Lukemani mukaan lakkaaminen ei ole hyvä idea. En muista miksi, mutta on kumminkin, olisko ollut että se ei vaan loppuviimeksi… äh… jotain.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Altapäin kupruileva lakka nyt ei liene niin kovin hieno. Mutta siis ysinelkun mustan RF:n vanteet on violetit ja aika sysitylsät, mutta peilikirkkaiksi kiillotetut reunat muuttaa vanteiden luonteen täysin. Himmenneenä alumiinipintanakin hemmetisti parempi kuin alkuperäinen. Mustassa ja tummassa violetissa ei ole tarpeeksi valöörikontrastia, jos näin ammattitermein saa visuaalisuutta kuvailla.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tästä ei minulle selvinnyt että talvehtiiko tallimopo tasalämpöisessä paikassa vai sahaako sielläkin lämmöt keväällä plussan ja miinuksen molemmin puolin?
Jos mun mopotin ruuvinkantojen hapettumisen syy ei olisikaan maantiesuola, niin toinen mieleen tuleva vaihtoehto olisi sitten huonosti huuhdottu emäksinen pesuaine.
( kuitenkin vasta sen jälkeen kun ajokausi ensimmäisen kerran venähti reippaasti marras-joulukuulle on alkanut tämä ruuvien vaihtorumba).
Siipeensä ovat ottaneet mm. Moottorin poskien, jarrulevyjen, bensapumpun, stongapainojen ja kahvakumien kiinnitysruuvit. Ym, ym.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
"Happamia,sanoi kettu pihlajanmarjoista".
Eiköhän näistä ulkosäilytyksen puolestapuhujistakin suurin osa säilyttäisi pyöränsä tallissa, jos heillä olisi siihen mahdollisuus.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Alumiini ei kestä vahvoja emäksiä, rauta ei ole siitä moinaankaan. Suola ja happamuus puree rautaan. Sekä emäkset että hapot (myös heikot) muodostavat vesiliuoksena elektrolyytin. Siihen kun tökätään kahta eri metallia niin syntyy sähköpari, epäjalompi metalli uhrautuu. Pyörässä on näkyvissä paljon näitä kohteita, autossa ei niinkään.
Vahaus varmaan auttaa. Olen joskus suihkinut metalliosiin wd40 (muoviosat taas voi muuttaa väriä jos ne on öljyssä pitkään). Pultit pysyivät siisteinä, mutten osaa sanoa oliko vahasta vai öljystä suurempi hyöty.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Sliksit tuppaa olemaan niin pehmeetä kumiseosta, että Suomen talvessa mennään reilusti kumin lasittumislämpötilan alapuolelle. Rengas siis muuttuu riittävän kylmässä samalla tavalla hauraaksi kuin lasi. Tosin ei rengas halkeile pakkasessa jos ei saa kovaa iskua. Yleensä nuo halkeilleet sliksit on tulosta siitä, että ne on lähetetty pakkasten aikaa postissa ja saaneet matkalla muutaman kovemman tällin.
Alumiini muodostaa luonnostaan suojaavan oksidikerroksen alumiinin pintaan, joka suojaa itse metallia korroosiolta.
Superbike #7
[QUOTE=Kotarikuski;6351824]Alumiini ei kestä vahvoja emäksiä, rauta ei ole siitä moinaankaan. Suola ja happamuus puree rautaan. Sekä emäkset että hapot (myös heikot) muodostavat vesiliuoksena elektrolyytin. Siihen kun tökätään kahta eri metallia niin syntyy sähköpari, epäjalompi metalli uhrautuu. Pyörässä on näkyvissä paljon näitä kohteita, autossa ei niinkään.
/QUOTE]
Joo, eipä tuo alumiininen poski ole suoloista tai emäksisestä pesunesteestä ottanut herneitä nenään. Mutta ne alun väriset kiinnitysruuvit (joissa on sen verran rautaa mukana että magneetti jaksaa just tarttua) on kaikki vaihtaneet väriä jostain kumman syystä.
Sama tilanne on rautaisen stongan kanssa, se on OK mutta sen ja kahvapainon välinen kuumasinkitty prikka on päättänyt lähteä kävelemään.
Lievästi erikoiseksi tilanteen tekee myös se, että lähes poikkeuksetta kaikissa ruuveissa joita olen joutunut kosmeettisista syistä viimeisen kuuden vuoden aikana vaihtamaan on myöskin tehtaan toimesta varaosanumero vaihtunut.
Eli hekin ovat huomanneet, että alkuperäisessä on jotain häikkää ja vaihtaneet uudempiin malleihin eri osan tai tavarantoimittajan...
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Näin talvisäilytys Lahdessa. Toisaalta, eiköhän tuollainen Gikseri rouskuta keväällä kerrasta käyntiin, jos malttaa vaikka akun vaihtaa.
Laitapa tuohon Fiat, niin keväällä voi lakaista muovipussiin.
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
[QUOTE=JMH;6425585] ^Kolmen Fiatin kokemuksella se on oivallinen ja turvallinen menopeli! Turvallinen siksikin että suhisee ja elämöi sen verran ettei pääse nukahtamaan rattiin.![]()
Sattuukohan olemaan jonkun sivulaisen menopeli?https://goo.gl/ZbEKbW