HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Bemun XR:ssä Akran slipari näytti melkosen isolta möhköltä, harvoin slipari huonontaa näköä...
CB K R
Guzzin Audace, Indianin Scout ja Ducatin Scrambler, siinä ne
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Olipa piristävää käydä mp-messuilla,mainio messuseura ja pari stobea,lauantai päivä meni rattoisasti.Pitkältä tulleet horjuivat,mut luovimalla vältettiin osumat![]()
Sei ole nii
Kyllä Skrämpleri mun silmälle kelpas. Voisin veikata myös että on helekutin kivaa ajaa!!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
muutama rändöm-kuva:
https://plus.google.com/photos/10504...62414389314705
Mitä jäi mieleen:
Yamahan MT-repertuaari. Aivan uskomaton määrä pyörää noihin hintoihin. Ei ihme, että maissa, joissa pyöräkauppa käy, myydään eioota.
BMW:n uuden citymaasturin koko. Miten ne sai sen turvotettua sellaiseksi? No, ehkä se pienenee ajossa. Go-Za raportoi
Tonnikyykkäreistä eniten paukkua eurolle saa, kun ostaa Aprilian Race Packillä. Eniten pornoa on Ducatissa, ja kyykkyjen Nissan GT-R taitaa olla Yamaha. Varmaan aika raju skalpelli ratatouhuihin. Uusi bimmeri laitetaan lujille, jos Yammun elektroniikka toimii, niin kuin on ajateltu.
Minusta H2 oli hieno (paitsi se putki, tietty). "Supercharged" merkintä kyljessä sai hymyn huulille.
Ducatin Scrambler oli lievä pettymys, mutta vaikuttaa silti oivalta pousailu/ citymopolta. Hinta vain...(ks. MT-07 esimerkiksi, mutta ei ole Ducati)
Suzuki:![]()
Honda: Ks. Suzuki
Miten helvetissä unohdin käydä tuijottelemassa Triumpheja?
Rakennetut pyörät olivat hienoja. Cafe Racerit vaan miellyttävät silmää.
Kaitsun messukunto ja valmistautuminen aiheuttivat kateutta.
Sain tingattua itselleni muovipussin. Myyjä varmaan ajatteli, että voin laittaa pääni sinne, ja vetää kaulan ympäri nippusiteen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Viimeksi muokannut: Go-Za; 01.02.2015 klo 02:51.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
JMH raporttiin lisäyksenä monsterin jalkatapit. Kuinka pieni jalka niillä insinööreillä oikein on, vai onko tarkoitus että matkustajan jalkatapit rälläköidään heti pois. Mä ei ymmärrä![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Makuasioita mielessä.
Uusi S1000RR. Takakate alkaa olla todella pieni ja kapea. Minusta oli paremman näköinen hieman leveämpänä. Ziizuz mikä Nintendo siinä on vasemmalle peukulle. Menis koko kesä opetella ne nappulat. Mutta vielä haluttava vehje varmasti.
ZX10R grafiikka oli aika hieno. Muuten mopo näyttää hieman pikaisesti suunnitellulta. Ihan niinkuin osa katteista olisi suunniteltu omissa yksiköissään ja sitten vain liitetty toisiinsa. Esim syylärin alla oli kissan mentävä reikä. Eikö siihen olisi saanut ihan samalla kustannuksella muovin jossa katteet ei näytä kesken jääneiltä? Pleksikin oli unohtunut suunnitella ja päätetty laittaa lopulta vain ruuveilla katteiden päälle kiinni.
Uusi R1 jos Kawa oli hutiloinut suunnitteluosastolla katteiden kanssa, niin Jammulla sais koko porukka multa potkut. Oikein mikään muovi ei sovi toisiinsa. Oikealla puolen pakoputken lämpölevyjä oli kolme. Olisiko niitä ollut mahdoton suunnitella yhteen linjaan? Nyt siinä oli vaan kolme levyä peräkkäin. Jännä nähdä miten hyvä toi teknisesti on, minun makusilmään ihan käsittämätön kätästys.
Aprilia en etsimälläkään löytänyt ja Suzukia en halunnutkaan etsiä. Blade oli Blade.
H2. On se erikoinen. Rumat keinovalot minusta huononsivat mahdollisuutta nähdä se sellaisena kuin on. Ei kutittele tämäkään suunnittelu makuhermoja, mutta ajan kanssa tässä voi käydä niin että se on tarpeeksi ruma ollakseen kaunis. Onhan toi 200hp ja 135Nm paperilla ahdetusta koneesta hieman pettymys, mutta arkimaailma ja mahdollinen viripotentiaali on varmaan toinen tarina.
Pani S. Vika päässä vaan isonee. On se ihan helevetin kaunis mopo. Juttelin toimittajan kanssa joka oli käynyt tällä viikolla Portimaossa koeajamassa. Toimittajan mukaan aiemmin puutteellinen keskialue tuntui kuulemma jopa turhan vahvalta välillä. Ja toimittaja vahvisti että n 240 vauhdissa kutosella tunki mittaria naamalle pääsuoran pikku taitossa. Taitaa sitä voimanpaskaa olla tässä kuutiopetoskoneessa. Ajauduin keskusteluun joka jatkunee ensi viikolla: "haluatko ostaa konsonantin?" Haluan, mutta s-kirjain on kyllä aika kallis. 4 myyty, joista yksi on ärrä ja loput taviksia. Perusmallin hinta ei sittenkään ole ihan älytön kun vertaa kilpailijoiden. Lähelle kolmeakymppiä nekin tulee samalle tasolle varusteltuna.
Kurapyörät tuntuu olevan vahvemmin esillä kuin aiemmin, ja niitä onkin kiva katsoa. Niiden design on kliiniydessään hienoa.
Petrol Circus on kyllä messuille hyvä lisä. Aika tasokasta rakentamista on esillä. Ja nyt kun on itsellä vähän perspektiiviä työmäärään, rakentamista arvostaa eri tavalla.
Muutoinkin messut oli aika onnistuneen oloiset. Porukkaa oli, mutta liikkuminen onnistui ruuhka-aikanakin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hmm.....
Jammun Tracer on elävänä varsin tyylikäs paketti ja
eittämättä kauppa tulee käymään.
Tässä kohtaa menee itku/nauru arpomiseksi kun
heittää kysymyksen sivulaukuista.
Pelissä on, en tiedä kuinka kestävät, mutta
näppärät ja huomaamattomat laukkukiinnikkeet.
Myyjä kuitenkin kaivaa esille brosyyriä helvetillisestä
putkihässäkästä noloine selityksineen.
Sama tauti... ja paha sellainen, liittyi aiemmin
esim. Kawan tonniseen SX:ään./ Versyssissukseen.
Ollaan noista Kawan nykyisistä kapsäkeistä
mitä mieltä tahansa, "nips-naps", nyt ne on
kiinni ja nyt ne on irti..... eikä tarvita
julmettuja putkihässäköitä.
Bemun uusi R 1200R hieman "nosti päätään"
tässä talven aikana.....
Mutta asia oli käsitelty sillä siunaamalla hetkellä
kun istui "kylmille tyypeille".
Makuasioita toki.... mutta pystypyörän päälle pitäisi "nousta",
ei "laskeutua", ts. turhan matala.
Pahin oli kuitenkin jalkatappien sijainti.
Niin helvetin edessä, että kohdilleen asemointi vaatisi
järkyttävän projektin kaikkinensa.
Tapit on yhtä käsittämättömässä paikassa (edessä)
kuin Busassakin vakiona.
Uudet kiloiset Suikat ???? Ilman värilaseja.
Punamusta naku Yoshin sliparilla on kieltämättä
eheä ja tyylikäs kokonaisuus, noukänduu.
Jos tuo ilmoitettu paino on todellakin "ajopaino", eikä
kuivapaino heliumia renkaissa, ollaan jo oikeilla jäljillä.
Ilmoitettu teho/vääntö ei sinällään punttia tahmaa, mutta
esille kaivettavaa potentiaalia pitäisi löytyä kohtalaisesti....
järkevillä satsauksillakin.
Bemun Citymaasturi on varmaan "The Peli" tulevalla kaudella,
mutta herkuilla lastattuna alkaa Duksun Multi olla enemmän kuin
houkutteleva vaihtoehto..... tai paremminkin voisi sanoa.... VALINTA.
Että simmottis tommottis.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Omasta mielestä ihan onnistuneet messut. Ainut asia mikä jäi harmittamaan oli se ryöstöhinta 10e siitä, että pääset katsomoon istumaan jotta näkisit superenduroa.. Oli hienoa katsella kun katsomot ammottivat tyhjyyttä. Ei ketään kiinnosta noin suolasta rahaa maksaa. Omasta mielestä ois voinut joko kuulua viikonloppu rannekkeen hintaan tai max 5e per perse erikseen.
Bandit
Vallitseva tuoksu oli ainakin lauantaipäivänä vanha viina messuilla.
Jäi myös hyvin mieleen krääsäpuolta kiertäessä, kun käveltiin Leather Heavenin ohi,
joku isokokonen korsto cowboy-hatulla varustettuna, ihan seipäässä sovittaa 2 kokoa
liian pientä nahkarotsia, hyvä kun pysyy pystyssä, ja huutaa jollekkin tytölle sopertaen " tuo isompi takki"
Kawasakia ite odotin eniten. Ja olihan se H2 makeen näkönen pyörä. Hetken sai oottaa et pääs rinkiin
sisään näkemään sen. Mut ei tullu kyllä mitään wau-efektiä. Muut ei tuolta oikein kiinnostanutkaan.
BMW kohalla meinas tulla oksennus kattoessa niitä starship enterprisen näköispainoksia.
Hienoimmat pyörät löytyi Ducatin osastolta. Kaikki mallit siellä tuntu olevan hienoja, ei yhtään
sellasta mikä ei ois napannu. Ja petrol circus oli hieno. Ihan kun siellä ois ollu pari samaa pyörää kun viime vuonna niissä streetfightereissa? Voi tehä muisti tepposen. Tunattuja supermotoja en oikein ymmärtäny,
näytti melko lailla vakioilta, ehkä saatto olla joku vesileikattu erikoisempi etujarrulevy ja joku erilainen pönttö.
Ens vuonna uusiks.
Amerikkaa
JMH:n kanssa hyvin pitkälti samaa mieltä merkkien osastoista. Suzukin puolustukseksi sen verran, että uudet MotoGP-replica väritykset oli ihan hienot perus-Gixereissä. Jäi harmittamaan kun missasin täysin Yamahan osaston ja jäi uusi R1 tutkimatta.
Perjantaina kävin ja pääasiassa etsin crossi/enska kampetta ja kaikki löytyikin messuilta ale-hinnoin. Aikas kätevä kierrellä eri osastot läpi, katsoa mitä on mihin hintaan ja nopeasti kännykällä vertailla ulkomaan hintoihin. Tuolla menetelmällä sain kaikki kamppeet mitä oli hakusessa huokeisiin hintoihin. Tietty osa on ylivuotista ja poistuvaa mallia mutta hyvin kelpaa harrastehommiin. Nyt kun rupesin miettimään niin yhtä vaille kaikki varusteostot viimeisen 4 vuoden aikana on tehty MP-messuilla.
Perjantaina porukkaa ei ollut kovin pahasti, sai aika rauhassa pyöriä. Jokohan on ensi vuonna lippujen hinnat alkaen 2x euroa?
Ensimmäistä kertaa oltu paikanpäällä näytteilleasettajana.
Eikä kyl kaduta yhtään. Paitsi sePER*'KELEEN Mopo-Auto.
Jos jollain löytyy tästä kapistuksesta hyviä kuvia. Niin otetaan mielellään vastaan.
http://orp.kuvat.fi/kuvat/2015/Moott...5/IMG_7283.JPG
Yamaha R1 -08
Honda CB 1000 R -10 (ex)
Kawasaki ZZ-R 600 -91 (ex)