selvennyksenä siis, että kun aikataulusta kyselin, niin itse en ajatellut kritisoivani järjestävää tahoa. Tosi hienoa, että tämmöistä hommaavat.
No sitten hypoteettiseen aiheeseen eli mitä, jos pukki pettää ja mopo heilahtaa kyljelleen ottaen damagea, niin miten silloin toimitaan eli kuka maksaa? Näin ei varmaankaan kellekään käy, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn.
Ja siis iso kiitos nitroukselle ja muille kelle kunnia kuuluu tästä projektista!
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
infoo
CE-merkintä on valmistajan ilmoitus siitä, että tuote täyttää sitä koskevat Euroopan unionin vaatimukset
CE-merkintä näkyy tällä hetkellä mm. seuraavissa tuotteissa:
lelut,
koneet,
sähkölaitteet,
henkilönsuojaimet,
rakennustuotteet,
kaasulaitteet,
telepäätelaitteet,
terveydenhuollon laitteet ja tarvikkeet.
Näistä tuotteista on löydettävissä lisätietoa tuoteryhmäkohtaisesti.
CE-merkinnällä tuotteen valmistaja tai valtuutettu edustaja ilmoittaa viranomaisille, että tuote täyttää direktiivien oleelliset turvallisuusvaatimukset. CE-merkintä voidaan yleensä kiinnittää tuotteeseen ilman puolueettoman osapuolen suorittamaa testausta.
Merkinnän saa kiinnittää vain niihin tuoteryhmiin, joissa sitä edellytetään. Jos CE-merkintää käytetään väärin, voi tuoteryhmää valvova viranomainen puuttua asiaan. Kuluttajaturvallisuuslaki (920/2011) mahdollistaa sellaisen kulutustavaran markkinoilta poistamisen, jossa ei ole lain edellyttämää CE-merkintää tai merkintä on vaatimusten vastainen. Viime kädessä CE-merkinnän väärinkäytöstä voidaan myös erikseen tuomita sakkoon (lain CE-merkintärikkomuksesta 187/2010) nojalla.
CE-merkintä on tarkoitettu helpottamaan tavaroiden vapaata liikkumista Euroopan sisämarkkinoilla. Niin sanotun uuden menettelytavan mukaisissa direktiiveissä ei anneta yksityiskohtaisia tuotevaatimuksia, vaan ainoastaan oleelliset turvallisuusvaatimukset. CE-merkintä ei ole laatumerkki.
Kirjainyhdistelmä CE tulee ranskankielisestä nimestä Conformité Européenne.
CE-merkintä ei ole yleinen turvallisuusmerkki
CE-merkintä ei pääsääntöisesti ole yleinen turvallisuusmerkki eikä kaiken kattava turvallisuuden tae kuluttajille. Direktiivit eivät kata tuotteen kaikkia ominaisuuksia esim. käyttöominaisuuksia vaan vain tietyn osan esim. mekaanisen kestävyyden tai syttyvyyden. CE-merkintä ei myöskään erottele tuotteiden paremmuutta.
CE-merkintä on tarkoitettu etupäässä viranomaisia varten
Kiinnittämällä merkin tuotteeseen saa valmistaja tuotteelleen vapaan liikkumisoikeuden Euroopan talousalueella. Merkinnän kiinnittää valmistaja tai hänen valtuuttamansa edustaja, joka on tuonut tuotteen Euroopan talousalueelle. Merkinnän kiinnittäjän tulisi olla varmistunut siitä, että tuote täyttää kaikki sitä koskevat olennaiset direktiivissä määritellyt määräykset.
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Sitten on vielä kiinalaisten oma CE (china export) jos heiltä sitä kysytään http://fi.wikipedia.org/wiki/CE-merk...ituotteissa.3F
Käsittääkseni ei CE merkkiä kuitenkaan ihan millä tahansa nyrkkipajalla ole oikeutta käyttää. Edellyttää sertifiointia, vaikkei varsinaista tuotetta erikseen missään olisikaan tarpeen tutkituttaa.
K8-1000
Mikä tahansa paja voi lyödä CE-merkin tuotteeseen jos tuotepäällikkö tms. vastaava henkilö allekirjoittaa vakuutuksen, että tuote täyttää CE-merkin vaatimukset. Suhteellisen ison henkilökohtaisen riskin tuossa tosin ottaa jos se tuote ei niitä vaatimuksia täytäkään ja tuollaisen puutteen takia joku loukkaantuu/kuolee. Käräjille nimittäin raahataan tässä tapauksessa se vakuutukseen nimensä raapaissut.
Superbike #7
OK. Omassa duunipaikassa sertifiointeja tehtiin koskien erityisesti teräsrakenteita liittyen CE merkintä velvollisuuteen. Käsitin että niiden pitää nykyisin täyttää CE normit tämä taas edellyttää sertifiointia. Tässä jotakin asiasta.
K8-1000
Ei taida mennä ihan noin. CE-vaatimuksenmukaisuus todistus on kyllä valmistajan ja/tai EU markkinoille tavaran maahantuojan allekirjoittama. Mutta kellä tahansa tuotteen ostaneella asiakkaalla/ostajalla on oikeus saada nähdäkseen ihan viralliset sertifiointitodistukset. No, lausahdukseni koskee siis tehoelektroniikka- ja sähköteollisuuden kojeita ja laitteita (B2B toiminnasta kokemusta).
Seuraava kyseenalaistus liittyy ainakin kuluttajabisneksiin => kovin harva on valmis matkustamaan alkuperäisen sertifioijan T&K- tai laatupäällikön juttusille nähdäkseen laput... (on siis velvollisuus näyttää paperit maksavalle asiakkaalle, ei jakaa niitä tai lähetellä kopioita s-postilla...). EU:n tuntien, mun paras arvaus on, että samanlainen direktiivien soveltaminen on käytäntö tuotteissa kuin tuotteissa... (tuotteissa joille vaaditaan tuo CE-merkintä)![]()
MAD (mean absolute deviation)
Ei oo sähköstä kokemusta, enempi konedirektiivistä. Tuo mun teksti oli aika karkea yksinkertaistus, mutta pääpiirteissään noin se menee. Toissijaista on sitten se mitä kaikkee dokumentteja tuohon liittyy. Mielenkiintoseks toi menee siinä vaiheessa kun on puhdasta happee, maakaasua ja vahvoja happoja mukana kuviossa.
Superbike #7
Rroyyyhhh... (glenlivet) -Juutaiei, kyllä ne adapterit sieltä jollain aikataululla tullee, kinkki ei voi myöntää epäonnistuneensa, ainakaan esimiehensä edessä ja/tai julkisesti...
Ei muuta kuin tsemppiä ja energiaa eskalaation ylläpitoon!![]()
MAD (mean absolute deviation)
Nyt on pukki koeponnistettu..
Tollaseen asentoon sai lopulta pyörän nostettua säätämisen ja kokeilun kautta. Edelleenkin nostaa takapäätä enemmän, mutta on hyväksyttävässä asennossa.
IMG_2222.JPG
IMG_2225.JPG
Holkki tulee jonkin verran ulos rungosta
IMG_2218.JPG
Kun laitoi aluksi tappilevyn keskelle asennuslevyä nousi pyörä vain takaa etupyörän jäädessä käytännössä maahan. Siirtämällä eteenpäin kiinnityskohtaa asennuslevyssä(sen mitä pyörän kiinnityskohta/pukin säätö antoi myöten) pääsin edellä nähtyyn lopputulokseen.
IMG_2220.JPG
Pukin tekijä oli mitä ilmeisimmin laittanut kiinnitysreijän väärälle puolelle pukkia, johon mukana tullut pultti oli auttamatta liian pitkä. No rautasahalla asia korjaantui. Eipä tosin työnnellä pyörää kovin suuren kynnyksen yli.
IMG_2217.JPG
Ex Kawasaki Z1000 -10
Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
Vipuvarren välitystäkin piti hieman säätää. Lukittu ihan hyvin kylmiltään, mutta kuormattuna ei lukittunut enää ilman säätöä.
IMG_2226.JPG
Tossa vielä pari fotoa pukista & kuvat mukana tulleesta asennuspaperista, jos jollakin ei tullut mukana.
IMG_2223.JPG
IMG_2224.JPG
IMG_2227_01.JPG
IMG_2228_01.JPG
Ostaisinko uudestaan? Kyllä.Hintaisekseen ihan hyväksyttävä peli. Kiitos puuhamiehille kimppatilauksesta. Suosittelen kyllä parin asennuskaljan varaamista.
Ei tota asentele kuitenkaan mainosvideon parissa minuutissa.
Ex Kawasaki Z1000 -10
Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
Whaat? Mulle tuli nejä kuusiokolo lukitusruuvia joilla ei tuota ongelmaa tullut. Sormiruuvit jätin käyttämättä ja laitoin lukitusruuvit kaikkiin.
K8-1000
Kuullostaa huikeelt vehkeelt
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Nyt sain pukin asennettua ja loistavasti toimii. Kätevää kun voi irrottaa etu ja takaiskarit samaan aikaan ja pyörää pystyy roudaamaan pitkin tallia miten lystää. Ei ollut mitään ongelmaa etupainoisuuden kanssa kun laittaa pukin siten että se työnnetään ilmassa holkkeihin. Jos sen säätää sellaiseksi että sen voi rullilla työntää pyörän kylkeen niin voi olla ettei keula nouse.
Yamaha R6 -08 kilipapyörä
Onko joku jälkitilaukseen menneistä sovitteista jo tullut? Itselleni ei ole ainakaan vielä ilmoitusta tullut, vaikka kovasti lupailivat soittaa kun osat tulee.
Pitää vissiin ajaa mestoille ja ottaa taas myyjää lutkusta kiinni... ei kun siis antaa asiakaspalautetta.![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Virtaavalla aineella on yllättävän pieni merkitys verrattuna paineeseen ja halkaisijaan/tilavuuteen. Maa-ja nestekaasulle tulee kaikkea pikkukivaa omien spesiaalipykäliensä kautta, mutta esim vety- ja happiputkistot rakennetaan pelkän painelaitedirektiivin mukaan.
Nimim. Kyseisille putkistoille ja laitoksille ko. papereita allekirjoittanut.
Mut joo, yllättävän pitkälle pääsee pelkällä paperin kirjoittamisella ja tarran kiinnittämisellä jos ei häkin heilahtaminen onnettomuustilanteessa pelota.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Homma muuttuu aina vaan mielenkiintoisemmaksi. Sain viestiä Eurobikeriltä, olin kuulemma jättänyt noutamatta adapterin postista. Kyselivät lähettävätkö uudelleen vai käynkö hakemassa. Helvetin huono sitä ollut hakea kun ei ole tullut saapumisilmoitusta missään muodossa. Nyt sain uuden seurantakoodin uuteen toimitukseen joka ei ainakaan vielä toiminut, eli lähetystä ei ehkä ollut sittenkään postitettu TAI niillä on Orgin kanssa yhteinen kauppa jolloin kaikki on mahdollista.![]()
K8-1000
Pahoittelut Ry:n puolesta tästä sekaannuksesta. Epäilen, että se on tuo Itella/posti ihan ite mössiny tämän. Seurantakoodi alkaa toimimaan postin järjestelmässä ymmärtääkseni siinä vaiheessa kun kuski lyö lukijan vuoron päätteeksi kiinni koneeseen, josta tiedot sitten siirtyy verkkoon. Posti on aika kivikautinen organisaatio mitä tietotekniikkaan tulee.
Superbike #7
Jep tämä vaan että kerran jo jäänyt noutamatta ja nyt sentään sain seurantakoodin, joka ei kylläkään toimi. Itse jonkun verran postitellut ja aina laittanut ostajalle tekstarina koodin, ensin tietty tarkistanut että toimii. Eli hyvin pian se on näkynyt kun lähetyksen jättänyt, samalla kirjaavat järjestelmään. Kaupoilla toi postitus systeemi tietysti hieman eri kun tavaraa liikkuu runsaasti. Toivotaan että nyt onnistuisi ja se että ehdottomasti haluaisin toimivan koodin jolloin ei jää epäilystä missä se paketti kulkee.
K8-1000
Eurobiker lähettää seurantatunnuksen etukäteen lähetteelle/rahtikirjalle millä paketti tulee lähtemään. ts adapteri ei välttämättä ole vielä postin hallussa ko tunnuksella. Koita uudestaan huomena iltasella.
Sais kyl pian alkaa tulemaan.
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Olen todella pahoillani, että tehdas mössi toimituksen joidenkin pukkien/adapterien osalta. Mikäli odottelu alkaa riittämään, laittakaa mulle sähköpostiin viestiä.
Superbike #7
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
"Epäilen, että se on tuo Itella/posti ihan ite mössiny tämän."
Joo laittakaa kaikki vaan postin syyksi, se on helppoo kun ei tartte miettii missä se vika oikeesti on.
"Seurantakoodi alkaa toimimaan postin järjestelmässä ymmärtääkseni siinä vaiheessa kun kuski lyö lukijan vuoron päätteeksi kiinni koneeseen, josta tiedot sitten siirtyy verkkoon."
Höpö höpö.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>