Noniin. Mistäs asti lähdetään penkomaan kun polttoaine tulee suuttimille asti, mutta siihen se sitten jääkin..
Hienoksi meni ku oikeen oskilloskoopilla mittailtiin! Mutta syylliseksi osoittautuu suuttimet. Pitää ruveta kollaamaan mistä romuttamobemarista käy ruuvvaamaas suuttimet irti!
Samalla tuli soodalla puhalleltua osia ja takavanne.. Kyllä siitä vielä hyvä tuloo! Pitääs malttaa irroottaa runkokin että saisi sen puhallettua ja maalattua
IiPeistä kunnostetut suuttimet.
...
Iipeistä tuli suuttimet ja pantiin kone kasaan ja litkut sisään. Kone starttaski komiasti ja kesti kierroksia jonku aikaa. Sitten kun meinattiin käydä kokeilemassa niin ei tullut hommasta mitään.. Pakoputken täydeltä tuli polttoainetta ja kun tankilta otti pumpun johdon irti niin sai koneen käymään hienosti jonku aikaa! Aattelis että syttypuoli on kunnos ku käy hienosti, samoinku ruiskuboksinki toiminta. Mutta onko tuon liian bensan saannin takana joku ilmamääräanturi vai onko jollaki ollu vastaava onkelma koneessa?
Ei oikeen ymmärrä mitä noilla Forteilla voisi olla asian kanssa tekemistä. Ongelmahan on vissiin se, että pensaa tulee liikaa, ei se että joku paikka olisi tukossa. Ilmamäärämittari, ECU, ruiskutukin paineventtiilin jumi?
<p>2002-2014</p>
Hei,
Kiitoksia jälleen kaikille vinkeistä. Tuo "puhdistus" ei varmaan tekisi pahaa kun tuon seisomisen aikana on varmaan tarrautunut mukavasti kaikki paska joka paikkaan, mutta ajattelisi että kyseessä on jonkin sortin anturivika kun kone tosiaan käy hetken mukavasti kaikilla pytyillä kun polttoainepumpulta katkaisee virran. Kun virtaa antaa pumpulle niin kone tulvii saman tien startatessa.
Ja vikakin näköjään löytyi. Suuttimet suoltaa tavaraa pihalle koko ajan että ilmeisesti pitää lähtiä matolaatikkokaupoolle.
Ja vikakin näköjään löytyi. Suuttimet suoltaa tavaraa pihalle koko ajan että ilmeisesti pitää lähtiä matolaatikkokaupoolle.
Kannattaisko nyt vähän tehdä diagnoosia pidemmälle, miksi suuttimet on auki koko ajan? Toki voi ostaa osaa niin kauan että vika poistuu, diagnosoimalla vois olla ettei tarttisi niin montaa osaa ostaa.
Kerran skooppi on käden ulottuvilla, niin kattokaa nyt se suuttimen ohjaussignaali uudelleen ennen kuin tilaatte mitään.
Nojoo oikeassa ootte. Ja kun jotain elämää viimeksi testatessa oli ja kone kuitenkin kävi hetken normaalisti.. mystinen vika mutta täytyy selvitellä!
Eipä kannattanut tosiaan hätiköidä! Suuttimien "toimimattomuuden" syyksi osoittautui liika kova kosteusprosentti tietsikkaloodas! Kansi auki, kuivaus ja koeajolenkki suoritettu! Tuntuu että tehotkin vois olla jopa tallessa!![]()
Etenee vain tämäkin projekti hitaan varmasti! Koneen runko maalattu ja koottukin jo aika lailla. Sähköt ovat kiinni ja koitin startata niin sekin näytti onnistuvan! Katteet alkavat olla seuraavaksi hakusessa. Oikeastaan kaikki mitä tarvitsen löytyy jo nyt, mutta kuvan etuvaloa / katetta ei tunnu löytyvän mistään. Osaatteko te kertoa mistä löytyy, tai onko kenelläkään "ylimääräisenä".![]()