Joko täällä on paljonkin väännetty juttua eri lehdistä.
Tuli vaan mieleeni kun sattumoisin luin uutista että Ruotsin Motorrad lehti on ostanut MP Maailma-lehden julkaisuoikeudet ja ne yhdistyy. Uusi lehti on MP Maailma jossa kuulemma on MP maailman jutut lisättynä Motorradin jutuilla. Nytpä kiinnostaa jo kovasti. Olen joskus tilannut molemmat lehdet yhtäaikaa ja varojen vähäisyyden vuoksi lopetin sitten molemmat kun en osannut päättää kumpaa tilaisin, Motorrad oli mielenkiintoisempi mutta kun niillä oli ilmestymisen kannalta ongelmia ja numeroita jäi puuttumaan.
Eiköhän tuossa käytännössä tapahtunut niin että Motorrad ajettiin alas.
Uusi lehti kiinnostaa nyt kovasti.
Viimeksi muokannut: Ossinmopo; 13.12.2014 klo 15:22.
No sen näkee kunhan ensimmäinen yhteistyön painos saapuu kotiin.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Nähtäväksi jää miten jatkossa käy. Nyt tulee Motorrad kestotilauksena ja ulkomaisia lehtiä tulee ostettua aina silloin tällöin, kun on jotain mielenkiintoisia juttuja. Jotenkin toi kotimainen jää välillä melko vaisuksi, ja jos pukki tuo tabletin niin saattaa printtilehdet Hesari ml vaihtua digi-versioihin. Mitä sitten siinä tilanteessa tulee prätkälehdistä tilattua...![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
MP Maailma julkaisi jo viimeisten vuosien aikana paljon juttuja/ koeajoraportteja jotka oli ostettu ulkomaisista lehdistä. Siinä mielessä asiat eivät muutu paljoakaan.
Se mikä noissa ulkomailla tehdyissä jutuissa itseäni ahdistaa on esim. se että niissä puhutaan asioista ja yksityiskohdista aika yleisellä tasolla, eli ne ei ole tehty Suomessa eikä suomalaisille.
Yhdessä numerossa menneen vuoden aikana puhuttiin paljon keulimisesta, siitä kuinka se on siistä, hienoa, helppoa ja että kannattaisi kokeilla. Tämmöinen ei minun mielestä sovi MP-lehteen!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Minä komppaan tätä myös, mp-maailma lehti on hyvä, ehkä minusta paras mitä tällä hetkellä on. Mutta joskus harmittaa kun näkee että on suoraan kopioitu jostain, siis esim jos on nähnyt mcn jotain koeajo videota, niin sitten luet sen siitä lehdestä "uudestaan", toinen on aika paljon sellasia pyöriä koeajossa/esittelyssä, joka menee kiinnostuksen ohi....Mutta suosittelen sitä lehteä, niille jotka ei tilaa vielä![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Noin 70-90 euroon/ vuosi saa lontooksi tehtyä lehteä kanssa, jos se tyyli miellyttää.
Itselle tulee kotimaista lehteä ja saarivaltion aviisia. Lisäksi irtonumeroita tulee ostettua aika tiheään.
Keuliminen... sen pitää olla yksi mp:n arvostelukriteeri.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itselle tullut Motorrad siitä saakka, kun alkoi kotimaisella ilmestyä. Odotin hieman parempaa euroopan johtavalta mp- lehdeltä. Muutaman seikan voisivat muuttaa: miksi mainostetaan 12:sta numeroa, kun oikeasti kymmenen ilmestyy vuoden mittaan. Oletin, että jutut ovat tismalleen samat, kuin Saksan lehdessä, mutta lehti on selvästi suppeampi Suomi versio.
Kuvat pyöristä ja ajotilanteista aika vaatimattomat, esim. Bikessä paljon paremmat. Lievää saksa- pyörien kotiinpäinvetoa havaittavissa, Bmw:t saa hyviä arvosanoja joka testissä, toisaalta itsekin olen sitä mieltä, että japsit ovat taantuneet kehityksessä verrattuna eurooppalaisiin pyöriin nähden.
Hyvinä puolina Motorradissa on 50tkm testit ja perusteelliset selvitykset pyörän kunnosta. Samoin ovat kokeilleet eri iskareita, pakoputkia ja renkaita, miten ne sopivat kullonkin testissä olleeseen pyörään. Tästä plussaa.
Alpenmasters testit eri pyörämallien kanssa on aika kattava kuvaus pyörän soveltuvuudesta Alppien ylitykseen ja matkailuun. Itse pidän eniten tästä osiosta, saa hyvän kuvan eri pyörä malleista ja niiden sopivuudesta päivittäiseen käyttöön.
Nyt kun Motorrad nielaisi MP-maailman niin odotukset ovat korkealla, aion jatkaa tilausta ja katsoa kehittyykö lehti joltakin alueelta itseäni miellyttävään suuntaan.
70-luvulla, tuolla hienolla, kioskista sai kaksi leteä. Toinen oli Motor Cycle News, ja toinen oli Das Motorrad. Ja sitten olivat hajanaiset Tekniikan Maailmassa olleet Tapio Sunellin ja Hannu Lignellinen kirjoitukset. Nyt kotiin tulee Moto1 ja Moottorituristi, jonne itsekin olen jonkun jutunrustannut. Kioskilla nappaan joskus jonkun lehdenjaluen aina PÄÄKIRJOITUKSEN
Sorry kirj.virh outopadi.
<p>.</p>
Ihan hyvä uutinen, molempia on tullu osteltua.
Siellä lehtihyllyssä on niitä pompperilehtiä, mistä sitä keulimista voi opetella.
...
Keuliminen on poikasten hommaa. Tosi motoristit vääntävät hartiavoimin vastaohjausta ja työntöohjausta mutkapätkillä nauttiakseen. Ja etenkin kun kyydissä on tärkeä ihminen.
<p>.</p>
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Myös minulle oli pettymys Motorradin sisältö. Vain pieni osa saksan version jutuista on tässä suomen versiossa.
Mielenkiintoista olisi lukea esim. näitä 50 tkm kestotestin raportteja. Motorradilla on joka kesä monta pyörää
jolla ajetaan tuo kyseinen 50tkm mutta suomen versiossa näistä ei ole kerrottu viimeisen vuoden aikana halaistua sanaa.
Aika typerää oli esimerkiksi se että Triumph Tiger 800 XC kestotestistä julkaistiin väliraportti mutta ei sitten koskaan sitä loppuraporttia. Piti ostaa saksan Motorrad lukeakseen loppuraportin jossa pyörä on purettuna ja yhteenveto koko 50 tkm taipaleesta.
Toivotaan että MP-Maailman ja Motorradin yhteisestä tulee hyvä paketti.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Itselle tulee kotiin tilattuna pari suomalaista mp-lehteä. Taso on mielestäni ihan hyvä, mutta valitettavan paljon niissä on ostettuja käännösjuttuja. Välillä joku lehti on pelkkä rautaa kannesta kanteen ja välillä lehti on nopeasti läpi selattu eikä kaikkia juttuja edes jaksa lukea..
Toi yhdistyminen ei ole lainkaan huono juttu, saattaapi taso nousta eri levelille. Rahasta ja kestotilaajien määrästä tuo homma on kiinni ja irtonumeron ostostahan lehtitalo ei mitään saa. Korkeintaan uuden kestotilaajan mikäli lehti on tarpeeksi hyvä. Katsotaan mihin suuntaan toi uusi lehti alkaa kehittymään..
Rehellisyyden nimissä täytyy kyllä sanoa että onhan nämä lehdet valovuoden jäljessä verrattuna vaikkapa Performance Bikeen. Meikäläiseen toi PB uppoaa kyllä niin täysillä, välillä se alkaa lähennellä ammattilehden tasoa puhuttaessa pyörien tekniikastaToki on sitä markkinaakin GB:ssä varmaan pikkasen enemmän.
On varmasti todella vaikea tehdä lehteä kaikille motoristeille. Kun meitä on niin moneen junaan, niin juttujen osumatarkkuus jää huonoksi, kun kaikkia pitää yrittää mielyttää. Bomber-magazine on mielestä onnistunut omassa genressään hyvin, mutta riittääkö niitä potentiaalisia lukijoita tarpeeksi kun otetaan noinkin kapea sektori käsittelyyn?
-T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Ongelmanahan on näillä kaikilla lehdillä raha ja talous. Näkyvät keikkuvan nippanappa plussalla tilinpäätöksissään, mutta ei välttämättä joka vuosi, joskus miinustakin. Eli tiukkaa on eikä ajat näytä paranevan. Juttuja tehtäneen hyvien avustajien avulla ja jos ei ole juttuja tarpeeksi ne lienee on pakko ostaa. Motorradissa pidän niistä testeistä, harmi vaan että ne on Saksasta saatavilla olevista tuotteista, esim. pari vuotta sitten oli moottoriöljyt testissä ja ne oli jotain ihme merkkejä suuri osa. Ei ollut Nesteteboileja.
MP Maailmassa hyviä reissujuttuja yms.
Too PB on tosissaan hyvä, mutta toisaalta FB:n kieli poskessa meininki (mutta ihan ammattimiesten tekemänä) vetoaa kanssa. Siksi on tullutkin ostettua melkein jokainen PB:n irtonumero tänä vuonna FB:n tilauksen lisäksi (osan saanut halvalla Briteistä).
Mitä noiden levikkeihin tulee, niin meneehän niitä koko lontoonkieliseen maailmaan + kaikille muille, jotka lontoota haastaa. Alkaa olla jo aika iso otanta, ja mainosmyyntitulot sen mukaisia.
Ehkä ensi vuonna pitää tilata kahta ulkomaista yhden kotimaisen lisäksi, vaikka kyllä irtonumeroiden ostaminen toimii kanssa. Saa lennoille aina luettavaa.
Suomen Motorrad oli köyhä, mitä marketissa muutamaa selailin. Ei ihme, että katos. Mietin vain, että kuinka homman voi noin ryssiä. Varmaan olisi lukijaa riittänyt, jos olisi pelkästään kääntänyt Helmutin stoorit suomeksi, ja pistänyt jakeluun. Vaikea nähdä, mikä visio oli taustalla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Tuonne digimaailmaan kun jo viitattiin, niin käyttäkääs ainakin uusmaalaiset verorahoillanne kustannettuja palveluja eli kirjastoa!
Eikä tarvitse edes poistua siitä lämpimän pädin ja kylmän juomaan ääreltä kun Helmet tarjoaa Zinion kautta digitaalisena useita lontoonkielisiä lehtiä ja ihan vain kirjastokortin hinnalla
Löytyy ainakin Cycle World, Motorcyclist, Classic Racer, Classic Dirtbike ja mainittu Fastibikeskin.
Edit: voipi olla muutakin, noista mulla sattui olemaan offline-versiot ladattuna enkä nyt ehdi haeskelemaan koko listaa
Tsekatkaa mitä löytyy, luonnollisesti muunkin aihepiirin lehtiä on tarjolla melkoinen lista.
Kiitos! Aivan timanttinen vinkki, ei ollu tullu mieleenkään että kirjastolla olis tollasia palveluja. Noitten Zinion lehtien lukemiseen tarvittavien tunnusten luomiseen ei tarvinnu ku kirjastokortin numeron ja onnistu ku rasvattuna. Nyt on tabletilla muutama numero Fast Bikesia. HelMetin nettisivuilla on E-kirjasto osiossa ohjeet palvelun käyttöönottoon.
Tota helmettiä ei taira saara tampereelta![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kirjastopalvelut eivät ole sidottuja asuinpaikkaan, joten voit varsin hyvin hankkia myös HelMet-kirjastokortin. Sitä en tosin tiedä, että onnistuuko haku sähköisesti, vai pitääkö yhden kerran vaivautua paikalle.
Ihan mielenkiintoinen uutuus oli tuo mp-maailman/motorrad yhteispainos...
Tuo 50 000km testit on mielenkiintoisia, samalla menee nuo uutiset, niin kuin vanhassa.
Ainoa nuo isot testit, missä on monta eri pyörää ja pitkä tarina, niin voisi olla ensin se tarina, sitten niitä teknisiä tietoja pyöristä, no lukee vain esin sen tarinan, sitten palaa takaisin ja tutkii niitä teknisiä juttuja ja kuvia
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Soittivat Bike-lehdestä niin tilasin vuodeksi 10 nroa kolmella kympillä.
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Mp-maailma / motorrad on näköhään lähtenyt Mobilisti linjalle.
Tilaaja saa enemmän