Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 87:een 87:sta
  1. #61
    Ja kun kolme vuotta sitten ostin ekan pyörän niin osto tapahtui täysin silloisten tunteiden mukaan. Kolmen viikon jälkeen oli tunne että metsään meni. Kolmen vuoden jälkeen on tunne että piru kun voi ihmislapsi olla tyhmä.

    Ois pitäny koeajaa monta eri pyörää ja vertailla kunnolla vakuutusten hintoja. Saattais olla että olisin monta tonnia rikkaampi ja ajaisin mielellään edelleen samalla pyörällä.

    Näiden asioiden vuoksi otan nyt selvää asioista ja kyselen täällä kokeneempien mielipiteitä.
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  2. #62
    Kun laskette IF:in laskurilla alle 7kk aikoja, ottakaa huomioon että se on automaattisesti seisonta-ajallinen ja kun pyörä on seisonnassa ei kaskokaan ole voimassa, eli pyörällä ei ole varkaus yms. ilkivaltaturvaa.
  3. #63
    Ainakin turvassa seisonta-ajalla myös taitaa palo jne olla voimassa.

    Hondan huoltokirjassa muistaakseni lukee öljynvaihtoväli 12 mutta kuuden jälkeen on yleensä pikkuhuolto, jossa ainakin liike yleensä vaihtaa öljyt. Venttiilit tarkistus ja mahd säätö 24tkm. Palasäätö.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  4. #64
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Kun laskette IF:in laskurilla alle 7kk aikoja, ottakaa huomioon että se on automaattisesti seisonta-ajallinen ja kun pyörä on seisonnassa ei kaskokaan ole voimassa, eli pyörällä ei ole varkaus yms. ilkivaltaturvaa.
    Tuossa alla lainaus IF:n vakuutusehdoista.

    "Törmäysturva ei ole poiston aikana voimassa lukuun
    ottamatta Törmäysturvaan sisältyviä esinevahinkoja, jotka
    aiheutuvat luonnonilmiöstä ulkoapäin äkillisesti ja ennalta
    arvaamatta. Muut kaskon turvat ovat voimassa.
  5. #65
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Kun laskette IF:in laskurilla alle 7kk aikoja, ottakaa huomioon että se on automaattisesti seisonta-ajallinen ja kun pyörä on seisonnassa ei kaskokaan ole voimassa, eli pyörällä ei ole varkaus yms. ilkivaltaturvaa.
    Mistä sä tuon tiedon kaivoit? Kyllä se kasko on voimassa myös seisonta-ajalla ainakin omissa IF vakuutuksissani.

    e: XJ900 täydensikin jo tuon asian
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  6. #66
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Lauri12 kirjoitti Katso viesti
    Hyviä pointteja! Mahdollisimman paljon on aikomus itse tehdä huoltoja, joten vaikka busa vs honda niin luulen että hondan huollot on helpompi tehdä itse.
    Öljynvaihto onnistuu busassa helposti. Pari ruuvia auki ja katetta raottamalla saa suodattimenkin vaihdettua. Katteiden irroitus ja varsinkin takaisin laitto onkin sitten vittumaista puuhaa. ainakin ensimmäisellä kerralla.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  7. #67
    Jatketaan samaa sekavaa linjaa..

    Liikenteeseen saa tosiaan alussa heti sen 20% mutta sehän nousee yleensä 10% sitten seuraavana vuonna, kun jatkaa vakuutusta.

    Jos seuraavana kesänä vaihtaa taas yhtiötä halvempaan, niin pitääkö vaihto tehdä sitten vasta kesällä vaiko miten, että ehtii saada ne 10% talteen? Vai onko asialla merkitystä?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #68
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    Jatketaan samaa sekavaa linjaa..

    Liikenteeseen saa tosiaan alussa heti sen 20% mutta sehän nousee yleensä 10% sitten seuraavana vuonna, kun jatkaa vakuutusta.

    Jos seuraavana kesänä vaihtaa taas yhtiötä halvempaan, niin pitääkö vaihto tehdä sitten vasta kesällä vaiko miten, että ehtii saada ne 10% talteen? Vai onko asialla merkitystä?
    Jotta ei olisi liian helppoa, niin bonuskertymä vaihtelee yhtiöittäin
  9. #69
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Jotta ei olisi liian helppoa, niin bonuskertymä vaihtelee yhtiöittäin
    Jos nyt ensin tuo vaihtotekniikka, murehtii sitten ne prosentit..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #70
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Holtsu kirjoitti Katso viesti
    Yksi mikä kandee muistaa, on, että laittaa kotivakuutuksen samaan yhtiöön minne mp:n. Menee meinaan mukatessa ajokamat yms. mikä kasko ei korvaa, kotivakuutuksesta, yhdellä omavastuulla. Siinäkin puhutaan helposti 200e "ylimääräisestä" kustannuksesta per vahinko - jolloin noilla keskittämiseduilla saikin taas loppupeleissä pyyhkiä hanuria.
    Ja sitten taas toisissa v-yhtiöis ne ajokamat kuuluu kaskoon, ei tarvi sotkee kotivakutusta...

    Sinäänsä ku prätkään on budjetoitu max 5 tonnii, niin unohtaisin kaikki kaskot ellei sitä parilla satkulla saa, pysymällä pystys 3-4 kautta niin alkaa se pyörän arvo olla säästöpossussa
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  11. #71
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    Mistä sä tuon tiedon kaivoit? Kyllä se kasko on voimassa myös seisonta-ajalla ainakin omissa IF vakuutuksissani.

    e: XJ900 täydensikin jo tuon asian
    Hyvä kun korjasitte! Luin lauseen väärin IFin sivuilta.
  12. #72
    Lainaa Lauri12 kirjoitti Katso viesti
    Ja kun kolme vuotta sitten ostin ekan pyörän niin osto tapahtui täysin silloisten tunteiden mukaan. Kolmen viikon jälkeen oli tunne että metsään meni. Kolmen vuoden jälkeen on tunne että piru kun voi ihmislapsi olla tyhmä.

    Ois pitäny koeajaa monta eri pyörää ja vertailla kunnolla vakuutusten hintoja. Saattais olla että olisin monta tonnia rikkaampi ja ajaisin mielellään edelleen samalla pyörällä.

    Näiden asioiden vuoksi otan nyt selvää asioista ja kyselen täällä kokeneempien mielipiteitä.
    No tossa on järkee. Mahdollisimman monta pyörää vaan koeajoon, muiden mielipiteitä ja kokemuksia kannattaa kyllä kuunnella, mutta ne on vaan mielipiteitä. Se pyörä alle jonka laulua satulassa mieluiten kuuntelee.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  13. #73
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    itsekin laskin tuossa hieman XX:N vakuutuksia lähtötilanteesta. liikenne 20% ja kasko 70%

    IF 642e
    Lähitapiola 1050e
    Aktia 1247e
    Folksam 1341e
    Pohjantähti ei ollut laskuria
    Turva 1080e
    Fennia 1874e
    POP 1704e
    Säästöpankki 1704e
    OP ei laskuria, tarjouspyyntö olis pitäny lähettää.

    melkoiset erot. ja laskettu tuohon se 5kk, mitä pitää olla että bonukset nousee.

    IFfillä oli tuossa valmiiksi -10% 1. vuosi verkkokaupassa.
    Pohjolassa eli toi OP:kö? ni omilla 35/70 bonuksil ympärivuotinen (tuol pakollinen ettei saa ees seisonta-ajallista) ni -07 vuotinen XX 1268e/vuos.
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  14. #74
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    No tossa on järkee. Mahdollisimman monta pyörää vaan koeajoon, muiden mielipiteitä ja kokemuksia kannattaa kyllä kuunnella, mutta ne on vaan mielipiteitä. Se pyörä alle jonka laulua satulassa mieluiten kuuntelee.

    Samaa mieltä!
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  15. #75
    Itsellä oli XJR 1300 -03, ja oli loistava oman luokkansa edustaja. Radalle aika raskas mutta ajaa sillä sieläkin kunhan ei oleta pystyvänsä vetämään polvi maassa. Harmittaa vaan että uudemmat ruiskupelit on yhdellä vaimentimella, oli paremman näköinen kahdella veimentimella!

    PS. Banditista en tykännyt lopulta yhtään, hieman liian neutraali peli, vaikka varsinaista moittimista ei ole.
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  16. #76
    Lainaa Lauri12 kirjoitti Katso viesti
    Ja kun kolme vuotta sitten ostin ekan pyörän niin osto tapahtui täysin silloisten tunteiden mukaan. Kolmen viikon jälkeen oli tunne että metsään meni. Kolmen vuoden jälkeen on tunne että piru kun voi ihmislapsi olla tyhmä.

    Ois pitäny koeajaa monta eri pyörää ja vertailla kunnolla vakuutusten hintoja. Saattais olla että olisin monta tonnia rikkaampi ja ajaisin mielellään edelleen samalla pyörällä.

    Näiden asioiden vuoksi otan nyt selvää asioista ja kyselen täällä kokeneempien mielipiteitä.
    Ihan sama. Vikaan sen kuuluukin mennä. Pyörä nimenomaan kannattaa ostaa tunteella. Aloittelija ei voi kuitenkaan ostaa järjellä, kun sitä ei ole.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #77
    ja aina niihin kyllästyy vuoden ajeluiden jälkeen... ja tekee mieli jotain toista uutta
    T7
  18. #78
    Lainaa Juti86 kirjoitti Katso viesti
    Banditista en tykännyt lopulta yhtään, hieman liian neutraali peli, vaikka varsinaista moittimista ei ole.
    Itsellä on 1250 ruiskurosvosta kokemusta.
    Oli hyvä ajaa ja moottori oli kuin sähkömoottori.
    Värinätöntä voimaa koko ajan riippumatta kierroksista ja vaihteesta, mutta..
    Oli NIIN hajuton ja mauton, että ei pystynyt tykkäämään.
  19. #79
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    OP ei laskuria, tarjouspyyntö olis pitäny lähettää.
    .
    Op pohjolassakin on laskuri se täytyy vaan mennä sieltä osta vakuutus linkin kautta.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  20. #80
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Itsellä on 1250 ruiskurosvosta kokemusta.
    Oli hyvä ajaa ja moottori oli kuin sähkömoottori.
    Värinätöntä voimaa koko ajan riippumatta kierroksista ja vaihteesta, mutta..
    Oli NIIN hajuton ja mauton, että ei pystynyt tykkäämään.
    eli helvetin hyvä matka mp eikös niissä oikeen pyritä moisiin ominaisuuksiin
  21. #81
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Itsellä on 1250 ruiskurosvosta kokemusta.
    Oli hyvä ajaa ja moottori oli kuin sähkömoottori.
    Värinätöntä voimaa koko ajan riippumatta kierroksista ja vaihteesta, mutta..
    Oli NIIN hajuton ja mauton, että ei pystynyt tykkäämään.
    Minä en ihastunut Banditiin. Oli rinnan vertailussa Honda CBF1000 ja 1250 Bandit ja kyllä se Honda vei pisteet kotiin kaikessa muussa paitsi suorituskyvyssä. Honda jäi kuitenkin hommaamatta kovien vakuutusmaksujen vuoksi - kaksinkertaiset Bemariin verrattuna. Kumpaakaan näistä en myöskään kääntyisi vilkaisemaan taakseni vielä kerran kahvitauolle mentäessä. Toimivia mutta perustylsän näköisiä.
    Bandit oli Hondaan verrattuna raskaampi käsiteltävä, ei yhtään parempi maantiellä, mutta mutkatiellä raskaampi ja alustaltaan huonompi (renkaita en kyllä katsonut). Banditin vauhtia oli maantiellä todella vaikeaa pitää vakiona, koska kaasu oli niin herkkä. Liekö sitten yksilökysymys... Ajoasento oli Hondassa parempi ja tykkäsin myös Hondan moottorista enemmän vaikka voimaa ei yhtä paljon löytynytkään. Ai niin, Hondassa oli suurempi kypärämelu pienemmän katteen vuoksi...
    Makuasioitahan nämä paljolti ovat ja painottuvat mieltymysten mukaan. En tiedä oliko toi mun Bemarihankinta sitten näillä kriteereillä mitattuna yhtään parempi valinta, mutta mahtava vehje se joka tapauksessa on .
    BMW K1200rs
  22. #82
    Voit (ehkä) löytää hyvän/täydellisen pyörän johonkin tarpeeseen, mutta se käyttötarve ja mieli muuttuu kuitenkin jonkin ajan kuluttua. Pyörän muokkaus voi onnistua, mutta itselläni ainakin on ollut helpointa vaan vaihtaa pyörää. Joku pyörä pysyy jopa 3-4 vuotta, mutta joku ei pysy kesääkään. Kun ei osta uusia, niin vaihto ilman järkyttäviä tappioita on mahdollista.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  23. #83
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Itsellä on 1250 ruiskurosvosta kokemusta.
    Oli hyvä ajaa ja moottori oli kuin sähkömoottori.
    Värinätöntä voimaa koko ajan riippumatta kierroksista ja vaihteesta, mutta..
    Oli NIIN hajuton ja mauton, että ei pystynyt tykkäämään.
    Toptoptop.....eikös tämä "hajuton ja mauton" ole melko virallisesti määritelty jo Hondalle, joten käytetään sitä vain oikeassa asiayhteydessä

    Komppaan hoplaata, näinhän sen pitääkin olla. Jos on GL1800:lla ajanut, niin tietää tämän vielä paremmin. Monihan sitä ihmettelee, että mikä järki tai idea Wingissä on. Ei tarvitse kuin kerran ajaa, niin se homma aukeaa. Kapinaa tai rähinää ei löydy; mukavuutta, helppoutta ja värinättömyyttä kyllä senkin edestä.

    Alkuperäiseen aiheeseen palaten.

    Tämä oli ihan hyvä pointti sinänsä, jos meinaa matka-ajoa ajatellen pyörää hommata. Samalla kannattaa myös miettiä pyörän katteita, lähinnä siis niiden olemassaoloa ylipäätään. Itsellä aikoinaan oli jopa muutama järkisyy pyörän valinnassa liittyen pitkään työmatkaan ja työmatkalla olevaan moottoritiehen.
    -06 Mustarastas, mustana
    ex. -93 Suzuki PV, mustana

    Tehoero vain 100-kertainen...
  24. #84
    Lainaa ArDee kirjoitti Katso viesti
    ja aina niihin kyllästyy vuoden ajeluiden jälkeen... ja tekee mieli jotain toista uutta
    Toiset kyllästyy toiset ei. Mulla menee 2-3 kautta jo pyörän oppimiseen. SF:llä alkaa 7. kausi eikä kyllästytä yhtään. Tosin pari muutakin on ajossa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  25. #85
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Toiset kyllästyy toiset ei. Mulla menee 2-3 kautta jo pyörän oppimiseen. SF:llä alkaa 7. kausi eikä kyllästytä yhtään. Tosin pari muutakin on ajossa.
    Hyvä se on SF:lla keulia. Tuosta moni olisi valmis luovuttamaan joitakin vähemmän tärkeitä elimiä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #86
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Voit (ehkä) löytää hyvän/täydellisen pyörän johonkin tarpeeseen, mutta se käyttötarve ja mieli muuttuu kuitenkin jonkin ajan kuluttua. Pyörän muokkaus voi onnistua, mutta itselläni ainakin on ollut helpointa vaan vaihtaa pyörää. Joku pyörä pysyy jopa 3-4 vuotta, mutta joku ei pysy kesääkään. Kun ei osta uusia, niin vaihto ilman järkyttäviä tappioita on mahdollista.
    totta puhut....toivotaan että mieluinen löytyis koska raha ja lapsiperheen menot sanelee aika paljon miten tätä harrastusta harrastetaan.
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  27.  
  28. #87
    Lainaa Lauri12 kirjoitti Katso viesti
    Elikkä kolme kautta on takana motoristina ja nyt meni gsx 600f myyntiin. Tarkoitus koeajaa mahdollisimman monta eri pyörää tulevana kesänä. Osto tapahtuu aikaisintaan ensi syksynä, mut viimeistään vuoden päästä keväällä johtuen tämän hetken työttömyydestä ja pian alkavista opiskeluista.

    Suzukilla ajon jälkeen uskoisin tietäväni mitä pyörältä haluan. Siinä sais olla isompi kone, paljon enemmän vääntöä, luotettava maine, mahdollisuus ottaa vaimo kyytiin ja mahdollisuus kiinnittää jotain tavaran kuljetus härpäkettä. Hevosvoimia ei tarvi olla yli 100....koska vaikuttaa heti vakuutusmaksuihin. Esim tuossa suskassa oli jotain 700-800e välissä vuosi kaskon kans. Ei tarvis seuraavassa paljon tuon yli mennä. Arvostan enemmän vääntöä kuin sitä että voi ajaa kahtajapuoltasataa....

    Nyt en kysy mikä kannattais ostaa vaan sitä mitkä kannattaa käydä koeajamassa....!

    Budjetti max 5000e

    Ei customeita.

    Omat ajatukset:
    Gsx1400 (menee yli budjetin)
    Xjr1200/1300
    Tonniset matkaendurot...ehkä...

    Mitä muita?

    Ja jos on väärässä paikassa tää ketju nii siirtäkää pois.

    Vastaan itselleni jotta tämäkin ketju saadaan taputeltua.

    Suzuki lähti ja tilalle tuli Hondan 1000 xl varadero -02. Sain mitä halusin....riittävästi vääntöä ja tavaran kuljetus kapasiteettia kolmella isolla laukulla.
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123