Ja kun kolme vuotta sitten ostin ekan pyörän niin osto tapahtui täysin silloisten tunteiden mukaan. Kolmen viikon jälkeen oli tunne että metsään meni. Kolmen vuoden jälkeen on tunne että piru kun voi ihmislapsi olla tyhmä.
Ois pitäny koeajaa monta eri pyörää ja vertailla kunnolla vakuutusten hintoja. Saattais olla että olisin monta tonnia rikkaampi ja ajaisin mielellään edelleen samalla pyörällä.
Näiden asioiden vuoksi otan nyt selvää asioista ja kyselen täällä kokeneempien mielipiteitä.
Honda Varadero -01
ex:Suzuki GSX 600F -98
ex:Yamaha TZR 125 -91
Kun laskette IF:in laskurilla alle 7kk aikoja, ottakaa huomioon että se on automaattisesti seisonta-ajallinen ja kun pyörä on seisonnassa ei kaskokaan ole voimassa, eli pyörällä ei ole varkaus yms. ilkivaltaturvaa.
Ainakin turvassa seisonta-ajalla myös taitaa palo jne olla voimassa.
Hondan huoltokirjassa muistaakseni lukee öljynvaihtoväli 12 mutta kuuden jälkeen on yleensä pikkuhuolto, jossa ainakin liike yleensä vaihtaa öljyt. Venttiilit tarkistus ja mahd säätö 24tkm. Palasäätö.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Jatketaan samaa sekavaa linjaa..
Liikenteeseen saa tosiaan alussa heti sen 20% mutta sehän nousee yleensä 10% sitten seuraavana vuonna, kun jatkaa vakuutusta.
Jos seuraavana kesänä vaihtaa taas yhtiötä halvempaan, niin pitääkö vaihto tehdä sitten vasta kesällä vaiko miten, että ehtii saada ne 10% talteen? Vai onko asialla merkitystä?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Itsellä oli XJR 1300 -03, ja oli loistava oman luokkansa edustaja. Radalle aika raskas mutta ajaa sillä sieläkin kunhan ei oleta pystyvänsä vetämään polvi maassa.Harmittaa vaan että uudemmat ruiskupelit on yhdellä vaimentimella, oli paremman näköinen kahdella veimentimella!
PS. Banditista en tykännyt lopulta yhtään, hieman liian neutraali peli, vaikka varsinaista moittimista ei ole.
Se maksaa kuka nauttii!
Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
ja aina niihin kyllästyy vuoden ajeluiden jälkeen... ja tekee mieli jotain toista uutta![]()
T7
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Minä en ihastunut Banditiin. Oli rinnan vertailussa Honda CBF1000 ja 1250 Bandit ja kyllä se Honda vei pisteet kotiin kaikessa muussa paitsi suorituskyvyssä. Honda jäi kuitenkin hommaamatta kovien vakuutusmaksujen vuoksi - kaksinkertaiset Bemariin verrattuna. Kumpaakaan näistä en myöskään kääntyisi vilkaisemaan taakseni vielä kerran kahvitauolle mentäessä. Toimivia mutta perustylsän näköisiä.
Bandit oli Hondaan verrattuna raskaampi käsiteltävä, ei yhtään parempi maantiellä, mutta mutkatiellä raskaampi ja alustaltaan huonompi (renkaita en kyllä katsonut). Banditin vauhtia oli maantiellä todella vaikeaa pitää vakiona, koska kaasu oli niin herkkä. Liekö sitten yksilökysymys... Ajoasento oli Hondassa parempi ja tykkäsin myös Hondan moottorista enemmän vaikka voimaa ei yhtä paljon löytynytkään. Ai niin, Hondassa oli suurempi kypärämelu pienemmän katteen vuoksi...
Makuasioitahan nämä paljolti ovat ja painottuvat mieltymysten mukaan. En tiedä oliko toi mun Bemarihankinta sitten näillä kriteereillä mitattuna yhtään parempi valinta, mutta mahtava vehje se joka tapauksessa on.
BMW K1200rs
Voit (ehkä) löytää hyvän/täydellisen pyörän johonkin tarpeeseen, mutta se käyttötarve ja mieli muuttuu kuitenkin jonkin ajan kuluttua. Pyörän muokkaus voi onnistua, mutta itselläni ainakin on ollut helpointa vaan vaihtaa pyörää. Joku pyörä pysyy jopa 3-4 vuotta, mutta joku ei pysy kesääkään. Kun ei osta uusia, niin vaihto ilman järkyttäviä tappioita on mahdollista.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Toptoptop.....eikös tämä "hajuton ja mauton" ole melko virallisesti määritelty jo Hondalle, joten käytetään sitä vain oikeassa asiayhteydessä
Komppaan hoplaata, näinhän sen pitääkin olla. Jos on GL1800:lla ajanut, niin tietää tämän vielä paremmin. Monihan sitä ihmettelee, että mikä järki tai idea Wingissä on. Ei tarvitse kuin kerran ajaa, niin se homma aukeaa. Kapinaa tai rähinää ei löydy; mukavuutta, helppoutta ja värinättömyyttä kyllä senkin edestä.
Alkuperäiseen aiheeseen palaten.
Tämä oli ihan hyvä pointti sinänsä, jos meinaa matka-ajoa ajatellen pyörää hommata. Samalla kannattaa myös miettiä pyörän katteita, lähinnä siis niiden olemassaoloa ylipäätään. Itsellä aikoinaan oli jopa muutama järkisyy pyörän valinnassa liittyen pitkään työmatkaan ja työmatkalla olevaan moottoritiehen.
-06 Mustarastas, mustana
ex. -93 Suzuki PV, mustana
Tehoero vain 100-kertainen...
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.