Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 93:sta
    Aloitin motoilun viime kesänä, pottana Shoei Qwest. Olen rillipää ja käytin kirkkailla keleillä aurinkolaseja. Nyt olenkin miettinyt, että pitäisikö hommata tumma tai puoliksi tumma visiiri. Myön pinlockeja näytti olevan tummana ja jopa automaattisesti tummenevana. Onko jengillä kokemuksia mikä toimii? Jos visiiri on tumma, niin pitääkö sitten olla kirkas visiiri mukana pidemmillä reissuilla jos sade yllättää?
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on yleensä käytössä se SHOEIn light smoke visiiri. Ottaa pois pahimman häikäsyn, mutta ei oo liian tumma sateessa. Yöllä tuon sitten toki mielellään vaihtaa kirkkaaseen.
    Superbike #7
    Itsella ainakin on ollut pidemmille reissuille varattuna tummennettu ja kirkas visiiri.

Espanjassa melkolailla piakkoin illan tullen sen huomasi etta olisi tarvinnut sen kirkkaan visiirin mukaan joka ei tietenkaan silla kertaa ollut kyydissa vaan odotteli majapaikassa, noh, virheista oppii

Toki, ei kai tuo aurinkolasien kayttokaan ole mitenkaan pois suljettu asia, kukin oman mieltymyksensa mukaan. Omalla kohdalla ratkaisu oli tuo tummennettu visiiri.
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
    Aurinkolasit ehdottomasti.
    Tumma visiiri on hankala, kun ostaa jätskiä kioskilta...
    Lainaa Shoeiman kirjoitti Katso viesti
    Aloitin motoilun viime kesänä, pottana Shoei Qwest. Olen rillipää ja käytin kirkkailla keleillä aurinkolaseja. Nyt olenkin miettinyt, että pitäisikö hommata tumma tai puoliksi tumma visiiri. Myön pinlockeja näytti olevan tummana ja jopa automaattisesti tummenevana. Onko jengillä kokemuksia mikä toimii? Jos visiiri on tumma, niin pitääkö sitten olla kirkas visiiri mukana pidemmillä reissuilla jos sade yllättää?
    Olen myös silmälasien käyttäjä ja itselläni paras ratkaisu on kirkas visiiri ja auringossa tummuvat linssit. Ei ongelmia valaistuksen muutoksissa,eikä tarvitse kuljetella ylimääräisiä visiirejä.
    Itse käytän aurinkolaseja. Ne voi ottaa pois kun ei aurinko paista ja kaupungissa on mukava ajaa visiiri auki kun
    ei tarvitse pelätä että jotain lentää silmiin. Kaverit joilla on tumma visiiri tuskailee aina kun rupeaa hämärtämään.
    Suzuki Hayabusa
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Yksi vaihtoehto on käyttää tummaa visiiriä ja pitää kirkkaita suojalaseja jossain satulan alla varalta. Ajaa sitten visiiri auki jos joku pimeäpaikka tulee.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    ^ Sateen sattuessa pitäisin mielelläni visiirin suljettuna

Itse Gt-airin omistajana tottakai suosittelisin aurinkovisiirillä varustettua kypärää, mutta luulen ettei Shoeiman suostu heti uuden potan hankintaan

Lainaa sajuwi kirjoitti Katso viesti
    Itse käytän aurinkolaseja. Ne voi ottaa pois kun ei aurinko paista ja kaupungissa on mukava ajaa visiiri auki kun
    ei tarvitse pelätä että jotain lentää silmiin.
    Edellisen Raid potan kanssa tätä tekniikkaa käytin ja hyvin toimi.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Yksi vaihtoehto on käyttää tummaa visiiriä ja pitää kirkkaita suojalaseja jossain satulan alla varalta. Ajaa sitten visiiri auki jos joku pimeäpaikka tulee.
    Toi onki hyvä idea hätävaraksi, kun oon vannoutunu tumman visiirin käyttäjä - suojaa koko näkökentän ilman että häikäsee mistään. Eikä tartte lasien+kypärän kans puljata, ku muuten ei oo laseja.

Pohjoisessa pärjää suuren osan kessää tummalla ympärivuorokauden mut kevväin syksyin illat on niin tummat ettei tummalla näe tarpeeksi hyvin, varsinkaan jos sataa.
    Ja vaihtovisiiri eimahu penkin alle.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Peilivisiiri/ savuharmaa meneen kesällä päiväsaikaan, oli sää mikä tahansa. Ihan mustaa en suosittele (kokeilin, en tykännyt). On oikeasti ihan tomiva konsepti.

Oikea optimoija ottaa tosissaan kirkkaankin matkaan, jos saa pakaaseissaan kulkemaan.

Tuossa visiirikauppa, esimerkiksi:

http://www.racevisors.co.uk/

Jollain tarjouksella saa semmoisen säilytystaskunkin kaupan päälle.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Aurinkolasit ehdottomasti.
    Tumma visiiri on hankala, kun ostaa jätskiä kioskilta...

Kevyesti tummetulla visiirillä on mantu pari kesää, kypärässä on myös lippa matalaa aurinkoa varten. Kohtalaisen hyvin on pärjännyt tummalla visiirillä mutta sateella ja hämärällä alkaa kaipaamaan kirkasta ikkuna, silloin on joskus nostettu visiiri ylös ja laitettu krossilasit silmille.

Vaikka aurinkolasit on kätevämmät niin siitä huolimatta jatkan tummalla visiirillä, pysyy naama paremmin piilossa eikä lapset pelästy suojatiellä. Naaman peittämisen etuna on myös että, kun ajelen kisaenskalla niin jostain syystä nuoret naiset ja tytöt kuvittelee mua kevari jonneksi ja hyvin usein vilkutellaan ja hymyillään kävelytieltä ja parkkiksilla
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Toi onki hyvä idea hätävaraksi, kun oon vannoutunu tumman visiirin käyttäjä - suojaa koko näkökentän ilman että häikäsee mistään. Eikä tartte lasien+kypärän kans puljata, ku muuten ei oo laseja.

Pohjoisessa pärjää suuren osan kessää tummalla ympärivuorokauden mut kevväin syksyin illat on niin tummat ettei tummalla näe tarpeeksi hyvin, varsinkaan jos sataa.
    Ja vaihtovisiiri eimahu penkin alle.
    Samat havainnot toisella Oululaisella. Olin samassa tilanteessa kuin alottaja viime kesänä, sama kypäräkin kyseessä. Kävin liikkeessä kokeilemassa tummennettuja visiirejä ja se vähemmän tumma vaikutti olevan yhtä tyhjän kanssa. Otin sen tummemman ja kirkkaat suojalasit satulan alle, mikä osoittautui hyväksi yhdistelmäksi. Pari kertaa tuli syksyllä noita kirkkaita laseja käytettyä.

Aurinkolasien käyttäminen on tuskallista rilleihin tottumattomalle, painaa eivätkä asetu kypärän sisään tahi nokalle kunnolla. Vaatisi siis kypärät ja lasit joissa nämä asiat on huomioitu - tosin rillit maksaa myös helposti moninkertaisesti visiiriin verrattuna.
    pidän aina päivällä sekä aurinkolaseja että tummennettua visiiriä.
    -
    Itse silmälasien käyttäjänä ja 3-vuorotyötä tekevänä hankin shoein gt-airin. Välillä töihin mennessä on melko pimeää tai vaihtoehtoisesti paistaa niin että meinaa silmät sulaa.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

Shoein kypärässä lisänä aurinkovisiiri, mutta kunnon aurikolasit menee hankintaan keväällä. Se savunvärinen visiiri on kontrastiltaan huono ja yksityiskohtia tiellä ja tien reunoilla ei erota läheskään yhtä hyvin kuin ilman sitä.
    Joten aion hankkia kunnolliset aurinkolasit omilla vahvuuksilla ajohommiin. Visiirin värillä ja laadulla on väliä!
    BMW K1200rs
    Shoein tumma ei ole niin kovin tumma. Jos ei keskellä yötä ajoa harrasta niin pärjää hyvin.
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
    Itsellä keväällä ja syksyllä kirkas visiiri ja kesällä puolitumma (cat 2). Lisäksi käytössä kolmet eri tummuuksilla (cat 1-3) olevat aurinkolasit. Näin on löytynyt aina sopiva kombinaatio säähän kuin säähän
    Ei kiinnosta pätkääkään
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Muistakaa sit että polaroidit ei oikein toimi välttämättä visiisrin takaa katsottuna. Suoralla tiellä ei ehkä haittaa niin, mutta mutkateilla enemmän.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Parahin rillikallet ja muut nelisilmät. Itsellä tilanne on se, että joutunen ensikesänä itselleni myöntämään tarvitsevani kakkuloita mopoillessa. Kovasti kiinnostaisi itsestään tummentuvat lasit, mutta visiirien uv-suoja sotkee hommaa.

Nykyään kuulemma on joillain valmistajilla myös autossa/kypärässä tummenevia linssejä. Kellään näistä kokemuksia ja mitä maksoivat?
    Lainaa santerik kirjoitti Katso viesti
    Parahin rillikallet ja muut nelisilmät. Itsellä tilanne on se, että joutunen ensikesänä itselleni myöntämään tarvitsevani kakkuloita mopoillessa. Kovasti kiinnostaisi itsestään tummentuvat lasit, mutta visiirien uv-suoja sotkee hommaa.

Nykyään kuulemma on joillain valmistajilla myös autossa/kypärässä tummenevia linssejä. Kellään näistä kokemuksia ja mitä maksoivat?
    Kuten tuolla aiemmin kerroin, olen n.3v.käyttänyt tummuvia linssejä silmälaseissa. Toimivat moitteetta ja nopeasti visiirin takana.Nämä nykyiset toimivat myös autoillessa. En nyt tähän hätään muista linssien "teknisiä faktoja",mutta saan ne huomenna kun vaimo menee duuniin.Voin pistää sulle YV:tä kun saan tiedot.
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Kuten tuolla aiemmin kerroin, olen n.3v.käyttänyt tummuvia linssejä silmälaseissa. Toimivat moitteetta ja nopeasti visiirin takana.Nämä nykyiset toimivat myös autoillessa. En nyt tähän hätään muista linssien "teknisiä faktoja",mutta saan ne huomenna kun vaimo menee duuniin.Voin pistää sulle YV:tä kun saan tiedot.
    Tattis! Ajattelin soitella silmälasiliikkeisiin ensi viikolla, mutta jos tuosta ei ole sulle turhaa vaivaa niin pistä ihmeessä infoa tulemaan!
    Itellä rillipöllönä tourinkikypärässä on kypärän oma aurinkovisiiri. Ihan ok ratkaisu, joskin siihen tulee yksi ylimääräinen optinen häiriötekijä väliin, joka etenkin vasta-auringossa jkv häiritsee. On siis visiiri, pinlock, aurinkovisiiri ja sitten vielä silmälasit, joten heijastuksia on jonkin verran tiedossa
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
    Lähes kaikissa visiireissä on optiikka kehnonpuoleinen, tummennetussa haitannee enemmän. Ne " aurinkovisiirin" kiinteät pätkät kypärässä ovat vielä onnettomammat. Itsestään tummuvat lasit ovat taas tunnelimaissa ajettaessa ihan hanurista, eivät ne mukana valonvaihteluissa pysy. Siispä ratkaisu on ruskeat, ajokäyttöön tarkoitetut voimakkuuksilla varustetut aurinko/ajolasit. Toimivat myös pimeällä ja varsinkin sateessa. Parantavat näet kontrastia.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Mulla schubertin s2 potta ja siinäkin on aurinkovisiiri sisäänrakennettuna,itse olen tähän ratkaisuun silmälasieni kanssa enemmän kuin tyytyväinen.
    Koskaan en ole alkanut ylianalisoimaan olisiko joku muu ratkaisu vieläkin parempi,koska tuokin ratkaisu toimii ainakin riittävästi.
    Ja enää en kypärää osta ilman erillistä aurinkoviisiiriä.
    -72 cb350
    Ex:xj600 scrambler,ducati monster/scrambler,kawasaki kle 500 -05,ktm 250(300cc) exc -09,ktm 250 sx-f -06,cb600f hornet -08,hornet 600 -00.
    ex:hornet 600 -98
    Lainaa aj@ kirjoitti Katso viesti
    Lähes kaikissa visiireissä on optiikka kehnonpuoleinen, tummennetussa haitannee enemmän. Ne " aurinkovisiirin" kiinteät pätkät kypärässä ovat vielä onnettomammat. Itsestään tummuvat lasit ovat taas tunnelimaissa ajettaessa ihan hanurista, eivät ne mukana valonvaihteluissa pysy. Siispä ratkaisu on ruskeat, ajokäyttöön tarkoitetut voimakkuuksilla varustetut aurinko/ajolasit. Toimivat myös pimeällä ja varsinkin sateessa. Parantavat näet kontrastia.
    Tuo on totta. Mulla viimekesänä eka kertaa nuo tummenevat lasit päässä ja hjc aurinkovisiiri allaalla und tulin auringosta ihan vaan metän varjoon niin ei meinannu nähä mittää. Liian hittaasti reagoi nuo tummentuvat rillit. Tulloo pikaräpläys kypärään ja aurinkovisiiri pois.
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
    Minkähänlaisia UV-suojauksia noissa tummissa visiireissä/aurinkovisiireissä on?
    Joku tällä foorumilla joskus selitteli, ettei simmu välttämättä tykkää hyvää, kun pupilli laajenee tummennuksen ansiosta ja UV-porottaa suoraan silmään.

Yhtään optikkoa paikalla?
    Mulla on kanssa Qwest käytössä ja siinä tummin visiiri mitä on tarjolla. Noi Shoien visiirit ei oo kovinkaan tummia eli mitään Ghostrider tyylistä visiiriä ei ainakaan Qwestiin ole tarjolla. Ite ajelen pelkästään tumman visiirin kanssa eli näkee ajaa ihan tarpeeksi hyvin aamulla ja illalla sekä keväällä ja syksyllä, myös sateella. Ei ole häikäisyn kanssakaan ollut myöskään suurempia ongelmia. En sitten tiedä olisiko peilivisiirit vielä parempia auringon kannalta kuin tuo tummavisiiri? Peli vaan on tuplasti kalliimpi...
    Cb600f Hornet
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Minkähänlaisia UV-suojauksia noissa tummissa visiireissä/aurinkovisiireissä on?
    Joku tällä foorumilla joskus selitteli, ettei simmu välttämättä tykkää hyvää, kun pupilli laajenee tummennuksen ansiosta ja UV-porottaa suoraan silmään.

Yhtään optikkoa paikalla?
    En oo optikko mut, ainakin agv kertoo käyttävänsä polycarbinaattia visiireissään.

Wikipedia taas kertoo että pc on lähes täysin läpinäkyvä 400nm lyhyemmillä taajuuksila ja sitä pitemmillä (uv) varsin läpinäkymätön, suojaten uv'lta.
    Tuon mukaan: https://books.google.fi/books?id=u43...tput=html_text
    Uv läpäisy tippuu about nollaan 400-380nm välillä.

Mut se mitä noissa tummissa visiireissä on huonoa on väri, kuten aikaiseemissa kommenteissa todettu.
    Lähes kaikki pon savun harmaita/sinisen harmaita, joka on ehkä huonoin maantielle.
    Aikonaan mulla oli yksi joka oli kuparin ruskea ja se toimi, vaikkei ihan optimi sävy ollu (vert joku raybanin autoiluun tarkoitettu).
    Kummaa on se ettei tunnu millään valmistajalla olevan muita tummia sävyjä ku tuo savu, vaikka kaikki kunnollisten aurinkolasivalmistajat taas tuntuu tietävän asian.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Aikoinaan kokeilin tummaa visiiriä ja kokeiluksi jäi. Kyllähän se kirkkaallä säällä toimii... Kuitenkin, jos ja kun ajat kirkkaasta auringonpaisteesta hämärään tunneliin, niin johan menee mielenkiintoiseksi. Näkyvyys katoaa melko tarkkaan ja visiiri on pakko avata.
    Ihmettelinkin silloin Euroopan reissulla, mikä kavereita oikein hymyilytti pysähdyspaikalla. Naama oli kuin nokisutarilla Mutta vielä pahempi, että silmätkin olivat täydellisen täynnä hiekkaa ja pölyä.
    Mulla on tainnut sen jälkeen ollakin vain kypäriä, joissa on integroitu aurinkovisiiri. Itse asiassa, muun laista en enää hommaisikaan.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  30.  
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    Itellä rillipöllönä tourinkikypärässä on kypärän oma aurinkovisiiri. Ihan ok ratkaisu, joskin siihen tulee yksi ylimääräinen optinen häiriötekijä väliin, joka etenkin vasta-auringossa jkv häiritsee. On siis visiiri, pinlock, aurinkovisiiri ja sitten vielä silmälasit, joten heijastuksia on jonkin verran tiedossa
    Ite oon jättäny pinlockin pois, kun jos on semmoinen keli, niin lasithan huurtuu joka tapauksessa. Pakko pitää visiiri raollaan, jos on viileetä ja kosteaa.

Radalla mulla on auringossa tummuva visiiri ja toimii ihan hyvin. Kadulla aurinkovisiiri, joka on kyllä loistava vekotin.

Edit: Eli siis eri kypärät kadulla ja radalla. Jos pitäis vain yksi olla, niin sitten tuo aurinkovisiirillinen avattava potta.
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen