Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678
Tulokset 211:stä 221:een 221:sta
  1. #211
    Tulipa kesän aluksi hommattua Tracer 900 vm 2018 ajokiksi ja tuntunut ok peliltä niin yks kuin kaks päälläkin.
    Ajamiset jäänyt kuitenkin vähiin ku iski koronan heti mp:n ostamisen jälkeen.

    Nyt kuitenkin alkanut kilometrejä kertyä. Itsellä viime reissulla pikkurillin jänne kipeytyi. Reissun alussa yksi ajokavereista kokeili kaasua ja totesi et onpahan jäykkä. En itse aikaisemmin edes ollut tullu ajatelleeksi että olisi. Tutkailin googlella ja jokunen ketju löytyi aiheesta ja jousi modaus ohjeenkin löysin.

    Voihan se olla että tuli ajettua liikaa pikkurillin varassa ettei käsi puudu ja siksi tämä jänne ongelma tuli eikä siitä että kaasu edes olisi jäykkä.

    Mites muilla RN57 mallin omistajilla..onko kaasu teidän mielestä jäykähkö.

    Edit: malli tarkennus mukaan.
    Viimeksi muokannut: Iku; 20.06.2023 klo 12:44.
    -
  2. #212
    Lainaa Iku kirjoitti Katso viesti
    Mites muilla rn57 mallin omistajilla..onko kaasu teidän mielestä jäykähkö.
    Puhut ilmeisesti siis 2018-20-mallin Tracer 900:sta? Jokos siinä on pelkkä sähkökaasu ilman vaijereita? Itsellä on pykälää uudempi Tracer 9 GT -21 ja sen ride-by-wire-kaasukahva on minusta jäykän puoleinen, pidemmässä ajossa vakkari tulee tarpeeseen. Sen sijaan 2015-mallin MT-09:n kaasun en ainakaan yhtäkkiä muista olleen häiritsevän jäykkä (oletan että rakenne vastaa vanhaa traceria -18 asti).

    Edit. Näköjään tuo vanhempi tracer on vielä vaijerikaasukahvalla vaikka se onkin pelkästään tps-anturille ja läppiä ohjataankin pelkällä sähköllä.
  3. #213
    Juuri näin..vaijerivetoinen on..toi oli uus tieto ettei läppiä ohjaa...outoa et uudemmassa oleva ride-by-wire on jäykkä...mulla se käsitys et noi olis tosi herkkiä.

    Mut tosiaan tuo jäykkyys johtuu käsitykseni mukaan tuon tpm anturin yhteydessä olevasta palautusjousesta.
    Pikkasen vaan radikaali tää muutos..

    https://www.tracer900.net/topic/3442...rottle-effort/
    Viimeksi muokannut: Iku; 20.06.2023 klo 13:04.
    -
  4. #214
    Joo katselin tuota samaa keskusteluketjua, ja sen aloittajan viestikin toteaa tuosta ettei vaijeri liikuta läppiä, vain pelkkää tps:ää näköjään jo vuonna 2016. Onhan tuo muokkaus vähän radikaali ja ainakin työläs toteuttaa, mutta vaihtoehdot lienee vähissä, kun korvaavaa sopivaa löysempää jousta lienee mahdoton mistään taikoa.

    Liekö tuo ”liian jäykkä” kaasun jousi osittain seurausta siitä, kun mt-09 sai alkuvuosinaan paljon palautetta äkkinäisestä ja kulmikkaasta kaadunvasteesta, niin jäykällä jousella osaltaan on haluttu rajoittaa kahvan vääntämistä ”vahingossa”. Siihen tuli toki sitten ohjelmistopäivityskin.

    Tuo uudemman mallin vaijeriton kahva on sikäli erilainen, että siinä taistellaan vain jousta vasten, kun vaijereiden liikekitka puuttuu. Mutta turhan jäykkä jousi on turhan jäykkä jousi siinäkin, ja tietyllä tapaa jopa korostuu, kun ei ole sitä vaijereiden lepokitkaa helpottamassa tasakaasun pitoa.
  5. #215
    Näin se varmaan on...mun ex Z900RS:ssä sama "vika" et helposti anto liikaa kaasua ja tosiaan jäykemmällä jousella seongelma osittain katoaa...no ohjelmoimalla tietysti kokonaan.

    Tilasin jo "clamp assistin" mut sit ku pikkasen insinööri vikaa päässä niin kaverin "kokeile paksuntaa tennismaila nauhalla" sain "idean".

    Mulla tommosta foam putkee niin leikkelin sitä ja ja laitoin sit nippusiteellä kiinni...testaamatta vielä on toimiiko mut toi onneks helppo ottaa kesken ajon pois...ja onhan tossa "damperi" samassa..
    Foam_Putki.jpg
    Foam_Putki_kaasukahvassa.jpg
    -
  6. #216
    Morjesta

    Olisiko porukalla hyviä vinkkejä alustan päivitykseen 2016 mallin traceria varten? Takaiskarin vaihto varmaa tulisi kyseeseen ja sitten etupääähän nesteet + joku päivityskitti? Onko jotain suosituksia ja mistä laittaisi osia tiluuseen?

    Mietinnässä olisi että saisi hieman lisää jämäkkyyttä kyytiin. Itsellä on painoa se reilu 100kg + yleensä matkatavarat, joten pääsääntöisesti tulee ajettua kuorma päällä.
    Excuse me while i kill myself...
  7. #217
    Ei omaa kokemusta mutta palstan Honda NT1100 keskustelussa suositeltiin Hyperpro:n kittiä ja hintakin aika kilpailukykyinen: https://www.hyperonline.nl/contents/...Streetbox.html

    On vakavasti harkinnassa kun täälläkin painoa päälle 100kg ja alusta jo kilometrien takia alkaa olla huollon tarpeessa.
    Yamaha MT-09 Tracer
  8. #218
    Lainaa JuuhaM kirjoitti Katso viesti
    Ei omaa kokemusta mutta palstan Honda NT1100 keskustelussa suositeltiin Hyperpro:n kittiä ja hintakin aika kilpailukykyinen: https://www.hyperonline.nl/contents/...Streetbox.html

    On vakavasti harkinnassa kun täälläkin painoa päälle 100kg ja alusta jo kilometrien takia alkaa olla huollon tarpeessa.
    Kiitoksia, tämmöistä pakettia oli itsellä juuri hakusessa. Tuo voisi olla juuri oikeanlainen kun ottaa vielä tuolla säätöpotikalla olevan takaiskarin niin saisi paremmin säädettyä tilanteen mukaan.
    Excuse me while i kill myself...
  9. #219
    Huom! Takaisinkutsukampanjaa pukkaa, Traficom MC289.
    Taitaa koskea kaikkia kolmisynterisiä malleja sitten 2021.

    Traficomin tiedote.
    https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/17593

    Jenkeissä ko. mallien myynti pysäytetty tämän takia.
    FB_IMG_1740121728382.jpg

    Muoks. huonosti näkyy tuo liitetty kuva. Tässä FB linkki samaan,
    https://www.facebook.com/photo.php?f...1055722806&set
  10. #220
    Suomessa 896 Yamahaa joita koskee, valmistettuja 2021/touko-2024/joulukuu välisenä aikana (Saksassa 12000 kpl).
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  11.  
  12. #221
    Lainaa xjrrrrräyh kirjoitti Katso viesti
    Suomessa 896 Yamahaa joita koskee, valmistettuja 2021/touko-2024/joulukuu välisenä aikana (Saksassa 12000 kpl).
    Väkilukuun suhteutettuna (5,5/83,4 miljoonaa) aika lailla saman verran noita pyöriä Suomessa kuin Saksassa
    FJR -17
Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678