Onkohan kenelläkään tietoa miksi Daytona ei käynnisty jos lämpötila on käynyt pakkasella yön aikana?
Pyörä on katoksessa hupun alla. Jos on plusasteita läpi vuorokauden ja vaikka olisi kosteakin keli, niin lähtee kun palmun alta. Mutta pakkasyön jälkeen pyöräyttää kerran ja eikä suostu käynnistymään![]()
Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
Triumph Daytona 675 -10
Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
Äkkiseltään tulee mieleen, että onko sulla litiumakku? Ne laiskistuu kovasti kylmällä, mut pitäisi lähteä, kun vähä aikaa pitää esim valoja päällä
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Jep, litiumakun ostin siihen alkukesästä. Jännitteet on mitattu ennen käynnistystä ja käynnistyksen aikana kostealla kelillä, kun lähti käyntiin ihan ok.
Kolmesti yritin käynnistää pakkasyön jälkeen, mutta en uskaltanu sen enempää yrittää kun pelkäsin että sahaan akun tyhjiin. Tiedä sitten kuinka herkästi litium-akku tyhjenee...??
Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
Triumph Daytona 675 -10
Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
Pidä muutama minuutti valoja päällä, niin sitte lähtee. Akku lämpenee sisäisesti, jolloin jännite nousee jälleen normaalimmalle tasolle.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Toi litiumakku antaa paremmin virtaa starttiyritysten myötä. Älä vain sahaa pitkiä aikoja (yli 5 sekuntia) sitä starttia yhtä putkeen, niin homma OK.
Itse hoitanut akun lämmittämisen pitämällä pitkiä päällä muutaman minuutin, ja sitten starttaamalla. Tähän mennessä on lähtenyt käyntiin, eikä akku ole mennyt tyhjäksi. Hyvä juttu noissa litiumakuissa on lisäksi se, että jännite ei putoa vaikka akku olisikin kohtuu tyhjä, eli toimivat viimeiseen pisaraan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Täytyypä testata tuota keinoa, kiitos neuvoista![]()
Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
Triumph Daytona 675 -10
Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
No niin tulihan testattua... Akku ei näemmä tykkää kovin kylmästä. Kokeilin käyntiin toisella akulla kun ei tällä - kesällä vaihdetulla - litium akulla lähtenyt, niin johan hörähti kertalaakista. Taidan ostaa ns. normiakun...
Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
Triumph Daytona 675 -10
Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
Kawasaki Kx 125 -85
http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
Tuntuu kyllä oudolta. Mulla on omassani selvästi alikokoinen litiumakku, ja -5 asteessa joutui vähän aikaa polttelemaan valoja ja hämmästelemään, että se lähti. Nollan tuntumassa lähtee laakista.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ollaan taas sen äärellä, että mitä ja miksi.....
Onko laitteen käyttö missä määrin sellaista, että "pari kiloa" peittoaa selvästi
lukuisina lähtökertoina väistämättä kaupantekijäisinä tulevat PELLEILYT siinä kohtaa
kun kuuluisi painaa napista ja menoksi ????
Kisatouhut ovat sitten toinen juttu.... ja ratapäivillä jos tulee paska fiilis tai mopo ei kulje
hieman raskaamman akun takia... voihan noihin juttuihin sitten "satsata erikseen".
Tämä ihan yleisellä tasolla näihin akkuvillityksiin liittyen.
Tässä on viime vuosina saanut hyvää harjoitusta "pitää naama näkkärillä", kun on kuunnellut
monen totista tarinaa siitä, miten katuajoissa 250 kiloinen norsu muuttuu voimistelijatytöksi notkeudeltaan.....
kun siihen vaihtaa "oikean akun".
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Totta tuo tila-asia määrätyissä tapauksissa.
Mielessä on lähinnä... ei niinkään "jarrumiehenä" olo periaatteesta, vaan se että
maailma täyttyy kiihtyvällä vauhdilla erilaisella tavaralla, jota painetaan hullun voimalla
markkinoille..... pääosin aika lailla todellisen viitekehyksen ulkopuolella olevin argumentein.
Tuossa arkitodellisuudessa sitten törmätäänkin usein siihen, että "pitikin taas".....
pistää iso tukko ylimääräistä asiaan josta ei käytännössä ole kuin riesaa....
Akun kanssa vähän kuin hankkisi vaellusreissulle toimivien "myrskytikkujen" sijaan.....
helvetin kalliit.... uuden uutukaiset ja "tehokkaat, pienet ja kevyet" puukalikat.....
joita hankaamalla saa nuotion "tulille".
Eipä tuokaan nyt niin kamalaa ole... kai.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
Triumph Daytona 675 -10
Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
Ihan varmasti lähtee. Valot vaan päälle hetkeksi. Itse laitan pyörän luokse tullessani ensimmäisenä kahvalämppärit päälle ja sitten kypärä yms. sit pyörä käyntiin ja menoksi.
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Täytyypä testata talvella kun käyn vaihtamassa öljyt. Pyörä on nyt puolilämpimässä tilassa eli ei kovin kylmässä, mutta kokeilen vielä ilman muuta.
Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
Triumph Daytona 675 -10
Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
En kyllä omaan pyörään pistäisi litium akkua, epävarman oloinen valinta. Ajokausi kun sattuu olemaan 12 kk vuodessa.![]()
Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
....ja todellinen Pro tietty liittää tuohon akkuproggiksen kylkeen
myös käsittämättömän edullisesti (tynnyrissä) hankittua
tukevaa yksiasteöljyä.
Saa niinköstä samalla kalliin akun hintaa hieman kompensoitua.
Siinä akkua herätellessä voi viritellä rauhassa grillihiilloksen....
siihen koneen alle.... ettei mene
aika ihan hukkaan vaan odotellessa akun heräämistä
Siinä puuhastelun ohessa on myös aikaa keksiä jotain
viisasta sanottavaksi naapurille......
joka tulee paikalle, kysyy mitä jäbä duunaa....
täräyttää vanhalla Jasalla mopon tulille ja
ratsastaa.... mihin ratsastaakaan.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY