Onko kellään pidempi aikaista kokemusta Bilteman MP-nosturista? Hinta ainakin olisi melko kohtuullinen...
Lähinnä kestääkö nivelet etc...
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-450-kg-82800/
Helpottaisi tällaisen nuorena vanhentuneen ja jäykkäselkäisen miehen MP huoltoja, sekä Zundappejen rakenteluhommia![]()
Ei kiinnosta pätkääkään
Tuosta ei ole kokemusta, mutta se pienempi malli (kts. kuva) on ollut ainakin kolme? vuotta kovassa käytössä ja hyvin on toiminut. Joten voisi kuvitella, ettei tuo isompi versio paljoa paskempi olisi.
Sen verran duunasin sitä ite, että rakensin siihen päälle tason, johon motskarin voi ajaa ja pysäköidä eturenkaasta.
Tein etu- ja takatasosta irroitettavat, joten, kun mopo on mallikohtaisella pultattavalla keskituella, niin etu- ja takarengas on tyhjän päällä. Jokaiselle mopolle rakensin oman pultattavan keskituen, niin ei tarvitse huolehtia mopon kestämisestä nosturilla, eikä pelleillä liinojen kanssa.
Ilman nosturia en suostu enää harrastamaan, koska sillä rakentelu nousee aivan uudelle tasolle
![]()
Tuollainen etupyörän kiinnike ei sitten pidä sitä mopoa pystyssä yksinään.
Joku tuollainen on OK: http://www.derekweaver.com/bikers-ga...sories/w-vise/
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Toinen hyvä siihen pystyssä pysymisen on "telakka" tai jos sitä siinä valmiina oleva käyttä niin liinalla varmista
huomioitava juttu jos ahtaaseen"lyhen" paikkan suunitelee laitetavaksi niin noston aikan "pöytä" likkuu hiukan pituus suunassa
Telakka muuten OK, mutta jos haluaa keskituelle ei oikein toimi. Myös etupyörän irrotus jos on telakassa ei ole helppoa.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Prätkän pystyssä pysyminen ei ole mikään ongelma. Mulla on tupla tallin katto-ontelolaatassa toistakymmentä ankkurointipistettä pultattuna kiinni, eli prätkän tai vaikka auton saa kattoon vaikka roikkumaan![]()
Ei kiinnosta pätkääkään
Monet rakentelumiehet vannoo nostopöydän nimeen. Tuosta Pilteman version hyvyydestä ei ole tietoa.
Larion esittämää mallia on saatavilla muualtakin, esim. Mätänetistä. Toimii joo, mutta huonoina puolina voi mainita että vie paljon tilaa kun ei käytetä, nostettuna tukkii kohtuullisesti pyörän toisen puolen aluetta, ei mahdu erikoismatalan pyörän alle.
on-biken nostin http://www.on-bike.com/motorbike-lif...iginal-red.htm ratkoo monta ongelmaa, mutta hinnan lisäksi vie yhä toisen puolen tilan
nyt jos olisin välineistöä hommaamassa niin menisin erään kaverini suosimalla kahden miniliftin taktiikalla. toimii hyvin ainakin pyörissä joissa runkoputket tulee koneen alle. http://www.motonet.fi/fi/tuote/38307...ottoripyoralle
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Tollasen bilteman pöydän laitoin. Tukeva pöytä jota ei ole hinnallla pilattu. Nosto- ja laskumekanismi toimii pehmeasti, aika sitten näyttää kestääkö. Reikiä aina voi porata lisää jos tuntuu että tarttee jotain kiinni laittaa. Carpimoton tukevat etu- ja takapukki nostimet jotka on aikas leveät, mahtuu renkaat just laitapokkausten väliin. Yläasennossa toimii muunakin tukevana pöytänä.
Halpaa ja hyvää rautaa, tuskin tarvikkeita saisi tolla hintaa jos itse hitsailis kasaan. Helpottaa mopon ropaamista hyvällä kertoimella.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
On hyvä ja toimii! Hinta-laatu suhde on kohdallaan. Tosiaan pituussuunnassa tarvii yllättävän paljon tilaa..
Takaständiä olen käyttänyt lisävarmistuksena, toi etutelakka ei tosiaan juurikaan luottamusta herätä.
Muutoin ei ole ollut yllätyksiä tai valittamista.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Täytyy käydä kurkkaamassa tuota nosturia tarkemmin huomenna. Onneksi noita metallisia voi helposti muokata mieleiseksi kemppiliimalla...
Tuo On-biken nosturi ei käy, kun siinä pitää ensin irrottaa katteet ja se ei oikein toimi noiden vanhojen zundappien rakentelussa.... Tasonosturi on siinä parempi
Ei kiinnosta pätkääkään
Hyvin on tuo Bilteman smurffi-lavetti toiminut. Joutui tekemään pienen levikkeen tasoon pyörän jalkaa varten... nyt saa pyörän keskelle lavettia helposti... säilytys on helppoa, kun kippaa lavetin kyljelleen seinän reunaan...
Ei kiinnosta pätkääkään
Joo. LoTjankin kanssa saa olla tarkkana, että tulee keskelle tai hippasen oikealle reunalle, jotta sivuseisontatuen saa mahtumaan tasolle. Porailin myös lisäreikiä liinojen kiinnityslenkeille, niin saa pyörän köytettyä hieman tukevammin. Tiiä onko tuossa Bihelveten versiossa sama haaste kuin IKH:n - nimittäin ainakin nelisataakiloisen LoTjan saa ottaa ajatuksella ja herkällä "varpaalla" alas. Muuten tulee kyllä melkoisella kyydillä ja kolinalla alas.
<p>2002-2014</p>
Vajaan vuoden se kesti ennen kuin hajosi. Takuuna uusi ilman ongelmia, joten katotaan miten toinen yksilö kestää.. Ainakin Tampereen Biltsussa säilyttävät noita ulkona, joten lienisikö pakkassäilytys osallisena kun työsylinteri lakkasi toimimasta?
Etutelakan heitin mäkeen aika nopeasti, takaständi riittää pitämään pyörän pystyssä.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha