Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Mistä kannattaisi kysellä pyörään ohjaustangon korotuspaloja? Vai onko suoraan Heinolta paras vaihtari?
    BMW K1200rs
  2. #2
  3. #3
    Katos perhanaa, jarruletkukin menee näköjään uusiksi. Vaatii jopa perehtymistä asiaan ja luultua enemmän satsaamista.
    Kiitos linkistä, tuo vaikuttaa pikaisen googlauksen perusteella tosiaankin edullisimmalta
    BMW K1200rs
  4. #4
    Jos/kun joudut vaihtamaan sen ensimmäisen jarruputken, niin samalla kannattaa vaihtaa kaikki metallivahvisteisiin. Jarrutuntuma muuttuu ihan toiseksi - ainakin jos kyseessä on ABSII-tason kampe.
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Mä tilasin vuosi sitten korotuspalat RT:hen täältä:

    http://www.mv-motorrad.de/BMW/K1200RS/

    25mm korotuksella ei tarvinnut kajota letkuihin.
    KTM Duke
    Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
  6. #6
    RS:än tangoissahan on pieni sääto jo vakiona, eikö se riitä? Muistan kun itse ajelin RS:llä, niin kokeilin säätöjä eri korkeuksilla. Ylimmän ja alimman asennon ero näyttää mitättömältä, mutta oikeasti sen vaikutus on todella huomattava.

    Toinen oli satula. Ajelin monta vuotta satula ala-asennossa ja harmittelin, kun pitemmillä reissuilla jalat tuppasivat kramppaamaan. Sitten kerran puolivahingossa laiton satulan ylempään asentoon. Matkustusmukavuus muuttui ihan toiseksi ja krampit loppuivat siihen.

    Kuskin koko toki vaikuttaa, kuitenkin 184 senttisenä sain RS:ään täydellisen hyvän ajoasennon ilman mitään lisävirityksiä. On aika mielenkiintoista, miten paljon vain 10-20 mm muutos tangon ja / tai satulan korkeudessa voikin muuttaa tuntumaa pyörään..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  7. #7
    Juffen tapaan tilasin omaani lyhyet korotuspalat MV:ltä. Tosin jarruletkut vaihdoin pian tämän jälkeen. Otin GT-mallin jarruletkusarjan, jossa jarruletku on pitempi.

    Asensin samalla myös Wunderlichin jalkatappien alennusarjan. Ajoasento on nyt parempi. Lähinnä paine käsille pieneni ja kämmenien puutumista ei periaatteessa enää ole. Jakkarana on Sargent, joka mielestäni on paljon parempi kuin alkuperäinen. 182 senttisenä en käytä penkkiä ala-asennossa.

    http://www.sargentcycle.co.uk/acatal...ycle_seat.html
    Juke

    - - - - - -
    BMW R1300 GSA 2025 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1250 GS 2019
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
  8. #8
    Hyvännäköinen satula. Omassani satula on jokin aika sitten uudelleen päällystetty, joten sillä mennään.

    Käsien painetta helpotti satulan pudottaminen ala-asentoon, mutta jalat ei tykkää.
    Ohjaustanko on jo yläasennossa, mutta painoa tuppaa lepäämään aivan liikaa käsille ja joutuu keskittymään liikaa siihen ettei hartiat ole lukossa. Se on myös opettelukysymys, mutta kylmätyypit yhdellä K:lla, jossa korotuspalat, vakuutti että sellaiset omaankin.

    Kerta kaikkisen hieno vehje, mutta vakiotangolla ei tuon pyörän selässä tällä ajokokemuksella kyllä koko päivää jaksa istua tai joku paikka sanoo poks. Tässä tosin vasta opetellaan, mutta näin ainakin ensi lääkkeiksi

    C-A-D: täytyy tehdä tuo operaatio jossain vaiheessa. Just vasta vaihdettiin jarrunesteet. Mun mielestä jarrutuntuma on jo nyt aivan älyttömän hyvä - ettei mene liian hyväksi
    BMW K1200rs
  9.  
  10. #9
    Korotuspalat tuli sitten hommattua. Ei olleet halvat, mutta orkkikset. Eihän noiden vaihtamiseen liity mitään ihmeellistä, kun näissä ei tarvitse jarruletkujakaan vaihdella? Ruuvit auki ja uudet palat tilalle? Onko ruuvien kireydelle jotain momenttia vai vedetäänkö vain napakasti näppituntumalla?
    BMW K1200rs