Sivu: 9 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 458:sta
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Kolmen megan päivitys (nettiyhteyden nopeus on 62 megaa ja tietsikassa i7-prosessori) kestää tietsikalla vanhalla mallilla reilut 20 sekuntia, tämä 400-malli hieroo sitä yli vartin ja käynnistelee laitetta ties kuinka monta kertaa uudestaan.
    Mulla menee pikkupäivitykset parissa minuutissa, kartta ja/tai softapäivitykseen menee n. 10-20 minuuttia.
    Specsit on suurinpiirtein samat (koneessa ja nettiyhteydessä).
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Samalla tavalla nykyiselle reitille saa helposti lisättyä välietappeja kun vaan siirtyy hakuun, etsii osoitteen/ paikan ja klikkaa "lisää nykyiselle reitille", tätä en ehkä tekisi ajon aikana...
    Jos tuo toimii myös niin, että voin valita määränpään (=tavallaan nykyinen reitti) ja lisätä sitten matkan varrelle muutaman välietapin, niin on varmaan juuri sitä, mitä kaipaan.

Sainkin jo tämän keskustelun perusteella kovin ystävällisen tarjouksen. Saan ko. navin lainaksi, jotta voin perehtyä rauhassa. Hienoa, että järjestyi Varsinkin kun reittien määrittely navilla on sellainen asia, jonka helppous/käyttökelpoisuus selviää oikeastaan vain kokeilemalla.

Tulipa mieleen mainostaa tässä samalla kikkaa, millä jopa vanhan riderin käyttö onnistuu hanskat kädessä. Mulla on jarruletkun kyljessä kiinni muutaman sentin pituinen pätkä jotain vanhaa letkua, johon olen tökännyt Nintendon käsikonsolin "kynän". Letku on kuristettu pienellä nippusiteellä "kynälle" passeliksi. Sillä on hyvä naputella esim. kirjaimia osoitteisiin niillä pienillä näppäimen kuvilla, joihin en osuisi edes paljain käsin.
    ------
    Lainaa TomeS kirjoitti Katso viesti
    Gigantissa tänään tarjouksessa 299€.
    http://www.gigantti.fi/product/puhel...ttoripyora-gps
    Ostiko kukaan muu tästä Gigantin tarjouksesta? Ja onko autoteline ja laturi jo tullut?
    Taivas saa odottaa
    Kun ollaan matkalla, niin olemassaolevan reitin tyyppiä voi vaihtaa (nopein, lyhyin, biokaasuttavin, mutkainen, sano no to motari, kävellen, fillarilla). Tai vaihtoehtoisesti kunkin valitun tyypin sisällä voi laskea kolme eri reittivariaatiota. Pystyy lisäämään vältettäviä kohteita tai lisäämään käytäviä paikkoja.

Laite tuli hommattua vuodenvaihteen tietämillä niin ei oikein osaa sanoa miten käyttökelpoisia yllä olevat oikeasti on. Se tuli huomattua, että Suomi-tyyppisessä tiestössä "mutkainen" -vaihtoehto helposti kierrättää jokaisen aitan ja vajan nurkan luona. Aiempi referenssilaite ollut puhelimen näyttö. Siihen verraten edistysaskel vaikuttaa valtavalta.

Isoin miinus laitteessa on mp3-soittimen puute. Se olis hyvä moottoritiemarssilla, ei tartteis asioikseen rueta puhelinta liittämään.
    Viimeksi muokannut: TIJ; 23.02.2016 klo 20:10.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Ostiko kukaan muu tästä Gigantin tarjouksesta? Ja onko autoteline ja laturi jo tullut?
    Ite ostin HupiHallin tarjouksesta 400-mallin, taisi silloin maksaa 249,-
    Autotelineenkin latureineen ostin silloin seuraavalla viikolla, eli niitäkin on olemassa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Mulla menee pikkupäivitykset parissa minuutissa, kartta ja/tai softapäivitykseen menee n. 10-20 minuuttia.
    Pistin päivittymään niin näyttäähän tuo melkein 2h tekevän töitä. Yhteys on kyllä hitaampi. Mutta eipä sitä tarvii olla töllöttämässä, siinähän puksuttaa keskenään.
    R1200GSA -09
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Ite ostin HupiHallin tarjouksesta 400-mallin, taisi silloin maksaa 249,-
    Autotelineenkin latureineen ostin silloin seuraavalla viikolla, eli niitäkin on olemassa.
    Gigantissa oli 299 ja autotelineen toimitus samaan hintaan 3 viikon kuluttua
    Taivas saa odottaa
    Täällä menee kaksi tuntia koko kartan päivityksessä. joskus ylikin 2 tuntia.
    Rider 5 malliin äsken päivitin koko kartan ja muita pikkupäivityksiä, reilun vartin kesti se.
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Gigantissa oli 299 ja autotelineen toimitus samaan hintaan 3 viikon kuluttua
    Ihan hyvä hinta ollut.
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Pistin päivittymään niin näyttäähän tuo melkein 2h tekevän töitä. Yhteys on kyllä hitaampi. Mutta eipä sitä tarvii olla töllöttämässä, siinähän puksuttaa keskenään.
    tälle. Ei se aika kai siit ihan sutta tee vaikka reilu tunti menikin just päivittäes.
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
    Näissä kun tuli reissujen päälle tavaksi päivittää gps-fixit kesällä päivittäin, aiemmilla malleilla se oli kymmenien sekuntien homma, tällä uudella aparaatilla pitää siihenkin varata reilusti aikaa.
    No niin, uusi kartta ladattavissa. 5779Mb tiedosto. Aloitan päivityksen NYT (16.55)!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Päivitys valmis klo 17.30. Kartat oli ladattu n. 8 minuutin kohdalla, silloin navi sanoo että jäljellä oleva aika on n. 1h 10min, mutta aikaa meni 28 minuuttia.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Päivitys valmis klo 17.30. Kartat oli ladattu n. 8 minuutin kohdalla, silloin navi sanoo että jäljellä oleva aika on n. 1h 10min, mutta aikaa meni 28 minuuttia.
    Aika hätäsesti meni Mulla tais mennä yli 2h. Mutta mun elämä ei ookkaan sekuntipeliä.
    R1200GSA -09
    Suunnilleen saman verran meni tääl ku Gozalla ku toissapäivänä tuli päiviteltyä.
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
    Kuulostaa vaan omaan korvaan niin oudolta kun sanotaan että "pari tuntia menee" kun olen päivittänyt ite paljon nopeemmin!
    Onko sulla Jack SSD levy mihin toi TomTom MyDrive Connect on asennettu?? Se nimittäin kirjoittaa sen varmuuskopion samalla kun päivittää navia. Eli jos on vanhanlainen "ruksuttava" kovo niin on varmaan aika paljon hitaampi!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Kuulostaa vaan omaan korvaan niin oudolta kun sanotaan että "pari tuntia menee" kun olen päivittänyt ite paljon nopeemmin!
    Onko sulla Jack SSD levy mihin toi TomTom MyDrive Connect on asennettu?? Se nimittäin kirjoittaa sen varmuuskopion samalla kun päivittää navia. Eli jos on vanhanlainen "ruksuttava" kovo niin on varmaan aika paljon hitaampi!
    Mä en tiedä levystä, se on nyt himassa ja mä lomalla. Mäkki mulla on mutten tiedä tarkempaa. Ja meillä ei yhteys oo kovin nopea. Mutta kulunut aika ei haittaa. Vaikka veis 5h. Nyt kun muistelen niin aina kun on tullut karttapäivitys niin kyllä siihen aikaa on menny reilusti.
    R1200GSA -09
    Kyllä nämä vain ottaa aikansa
    - Rider 40 viimeisin kartta 1.09 tuntia.
    - Samanaikaisesti saman wifi-yhteyden kautta vastaava Länsi-Euroopan kartta-aineisto kännykän TomTom Go Mobile sovellukseen 1.07.
    - TomTom Start 25 kartta-aineisto (vastaava kuin Rider 400) 57 min.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
    2Megan nopeudella oleva taloyhtiön laajakaista antaa arvioksi 5 tuntia. Laitoin 07:45 käyntiin...

5 tuntia siinä meni. Yhden aikaan valmista.
    Viimeksi muokannut: Ossinmopo; 26.02.2016 klo 16:40.
    Vertailun vuoksi:
    Rider 5:n viimeisin karttapäivitys + muut fixit kotona n. 50M wifillä/imacilla 23min ja valmis.
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

http://ekoteko76.blogspot.fi
    Mulla meni eilen femman päivitykseen 1 h 4 min. En kyllä tuosta harmistunut enkä olis harmitunut vaikka olis kestänyt 2 h. Aina tulee tuo päivitys tehtyä ennen reissuun lähtöä tai muuten vain kun siltä tuntuu mutta ei koskaan reissussa.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Rider 400, 100(?) megan netti, win10 ja SSD suunnilleen kolme varttia meni juuri päivitykseen. Josko tuon nyt sitten huomenna ruuvaisi pyörään kiinni uuteen SW-Motechin telineeseen.
    .
    Sain Rider 400:n äsken lainaksi. Tarkoituksena oli ensin selvittää pari reitin suunnitteluun liittyvää asiaa a) reitin suunnittelu navilla b) reitin suunnittelu Mac:lla

Laitanpa aiheesta hieman tietoa, jos joku muukin pohtii samoja juttuja (ainakin navin lainaajaa varmaan kiinnostaa reittien teko Mac:lla)

a) Uuden reitin määrittely navilla on mahdollista. Toimii hieman niin kuin tuolla aiemmin mainittiinkin. Määritellään määränpää ja sitten voi lisätä välietappeja kartasta klikkaamalla. Optioina voi valita kuinka paljon mutkia ja mäkiä haluaa reitille (kolme eri tasoa molemmissa). Valintoja voi muuttaa jälkikäteenkin.

Sellaisia ominaisuuksia en kuitenkaan löytänyt, kuin esim. välietappien lisääminen POI:n tai osoitteen perusteella tai määritellyn reitin tallettaminen nimellä myöhempää käyttöä varten.

b) Reitin määrittelyn Mac:lla saa varmaan toimimaan useallakin tavalla, mutta tässä mun kokemukset.

Tomppa oli kiinni Mac:ssa USB-kaapelilla, joka tuli navin mukana (OSX:stä uusin versio).

Ensin kokeilin MyDrivea, joka näytti kyllä ihan hyvältä, mutta en sitten uskaltanut ruveta ottamaan sitä käyttöön lainalaitteen kanssa.

Seuraavaksi kokeilin tyren uudella webbiversiolla eli tällä: http://www.myrouteapp.com. Sen ohjeen mukaan asensin pluginin, mutta sain ilmoituksen, ettei navia löydy. En selvittänyt tätä enempää... ehkä siihenkin on joku konsti.

Tässä se tapa, jolla sain naviin haluamani mutkareitin Espoosta Tampereelle:
    1) Tein espoo-tampere reitin http://www.myrouteapp.com saitilla ja valitsin save as gpx
    2) Asensin android tiedostonsiirto-ohjelman tuolta https://www.android.com/filetransfer/#tips (tapa, jolla TomTom jakaa "levyn" ei ole suoraan tuettu Mac:ssa)
    3) Laitoin tompan päälle ja klikkasin reittien lataus nappia (siirtää kuulemma tompan siihen tilaan, että levy näkyy tiedostonhallinnassa eli tässä tapauksessa siinä tiedostonsiirto-ohjelmassa)
    4) Raahasin gpx tiedoston android siirto-ohjelman ikkunaan
    5) Tompan asetuksista laitoin "mutkareitit" valinnan päälle
    6) Avasin omat reitit tompassa ja valitsin route-espoo-tampere (tarjolla myös track-espoo-tampere)
    7) Tuloksena oli mukavasti moottoritietä väistelevä opastus Tampereelle.

Track vaihtoehtoa en kokeillut, koska gpx-tiedoston track-osassa oli ne sadat MyRoute App:n track pisteet, jotka oli motarilla. Route:ssa on vain ne mun asettamat waypointit, jolloin navi pääsee reitittämään itse.
    ------
    ) Uuden reitin määrittely navilla on mahdollista. Toimii hieman niin kuin tuolla aiemmin mainittiinkin. Määritellään määränpää ja sitten voi lisätä välietappeja kartasta klikkaamalla. Optioina voi valita kuinka paljon mutkia ja mäkiä haluaa reitille (kolme eri tasoa molemmissa). Valintoja voi muuttaa jälkikäteenkin.

Sellaisia ominaisuuksia en kuitenkaan löytänyt, kuin esim. välietappien lisääminen POI:n tai osoitteen perusteella tai määritellyn reitin tallettaminen nimellä myöhempää käyttöä varten.

kun sulla on reitti valmiina jota "ajamassa "ja haluut lisätä siihen koukkauksen jonnekkin:
    - paina nappia jossa 3 pistettä
    - paina "nykyinen reitti"
    - selaa valikosta valinta "lisää pysähdys reitille"
    - tällä kohtaa tosiaan voi tökätä suoraan kartasta
    - tai vaihtoehtoisesti painaa nappia "hae" jossa pääsee näpyttämään tarkan osoitteen

- tai vaihtoehtoisesti ei näpytäkkään osoitetta vaan avainsanan, esim. "museo", jonka seurauksena luonnollistesti lista museoista. Halutessaan karttanäppäimestä (näyttää ruutulipulta) pääsee vielä rajaamaan hakeeko sitä museota nykysijainnin läheltä, olemassaolevan reitin läheltä, koko kartta-aineistosta vai parilla muulla vaihtoehtoisella rajauksella.

reitin tallennus:
    - paina nappia jossa 3 pistettä
    - paina "nykyinen reitti"
    - selaa valikosta valinta "lisää omiin reitteihin"
    Viimeksi muokannut: TIJ; 29.02.2016 klo 22:57.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Kiitoksia selkeästä ohjeesta. Toimii

Mulla jäi nuo ominaisuudet löytämättä osittain siitä syystä, että testailin ensin MyRoute-app:lla tehdyllä reitillä, jonka siirsin naviin gpx-tiedostona. Siinä tapauksessa toiminnallisuus on erailainen ja "nykyinen reitti" valikosta puuttuu nuo muokkausvaihtoehdot.

Jos reitti siirretään naviin itn-tiedostona tai tehdään navilla, on kaikki ominaisuudet käytettävissä. Teinhän mä reitin navillakin, mutta olin vaan puusilmä.

Kokeilin nyt varmuuden vuoksi senkin, että tein gpx:n ilman track-dataa, mutta se ei vaikuttanut asiaan. Lisäksi testasin eräästä toisesta lähteestä ladattua gpx:ää samoin tuloksin, joten ei pitäisi olla MyRoute-app:n vika myöskään.

Eli tämän perusteella näyttäisi siltä, että gpx-tiedostot kannattaa kovertoida itn-muotoon ennen tomppaan siirtoa, jos niitä haluaa muokata navissa (ainakin nykyisellä 15.600 ohjelmistoversiolla).

Ei ole ihan yksinkertaisia nämä... olisi ollut likimain mahdotonta näitäkään selvittää ilman täältä saatuja apuja (=lainanavi ja hyvät neuvot).

Sitten seuraavaksi kai sen kimppuun, että mites homma tomii Garminilla
    ------
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Kokeilin nyt varmuuden vuoksi senkin, että tein gpx:n ilman track-dataa, mutta se ei vaikuttanut asiaan. Lisäksi testasin eräästä toisesta lähteestä ladattua gpx:ää samoin tuloksin, joten ei pitäisi olla MyRoute-app:n vika myöskään.
    Mä olen kokeillut GPX-tiedoston tekemistä vain tuolla Tyrellä. Taisi olla niin että kun tekee normaaleja reittipisteitä Tyrellä niin ne eivät enää näy navissa lainkaan. Reittiä ei voi siis jälkeenpäin muokata(?)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Mä olen kokeillut GPX-tiedoston tekemistä vain tuolla Tyrellä. Taisi olla niin että kun tekee normaaleja reittipisteitä Tyrellä niin ne eivät enää näy navissa lainkaan. Reittiä ei voi siis jälkeenpäin muokata(?)
    No, niinpäs onkin. Näkyy vain päätepisteet. Taisi muuten jättää ne välietapit myös reitityksestä pois (ehkä). Hmm... nyt en enää oikein ymmärrä, miksi tuo GPX-ominaisuus on tomppaan tehty? Ehkä vain sitä varten, että joiltain saiteilta saa ladattua yksittäisen kohteen GPX:nä? Kätsy silloin, kun ei ole osoitetta?

Mahtaakohan olla niin, että reitin suunnittelu tietokoneella ja erityisesti GPX-tiedostot on hyvin harvojen käyttämiä juttuja, kun niiden mahdollisuuksia ei oikein hyödynnetä. GPX spekseissä on mm. sellainen näppärä ominaisuus, että reitin pisteeseen voi laittaa tekstiä (vaikkapa motokätkön tiedot). No, esim. Tyre hukkaa ne tekstit, jos tiedostoa muokkaa sillä. Ja vaikka ei hukkaisikaan, niin Tomppa ei osaisi näyttää niitä.

Garminilla on sitten taas GPX:ään oma laajennuksensa, joka on oma tarinansa.

Tyren "seuraajaltakaan" ei kai voi paljoa odottaa. MyRoute-app:n tuki kertoo, että GPX tiedostoon tulee aina track data mukaan, eikä asialle voi yhtään mitään. Eli esim. 1500km reitille tulee about 2 megaa turhaa dataa, mutta se on siellä... piste! Asiasta käyty outo keskustelu löytyypi tuolta, jos jotakuta kiinnostaa: http://support.myrouteapp.com/suppor...cs/12000000309
    ------
  30.  
    Kohtahan ilmestyy uusi 410 malli tompalta, joten mulle saa tarjota yv:llä tota vanhaa romua halvalla
Sivu: 9 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen