Eli on toi kyseinen pyörä ja iältään -98vm... Mitttari toimii aina välillä ja välillä ei ja silloin ku toimii ni pitää nopeus kyllä ihan paikkaansa. Kesällä mittari toimi vielä suurimman osan ajasta mutta ilmojen kylmetessä on koko ajan vähemmän tominut?
Kenelläkään mitään kokemuksia???
Puhdista liittimet ja anturi.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
joo putsattu on molemmat eikä toimi... Tosin liittimessä ei mitää hapettumia kyllä edes ollut... enkä löytänyt ko sen yhden ainoan liittimen???
Tuossa kesällä ko mittari toimi vähän useammin niin se ei ole ikinä silti kestäny kovia kiihdytyksiä/nopeuksia eli silloin lakkaa aina toimimasta..
Nopeusmittariin on myös välillä vaikuttanut valokatkaisija eli jos olen ajanut valot päällä ja mittari ei ole toiminut niin siinä vaiheessa kun on lyönyt parkit päälle niin mittari alkanut taas toimimaan ja heti kun laittaa valot takaisin niin mittari lakkaa toimimasta jälleen. ei tee tätä kyllä joka kerta..
Mitkä on mielipiteet tosta anturin kunnosta?? eli voiko anturi toimia silloin tällöin vai onko niin että toimii tai ei toimi
lisäksi vilkut reistailee aina kylmänä sillai että menee jokunen hetki ennen ko ne alkaa vilkuttamaan?
Noilla oireilla siinä on kyllä jotain laajempaa vikaa sähköissä kuin pelkkä nopeusmittari tai sen anturi... Latausjännitteet, maadoitukset, sulakkeiden hapettumat yms tarkastuslistalle.
Huolto-ohjeessa on neuvottu kuinka anturilta tuleva signaali mitataan jotta voi varmistua sen kunnosta.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Silloin kun mulla vielä blade oli niin nopeusmittari oli ensimmäinen joka tippui pelistä kun oli latausongelmia. Kannattaa tosiaan tsekata latausjännite, yleinen ongelma näissä.
--
Kende
GSX-R 1K7
latausjännitte on kunnossa liittimet sun muut rupeaa olee kaikki tarkastettu...
Itse en kylllä kyseistä kohtaa löytänyt huoltokirjasta :/
Valokytkin tarkastettu.
Se anturi on Hall -tyyppinen. Siihen pitää mennä syöttöjännite ja ulos tulee pulssijonoa. Oskilloskoopilla voi mitata pulssijonon. Rikki se kuitenkin melko varmasti on joten uutta tilalle.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi