Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 52:sta
  1. #1
    Morjes taas kaikille!

    Tässä pitkää talvea päivä kerrallaan kuluttaen tuli hommattua tuommoiset yoshimuran slip-on pakoputket omaan GSX-R 1000 2009. Asentelu nyt ei kovin hankalaa ollut (vaikka peukalo puuttuu), mutta mitenkä on tuon moottorin säätämisen laita?

    Jossain sanotaan että ei tarvitse tehdä mitään ja muualla että liian laihalla alkaa käymään ja että ongelmia tulee?

    Ei siinä nyt luulisi massiivista muutosta tulleen kun yhdet suorat putket vaihtaa toisiksi suoriksi putkiksi. Uusissa putkissa on myös low volume -putket (kansankielellä kaiketi db-killerit) ja siten vastapaine lienee samaa luokkaa alkuperäisten kanssa. Toisaalta nämä moottorinohjaus -hommat lienee vähän kuin hyttysten nainti, että 1mm pieleen niin osuu ikävästi silmään.

    Mitä sanoo foorumin enemmistö?

    Jos tuon sitten käy keväällä käyttämässä MP-lääkärillä jahka talviuniltaan herää, niin paljonkohan tuollainen säätöoperaatio mahtaa maksaa?

    Kevättä odotellessa
    GSX-R 1000 K9
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Hifistellä pitää aina:

    Onko power commander? Jos on, niin mikä tahansa dynopaja hieroo kohtuullisen.

    Jos ei, niin vie Samin autopajalle. Raati korjatkoon, mutta varmaan tuohonkin ECU:n pääsee käsiksi, ja tekee hyvän.

    Jos ei kuitenkaan kiinnosta hifistellä, niin ajele vain.

    Hinta Samin pajalla satasia. Commanderi plus viritys: alta tonnilla selviää (600 - 700 ihan stetsonista heitettynä).

    Jahka JuhaK tähän jotain heittää, niin olepa kuulolla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Lempiaihe...

    Tähän ikään mennessä olen ehtinyt melkoisen usealla mopolla ajella, putkia (siis äänenvaimentimia) olen vaihtanut vielä useamman kertaa.
    Yhtään Commanderia en ole räpeltänyt eikä yhtään Ecua ole säädetty.
    Matka-ajoa, mutkateitä ja rataa on tullut ajeltua vailla mitään (teknisiä) ongelmia.

    Tässä kohtaa en itse ole hifistellyt mutta toki valinta on Sinun.

    Keskustelu alkakoon!
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  4. #4
    Lainaa Suzukikuski kirjoitti Katso viesti
    Jossain sanotaan että ei tarvitse tehdä mitään ja muualla että liian laihalla alkaa käymään ja että ongelmia tulee?
    Kukaan ei voi tietää sitä varmaksi etukäteen, jokainen pyörä on yksilö.
    Jos pyörä tuntuu toimivan hyvin, niin moni vaan ajaa. Jotkut käyttää silti penkissä tarkistuttamassa seokset, osa taas haluaa säädättää ihan periaatteesta ja käyttää rahaa siihen ja vehkeisiin.
  5. #5
    Tuosta:
    http://www.woolichracing.com/tuned/

    Ja sitten vaan rohkeasti räpläämään!
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  6. #6
    Kyl mä ainakin säädättäisin jos vielä pyörän omaa ECU:lta pystyy....Sehän menee parempaa suuntaan.
    Ja mistä sitä tietää noin uudesta, miten "kärsii". Voi olla ihan mutuakin
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  7. #7
    Ei tossa ole paljoa eroa vakioon kun katti jäi paikalleen. Sun olisi pitänyt ostaa multa tämä ja sopiva slipari jostain. http://gixxer.fi/foorumi/index.php?topic=8162.new#new

    Mopon ECUa pystyy säätämään ja kun se tehdään kunnolla niin hinta on luokkaa 300+e? Samalla voidaan poistaa eri vikakoodit jne. Omassa mopossa on K8 1000 jenkkisähköt ja käytin säädettävänä Vaasassa AJ-Bikessä. Suosittelen kyseistä paikkaa ja kannattaa käydä kauempaakin säädättämässä. Lisäksi mulla on tuollainen aikaisemmin mainittu Woolichin LogBox sekä laajakaistalambda niin pääsee vielä itsekin leikkimään datan kanssa.

    Vaikka mopo olisi täysin vakio niin kunnon säädöillä ajettavuus paranee ihan mukavasti.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  8. #8
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Kiikuta suosiolla Samin Autopajalle (Vittaniemi) säätöön. On tehny niin paljon gixuja, että onnistuu nopeesti ja varmasti ja hintakin jäänee alle 300€. Samalla voi ottaa käyttöön kireemmät sytkäkartat, poistaa huippunopeus ja tehorajotukset yms. pientä. Eikä tartte mitään commandereja sotkemaan väliin kun kaiken voi tehä omalla eculla.
    Superbike #7
  9. #9
    Jos tuo Suzukikuski ilmoittaisi mistäpäin suomea kirjoittelee niin tuon penkitys/säätöpajan tarjoaminen olisi muille foorumitovereille helpompaa
    Akaassa muistaakseni Jamatiosa:n pyöräverstaalla onnistuu Suzukin aivon hienosäätö, Topi Haarala säätänee usean vuoden rr kuski ja mekaanikko kokemuksella.
    Älä korjaa ehjää....
  10. #10
    Kiitos läjästä vastauksia! Täällähän ollaan oltu aktiivisina palstalla, mutta ihmekkös tuo kun ei motoilemaankaan pääse

    Pyörä on ihan alkuperäinen kaikinpuolin muuten. Ei ole powercommanderia. Siitäkin laitteesta riittää juttua jos jonkinnäköistä, mutta eipä näillä taidoilla (tai pikemminkin taidon puutteella) ja tuolla pyörällä uskalla yhtään enempää viritellä tai se on heti henki pois.

    Täällä länsirannikolla lähes pääkaupunkiseudulla me gixun kanssa yhteiseloamme vietetään ja tosiaan jos täälläpäin joku asiansaosaava MP-kuiskaaja pitää putiikkia pystyssä niin voisihan sitä käydä kevään tullen säätöjä säätämässä
    GSX-R 1000 K9
  11. #11
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Vittaniemi -> Samin autopaja. Älä lannistu, jos vasta yhdestoista soitto tärppää.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #12
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Suzukikuski kirjoitti Katso viesti
    Pyörä on ihan alkuperäinen kaikinpuolin muuten. Ei ole powercommanderia. Siitäkin laitteesta riittää juttua jos jonkinnäköistä, mutta eipä näillä taidoilla (tai pikemminkin taidon puutteella) ja tuolla pyörällä uskalla yhtään enempää viritellä tai se on heti henki pois.

    Täällä länsirannikolla lähes pääkaupunkiseudulla me gixun kanssa yhteiseloamme vietetään ja tosiaan jos täälläpäin joku asiansaosaava MP-kuiskaaja pitää putiikkia pystyssä niin voisihan sitä käydä kevään tullen säätöjä säätämässä
    Älä tuhlaakaan rahoja siihen commanderiin, siitä ei ole kuin haittaa. Tuo pyörä on täysin säädettävissä omalla ECU:lla, kuten jo mainittu.

    Pk-seudulla tosiaan Vittaniemi eli Samin autopaja lienee se paikka johon kannattaa olla yhteydessä.
    Superbike #7
  13. #13
    K8 busa bolt-oneilla jäi säätämättä mutta en usko hävinneeni paljoa. Jos seokset olisivat olleet pahasti sekaisin niin kulutus olisi varmasti noussut, mutta ihan kuin kulutuksesta olisi jopa hävinnyt desi Ja putket oli niin ahtailla db-killereillä että se oli hiljaisempi mitä vakioröörit. Täyskaasuseoksista ei oikein havaintoa eikä sitä huomaakkaan jos sieltä pari heppaa puuttuu punarajalta
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  14. #14
    Vähän ohi aiheen, mutta kuinka pitkään katti kestää, jos mopo tai vaikka auto säädetään tehon/ajettavuuden mukaan sinne 13.0 seoksen tienoille. Jos ja kun katti ei tykkää niin menettääkö se ainoastaan ominaisuutensa päästöjen alentajana vai meneekö myös tukkoon tms.?
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  15. #15
    Kahta sliparipyörää oon ajanu missä ei ollu ecua säädetty/commanderia ja ne nyki häiritsevästi pintakaasulla, vaikka oli killerit kiinni. Osakaasulla ja täysvedossa ei ollut mitään eroa, paitsi kuulosti tehokkaammalta. Kyllä se mua häiritsi sen verran että en ajais sellaisenaan.

    Eli, jos pyörän käytöksessä ei tunnu olevan mitään vikaa niin en säätäisi. Jos jotain käyntiin liittyvää ilmenee niin sitten kannattaa käydä se oma ECU säätämässä.
  16. #16
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Vähän ohi aiheen, mutta kuinka pitkään katti kestää, jos mopo tai vaikka auto säädetään tehon/ajettavuuden mukaan sinne 13.0 seoksen tienoille. Jos ja kun katti ei tykkää niin menettääkö se ainoastaan ominaisuutensa päästöjen alentajana vai meneekö myös tukkoon tms.?
    En tiedä mopoissa, mutta autossa voi vaikka laittaa sellaisen kilpakatin, niin hengittää paremmin+on kestää paremmin kuin vakio. Omassa pyörässä en tiedä, nyt noin 2 vuotta on koko rännille säädetty, nyt on tuossa "kilpaputkistossa" vakio änkkärit kateilla. Kai ne pöhisee hyvin
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  17. #17
    Järvenpäässä PHT-Speed. Siellä säädettiin mun pyörä aikanaan. Erikoistunut Suzukiin.
  18. #18
    Moi

    Itse vaihdoin takavuosina gen 1 Busaan sliparit. Pyörä kävi selvästi vaihdon jälkeen laihalla joka kuitenkin korjaantui db killerillä. Innostus jotenkin loppui siinä vaiheessa kun kävi selväksi että pyörä pitäisi viedä vielä erikseen säädettäväksi.
    Nyt vaihdoin uuteen gen 2 Busaan sliparit (Acrapovicit) eikä siinä ole samaa ongelmaa. Eli näyttäisi olevan pyörä/ putkikohtainen se säädön tarve.
    Anyway kun putket vaihtaa niin onhan se järkeen käyvää ottaa vaihdosta kaikki irti ja säädättää pyörään maksimi vääntö ja teho samalla. Eli vaikka itse onkin saamaton ja pitää tärkeimpänä asiana ääntä ja fiilistä niin nostan hattua niille jotka vievät asiat maaliin :-)
    Toisaalta oman pyörän tehot ovat aina riittäneet ettei mitään järjetöntä hinkua saada muutamaa heppaa lisää ole ollutkaan.
  19. #19
    Morjes,

    Tulipa tässä törmättyä tuohon "E-hyväksyntä -ongelmaan", eli siihen saako EU tyyppihyväksyttyyn MP:hen vaihtaa pakoputkea, josta e-leima uupuu.

    Vastaus oli katsastusaseman "asiantuntijalta" että ei, ellei ole jotain asiakirjaa näyttää kyseisen kaltaisen pakoputken testauksesta juuri kyseisenlaisella moottoripyörällä. Tällaista asiakirjaa ei yoshimuran jenkkiputkien mukana tule, eikä se liene toisaalta ihme.

    Eli käytännössä ensi kesä mennään high risk high reward -periaatteella, sillä poliisisetä asian huomatessaan saattaa sakkolaskurin mukaan lätkäistä 10 päiväsakkoa (+-4) muutoskatsastamattomalla ajoneuvolla ajosta ja todennäköisesti vie kilvet samalla istumalla.

    Onneksi on alkuperäiset putket tallella, jotta saa pyörän palautettua vakioksi uudelleenkatsastusta (ja kilpien takaisinsaantia) varten, mutta vähän kyllä alkaa jo ketuttamaan jos on ~300e säädätykset tehnyt slipareita varten ja joutuu sitten uudestaan 300e säätämään takaisin stock putkille.

    Kallis harrastus
    GSX-R 1000 K9
  20. #20
    Lainaa Suzukikuski kirjoitti Katso viesti
    Morjes,

    Tulipa tässä törmättyä tuohon "E-hyväksyntä -ongelmaan", eli siihen saako EU tyyppihyväksyttyyn MP:hen vaihtaa pakoputkea, josta e-leima uupuu.

    Vastaus oli katsastusaseman "asiantuntijalta" että ei, ellei ole jotain asiakirjaa näyttää kyseisen kaltaisen pakoputken testauksesta juuri kyseisenlaisella moottoripyörällä. Tällaista asiakirjaa ei yoshimuran jenkkiputkien mukana tule, eikä se liene toisaalta ihme.

    Eli käytännössä ensi kesä mennään high risk high reward -periaatteella, sillä poliisisetä asian huomatessaan saattaa sakkolaskurin mukaan lätkäistä 10 päiväsakkoa (+-4) muutoskatsastamattomalla ajoneuvolla ajosta ja todennäköisesti vie kilvet samalla istumalla.

    Onneksi on alkuperäiset putket tallella, jotta saa pyörän palautettua vakioksi uudelleenkatsastusta (ja kilpien takaisinsaantia) varten, mutta vähän kyllä alkaa jo ketuttamaan jos on ~300e säädätykset tehnyt slipareita varten ja joutuu sitten uudestaan 300e säätämään takaisin stock putkille.

    Kallis harrastus
    Ei.
    Ebaysta tosin saa "epävirallisia" e-merkintätarroja , jos sellaisia haluaa kokeilla. Yleisesti ottaen riski taitaa kuitenkin olla aika pieni, ajotyylistäkin riippuen.
  21. #21
    Lainaa mikis kirjoitti Katso viesti
    Moi

    Itse vaihdoin takavuosina gen 1 Busaan sliparit. Pyörä kävi selvästi vaihdon jälkeen laihalla joka kuitenkin korjaantui db killerillä. Innostus jotenkin loppui siinä vaiheessa kun kävi selväksi että pyörä pitäisi viedä vielä erikseen säädettäväksi.
    Nyt vaihdoin uuteen gen 2 Busaan sliparit (Acrapovicit) eikä siinä ole samaa ongelmaa. Eli näyttäisi olevan pyörä/ putkikohtainen se säädön tarve.
    Anyway kun putket vaihtaa niin onhan se järkeen käyvää ottaa vaihdosta kaikki irti ja säädättää pyörään maksimi vääntö ja teho samalla. Eli vaikka itse onkin saamaton ja pitää tärkeimpänä asiana ääntä ja fiilistä niin nostan hattua niille jotka vievät asiat maaliin :-)
    Toisaalta oman pyörän tehot ovat aina riittäneet ettei mitään järjetöntä hinkua saada muutamaa heppaa lisää ole ollutkaan.
    Mulla on Akran hiilikuituvaimentimet myös ja K&N vapari. Säätämättä. (Gen2 )Hyvin pelaa kans, saa nähä mites pelaa kun vaihtaa ilmansuodattimen originaaliin. Jotenkin tuntus vakifiltteri (ei mee oravat läpi) luotettavammalta kun ei sitä huipputehoa haeta. Kun vaan ei olis laihalla. Originaali ECU pitäs mutupohjalta hanskata seokset.
    On se merkillistä kun MP putkis ollaan vaatimas kaikenlaista muutoskatsastusta ja lippulappua. Autopuolella kyllä mennään melkein suoralla putkella ilman byrokratiaa. No - ainakin omis romuis löytyy EU hyväksyntä sekä Akran sivuilta tyyppihyväksyntädokumentti. Pitäsköhän käydä leimaamassa vai pitäskö paperinippua mukana ...?
  22. #22
    Lainaa WD-40 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on Akran hiilikuituvaimentimet myös ja K&N vapari. Säätämättä. (Gen2 )Hyvin pelaa kans, saa nähä mites pelaa kun vaihtaa ilmansuodattimen originaaliin. Jotenkin tuntus vakifiltteri (ei mee oravat läpi) luotettavammalta kun ei sitä huipputehoa haeta. Kun vaan ei olis laihalla. Originaali ECU pitäs mutupohjalta hanskata seokset.
    On se merkillistä kun MP putkis ollaan vaatimas kaikenlaista muutoskatsastusta ja lippulappua. Autopuolella kyllä mennään melkein suoralla putkella ilman byrokratiaa. No - ainakin omis romuis löytyy EU hyväksyntä sekä Akran sivuilta tyyppihyväksyntädokumentti. Pitäsköhän käydä leimaamassa vai pitäskö paperinippua mukana ...?
    Eiköhän oikeat leimat pannoissa ja killerit paikoillaan nuo riskit ongelmiin joutumisesta ole
    samalla tasolla kuin joutua syödyksi ja kadonneeksi julistetuksi.... villisikakolarin jälkeen .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #23

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Säädätä ihmeessä.. saa muutaman halvan heposen, ajettavamman pelin ja ehkä jopa pienemmän kulutuksen.
    8 vuotta tuli ajettua edellisellä mopolla kadulla joku kiinalainen mokäpönttö paikallaan ja intialaiset vilkut koristeena, eikä ketään jaksanut kiinnostaa. Kuuluu sarjaan helpompi pyytää anteeksi kuin saada lupa
  24. #24
    Saa nähdä säätöjen kanssa... Oliko kaikille tuttua miten paljon sliparit "lisää" tehoja. Germaanit oli Gessussa kokeilleet useita vaihtoehtoja : http://youtu.be/C-f3XXE9nHg
  25. #25
    Päästärajoista johtuvien ala- ja keskikierrosten osalta putki/säätöasialla voi olla havaittavaa nykimstä poistavaa vaikutusta mutta kyllä se kuitenkin taitaa olla niin että 99% mopoilijoista saa sijoituksella pelkän lisätehon tunteen, vain ja ainoastaan siksi että vehkeessä on miehekkäämmät ja makeemmat äänet.

    Ainut jollain tavalla oikeasti vaikuttava seikka lienee se että joissain tapauksissa pelin paino putoaa jopa 10 kiloa. Jos laite on varustettu yläputkilla, lisää moinen painonpudotus melko isosti käsiteltävyyttä parempaan suuntaan. On aika kalseaa puhua kahden ehkä jopa kolmen hepan lisäyksestä niin kauan kuin kuitenkin 35% alkuperätehoistakin jää käyttämättä koko mopedin elinkaaren ajan
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 21.01.2015 klo 11:09. Syy: massiivisten typojen korjausta
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  26. #26
    Nimenomaan tunteesta on kyse.
    Ja mikäs sen paremman kuulosta onkaan ku pauke ja höpinä moottorijarrussa.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  27. #27
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kun käyttää tappokatkaisinta moottorijarruna, niin saa parhaat saundit. Hitto kun vissiin viime vai edelliskeväänä ei ollut ihan stongan napit vielä selkärangassa, ja mun piti kai vilauttaa vastaantulijalle valoja ja pahus väärältä puolelta tappokatkaisija kiinni ja… Bäng… Noh…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #28
    Siinä vaiheessa kun AFR käppyrä alkaa näyttämään tältä niin kannattaa säätää kuntoon.
    Tossa tuli kyllä tehtyä muutakin kuin pelkkä slipari, mutta eipä noista tiedä ellei mittaa.
    AFR käy melkein 17 täyskaasulla noin 4000rpm kohdilla...


    Säädetty
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  29. #29
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kun käyttää tappokatkaisinta moottorijarruna, niin saa parhaat saundit. Hitto kun vissiin viime vai edelliskeväänä ei ollut ihan stongan napit vielä selkärangassa, ja mun piti kai vilauttaa vastaantulijalle valoja ja pahus väärältä puolelta tappokatkaisija kiinni ja… Bäng… Noh…
    Vanha -80 luvun kikka huudattaa autojen varashälyttimiä mutta totuus on että pakoventtiilit huutaa hoosiannaa joka kerta kun ton tekee.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  30.  
  31. #30
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Vanha -80 luvun kikka huudattaa autojen varashälyttimiä mutta totuus on että pakoventtiilit huutaa hoosiannaa joka kerta kun ton tekee.
    Eiköhän ne huuda muutenkin täyskaasulla yli 10t rpm vai mitä tarkoitat ?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen