Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    Terve,

Nyt on tullut se aika, että alkaa olla pyörän hankinta lähellä. Pitkään jo ollut ajatuksena mutta ei ole koskaan päässyt hankkimiseen asti.

Nuorempana tuli ajeltua ensin mopolla ja sen jälkeen kevarilla. Niiden jälkeen en ole omaa pyörää omistanut mutta ajeltua on tullut välillä 250cc ja n. 400cc peleillä. Oon aina ollut todella suuri Ducati fani ja niiden pyörät on aina kiehtonu. Tällä hetkellä ei mikään pyörä mielessä pyöri kuin 899 Panigale ja kysymys oliskin, että mitä mieltä ihmiset on tuollaisen pyörän hankkimisesta "ensimmäiseksi" pyöräksi? Onko hyvin haastava valinta ja saisko kenties pienemmästä pyörästä enemmän irti?
    En epäile sitä, että en tehojen puolesta pärjäisi 899:n kanssa mutta olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä ensimmäisen isomman pyörän valinnan suhteen.

Kiitos
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    No, onhan se aivan vitun hieno pyörä.

Jos on pinkka kunnossa tuon hankkimiseksi ekaksi isoksi pyöräksi, niin onnittelen. Tee se!

Lisäksi, jos huvittaa/ on mahdollisuus, niin kokeile nyt kaikenlaista. (vakioneuvo)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Itsellä oli kevarin jälkeen lähes 10 vuotta, etten omistanut moottoripyörää, muutaman kerran ajoin kyllä veljen pienellä Viragolla (525cc).
    Sitten kun pyörän hankinta tuli itselle eteen niin tärkein kriteeri oli helppo ajettavuus.
    Paikallinen mopoilun valintatalo myi käytettynä kolmea eri pyörää jotka oli 500-600cc koneilla varustettuja. Taisi olla Hondan CB ja Suzukin 600 Bandit S ja Suzukin GS.

Tuohon Bandittiin päädyin koeajojen jälkeen ja se oli minulla 7 kesää sitten kaikkinensa.
    Tosin vaihto oli mielessä heti 3 vuoden jälkeen, mutta muista tekijöistä johtuen oli pari kesää jolloin ajokilometrejä tuli niin vähän etten sitten vaihtanut.

Olen sitä mieltä, että kannattaa käydä ajamassa paria kolmea pyörää ja ostaa sellainen missä käsiteltävyys ja omien ajotaitojen taso kohtaa parhaiten. Monesti se oma käsitys sopivasta pyörästä saa uuden suunnan kun muutamalla pyörällä käy kääntämässä lenkin.
    En siis ota kantaa sen enempää mihinkään merkkiin/malliin vaan ennemmin neuvoisin ajamaan useampaa pyörää, jotta löytää sen "oman" ennemmin kun se, että tekee "kuvasto-ostosta".
    Yamaha FJR 1300A vm -13
    Suzuki Bandit 600S vm -03 (ex)
    Hyvinkin pitkälti mielipidekysymys tuo että mitä asioita kokee tärkeäksi moottoripyöräillessään. Omaan, 30 vuoden ajouran aikana kehittyneeseen prätkäfilosofiaani ei kuulu sanat "mukavuus" eikä "helppo käsiteltävyys". Jos kuuluisivat en olisi koskaan omistanut sellaisia prätkiä kuin esim. BSA 650 Lightning 1969, H-D Shovelhead 1971 tai Dnepr MT-11. Nykyinen pyöräni Ducati Monster S4R on aivan perseestä kaupunkiliikenteessä eikä isolla tielläkään mukava eikä helppo. Mutta se on aivan saatanallisen hauska!! Mutkatiellä täysi unelma, äänimaailma nostaa hymyn huulille aina ja pönkötyksen pöksyyn.
    Jos haluan mukavuutta ja ajamisen helppoutta otan perseen alle Audi A8:n tai vaikkapa jonkun Jaguarin. Nuo termit eivät kuulu prätkiin MINUN näkemykseni mukaan.
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95

Lainaa Nevalan Tiikeri kirjoitti Katso viesti
    Mutta se on aivan saatanallisen hauska!! Mutkatiellä täysi unelma, äänimaailma nostaa hymyn huulille aina ja pönkötyksen pöksyyn.

Tuossa on moottoripyöräilyn ydin kyllä hyvin laitettu pariin lauseeseen
    Tuotahan se moottoripyöräily on tunnetta, tunnetta ja tunnetta.
    Niin tuohon ap kysymykseen vielä. Panigale on yksi mahtavimipia koskaan valmistettuja prätkiä ja antaa valtavia elämyksiä omistajalleen. Miinuksina kallis hankintahinta, kallis ylläpito ja ehkä hieman vaativahko pyörä aloittelijalle, Honta ja Zukizuki on paljon helpompia ajaa
    Mutta osaavalle kuskille yksi nopeimmista ja varmasti hauskimmista pyöristä ever. Ostaisin kyllä ehdottomasti Panigalen talliini jos ois ylimääräistä pätäkkää.
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95

Kiitos vastauksista!

Ehdottomasti tulee joo kokeiltua monia pyöriä ennen kuin mitään ostopäätöstä tehdään. Joskus on tullut kokeiltua Ducatin 748 todella pikaisesti ja se riitti siihen, että rakastu täysin. Rehellisesti sanottuna se minkä takia 899 on tällä hetkellä ykkösvaihtoehto on melkein pelkästään sen takia, kuinka helvetin seksikäs pyörä se on ja miltä se kuulostaa. Voihan se olla, että testatessa totean sen ihan kelvottomaksi (epäilen..).
    Mukavuuttahan ei ostoksella lähetä hakemaan tai helppoa pyörää jossa voi jumitella ruuhkassa vaan juurikin niitä hetkiä varten, kun pääsee tyhjälle mutkatielle. Nevalan Tiikeri kiteytti todellakin hyvin tämän
    Mä oon tosin sellanen, että jos mä jotain päätän niin mä hoidan sen, joten saa olla hyvin erityinen laite joka sais vielä mielen vaihtumaan. Käydään nyt kuitenkin kokeilemassa eka ja katellaan sit miltä vaikuttaa
    Omaan, 30 vuoden ajouran aikana kehittyneeseen prätkäfilosofiaani ei kuulu sanat "mukavuus" eikä "helppo käsiteltävyys".
    Tuossa viestissäni pointti olikin siinä, että se käsiteltävyys suhteessa omiin ajotaitoihin on oikea, ettei tarvitse lukea niitä ikävämpiä otsikoita iltapäivälehtien kansista. Varsinkin jos edellisen pyörän omistamisesta ja aktiivisesta ajamisesta on pitkä aika kuten itsellä oli.

Se minkä pyörän kukin valitsee niin on todella mielipidekysymys, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä
    Itsellä toki jo oma kroppa ja fysiologiset ominaisuudet määrää, etten ikinä tule ostamaan pyörää jossa istutaan sikiöasennossa tämä ei silti tarkoita sitä etteikö joku muu sellaisesta voisi tykätä.
    Siksi oma pyörävalinta perustuu ennemmin mukavaan ajamiseen kuin siihen buranalla elämiseen.
    Yamaha FJR 1300A vm -13
    Suzuki Bandit 600S vm -03 (ex)
    Lainaa walde kirjoitti Katso viesti
    Tuossa viestissäni pointti olikin siinä, että se käsiteltävyys suhteessa omiin ajotaitoihin on oikea, ettei tarvitse lukea niitä ikävämpiä otsikoita iltapäivälehtien kansista. Varsinkin jos edellisen pyörän omistamisesta ja aktiivisesta ajamisesta on pitkä aika kuten itsellä oli.
    Toisaalta kyllä se ajotaito on myös siitä omasta päästä kiinni, että pakkoko on täysillä joka mutkaan vetää jos ei vielä ole täysinoppinut. Kyllä se vaativampikin pyörä hiljempaa kulkee kun ei kahvasta niin kovasti käännä . Mulla on ollut eka ja ainoa pyöräni Ducati (tosin vähän pienempi ja helpompi eli 600 Monsteri). Alkuun yritin vakuutella rahoittajaa, että mulle kyllä kelpaisi harjoitteluun joku helpompi, pienempi ja kaaduttaessa halvempi vehje, mutta hän vain totesi, että parempi opetella suoraan "oikealla" moottoripyörällä ajamaan ja että ei parane kaatua . Päivääkään en ole katunut, että Monsteri heti alkuun talliin tuli, joku "pikkupyörä" olisi jäänyt pieneksi jo heti ekana kesänä (ja mä sentään aloitin ajamisen oikeastaan nollasta, ennen Ducatia alla vain autokoulun minimitunnit ja joskus teini-ikäisenä moposkootteri).
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
    Ei uus pikkumonsteri olisi mitään?
    -06 Ducati 999s
    Ostaa sellaisen pyörän, josta saa kicksit ja sillä siisti. Jos ei ole järkeä päässä niin vahinko voi sattua ihan yhtälailla lussulla mopolla kuin tehokkaalla pyörällä. Tehokkaalla vaan karvan helpommin. Sellainen pyörä vaan alle, josta saa omistamisen iloa ja hyvät fiilikset. Eipä itselläkään ollut pyöristä kokemusta ollenkaan ja alle päätyi yli 100 kaakkinen ja reilusti alle 200kg keulimiskone eikä se mennyt yhtään sen lujempaa kuin kuski halusi...
    B-King
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Päivääkään en ole katunut, että Monsteri heti alkuun talliin tuli, joku "pikkupyörä" olisi jäänyt pieneksi jo heti ekana kesänä
    No siis pieni pyörähän 600 monsteri on, kooltaan sekä tehoiltaan. Mutta persoonallinen, nätti ja hiton kiva ajaa.
    Tuohon kaatumisjuttuun... on vain kahdenlaisia motoristeja: niitä jotka ovat jo kaatuneet ja niitä jotka tulevat kaatumaan. Ei se kaatuminen mikään maailmanloppu ole läheskään aina. Ei välttämättä tiedä hengenmenoa, sairaalareissua tai valtavia taloudellisia menetyksiä. Itse olen kaatunut kymmeniä pienempiä lippoja ja yhden kerran kunnolla mettään silloin kakskymppisenä reikäpäänä. Pyörä täysin paskaksi mutta oli onneksi vanha ja halpa XJ750 Jammu. Kuskille ei sairaslomaa vaativia vammoja.
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95

No siis pieni pyörähän 600 monsteri on, kooltaan sekä tehoiltaan. Mutta persoonallinen, nätti ja hiton kiva ajaa.
    Juu, pikkupyörähän se on, mutta tosiaan ekaksi (harjoittelu)pyöräksi kuvittelin tarvitsevani vieläkin tehottomamman ja pienemmän ja helpomman ajettavan. Ei se kuitenkaan sitten se ajamaan oppiminen pyörästä ollut kiinni vaan omista menohaluista ja asenteesta ajaa paljon ja ottaa oppia kokeneemmilta, vaikka alkuun jopa pikku-Monsterin tehot olivat vähän pelottavia. Tosin kyllä jo nyt (kahden vuoden ajamisen jälkeen) himottelisi jo joku tehokkaampikin peli, mutta tällaisena persjalkaisena naisimmeisenä nuo isoimmat pyörät vaatii aika paljon laittoa (ja rahaa), että niillä kykenisi ajamaan ollenkaan, joten enköhän vielä tyydy pikku-Mörköön . (Niin, ja meidän talliinhan ei huolita kuin italialaisia pyöriä ja niistäkin muut merkit kuin Ducati vähän pitkin hampain, joten tähän ei tarvitse tulla kertomaan, että japonialaisilta löytyy matalia tehokkaita pelejä )
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
    alle päätyi yli 100 kaakkinen ja reilusti alle 200kg keulimiskone eikä se mennyt yhtään sen lujempaa kuin kuski halusi...
    sehän se kun se kuski yleensä haluaa...
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    No se asenneongelma ei tehoilla korjaannu. Laiskallakin pyörällä voi kelata liikaa vauhtia ja ulosmitata taitonsa puuhun. Jos on järkeä päässä niin turha tehoja on pelätä. Jos tietää olevansa reikäpää tai muuten tollo niin ostaa sitten maltillisen pyörän. Järki mukana niin ei mitään ongelmaa. Itse olisin ihan hyvin voinut aloittaa nykypyörällä, mutta onkin malttia ja järkeä päässä...
    B-King
    Itse hankin ensimmäisen ison pyörän muutama vuosi sitten ja Suomessa oli kokemuksena nuorena Solifer SM ja ennen hankintaa Condor A350 kaikkine 18 hv:n kanssa Toki Aasiassa heidän"mopoillaan" sikäläisesä liikenteessä.

itse mietin myös aluksi 600 hankintaa mutta kokeneempi kaveri sai puhuttua ympäri ja ostin Speed Triplen missä ei abs tai muuta turhaa. Oli oikea ratkaisu ja sillä meni kivasti kaksi vuotta.

Vaihto nykyiseen Monster 1200S:ään perustui Speedyn ahtauteen, johtuen omasta vartalosta
    Toki päivääkään en ole vaihtoa katunut

Nuorena en olisi voinut hankkia kumpaakaa pyörää, asenteen johdosta.
    Ikä rauhoittaa ja tuo kokemusta ainakin omasta itsestään ja tästä syystä ei vielä uskalla lähteä radalle kokeilemaan
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Ex Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
    Lainaa Triplex kirjoitti Katso viesti
    No se asenneongelma ei tehoilla korjaannu. Laiskallakin pyörällä voi kelata liikaa vauhtia ja ulosmitata taitonsa puuhun. Jos on järkeä päässä niin turha tehoja on pelätä. Jos tietää olevansa reikäpää tai muuten tollo niin ostaa sitten maltillisen pyörän. Järki mukana niin ei mitään ongelmaa. Itse olisin ihan hyvin voinut aloittaa nykypyörällä, mutta onkin malttia ja järkeä päässä...
    mä olin maltillinen ja järkevä kun aloitin joskus 94, ostin 900cc pyörän, Hyvin meni, se maltti loppui vasta 10vuotta myöhemmin. silloin olin jo omasta mielestä niin osaava, että meni vähän ylilyöntien puolelle.

ihan vaan kokemuksesta voin sanoa, että maltillinen alku ei tarkoita sitä, että se maltti pysyisi. Jotkut pyörät on vaan sellaisia, että ne saa sinusta esiin sen pahan suden, kun toinen pyörä ruokkii sitä rauhallista puolta. Itsellä meinaa kyykkypyörillä lähteä aina homma lapasesta ennemmin tai myöhemmin.

Ja kyllä se hitaampi pyörä antaa vähän aikaa pelätä, eli kelaat sitä vauhtia niin ajattelet, että ehkä menee vähän överiksi, todella nopeat pyörät liikkuu nopeammin kuin ajatus. oikeastaan ne on jo kiihtyneet ennenkuin kerkiät mitään ajatella.

Ikä rauhoittaa ja tuo kokemusta ainakin omasta itsestään ja tästä syystä ei vielä uskalla lähteä radalle kokeilemaan
    jos ikä rauhoittaa, niin eihän sun tarvitsisi pelätä itseäsi, mee sinne radalle vaan.

jos sinne taas ei uskalla mennä, niin ehkä se ikä ei ole rauhoittanut.?

Eli lause voisi mennä näin. "Ikä ei ole rauhoittanut ja en luota itseeni sen vertaa, että uskaltaisin radalle lähteä".

Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    jos ikä rauhoittaa, niin eihän sun tarvitsisi pelätä itseäsi, mee sinne radalle vaan.

jos sinne taas ei uskalla mennä, niin ehkä se ikä ei ole rauhoittanut.?

Eli lause voisi mennä näin. "Ikä ei ole rauhoittanut ja en luota itseeni sen vertaa, että uskaltaisin radalle lähteä".

Oikeutettu kuitti asiaan
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Ex Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
    Lainaa chuckmynorris kirjoitti Katso viesti
    Tällä hetkellä ei mikään pyörä mielessä pyöri kuin 899 Panigale ja kysymys oliskin, että mitä mieltä ihmiset on tuollaisen pyörän hankkimisesta "ensimmäiseksi" pyöräksi? Onko hyvin haastava valinta ja saisko kenties pienemmästä pyörästä enemmän irti?

Miksei 1299 Panigale? Tehon ja väännön kanssa aina pärjää, kun on järki päässä. Haittaa niistä ei ole ikinä.
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Miksei 1299 Panigale? Tehon ja väännön kanssa aina pärjää, kun on järki päässä. Haittaa niistä ei ole ikinä.
    Laitattaa mieluummin vielä mutkan putkeen ettei jää jalkoihin.
    Pegaso IE
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Osta ihmeessä, mutta testaa muitakin ennen ostamista. Missä on kaikki aja ensin kymmenen kesää hitaalla pyörällä neuvojat? Ilmeisesti Ducati pyhänä merkkinä tukkii niiden suut
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Missä on kaikki aja ensin kymmenen kesää hitaalla pyörällä neuvojat?
    Voisin muuten neuvoa, mutta kun mulla ei oo kokemusta muista ku pikkupyöristä ni oon hiljaa . En tiedä lähteekö se tehojen kaipuu jos ostaa heti kireemmän pyörän, mä ainakin oon molempien pyörien ostojen jälkeen lähes heti alkanut silmäillä sitä seuraavaa vähä isompaa, vaikka en nykyistäkään juuri koskaan availe täysin.

Eli täysin vailla logiikkaa - en tarvi tehokkaampaa pyörää mut tekee silti mieli.. eli... osta vaan se Panigale, ostaisin iteki jos ois rahaa.
    ex - 2010 Ducati Hypermotard 1100S
    ex - 2014 Yamaha MT-07
    ex - 1986 Honda XBR 500
    Kyllä omasta mielestä voi hyvinkin ostaa ensipyöräksi "iso" pyörän. Tosiasia on että kyllä se on siitä kuskista kiinni, ei se pyörä itestään lapasesta lähde. Järki mukana vaan liikenteessä, niin hauskinta tulee olemaan mitä housut jalassa voit tehdä. Itse myöskin hankin ensimmäisen pyörän suoraan isoon luokkaan kawasaki z1000, enkä ole päivääkään katunut sitä päätöstä.
    .....Teoista mies tunnetaan!

Moto morini corsaro 1200 '09-ex
    Z1000 ´07-ex
    Lainaa Zonsson kirjoitti Katso viesti
    Kyllä omasta mielestä voi hyvinkin ostaa ensipyöräksi "iso" pyörän. Tosiasia on että kyllä se on siitä kuskista kiinni, ei se pyörä itestään lapasesta lähde. Järki mukana vaan liikenteessä, niin hauskinta tulee olemaan mitä housut jalassa voit tehdä. Itse myöskin hankin ensimmäisen pyörän suoraan isoon luokkaan kawasaki z1000, enkä ole päivääkään katunut sitä päätöstä.
    Komppaan tätä. Piiiiiitkän tauon jälkeen hankin allekirjoituksen mukaisen mopon ja päiväkään en oo katunu. Eka mopo oli CB125. Kun mulla on lahjakortti niin otin joitakin ajotunteja ennen kuin rupesin ajelemaan omalla mopolla ja koulussa ajelin kusiaisella. Kun sitten aloin ajamaan omalla mopolla niin olihan siinä kokoeroa tuohon kusiaiseen verrattuna mutta kyllä siihen tottui pian.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Itelläkin ensipyöränä ekaa kesää z1000 alla. Eikä kaduta pätkääkään että hankin tuon enkä esim z750 mitä aluksi harkitsin.. Isollakin pyörällä voi ajaa hiljempaa jos/kun tuntuu ettei taidot riitä. Lähteehän honda monkeykin lapasesta jos varomattomasti päristelee 😊
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
    Puuttuvat taidot on hyvä kompensoida tehoilla. Tästä syystä itse hankin ensimmäiseksi pyöräksi 1200cc/160hv härvelin. Totta puhuen, moottoripyöräilyssä on niin paljon vahvaa tunnetta, enemmän tai vähemmän järkiperäisiä mielipiteitä, "viisaita" neuvojia ym., että parhaaseen tulokseen pääsee koeajamalla ihan itse erilaisia ja miettimällä käyttötarkoitusta, johon pyörää on hankkimassa. Mitään yhtä ainoaa oikeaa vastausta ei ole ja isollakin pyörällä pärjää kunhan jalat yltää tukevasti maahan ja on sopivasti malttia mukana ajossa.
    --
    in the past: ZZR1400^4 + ZZR1200 + oranssi välähdys
    Lainataanpas tätä ketjua hieman. Olisiko ihmisillä hyviä ehdotuksia mihin pyörään kallistuisi XX:n jälkeen. Haussa olisi pyörä jolla voisi taittaa matkaa "mukavasti" ts. pitäisi ainakin olla pystympi ajoasento. Rouva myös olisi tulossa kyytiin joten ei ehkä mitään nakupyörää kuitenkaan. Mietinnässä on ollut Varadero ja V-strom, mutta jos olisi muita varteen otettavia vaihtoehtoja niin niistä mielellään kuulisin
    Lainaa versuli kirjoitti Katso viesti
    lainataanpas tätä ketjua hieman. Olisiko ihmisillä hyviä ehdotuksia mihin pyörään kallistuisi xx:n jälkeen. Haussa olisi pyörä jolla voisi taittaa matkaa "mukavasti" ts. Pitäisi ainakin olla pystympi ajoasento. Rouva myös olisi tulossa kyytiin joten ei ehkä mitään nakupyörää kuitenkaan. Mietinnässä on ollut varadero ja v-strom, mutta jos olisi muita varteen otettavia vaihtoehtoja niin niistä mielellään kuulisin
    fjr1300 ?
  30.  
    Lainaa Versuli kirjoitti Katso viesti
    Lainataanpas tätä ketjua hieman. Olisiko ihmisillä hyviä ehdotuksia mihin pyörään kallistuisi XX:n jälkeen. Haussa olisi pyörä jolla voisi taittaa matkaa "mukavasti" ts. pitäisi ainakin olla pystympi ajoasento. Rouva myös olisi tulossa kyytiin joten ei ehkä mitään nakupyörää kuitenkaan. Mietinnässä on ollut Varadero ja V-strom, mutta jos olisi muita varteen otettavia vaihtoehtoja niin niistä mielellään kuulisin
    BMW R 1200 RT
    BMW K 1600 GT
    Honda ST1300
    Moto Guzzi Norge

Ja noita isoja "katuenskoja" löytyy lähes kaikilta valmistajilta jos semmoset kiinnostaa. Jos ykkösprioriteetti on matka-ajo niin edelläolevat todennäköisesti parempia vaihtoehtoja kuitenkin?
    Pegaso IE
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen