Huomenta.
GSX 1400 2006 ei talven jälkeen suostu lähtemään käyntiin. Pyörä on seisonut 6 kk lämpimässä kuivassa tallissa. 98 bensaa laitoin syksyllä täyden tankin ja siihen stabilointiainetta vaadittavan määrän. Otin akun pois.
Eilen laitoin ladatun akun paikalleen, akku on viime kesänä vaihdettu ja pyörä toimi syksyllä normaalisti.
Startti toimi normaalisti ja se pieni punainen valo siinä virtalukon vieressä sammui niinkuin pitääkin, eli pyörä tunnisti avaimen.
Käyntiin pyörä ei lähtenyt lukuisista yrityksistä huolimatta Koitin silleenkin, että annoin kaasua startatessa - ei auttanut.
Kone ei edes luvannut ja minkäänlaista bensan hajua ei tullut.
Voisiko kyseessä olla vain joku pikkuvika? Bensapumppu ei toimi, johto irti/löystynyt?
Olen itse jokseenkin kädetön pyörän korjaus- ja huoltohommissa. Olisiko viisainta roudata pyörä mp-huoltoon vai olisiko mitään asiaa, jonka voisi itse tarkistaa?
Samoissa olosuhteissa talvensa viettäneet edelliset pyöräni (viimeisimmät Busa ja GS 1200) lähtivät keväällä käyntiin ensimmäisellä startin painalluksella.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
SV 1000
Starttipilotti peliin.
Jos hörähtää, niin sytkäpuoli toimii ja katseen voi suunnatta polttoainepuolelle.
Jos polttoainepumppu ei toimi, niin sen vika pitää selvittää ensin.
Toki voi kokeilla hyppyjohdolla toimiiko pumppu ja jos toimii, niin kokeilla lähteekö käyntiin sitten käyntiin.
Ylettömiä määriä ei kannata startilla hangata, koska ne ei ole järin kestäviä.
Mielummin etsii ja korjaa vian.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Happettumaa liittimissä tai sulakkeissa ?
Välillä käy niin "ilman mitään varsinaista syytä" että akun piuhan kiinitys poltaa sulkeen
Talvella kasasin pojan Husse piikin konerempan jälkeen. Koekäyttö ja ok- odottakoon kevättä.
Kevät koitti ja yritettiin käyntiin ei millään.
Kipinä tuli.
No tyhjensin tankin ja uudet bensat ni olisko ollut 5 polkasu niin oli käynnissä. Ei ollut mitään lisäaineita bensan seassa.
Ensimmäinen kerta minulla kun oli selvä "vika" muutaman kuukauden vanha bensa.
Helppo ja halpa tarkistaa. Tankki tyhjäksi ja tuoretta tilalle. Sen vanhan voi ajaa pois sitten kun laitteet soi.
Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird-04
Iron Butt ss1000
Jos ei minkäänlaista bensanhajua tule, niin turha ainakaan vanhentunutta bensaa on epäillä. Itse aloittaisin tappokytkimen renkkaamisella, ja jos se ei auta niin sitten sulakkeiden tarkistus. Mikäli noista ei löydy korjausta, niin sitten pitäisi todentaa jollain että käykö bensapumppu vai ei. Siitä eteenpäin kotikonstein voi olla vaikea päästä, koska ruiskuboksin sielunelämää on vaikea paljon syvällisemmin kotikonstein todeta.
Homma selvisi. Olin laittanut Power Commanderin johdon akun plusnapaan.
Tavoitin pyörän entisen omistajan ja hän sanoi tehneensä aikanaan saman virheen ja oli selvittänyt asiaa Commanderin asentajalta. Tämä kertoi, että johto liitetään miinusnapaan.
Laitoin siis johdon toiseen napaan ja heti käynnistyi.
Kiitos kaikille vastaajille mielenkiinnosta.
SV 1000