Tästä on varmasti ollut jo monestikin kysymyksiä ja varmaankin ihan monta mielipidettäkin. Eli olen itse miettinyt ostavani seuraavaksi kyseisen pyörän ja minuakin mietityttää kovasti, että kumpi noista olisi se parempi? Onko kaasari-versio jollakin osa-alueella huonompi kuin ruisku? Ulkomaalaisilla foorumeilla osa kehuu kaasaria taloudellisemmaksi kuin ruisku ja osa kertoo, että ruisku on kuulemma taasen helpompi?! Onko näiden kaasareissa oikeasti jotain jatkuvaa säätöä vai mikä tekee siitä ruiskusta niin paljon paremman? Vääntökäyrä on ilmeisesti ruiskussa hiukan jouheampi? Kaasareiden synkronointeja taasen ei kukaan ole tuntunut joutunut tekemään?! Jotkut jopa väittää, että kaasari-versioiset olisi tehty ainakin takapään osalta hiukan jäykemmällä iskarilla, joka on ollut parempi? Kumpi lie se normaaliin käyttöön sopivampi?
Mulla on ollut joskus reilut 95tkm ajettu vm -98 xx kaasarilla, siinä ei ainakaan kaasuttimien säädöille tullut tarvetta.
Kaasari vehkeessä enemmän tehoa, kuin ruiskussa![]()
Rsv1000r factory
Kaasarimallin tehokkuus johtuu käsittääkseni "katittomuudesta".
Ruiskumallia on helpompi "hienosäätää" putkiston vaihdolla ja Powecommanderin asennusella, penkissä säätäen tietty.
Ikääntyvä kaasutinpaketti vaatii kyllä huoltoa, alipainekalvot hapertuvat, neulat ja seosputkien suut kuluvat (tämä aika marginaalista mutta mahdollista) kohojen neulat saattavat alkaa vuotamaan jne.
Ruiskun ongelmia on ehkä kuoleentuva paineensäädin, suuttimien kuluminen/tukkeutuminen (tämäkin aika marginaalista) be pumpun mahdollinen kuoleminen aikaa myöten jne.
Itse valitsisin joka tapauksessa ruiskun.
Älä korjaa ehjää....
Osta ruisku, viimeistään siinä pisteessä kun olet kädet bensassa vaihtamassa jotain uimureiden tiivisteitä kun ne kevät ajolla on alkaneet vuotaa, niin rupeaa miettimään, että ehkä se ruisku olisi kiva.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kuka rastasta nyt kulutuksen mukaan ostaa..?![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)