Onkos täällä kokemusta jälkiasennusmittareiden asennuksesta? Muuten tuo mittari jo toimiikin paitsi bensiinimittari on kytkemät enkä ole käyttänyt pyörää niin en tiedä näyttääkö kiekkakello oikein, muistaakseni ostin tuon alunperin siksi että pitäisi saada konffittua kolmepyttyiselle.
Pääasiallinen ongelma tällä hetkellä on nopeusanturin asennus. Mittaristossa on anturille kaksi johtoa, oletan että plus ja miinus. Triumphin nopeusanturista vaan tuleepi kolme piuhaa enkä tiedä miten tuo pitäisi kytkeä. Yksi vaihtoehto tietty olisi käyttää koson omaa anturia eturenkaalla mutta jos tuon orkkiksen vaan saisi toimimaan niin olisi parempi. Kytkentäkaaviokaan ei erikseen erittele mitä mikäkin johto anturilla tekee.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Itse itselleni vastaten: ei taida onnistua?
Kaksijohtoinen anturi vaikuttaisi kehittävän vaihtovirtasignaalin kun taas kolmijohtoinen on ilmeisesti sähköistetty hall-pulssianturi.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jos sulla siinä on jo toinen anturi olemassa jonka saat helposti kytkettyä (Koso) niin laita se. Noi trumpan omat magneetit on aika hauraita ja kalliita, joten ei tartte sit seuraavan renkaanvaihdon jälkeen vaihdella antureita uudestaan
(Tääl on vähän lisää juttua tuosta anturista)
Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
Ylläri DEcosse asialla, se ton mu keyless ignition -boksinkin on tehny (tai no modannu toimimaan sellaisena mut enivei)
Tossa vaan sama ongelma, eli kolmenapasia hall-antureita. Kai se on pakko käyttää sitä orkkis anturia mikä tuli mukana ja yrittää jotenkin saada se nätiksi... tarvii vaan vielä varmistua että meneekö se nopeussignaali orkkis anturista suoraan ja vain mittariin vai esim eculle josta mittarille.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Katselin noita koson antureita, kolminapaisia ne liittimet näyttää olevan? 1050 manuskassa on tarkemmin selitetty tuo ja siinä mittaristolta tulee virtaa anturille ja anturin signaali menee suoraan eculle ja sen kautta mittarille. Eli jos mittarilta tulevassa johdossa on jänöä niin sitten se on kytketty samalla tavalla 955:ssa.
Viimeksi muokannut: nick-nack; 14.01.2015 klo 12:34.
täytyy tarkistaa kun pääsen kotiin, mulla on sellanen vahva muistikuva että mittarin mukana tullut anturi putikka olisi kaksi johtoinen samoin kun muistaakseni mittaristosta tulee nopeus anturia varten kaksi johtoa. ruisku peli kuitenkin niin eikös nopeustieto pitäisi käyttää ecussa myös. palaan astialle
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Itellä oli kanssa ton koson asennuksen kanssa sama onkelma,ei meinannu magneetit toimii kokeilin edestä ja takaa,ratkasu tilasin koson mittariin sopivan adapterin,alkuperänen mittarivaijjeri siihen adapteri,muunnin piuha kosolle hyvin toimii,muutenkin ton koson nopeus mittarin säätöjen kanssa saa olla tarkkana.ei mikään heikko hermosten hommaa.ainaskin tuli todettua että ne magneetit on p.......stä
ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
Daytonassa vaan kun on digitaalinen nopeusmittari niin siinäpä ei ole vaijeria olleskaan. Just katoin kytkistä, yks johto tulee mittarilta (kuuma?) Yksi menee ECM:ään (signaali?) Ja yks on maa. Eli sielä on pakko sillon olla kaksi anturia, orkkis hall-anturi kertoo ecm:lle kuinka kovaa mennään ja magneettianturi sitten mittarille. Tarvii vaan vetää sen hall-anturin käyttövirta jostain muualta kerta ei voi tosta mittarilta enää ottaa kun ei sieltä sellaista johtoa enää tule.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Noniin tässähän kävi nyt sitten silleen että temppu yllätti taikurinkin. Nick-nack oli oikeassa, koson orkkis anturi ON kolmejohtoinen ts. aktiivinen hall-anturi. Olenkin näköjään jo (nohevuus)päissäni kytkenyt johdot jo valmiiksi oikein, poislukien toimimattomuuden syypää eli nopeusanturin virransyöttö joka oli irti koska niinkuin sanottua sitä johtoa johon se olisi pitänyt liittää ei enää ole vanhan mittarin poistuttua johtosarjoineen. Pistin Kosolta tulevan anturin liittimen nips naps, otin siitä virransyötön anturille ja ECM:ltä tulevasta johdosta nopeustiedon ja kappas kehveliä kun alko rokkaamaan. Sitähän en vielä tiedä hetkeen aikaan näyttääkö sinne päinkään oikein kun kädellä pyörittelin mutta ainakin signaali tulee läpi ja mittaristo ymmärtää sitä!
Ja tämä siis pyörän alkuperäisellä nopeusanturilla.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91