No, huono vitsihän se olikin. Tarkoitin lähinnä sitä miten ducati joissain piireissä on epäluotettavaksi väitetty, ainakaan tässä sun yksilössä ei ole ollut varsinaisesti mitään vikaa. Sitä metallilastua nyt tuskin voi varsinaiseksi viaksi kutsua. Lyhyesti siis, vaikuttaa luotettavalta.![]()
No joo. Mersut ei ruostu, Kawat on kaikki venavikaisia, jne. En mä tuolta mitään satatonnia aukomatta odota. Tuskin mikään tän tason laite edes ajoittain tehoja käytettynä sitä tekee. Tossa on kahden vuoden takuu ja siihen kaksi lisävuotta maksaa 590€. Tekis mieli vaihtaa se ärräversioon. Ny harmittaa vain se etten raskinu laittaa sitä kerralla. Ei se ärräkään minusta piiruakaan nopeampaa tekisi, mutta ois se hienoa omistaa jotain überspeciaalia.
Ihan helvetin hieno tääkin on, mutta jotenkin ajattelen että kymmenen vuoden päästä ärrä olis vielä hienompi tallissa. Vaikea sanoa. Ei oo 998 ollu edes käynnissä kahteen vuoteen mutta kuola valuu suupielestä aina kun pressua raottaa päältä. Vikaa päässä ja pahasti.
Sit ku Ducati tekee sen V4-pelin, ostan sen kaikkein kireimmän ettei tarvi jossitella.
Huhut V4 superbikesta vaan kiihtyy: http://www.autoevolution.com/news/du...-v4-99238.html
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
No ne rajoitukset nyt kiertää parissa tunnissa, kun lyö uuden putken kiinni. Aprilia on ihan mukava laite ja varmasti bang for the buck on hyvää tasoa, mutta eihän se ole Ducati.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Ostin tänään 41T takarattaan. 1199R:n orkkisratas. Sehän kiertää tonnin pidemmälle, mutta jos pari piikkiä isompi lätty edes vähä parantaisi tuota muuten niin olematonta kiihtyvyyttä
Laittaa sitte vaikka orkkis 39T rattaan takaisin ens kesä HST-turneelle.
Ps. Orkkisratas oli muuten halvin mitä löysin, ihan Suomesta maahantuojalta ostettuna.
Kannattaa varmaan kalibroida elektroniikka rattaan vaihdon jälkeen, jotta on suhteessa oikea nopeus- ja moottorin kierroslukudata takarenkaasta. Ymmärsin, että Panigaleen on sellainen tehty ja ilmeisen samanlainen kuin RSV4:ssa on eli kakkosvaihteella ajoa n. 40kmh tietyn ajan.
Arvaan, tunnistamaan kytketyn vaihteen. Jää yksi anturi pois kun kaivetaan tieto kiekoista ja vauhdista. Bitti halpa, anturi kallis.
Vaihdetunnistin on erikseen, tässä threadissa on oli aiemmin jopa kuva siitä. Eiköhän siellä ole eri vaihteille kiihtyvyyden muutoksille TC:tä varten joku oletus. Kun siihen ottaa mukaan renkaiden kehät sekä toisiovälitykset, voidaan varmaan laskea helposti joku kehys minkä sisällä luisto sallitaan, luultavasti eri vaihteille on mahdollista laskea eri kartta ellei jo ole vakiona.
Hassua juttua löytyy Ameriikkain foorumilta. Siellä on pitkän aikaa ihmetelty välillä radikaalisti poikkeavia penkkituloksia. Nyt kovasti väitetään syyn löytyneen. Panissa on ennen äänenvaimenninta nykyään tyypillinen läppä ahdistamassa tietyllä mittausalueella pakokaasun virtausta. Panissa tuo vena on oletuksena auki ja servo vetää sen kiinni.
Ovatten penkissä huomanneet että pakokaasuvirtaus max attackissa painaisi läpän kiinni, sitten se taas aukeaa kun moottori kuristuu jne. Läpän auki pitävä jousi ei siis olisi riittävän voimakas tietyissä tilanteissa. Selittäisi kyllä hyvin osan testituloksista, mutta jotenkin ihmetyttää voisiko noin tosiaan olla.
Tässä mm. on hassu tulos, lopussa ihan kuin mopo olisi puutunut kun mennään isommalla vaihteella tötterö selällään:
http://www.cycleworld.com/2015/08/24...src=SOC&dom=fb
http://www.cycleworld.com/olgallery/155380/155541
Onneksi on toi Akra.
On se menossa jossain kohtaa talvea. Otetaan Akran kartta tod näk mäkeen ja tehdään Rexxerilla custom-kartta.
Mutta jos taskut on syvät, ni voin sen toki tuoda. Muutoin pelkkä dynotulos ei ainakaan mua lämmitä.
Mites Corsenerolla onnistuu ramairin huomioonotto säädettäessä? Meinaan kun aikaisemmin oli mainintaa sen puutteen huonontavasta vaikutuksesta tämän nimenomaisen pyörän suhteen.
Hyvä kysymys. Olen ymmärtänyt asian niin että kartta tehdään dynossa ja silloin pitää olla pyörintäanturi irti. Tätä karttaa ajossa sitten nopeuden mukaan mopo korjaa nopeudesta oletetun patopaineen verran. Tämä on siis minun maalaisjärkioletukseni, enkä ole tästä kenenkään asiantuntijan kanssa puhunut.
Oletettavasti siis mopoa voi dynottaa ja karttaa väsätä, kunhan toi anturi on irti.
Pitääpä haastella Japilta. Mutta se on talvihommia se.
Eka kausi 1299s:n kanssa paketissa. Viime lauantaina kävin ajamassa oikein maaseututourinkia reilun parisataa kilsaa. Lenkille sattui onneksi suljettua nelinumeroista tiealuetta ja mittaristossa kävi ainakin 297 hetkellä kun katsoin. 6900 ilometriä mahtui kesään ja mopo on aivan fantastinen omaan makuuni. En pysty lopettamaan sen ihailemista aina kun ohi kävelen. Sama reaktio kuin 998s FE:llä. Joten päätin pitää tuon, haave ärrästä saa mennä. Tein suunnitelman jolla 1299s jää talliin ja tuleva V4 superbike 2017 tai 2018 saa tulla aiempien rinnalle.
Olen tässä thriidissä jo hehkuttanut mopoa niin etten kehtaa sitä lisää tehdä. Matkailtu, ratailtu, stripillä käyty ja muutama iltalenkki. Rataa ajoin vähemmän kuin ehkä halusin, mutta kun aikatauluun ei vaan sopinut niin ei. Ensi kesän perhe- ja alppimopoilureissut on alustavasti hahmoteltu, joten passoille pääsee ensi vuonnakin ellei taivas tai Sipilän säästöt putoa niskaan. Myös ratahommat on sovittu.
Oikeastaan muuta hehkutettavaa en keksinyt enää kuin Supercorsa SP. Alkuperäisellä takiksella ajoin n 1000km sisään, pari ratapäivää, alppireissun, kiihdyttelyt ja jonkun verran työmatkaa sekä tourinkia. Varmaankin n 5500km yhteensä. Ja siinä on edelleen kolmisen milliä pintaa keskellä, muutoinkin ihan pyöreäksi kulunut. Ihmeen pitävä ja kestävä rengas. En oikein keksi kuinka rengasta voisi enempää kiusata.
https://drive.google.com/file/d/0B-j...2M5ODl2dmkzUFk
Joten ei kun hyvää talviunta Panille, saat vielä pesun, ketjupesun, vahan ja sitten peiton päälle. Minun energia siirtyy Bemarimiinan raaseroimiseen, mutta siitä blogissa sitten aikanaan...
https://drive.google.com/open?id=0B-...HhVMkNIR2VzNlk
http://www.volkswagenag.com/content/...mitpassion.pdf
Volkkarin sivuilta löyty Panigalen moottorin kasaamisen kuvaus.
Lentokenttäkaljottelu ja tuo toi mieleen viimeöisen painajaisen: joku oli pölliny mun ilmavaivaisen ladyn moottorin keskellä katua. Jukra mikä helpotus herätä ja huomata että aamussa on vikana vain krapula ja kiire.
Ootko Raaseri irrottanu 1299:n kytkimen työntötankoa? Ihmettelin vähä ku 1199:ssä ei oo apusylinterin ja koneen välissä mitää varsinaista tiivistettä, pelkkä muovi siinä männän päässä ja muovissa pieni kohouma tiivistykseen. Kytkimen puolella kai on sitten joku o-rengas mutta oli se tanko öljyinen myös lähempänä tätä ulostuloreikää itellä.
Viimeksi muokannut: sniiki; 28.11.2015 klo 16:36.
Panigale 1199, 600RR
MCN oli valinnu sportsbike of the yearin. Ja voittaja on....
Sniiki, ei ole ollut tanko irti.
Tänään sitten vihdoin sain päätökseen ajatuksen, joka on tosi pitkään jo hautunut: Ducatin hankinta. Valintana maailmalla tehtyjen testien ja Raaserin tarinoiden innoittamana Panigale 1299 STänään tehtiin kaupat. Maahantuojalla ei ollut ainuttakaan eli tehdastilaukseen meni, luvattiin alle toukokuun ensimmäisellä viikolla. Mitenkähän sitä malttaa niin kauan odotella...
![]()
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011
No nyt niitä ässiä on sitten toinenkin. Onneksi olkoon, en usko että tarvitsee pettyä! 1199sien tilannetta en tiedä, mutta kolme perusmallia ja yksi 1299s tuli viime vuonna. Ärriä (2015) on yksi kilvettömänä ratapyöränä. Tänä vuonna ei ainakaan ässiä oltu myyty ennen Bobon pyörää.