Sivu: 7 / 14:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 417:sta
  1. #181
    Jenkki Rykkösissä on rajoitettu tehoa ja tossa on todennäköisesti ollut rajoitettu versio testissä.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  2. #182
    miksi nykypäivänä rajoitettaisiin tän luokan pyöriä? tehohan on niissä selkeä kilpailuvaltti?
  3. #183
    Lainaa wego kirjoitti Katso viesti
    miksi nykypäivänä rajoitettaisiin tän luokan pyöriä? tehohan on niissä selkeä kilpailuvaltti?

    Mistään en mitään tiedä, mutta ekana tulisi mieleen, että herkkua on tarjolla, kun ostat valmistajan softan, putken ja lippiksen...
    Luodaan mielikuva, että nykyteholla pärjää, mutta jos ihan pakko on, niin sitä löytyy lisää (lisähintaan).

    Vastaan siis mielikuvapelleilyä.
  4. #184
    ^Jenkit tota harrastaa, en tiedä miksi. Yamahan lisäksi myös Kawoissa on ECU pohjaisia rajoituksia. Noi rajoitukset saa pois esim. flashaamalla ECUn.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  5. #185
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    ^Jenkit tota harrastaa, en tiedä miksi. Yamahan lisäksi myös Kawoissa on ECU pohjaisia rajoituksia. Noi rajoitukset saa pois esim. flashaamalla ECUn.
    Eiköhän noi liity johonkin jenkkien muita tiukempaan päästörajaan tms..
    Superbike #7
  6. #186
    Tuo jenkkien päästöraja hommeli on outo. Ei vissiin koske autoja? ku koneet on järkiään suurempia.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  7. #187
    Poistettu
    Jenkeissähän rajat on osavaltioiden välillä eri. Jos vertaa Kalifornian autokantaa vaikkapa Texasin autokantaan, niin ei uskoisi olevansa samassa maassa. Mopojen kanssa valmistajat eivät tee osavaltiospesifisiä versioita, vaan jenkkimalli on tyypillisesti Kalifornian lainsäädännön mukainen.

    Lisäksi tuotevastuulaki on korvaustasojen osalta "erikoinen" ja siitä pääsee kätevästi eroon kunhan tekee tuotteensa niin että asiakkaat modaavat pelin omalle vastuulleen.
  8. #188
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Jenkeissähän rajat on osavaltioiden välillä eri. Jos vertaa Kalifornian autokantaa vaikkapa Texasin autokantaan, niin ei uskoisi olevansa samassa maassa. Mopojen kanssa valmistajat eivät tee osavaltiospesifisiä versioita, vaan jenkkimalli on tyypillisesti Kalifornian lainsäädännön mukainen.

    Lisäksi tuotevastuulaki on korvaustasojen osalta "erikoinen" ja siitä pääsee kätevästi eroon kunhan tekee tuotteensa niin että asiakkaat modaavat pelin omalle vastuulleen.
    Lisäksi ainakin joissain osavaltioissa lasketaan autojen päästöihin mukaan vain fossiilisen polttoaineen osuus ja biopohjasta saa polttaa vaikka kuinka paljon. Kun tietää tuon niin ei ole vaikea arvata miksi valtaosa jenkkiautojen bensakoneista on RE85 yhteensopivia. Asetettuihin päästörajoihin pääsee aika helposti kun kulutuksesta lasketaan vain 15% päästöihin mukaan.
    Superbike #7
  9. #189
    Poistettu
    Kaasukapulassa oli useiden millien tyhjä liike. En ikinä ole tykännyt muista kuin erittäin hyvän tuntuman ja välittömän vasteen kaasukahvoista. Muutenhan tässä on joku n 75-asteen liike, mikä on jo ihan hyvä ajoa ajatellen. Vaijereitahan tässä ei ole, vaan kaasukahva on potentiometri, joka kertoo eculle mitä kuski olisi vailla. Sitten ecu n miljoonan oman parametrinsä jälkeen antaa jotain ulos ohjaamaan ruiskua ja servomoottorilla ohjattuja kaasuläppiä.

    Heti purkaessa selvisi että tyhä liike johtuu kahvatupen ja varsinaisen potentiometrin keskinäisestä välyksestä jota on n 3mm. Välykset on siitä kivoja että ne saa pois. Mietiskelin kuminpaloja tai liimata muovinpalat ottamaan tuo välys pois.

    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api

    Kuminpalat ja liimailut ovat vaan tuollaisissa paikoissa virityksiä jotka voi viedä aika pahaan paikkaan irrotessaan ja kiilatessaan vaikka kaasun auki. Olen ollut noukkimassa viimeksi muutama vuosi sitten erään tuttuni syvältä Alastaron metsiköstä, joka vähän kiirehti pikakaasun asennuksessa. Ei oikein tunnu houkuttelevalta ajatukselta että tässä pelissä kaasu kiilautuisi auki. Siksi päätin kiinnittää muovinpalan pienellä ruuvilla sulkusuunnan välykseen. Kun sain palan tehtyä ja kiinnitin sitä, tajusin että less is more. Ei mitään muovinpalaa. Tuo ruuvi riittää mainiosti, ja on jopa säädettävissä. Eikä pituutensa vuoksi ole mitenkään mahdollista että se sieltä irtoaisi pois. Korkeintaan kiilautuu syvemmälle jolloin ainoa vaikutus on että välys taas kasvaa.

    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api

    Kyllä tuli taas hyvää jälkeä kun itse tekee!
  10. #190
    komea homma! onko siellä siis ruuvi vai pultti ja kierteet?
  11. #191
    En ole koskaan ymmärtänyt noita kaasukapuloiden klappeja. Varmaan niitäkin jollain turvallisuudella jotenkin perustellaan, mutta minusta se on juuri turvallisuuden vastakohta, että ei voi varmasti tietää, koska kaasutus alkaa.
  12. #192
    Poistettu
    Lainaa wego kirjoitti Katso viesti
    komea homma! onko siellä siis ruuvi vai pultti ja kierteet?
    N 2mm reikä, johon on ruuvattu 2,5mm pultti. Kierteet pultti teki mennessään tuollaiseen muoviin.
  13. #193
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    N 2mm reikä, johon on ruuvattu 2,5mm pultti. Kierteet pultti teki mennessään tuollaiseen muoviin.
    Näyttää toimivalta, itse laiskuuttani tilasin noi.. ( hyvin toimii myös)

    http://www.ebay.com/itm/Throttle-Spa...ea9cd7&vxp=mtr
    Viva la figa
  14. #194
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Vaijereitahan tässä ei ole, vaan kaasukahva on potentiometri, joka kertoo eculle mitä kuski olisi vailla....

    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api
    Onko se potikka tuossa alumiinilevyssä kiinni? Ei ole varaa viilata alsalevyn kiinnitysreikiä soikeaksi ja kääntää sen pari milliä?

    Vai menikö minulla nyt jotain oleellista toiminnasta ohi ja levyä kääntämällä klappi kääntyy mukana?
  15. #195
    Poistettu
    Lainaa Talttapää kirjoitti Katso viesti
    Onko se potikka tuossa alumiinilevyssä kiinni? Ei ole varaa viilata alsalevyn kiinnitysreikiä soikeaksi ja kääntää sen pari milliä?

    Vai menikö minulla nyt jotain oleellista toiminnasta ohi ja levyä kääntämällä klappi kääntyy mukana?
    Klappi oli potikan ja kahvatupen välissä. Potikassa ei ole välystä.
  16. #196
    Poistettu
    Lainaa jules kirjoitti Katso viesti
    Näyttää toimivalta, itse laiskuuttani tilasin noi.. ( hyvin toimii myös)

    http://www.ebay.com/itm/Throttle-Spa...ea9cd7&vxp=mtr
    Miksiköhän tuohon on välys tehty? Olis kai sen ihan yhtä hyvin voinut tehdä välyksettömäksi. Joka tapauksessa mua se ärsytti liikaa.
  17. #197
    Poistettu
    Ja tänään tuli DDA+. Eikä toki minkään valtakunnan ohjetta mukana. Kovasti asian kanssa DF:n hlökunta näki vaivaa, mutta lopuksi laitettiin kysymystä tehtaalle kun intter- tai intranetti ei osannu vastata. GPS dongeli kuuluu jonnekin, arvelivat että keulaan. Takasatulan alle sarjaporttiin menee toi muistimokkula. 23.5. Alastaroon katsomaan mitä se kertoo mulle.
  18. #198
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    GPS dongeli kuuluu jonnekin, arvelivat että keulaan.
    Mutuna sanoisin että keulaan tulee. Tuskin on takakatteessa (ainakaan kuvien perusteella) sille paikkaa. Uudessa R1:ssä näytti GPS-palikka tulevan takakatteeseen.
  19. #199
    Poistettu
    Mieleen tuli, että jospa italialainen insinööri oliskin laittanut se käyttöohjeen sinne muistimokkulan sisään. Tökkäsin sen koneeseen. Aukes vaan ikkuna joka sanoo "This DDA device is empty. Plug it into you bike and RUN!"

    Hauska. DDA-softa ei aukea ennenkuin sinne on importattavaa dataa. No, pökätään kiinni ja kokeillaan. Enää ei kiinnosta kuin se että miksi mä edes kyselen jotain käyttöohjetta. Oonko muka joskus minkään laitteen kanssa niitä lukenut - no en.

    Edit: Kuukkeli kaiken tietää: http://s613.photobucket.com/user/xbo..._4525.jpg.html
  20. #200

    Tunnus suljettu
    Liittyi Feb 2014
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Ja tänään tuli DDA+. Eikä toki minkään valtakunnan ohjetta mukana. Kovasti asian kanssa DF:n hlökunta näki vaivaa, mutta lopuksi laitettiin kysymystä tehtaalle kun intter- tai intranetti ei osannu vastata. GPS dongeli kuuluu jonnekin, arvelivat että keulaan. Takasatulan alle sarjaporttiin menee toi muistimokkula. 23.5. Alastaroon katsomaan mitä se kertoo mulle.
    Morjettees Pandude tässä!

    Nyt on kyllä selaanen peli notta Pandudekin saattaa tulla tarolle katselemahan. Rataennätyksestä onkin jo vuasia, nyt olis potentiaalia polkea ne suahon näin epävirallisesti. Olen ihmetellyt notta miten Kallion kotarilla ajama aika on kestänyt vuasien saatossa. Nyky pärrät on valovuaren erellä Kallion ajopeliä niin tehossa kuin tekniikassakin. Kotarissa ei ollut absia ei luiston estoa ja tehoiltaankin ehkä parhaimmillaan sitä luakkaa mitä tonninen blade vakiona. Asiantuntijoiksi ihteään kutsuvat viälä sanovat notta ktm olis epäonnistunut ajogeometrialtaankin aika pahasti.

    Notta miten on lyäräämkö ponteri persiiseen ja kahtotaan miten rataenkat rapisee? No toren puhuakseni olen suuresta maailmasta kuullut notta panikalen etupää ei oikeen pelittäs röykyissä semmosenaan ja alaastaro taitaa olla melkonen perunapelto. Tämähän se syy torellisuudessa miksi ennätykset ei parane vaikka kalusto paranoo, supermotot taitaas mennä melkeen yhtä kovaa nykypäivänä.

    Pandude poistuu taustajoukoiksi, voorumi on ollutki viime aikoina viihryttävä. Puhuttu muustaki kuin vastaheitoista ja telvakista.
  21. #201
    Mahtaasko se keepeeässän palikka rötköttää samoolla sijoolla ku vanhemmaski Panikaales?Muistaakseni Matteo Mossan kisaprätkäs tais messuulla näkyä kans siinä.Ajeloo muuten kilipaa viikon päästä Jurvas 1199 Panikaalella.

    1199_gps[1].jpg
  22. #202
    Poistettu
    Asensin tänään. Angiina päällä ja muutama huonosti nukuttu yö takana. Hermot siis valmiiksi kireällä. Oikein hyvä ajatus lähteä asentamaan DDA:ta. Ensin takasatula pois. Diagnostiikkaportti on piuhan päässä oleva mokkula. Ja sellaisessa kolossa että just kolme sormea mahtuu sinne. Jos portin johto olisi edes 5cm pidempi, muistimokkulan liittäminen olisi ihan helppoa. Nyt pitää olla taskuvarkaan sormet että tuon saa kiinni, ihan p€rseestä. Täytyy purkaa koko takakate ja selvittää saisko johtoa pidemmäksi. Ei siinä ole kuin 4 karvaa, mä vaikka jatkan itse koska muutoin jotain rikkoo kesän aikana kun väkisin ährää koloon ja pois.

    Siten etupään kimppuun. Sepäs se vasta rasti oli. Sai purkaa kaikki katteet pois ja erinäisen määrän peitelevyjä. 2h meni järkeillessä että miten noi purkautuu. Viimeinen 40min saada etukate irti lampusta. Se muovilipare joka on lamppujen välissä ei vaan irronnut. Internetin mukaan siellä on vaan kumi mihin painetaan tappi. Vaan ei tullut ulos, ja veikkaan että vähäkin lisää voimaa ja joku olis naksahtanut. Lopuksi tungin WD40 pillin sinne raosta, sittenhän kate tuli itekseen ulos.

    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api

    Lampun päältä löytyi Paololta kasatessa karannut pultti, otin talteen.

    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api

    Mittariston päällä oleva suojamuovikin oli 4llä åultilla kiinni. Luulis pysyvän. Mutta vihdoin pääsi laittamaan gepsimokkulan kiinni. Se olikin helppo homma ja johto sopivan liittimen kera oli heti tyrkyllä.

    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api
    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api
    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api

    Samalla kun paikat oli auki, liimailin pikaliimalla kaikki kumiosat kiinni esim peilin juureen ja vastaavasti mittaritelineen sakaraan mihin peili kiinnittyy. Peilejä nyt kun on pari kertaa irti vekslaillut, niin noiden kumien paikallaanpysyminen asennettaessa koettelee turhaan hermoja ja sorminäppäryyttä.

    Kasaan vaan, nyt noi päreet menikin aika nopsaan paikoilleen kun tiesi mihin niitä pitää yrittää pujotella. Siinä missä 748-998 on mahtava huoltaa, katteet irtoaa oikesti kahdessa minuutissa ilman shamaani tai muita taikoja, tässä on kyllä hiukka eri homma. Toki noi on monimuotoiset ja toisaalta todella tiiviisti mopossa kiinni.

    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api
    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api

    Katsotaan jos huomenna sattuisi ehtimään koeajamaan edes kadulle ja toteamaan toimiiko DDA.
  23. #203
    Poistettu
    Lainaa Iisiraireri kirjoitti Katso viesti
    Mahtaasko se keepeeässän palikka rötköttää samoolla sijoolla ku vanhemmaski Panikaales?Muistaakseni Matteo Mossan kisaprätkäs tais messuulla näkyä kans siinä.Ajeloo muuten kilipaa viikon päästä Jurvas 1199 Panikaalella.

    1199_gps[1].jpg
    Mä tunnen Matteon oikein hyvin. Tunnen senkin oikein hyvin joka Matteon mopon aiemmin omisti.
  24. #204
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Asensin tänään. Angiina päällä ja muutama huonosti nukuttu yö takana. Hermot siis valmiiksi kireällä. Oikein hyvä ajatus lähteä asentamaan DDA:ta. Ensin takasatula pois. Diagnostiikkaportti on piuhan päässä oleva mokkula. Ja sellaisessa kolossa että just kolme sormea mahtuu sinne. Jos portin johto olisi edes 5cm pidempi, muistimokkulan liittäminen olisi ihan helppoa. Nyt pitää olla taskuvarkaan sormet että tuon saa kiinni, ihan p€rseestä. Täytyy purkaa koko takakate ja selvittää saisko johtoa pidemmäksi. Ei siinä ole kuin 4 karvaa, mä vaikka jatkan itse koska muutoin jotain rikkoo kesän aikana kun väkisin ährää koloon ja pois.

    Siten etupään kimppuun. Sepäs se vasta rasti oli. Sai purkaa kaikki katteet pois ja erinäisen määrän peitelevyjä. 2h meni järkeillessä että miten noi purkautuu. Viimeinen 40min saada etukate irti lampusta. Se muovilipare joka on lamppujen välissä ei vaan irronnut. Internetin mukaan siellä on vaan kumi mihin painetaan tappi. Vaan ei tullut ulos, ja veikkaan että vähäkin lisää voimaa ja joku olis naksahtanut. Lopuksi tungin WD40 pillin sinne raosta, sittenhän kate tuli itekseen ulos.

    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api


    Lampun päältä löytyi Paololta kasatessa karannut pultti, otin talteen.

    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api

    Mittariston päällä oleva suojamuovikin oli 4llä åultilla kiinni. Luulis pysyvän. Mutta vihdoin pääsi laittamaan gepsimokkulan kiinni. Se olikin helppo homma ja johto sopivan liittimen kera oli heti tyrkyllä.

    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api
    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api
    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api

    Samalla kun paikat oli auki, liimailin pikaliimalla kaikki kumiosat kiinni esim peilin juureen ja vastaavasti mittaritelineen sakaraan mihin peili kiinnittyy. Peilejä nyt kun on pari kertaa irti vekslaillut, niin noiden kumien paikallaanpysyminen asennettaessa koettelee turhaan hermoja ja sorminäppäryyttä.

    Kasaan vaan, nyt noi päreet menikin aika nopsaan paikoilleen kun tiesi mihin niitä pitää yrittää pujotella. Siinä missä 748-998 on mahtava huoltaa, katteet irtoaa oikesti kahdessa minuutissa ilman shamaani tai muita taikoja, tässä on kyllä hiukka eri homma. Toki noi on monimuotoiset ja toisaalta todella tiiviisti mopossa kiinni.

    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api
    https://docs.google.com/file/d/0B-j_...p=docslist_api

    Katsotaan jos huomenna sattuisi ehtimään koeajamaan edes kadulle ja toteamaan toimiiko DDA.
    Toivottavasti luigi on jotenkin päivittäny DDA/ GPS jutskaa täs 1299:ssä...mun tri:ssä ainakin akku tyhjenee viikossa jos DDA tikku on kiinni ja mopo tallissa..muuten pari kertaa oon radalla sitä käyttäny, onhan niitä käppyröitä kiva sit himassa tietsikalla katella, mutta eipä niistä hirveesti iloa ole ollut..kisahommissa ehkä toinen juttu..
    Viva la figa
  25. #205
    Poistettu
    Tosta akkuhommasta olen lukenut. Itse en varmaan viitsi jättää muistimokkulaa pyörään, vaikka saishan se siellä ollakin. Tänään testailin ja ajoin loput sisäänajokilsat. Perkale, mun Contouri on vaan menny huonoksi. Kuvaa aina jonkun sekunnin ja siihen jää. Oliskohan akku vainaa vai saako heittää koko laitoksella vesilintua.

    Jarrupainetta tuossa ei ole, muutoin dataturhaketta on riittämiin. Fagervikin tie on huonossa kunnossa,mutta esimerkkiklippi sieltä. Jäin pohtimaan että onkohan toi nopeustieto mittarinopeudesta vaiko GPS-nopeudesta?

    https://drive.google.com/file/d/0B-j...ew?usp=sharing
  26. #206
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Perkale, mun Contouri on vaan menny huonoksi. Kuvaa aina jonkun sekunnin ja siihen jää. Oliskohan akku vainaa vai saako heittää koko laitoksella vesilintua.
    Muistikorttiongelman olet kuitenkin poissulkenut?
  27. #207
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Tosta akkuhommasta olen lukenut. Itse en varmaan viitsi jättää muistimokkulaa pyörään, vaikka saishan se siellä ollakin. Tänään testailin ja ajoin loput sisäänajokilsat. Perkale, mun Contouri on vaan menny huonoksi. Kuvaa aina jonkun sekunnin ja siihen jää. Oliskohan akku vainaa vai saako heittää koko laitoksella vesilintua.

    Jarrupainetta tuossa ei ole, muutoin dataturhaketta on riittämiin. Fagervikin tie on huonossa kunnossa,mutta esimerkkiklippi sieltä. Jäin pohtimaan että onkohan toi nopeustieto mittarinopeudesta vaiko GPS-nopeudesta?

    https://drive.google.com/file/d/0B-j...ew?usp=sharing
    Ettei akku pääse tärinän takia Contourissa heilumaan ja siks pätkii. Tota tulee aika monessa laitteessa vastaan varsinkin kun ikää tulee ja kaikki liitokset vähän väljistyy.
    Superbike #7
  28. #208
    Poistettu
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Muistikorttiongelman olet kuitenkin poissulkenut?
    Kortti on kyllä uusi. Pitääki testata vanhallakin kortilla.
  29. #209
    Poistettu
    Vihdoin toinen ratapäivä takana, mutta suussa ei ehkä niin hyvä maku kuin olisin toivonut. Heitin perintörenkaat vuodelta 2012 alle, hyvin tuntuivat toimivan. Pirelli SC1 eteen ja SC2 taakse. Ajopäivän jälkeen näyttivät tältä:

    https://drive.google.com/file/d/0B-j...ew?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/0B-j...ew?usp=sharing

    Renkaiden kuluminen oli siis lähes optimaalista, mutta en silti ollut tyytyväinen alustaan. Miksi? Koska se ei anna feedbackiä. Koitin joka settiin muuttaa asetuksia, mutta vaikka huomaan vaimennusmuutoksen, en tunne mitä tapahtuu radan ja renkaan välillä. Tunsin kyllä ensin aamun ekassa asetissä että vielä kylmän kelin takia etusen paine putosi ja se alkoi sortamaan. Myöhemmin kun lämpesi, tunsin että takasessa paine kasvoi ja painemittari vahvisti molemmat havainnot. Mutta alustaan en saanut tuntumaa.

    Ajoin koko päivän dynaamisella moodilla, jossa valittu vaimennusalue säädetään ja sitten mopo säätää ajossa vielä tarpeen mukaisesti. Luulen että tämä aiheuttaa minulle tunnottomuuden tunteen. Esim keulan pohjaaminen. Oli vaimennukset missä tahansa, niin en kertaakaan saanut moposta pohjaustunnetta jarrussa. Nippari oli silti joka setissä pohjaan niitattu. Ja kun olen tottunut tuntemaan tuon ja oppinut miten kovaa pystyy jarrutamaan, tunteen puute näkyi minulla luoton puutteena. Jarruissa kyllä varsinkin Palmasiin ja Lemminkäiseen sekä pääsuoran jarruissa perä hyppeli ja ABSikin sivusilmässä välkytti.

    Vaikka etunen oli vähän käytetty, hinkkaa se jäähdyttäjien väliseen muoviin. Pohjassa jousitus on vaikka ei siltä tunnukaan.

    https://drive.google.com/file/d/0B-j...ew?usp=sharing

    Keulimisongelma jatkui. Ajattelin kokeilla eri säätöjä takajousen esijännitykseen, mutta huonostipa olin valmistautunut. Eipä mun haka-avaimet tuon mopon esijännityksen säätöön sopineet. Aiemmin ajattelin että jousi on liian pehmeä. Nyt muutin mieltäni. Niin kauan kuin etusen sai pidettyä alhaalla, mopo piti avauksessa linjaa erinomaisesti. Yleensä pehmeä takapää on ajattanut linjaa ulostulossa leveäksi. Aloin ajattelemaan että se onkin kova. En vaan osaa sanoa johtuuko se ehkä dynaamisesta säädöstä, mopo kirii compin kiinni avauksessa ja takaiskari ei syö pattia ja aiheuttaa keulimista. Mutta tosi vaikea sanoa kun en saa sitä vähääkään perstuntumaa moposta mitä osaan. Muutenkaan en ole mitenkään hyvä säätämisen kanssa, olen vaan aina ajanut sen mitä mopo antaa ajaa. Nyt en saa mitään feedbackiä.

    Joo, itse olen vielä hyvin ruosteessa ja se varmasti vaikuttaa isosti. Voihan se olla etten vaan pysty ajamaan niin kovaa että mopo antaa palautetta. Mutta kyllä mä nyt yleensä olen osannut keulan jarruttaa pohjaan.

    Kolmantena on kaasun vaste. Kaasukahvasta poistin aiemmin välyksen ja se on hyvä. Mutta nyt kun apeksilla siirryn jarrulta kaasulle, joudun varomaan avausta, koska heti kun kaasuun koskee, mopo tönäisee kunnolla ja perä käy 5-10cm irti. Luistonesto korjaa sen, mutta joutuu varomaan avausta ja siinä hukkuu juuri se avauksen kriittisin kohta. Avaa, venaa että tönäsy on korjattu ja vasta sitten pääsee varsinaiseen ulostuloon. Toi pitää saada korjattua ja heti tilaisuuden salliessa aion mennä Corsenerolle katsomaan osakaasuavauksien tapahtumat.

    Siksi vähän epävarma olo. Yhtään ei helpota toi nelijako. Tunnin tauko on vaan liikaa ja ehtii hukkumaan kaikki ajofiilis. Onneksi tää oli nyt viimeinen valmiiksi ostettu ajokerta. Täytyy jatkossa pyrkiä välttämään näitä patsastelupäiviä. Nyt piti yrittää käydä setin välissä varikolla muuttamassa asetusta, ettei menis tuntia settien välissä ja pystyisi vertaamaan muutosta. Muttei siitäkään oikein mitään tullut. Ei vaan sovi mulle.

    Ja kun tämä nyt itkuvirreksi meni, niin haukutaan Contour samaan syssyyn. Uudella akullakin kuvaaminen kyykkää muutaman sekunnin-minuuutin päästä aloituksesta ja vaikka joka setin kuvasin, eipä niistä paljoa tallenetta jäänyt:

    https://youtu.be/yeWLAJoLLGI

    Dataloggeria en paljon ehtinyt vielä tutkia. Kiva lisä, mutta taitaa olla mittarinopeutta mitä se nauhoittaa. 243kmh oli päivän paras pääsuora. Enpä oikein usko. Kallistuksia oikealle tasaisesti 53 astetta, vasemmalle 50. Kaasun kanssa keulimisen vuoksi sellaista sahaamista että eipä naurata ja apeksissa vetopilkkimistä.

    Onneksi kuitenkin pääsee jo ensi lauantaina KOLMIvuoroille Botnialle ja ainakin uskota ruostetta poistamaan. Aion myös keskittyä dynaamisen moodin sijasta fiksattujen asetusten hakemiseen alustaan. Ja jostain hankkia takajouselle sopivan säätöavaimen.
  30.  
  31. #210
    Poistettu
    Botnian uuden radan neitsyyskin on menetetty. Onpa se rata nyt mahtava. Ihan sairaan hyvä. Korkeuseroja jos olisi niin enää en muualle menisikään. Enkä taida mennä, ehkä Kemoralle jos ajat sopii. Alastaro on nyt pois kuvioista tuon nelijaon takia, jollei löydä päiviä jossa olisi kolmijako. Ehkä Ducati Clubin päivät, mutta ne on hankalasti viikolla. Itselleni tunnin tauko on liikaa ja tuo 40min ei tunnu vielä liian pitkältä.

    Aika äkkiä uudelta lenkiltä löytyi linja jota oli helppo ajaa. Kokeilin erilaisia ajotyylejä, ja niistäkin iteroitui aika pian hyvän tuntuinen. Harmittavasti aktiivikisaajia ei ollut paikalla, jotta olisi voinut apinoida kisakuskien linjaa.

    Moposta kai tässä pitäisi kirjoittaa. Arvoin ennen aamun settiä alustaan hatusta sopivat kiinteät asetukset/naksut. Sageja tai muita en yksin mittaillut, oli aikomus päivän mittaan niiden ja esijännitysten kanssa hiukka pelailla. Vaan ei tarvinnut. Alusta pelasi nyt niin täydellisesti, etten ikinä ole paremmalla ajanut. Renkaat on suorastaan häikäisevän hyvässä kunnossa. Hiukka huvittaa kun porukka jo harrastetasolla laskee renkaiden lämpösyklejä ja muita, noilla renkailla varmaan on 40 lämpösykliä ja niillä on ajettu jo 2012, vaan eipä niistä sitä ajossa huomaa. TOKI uusi rengas on minullekin sekunnin, täällä pitkällä ehkä jopa puolitoista, nopeampi - mutta pito oli täysin looginen ja kuluminen häikäisevän hienoa. Renkaat on niin oppikirjasta kuin voi olla. Nyt joku n 350 ratakilsaa alla ja ne ovat vieläkin erinomaisessa kunnossa. Pitää lisätä kuvat myöhemmin.

    Uusi rata on tasainen, joten sen nyt arvasinkin ettei mitään isompia alustamurheita voi olla. Mutta nyt oli sekä tuntuma että keulimisongelmat poissa - täydellisesti. 100% varma en voi olla, mutta luulen sen johtuvan että dynaaminen säätö ei muutapyörää ajossa. Nyt uskalsi jarruttaa ja tiesi koska makaa pohjassa, mutta todella ihmeellisesti nyt pystyi avauksen pitämään koko ajan kaasu pohjassa ja mopo siivosi elektroniikalla liiallisen keulimisen. Ero tässä oli kuin yö ja päivä viime viikonlopun Alastaroon. En millään jaksa uskoa että pelkkä pomppuisempi radan pinta on yksin syypää. Dynaaminen moodi ei varmaan vaan sovi radalle.

    250-255 oli joka kerta vauhtisuoran päässä. Kallistukset tasaisesti 53 astetta kummallekin puolelle. Vauhtivasurissa 47-51 astetta kallistusta ja vauhtia parhaimmillaan alin nopeus 201km/h. Tyypillisesti kuitenkin 192-195.

    Kierrosaika luonnollisesti parani kun rata tuli tutummaksi, päivän päätteeksi alkoi tippumaan 1.46 alkuisia muutama parhaan ollessa 1.46,2. Ihan sinut olen sen kanssa. Tuossa on itselleni ainakin 2sekkaa varaa kiristää koska tänään ajoin ihan nollariskillä ja tosi varovaisesti. Riskitasokaan ei kiristämällä paljoa nouse, kunhan saa vain kierroksia alle tuntumaa rataan ja omaa ajorutiinia taas takaisin. Uusilla renkailla lähtenee sekka puolitoista, joten luulisin että jos tänne ehtii useamman päivän ajamaan tänä kesänä, eväät minulla on ajaa 1.43 jomman kumman puolen ilman sen kummempia riskejä. Mikä on vanhalta läskiltä ihan siedettävä suoritus.

    Mopoakin modifioin taas paremmaksi. Alastarossa oli vaikea päästä roikkumaan ja päätin avata clipareita. Mitatessa päädyin siihen että n 10 astetta kärsii avata ilman että kahvat osuu katteisiin. Kliparin pannassa on koneistettu kolo yläkolmiossa olevalle ulokkeelle, koloa levittämällä tuo onnistui:

    https://drive.google.com/file/d/0B-j...ew?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/0B-j...ew?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/0B-j...ew?usp=sharing

    Yhteisvaikutus oli n 20 astetta kliparit enemmän auki, nyt ainakin tuntui että mopon sivulle oli paljon helpompi mennä. Kuvaajia radan varressa oli ainakin kaksi. Toivon että olisi kuvia ns maksimikallistuksesta, jotta näkisi jäikö ajoasento luuloksi, vai saiko sitä paremmaksi. Joka tapauksessa tuntui paljon helpommalta. 1299ssä on säädettävä ohjausrajoitin ja ainoa modin miinus on että ohjausiskari kun on toisestä päästään kiinni oikeassa kliparin pannassa, piti kääntökulmaa hieman rajoittaa. Tuskin merkityksellistä, pitää vaan parkkipaikkapyörityksissä muistaa tämä. Nyt kun toi kolo on tuolla tavalla koneistettu, on helppo muuntaa kliparien asento katumoodiin ja ratamoodiin.
Sivu: 7 / 14:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen