Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Onkohan kenelläkään tietoa miksi Daytona ei käynnisty jos lämpötila on käynyt pakkasella yön aikana?
    Pyörä on katoksessa hupun alla. Jos on plusasteita läpi vuorokauden ja vaikka olisi kosteakin keli, niin lähtee kun palmun alta. Mutta pakkasyön jälkeen pyöräyttää kerran ja eikä suostu käynnistymään
    Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
    Triumph Daytona 675 -10




    Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
  2. #2
    Äkkiseltään tulee mieleen, että onko sulla litiumakku? Ne laiskistuu kovasti kylmällä, mut pitäisi lähteä, kun vähä aikaa pitää esim valoja päällä
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  3. #3
    Jep, litiumakun ostin siihen alkukesästä. Jännitteet on mitattu ennen käynnistystä ja käynnistyksen aikana kostealla kelillä, kun lähti käyntiin ihan ok.

    Kolmesti yritin käynnistää pakkasyön jälkeen, mutta en uskaltanu sen enempää yrittää kun pelkäsin että sahaan akun tyhjiin. Tiedä sitten kuinka herkästi litium-akku tyhjenee...??
    Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
    Triumph Daytona 675 -10




    Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
  4. #4
    Pidä muutama minuutti valoja päällä, niin sitte lähtee. Akku lämpenee sisäisesti, jolloin jännite nousee jälleen normaalimmalle tasolle.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  5. #5
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa bikerinna kirjoitti Katso viesti
    Jep, litiumakun ostin siihen alkukesästä. Jännitteet on mitattu ennen käynnistystä ja käynnistyksen aikana kostealla kelillä, kun lähti käyntiin ihan ok.

    Kolmesti yritin käynnistää pakkasyön jälkeen, mutta en uskaltanu sen enempää yrittää kun pelkäsin että sahaan akun tyhjiin. Tiedä sitten kuinka herkästi litium-akku tyhjenee...??
    Toi litiumakku antaa paremmin virtaa starttiyritysten myötä. Älä vain sahaa pitkiä aikoja (yli 5 sekuntia) sitä starttia yhtä putkeen, niin homma OK.

    Itse hoitanut akun lämmittämisen pitämällä pitkiä päällä muutaman minuutin, ja sitten starttaamalla. Tähän mennessä on lähtenyt käyntiin, eikä akku ole mennyt tyhjäksi. Hyvä juttu noissa litiumakuissa on lisäksi se, että jännite ei putoa vaikka akku olisikin kohtuu tyhjä, eli toimivat viimeiseen pisaraan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #6
    Täytyypä testata tuota keinoa, kiitos neuvoista
    Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
    Triumph Daytona 675 -10




    Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
  7. #7
    No niin tulihan testattua... Akku ei näemmä tykkää kovin kylmästä. Kokeilin käyntiin toisella akulla kun ei tällä - kesällä vaihdetulla - litium akulla lähtenyt, niin johan hörähti kertalaakista. Taidan ostaa ns. normiakun...
    Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
    Triumph Daytona 675 -10




    Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
  8. #8
    Lainaa bikerinna kirjoitti Katso viesti
    No niin tulihan testattua... Akku ei näemmä tykkää kovin kylmästä. Kokeilin käyntiin toisella akulla kun ei tällä - kesällä vaihdetulla - litium akulla lähtenyt, niin johan hörähti kertalaakista. Taidan ostaa ns. normiakun...
    Oliks se niin, että noi litiumakut on tarkotettu sähköautoihin ja läppäreihin.. ;)
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
  9. #9
    Tuntuu kyllä oudolta. Mulla on omassani selvästi alikokoinen litiumakku, ja -5 asteessa joutui vähän aikaa polttelemaan valoja ja hämmästelemään, että se lähti. Nollan tuntumassa lähtee laakista.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  10. #10
    Ollaan taas sen äärellä, että mitä ja miksi.....

    Onko laitteen käyttö missä määrin sellaista, että "pari kiloa" peittoaa selvästi
    lukuisina lähtökertoina väistämättä kaupantekijäisinä tulevat PELLEILYT siinä kohtaa
    kun kuuluisi painaa napista ja menoksi ????

    Kisatouhut ovat sitten toinen juttu.... ja ratapäivillä jos tulee paska fiilis tai mopo ei kulje
    hieman raskaamman akun takia... voihan noihin juttuihin sitten "satsata erikseen" .

    Tämä ihan yleisellä tasolla näihin akkuvillityksiin liittyen.

    Tässä on viime vuosina saanut hyvää harjoitusta "pitää naama näkkärillä", kun on kuunnellut
    monen totista tarinaa siitä, miten katuajoissa 250 kiloinen norsu muuttuu voimistelijatytöksi notkeudeltaan.....
    kun siihen vaihtaa "oikean akun" .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11. #11
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa bikerinna kirjoitti Katso viesti
    No niin tulihan testattua... Akku ei näemmä tykkää kovin kylmästä. Kokeilin käyntiin toisella akulla kun ei tällä - kesällä vaihdetulla - litium akulla lähtenyt, niin johan hörähti kertalaakista. Taidan ostaa ns. normiakun...
    Niinhän tässä on kerrottu, että litium akkua pitää kylmällä käyttää ennen starttia vaikka ajovaloilla, jolloin se lämpenee ja alkaa antaa virtaa starttiin vaadittavaa virtaa, minkä se sitten tekeekin hyvin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  12. #12
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Ollaan taas sen äärellä, että mitä ja miksi.....

    Onko laitteen käyttö missä määrin sellaista, että "pari kiloa" peittoaa selvästi
    lukuisina lähtökertoina väistämättä kaupantekijäisinä tulevat PELLEILYT siinä kohtaa
    kun kuuluisi painaa napista ja menoksi ????
    Omalta kohdalta voin sanoa, että syy on ahtaus. Tilaan, johon orggisakku ei sovi, on nyt laitettu litiumpatteri, releet ja sulakerasia. Eikä se nyt niin kamalaa ole, jos pakkasella joutuu vähän aikaa hämmästelemään, että pyörä alkaa surista.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  13. #13
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Omalta kohdalta voin sanoa, että syy on ahtaus. Tilaan, johon orggisakku ei sovi, on nyt laitettu litiumpatteri, releet ja sulakerasia. Eikä se nyt niin kamalaa ole, jos pakkasella joutuu vähän aikaa hämmästelemään, että pyörä alkaa surista.
    Totta tuo tila-asia määrätyissä tapauksissa.

    Mielessä on lähinnä... ei niinkään "jarrumiehenä" olo periaatteesta, vaan se että
    maailma täyttyy kiihtyvällä vauhdilla erilaisella tavaralla, jota painetaan hullun voimalla
    markkinoille..... pääosin aika lailla todellisen viitekehyksen ulkopuolella olevin argumentein.

    Tuossa arkitodellisuudessa sitten törmätäänkin usein siihen, että "pitikin taas".....
    pistää iso tukko ylimääräistä asiaan josta ei käytännössä ole kuin riesaa....

    Akun kanssa vähän kuin hankkisi vaellusreissulle toimivien "myrskytikkujen" sijaan.....
    helvetin kalliit.... uuden uutukaiset ja "tehokkaat, pienet ja kevyet" puukalikat .....
    joita hankaamalla saa nuotion "tulille".

    Eipä tuokaan nyt niin kamalaa ole... kai .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #14
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Omalta kohdalta voin sanoa, että syy on ahtaus. Tilaan, johon orggisakku ei sovi, on nyt laitettu litiumpatteri, releet ja sulakerasia. Eikä se nyt niin kamalaa ole, jos pakkasella joutuu vähän aikaa hämmästelemään, että pyörä alkaa surista.
    Omassa mopossa akun kanssa samassa kotelossa on kyllä kieltämättä melkoinen määrä releitä eli on aivan täysi. Tietty pieni odottelu ei haittaa, mutta epävarmuus siitä että lähteekö käyntiin ollenkaan...

    Kyseinen akku tuntuu "suuttuvan" jo nolla-asteesta...
    Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
    Triumph Daytona 675 -10




    Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
  15. #15
    Ihan varmasti lähtee. Valot vaan päälle hetkeksi. Itse laitan pyörän luokse tullessani ensimmäisenä kahvalämppärit päälle ja sitten kypärä yms. sit pyörä käyntiin ja menoksi.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  16. #16
    Täytyypä testata talvella kun käyn vaihtamassa öljyt. Pyörä on nyt puolilämpimässä tilassa eli ei kovin kylmässä, mutta kokeilen vielä ilman muuta.
    Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
    Triumph Daytona 675 -10




    Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
  17. #17
    En kyllä omaan pyörään pistäisi litium akkua, epävarman oloinen valinta. Ajokausi kun sattuu olemaan 12 kk vuodessa.
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
  18. #18
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa yrmyli kirjoitti Katso viesti
    En kyllä omaan pyörään pistäisi litium akkua, epävarman oloinen valinta. Ajokausi kun sattuu olemaan 12 kk vuodessa.
    Nää on näitä.... omaani en laita piikkirenkaita, kun ajokauteni on kesällä. ()
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19.  
  20. #19
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Nää on näitä.... omaani en laita piikkirenkaita, kun ajokauteni on kesällä. ()
    ....ja todellinen Pro tietty liittää tuohon akkuproggiksen kylkeen
    myös käsittämättömän edullisesti (tynnyrissä) hankittua
    tukevaa yksiasteöljyä .
    Saa niinköstä samalla kalliin akun hintaa hieman kompensoitua.

    Siinä akkua herätellessä voi viritellä rauhassa grillihiilloksen....
    siihen koneen alle.... ettei mene
    aika ihan hukkaan vaan odotellessa akun heräämistä

    Siinä puuhastelun ohessa on myös aikaa keksiä jotain
    viisasta sanottavaksi naapurille......

    joka tulee paikalle, kysyy mitä jäbä duunaa....
    täräyttää vanhalla Jasalla mopon tulille ja
    ratsastaa.... mihin ratsastaakaan .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY