalla
    eurooppaan. Pyörä ajettu 20tkm joten kilometrit ei vielä pitäisi aiheuttaa ongelmia. Kiitos jo etukäteen.
    Jussi
    Kertooko tämä kuva riittävästi?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Huollat pelin, tsekkaat renkaat, vaihdat takajousen, teet jotain pleksille ellet ole 170 -senttinen ja ajat hymyillen
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Huollat pelin, tsekkaat renkaat, vaihdat takajousen, teet jotain pleksille ellet ole 170 -senttinen ja ajat hymyillen
    Tarkennatko Seppo vielä tuota jousen vaihtoa, onko alkuperäinen liian löysä vai mitä?
    Jussi
    Lainaa Jussi-59 kirjoitti Katso viesti
    Tarkennatko Seppo vielä tuota jousen vaihtoa, onko alkuperäinen liian löysä vai mitä?
    Itseasiassa koko takaiskari hieman pilaa koko pyörää. Vaikka sen säätää sieltä alapäästä tiukimmilleen ja hard -asentoon niin silti pyörä vaappuu ikävästi heitoissa, erityisesti jos heitto on kaarteessa. Kuormaa kyllä kantaa kohtuullisesti mutta iskari on vajaatehoinen.
    Korostuu sitä enemmän mitä kuormatumpi pyörä on. Itse tilasin oirtraconilta wilberssin mittojen mukaan hydraulisella säädöllä (~650e) ja nyt on paljon parempi, itse asiassa on vielä niillä säädöillä mitä tilatessa ilmoitin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    70 000 km:ä on nyt takana 08 Fjr:llä, alkuperäisellä takajousella ja plexillä, (Enimmäkseen plexi on alhaalla, olen 183 cm), aikalailla on menty myös kakspäällä. Takajousen päivitys alkaa olemaan ajankohtainen, etupumpun stefat vaihdettu, muuten on ollut nöyrä ja huoleton pyörä. Satula voisi mielestäni olla pitkänmatkan ajossa parempi, mutta sehän on persekohtainenkin asia, se.
    Viimeksi muokannut: kallokas; 08.03.2015 klo 13:26.
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.

Itsellä -03 ajettu n. 100 tkm. Huoleton peli ollut. Viime
    kesänä vaihdoin nokkaketjun kiristäjän. Taas käy nätisti :-)
    2009 lokakuussa ostin omani mittarissa oli n. 9tkm, nyt taitaa olla 88tkm.
    - Suurin vika, jonka muistan on ollut etuvanteesta lähtenyt tasapainoitus paino
    Etupäänstefat meni toissakevään routarynkyissä, mutta ne nyt voi laskea jo kuluviin osiinkin noilla kilsoilla.
    Ps. tarkista orggis takaboxin aluslevyn kunto (nm. putos samassa pompussa, kun oli varmaan aiemmin jo murtunut).
    - Itsellä Calsci pleksi ollut 90% ajoista 183cm
    - Ei tuota jousta nyt ihan jokamies ajossa tarvii vaihtaa, itsellä se edelleen on vaikka paino on +100kg
    2 päällä jos ajaa paljon ja massaa mukana myös niin ohan vaihtojousi parempi.

Jos nyt ostaisin niin ehkä sijoittaisin juuri tuon jousen vaihtoon/modifointiin (löytyy ketjuista tekijä) + power commanderiin + putkiin.
    - PC + putket pienentää kulutus 0,5-1l/100km ja parantaa alavääntöä, joten maksaa itsensä takaisin noilla kilometreillä jos pitää kauan.

Huoleton peli! Olen ainakin itse ollut kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    Mulla -07 jonka ostin -09 syksyllä 3 tkm ajettuna ja nyt ajanut reilut 40 tkm. Huoleton peli, ei vielä mitään vikaa ollut. 20 tkm huollossa Öhlins taakse, maksoi tonnin huollon yhteydessä laitettuna. Oli mielestäni vaivan arvoinen. Hyvä pyörä, jaksaa mennä 2 päällä täysillä pakaaseilla ihan riittävästi. Ehkä paras lisävaruste matkakäytössä on sivulaukkujen sisäkassit, vaikka ovat melko kalliit. Ajan vakiopleksillä (173 cm). Pleksin asento ihan kelin ja nopeuden mukaan.
    FJR -17
  10.  
    Meillä viime kesänä ostettu -07 aj. 48 tkm. Ajo pääasiassa kaksi päällä eli n. 180 kg kuormalla. Kantokyky riittää vakiojousilla normaaliajossa. Pleksi on vaihdettu korkeaan malliin (JT-Laitteen), ja on täysin hiljainen 183 senttisellä yläasennossa. Muita asentoja ei juuri voi käyttää kuin ylä- ja ala-asentoa, jymisee kypärässä liikaa. Kaksi päällä ajoon pidän parempana ja monikäyttöisempänä isoja matkaenduroja joista aikaisempaa kokemusta, niissä on tilaa reilusti. (Varadero, V-strom). Muuten hyvä pyörä, ei mitään vikaa tai harmia.