Avataanpa tähän topicci ensi vuoden uusia malleja varten. Nyt on se kuuma aika ennen INTERMOTia kun huhuja ja kuiskauksia uusista malleista liikkuu kovasti. Suzukin uusi iso nakuhan on kuvistakin nähty....mitä muita?![]()
BMW S1000XR (tai F... mikälie) Samaan tekniikkaan perustuu kuin 2014 julkaistu sporttinaku ja nyt tulossa siis sporttinen adventure -malli.
Honda tuo VFR 800 adventure -mallin "Crossrunner"?
Ja Kawasakilta tulossa Ninja H2 turboahdettu superpyörä.
Viimeksi muokannut: Go-Za; 22.09.2014 klo 18:32.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
1290 Adventure
Kawasaki H2
Uusi Yamaha R1
BMW S1000 XR
RC8:n uudistettu rataversio 1290 padalla (muistaakseni)
Ducatin Panigale 1299 padalla
Suzuki GSX 1000
Uusi Africa Twin
VFR 800 Crossrunner
Ducati Scrambler
Edit: malleja lisätty
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pari mielenkiintoista mitkä tulee vielä mieleen:
Ducati Scrambler
Suzuki GSX-S1000
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Road Glide ja Scoutti
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Zhoh zhoh. En ole asiantuntija, mutta sen verta jokkainen tietää, nättä CRF1000 Africa Twin ja mikä? Crossrunner! No niillä on yhtä paljon eroa kuin on kölniläisellä Kölsch-oluella ja baijerilaisella varta vasten pannulla Oktoberfest-oluella, eli suunnilleen sama kuin yö ja päivä.
Aloittajan aiheeseen: Josko Intermotossa 2015 AT näkisi päivän valon? Ainaki Kölschiä siellä riittää - nautitaan "putki" laseista. Niitä on tilattava aina viisi kerrallaan, niin tulee se yksi litra täyteen. Slurp.![]()
<p>.</p>
Siinä projektissa saattaa moni raukka joutua "byrokratian puristukseen"......
Elikäpä kun asiaa aletaan käsittelemään kotipaikan hallintoelimessä,
saattaa.... se asia varsin nopeasti laue... siis raueta... ja vieläpä tuossa järjestyksessä.
.....ja elämä, tai paremminkin siitä unelmointijatkuu vanhaan malliin,
vaikka siinä imuroinnin lomassa.
Mites se nyt meni.... "Villit lentää, kesyt ei koskaan"![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Huomaiskohan vaimo, jos isompi vesi-banditti vaihtuisi BMW S1000 XR :ään ? Molemmat ovat mustia ja niissä on kaksi rengasta. Tuskin sitä pihassa erottaisi.
Niin joo. Hirviömoottori saattaa olla ensi vuonna kioskivespa.
Jos tuo Buellin supernaku EBR 1190SX totetuu raakasti tismalleen samalla moottorilla, kuten joku huhu niin kertoo, niin se potkaisee takaselta 185 tammaa. Saa varmasti paatuneemmankin nakuhuligaanin hymyilemään. No, ensi vuoden puolella tuo on jo varmaan muutaman lehden testipenkin käynyt läpi.
Oisko tuossa jo Bonelle vaihtoehtoa Kinkylle? Ei ole edes eurooppalainen mopo, eikä harrikankaan kanssa enää mitään tekemistä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vittu näillä sivuilla toimi juuri mikään!
No tarkoitus oli muokata tuohon ylle, että samalla moottorilla kuin, millä se superbike on tehty.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kun se toimii ja potkii.... ja kyykyttää hypetetyn "HIRRRRRRRRRRRRRwiömotoorin (beast)suvereenisti....
ja 10v vanhana keksintönä..... turha pyöriä on jos ei irtua... tuumi jo mummokin moukarin....
.
Otetaan Suomeksi......
Turbiinia Kinkyyn..... siinä on "puoleen hintaan" koeteltua ja toimivaa tekniikkaa varman päälle
sen 400 rwhp.
Eli viimeisellä rivillä eget 15.000 koko laitteella, takasella "miedosti" sen 400..... ei huono panos-tuotos suhde?
Harrikka on oma kunnioitettava instituutionsa... ja Buelli tavallaan vielä kunnioitettavampi.....
mutta tossa ajaudutaan hieman... sanoisiko... "Aprillipilan puolelle" kaikkine iloi.... siis murheineen.....
kun tossa on "Fiskarssin kirvestä" tarjolla puoli-ilmaiseksi.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kun tässä nyt herkistyttiin.... niin annetaan palaa.
Kun on "sielultaan Kawamies"..... mutta suhde on aina ollut.....
"Kyllä mä rakastan sua".... mutta Sukisukin kanssa on kuitenkin lähdetty...,
niin otetaanpa näin....
Normaalia hieman "reippaampikaan" ihminen ei tee 99%:lla ajojaan, etenkään yleisillä
laduilla paskaakaan.... jos silläkään.... enempää kuin mitä 1400:n Zetori koneen ominaisuuksillaan ja
suorituskyvyllään tarjoaa. (hyydy Karza
)
Oikeesti olennaisia asioita on arkisessa ja hieman "puolivallattomassa" touhussa heti ja nyt
"kädessä" olevat ominaisuudet.
"Persdyno" on hienoudestaan huolimatta pettävä laite pahimmasta päästä tavan pulliaiselle.
Elikäpä.... kun tuolla kuitenkin ajellaan ja mistä se "leipä" pitää repiä.... osakaasuilla ja kuormilla....
"rullilla" löytyy ihan mielenkiintoisia asioita ihan "elävään elämään ja 99%:iin todellisuutta......
cateilla ja läpillä... tai niistä huolimatta
Jos "tapista".... josta nautitaan kadulla alle 1% ajosuoritteesta ihan oikeesti.... voi tinkiä
sen 5 rwhp tasolla 170+ rwhp.... maailma näyttää arjessa ihan kivalta.
Elikäpä.... ihan kivalta se tuntuu "järjetön" määrä tappiruutia käsessä.... mutta se millä oikeasti ajetaan
kadulla.... se ratkaisee.
Tiivistäen.... mitä enemmän vääntöä ja löylyä suhteessa on käytössä tyhjäkäynniltä-> puolet max. rpm:stä....
sen hauskempaa on arkinen elämä..... jota elämä pääosin... valitettavasti ON.
Nöhh.... "käyttökierroksilla" perkeleesti vääntöä tuonne 120 rwhp tasolle.... siellä se "totuus" asustaa![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Moto-Guzzi V7 II
Edit: luistonesto ja sen tarpeellisuus
Viimeksi muokannut: lario; 27.09.2014 klo 01:51.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tää on vähän sama asia kuin abseista väittely. Kukaan ei niitä tartte ennen kuin on ensimmäistä kertaa turvallaan. Pyörä pystyssä nuo takasen luistot hanskaa vaikka meikäläisen 80v mummo, mutta kun mopo on kallellaan pitää olla ihan vaan jokunen kierros rataa kierrettynä tai stunttia treenattuna, että selviää ilman jarruraitaa kalsareissa.
Superbike #7
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Pahoittelen suorasukaisuuttani aiemmassa.....
Henkilökohtainen ahdistuminen "ajoavusteiden" suhteen pohjaa vaan siihen, että
kaksipyöräisellä ajaminen ei aikuisten oikeesti voi koskaan... lähtökohtaisesti olla "raideliikennettä".....
ja kaikki luistoneston sovellukset vie hommaa raskaasti siihen suuntaan!
Kaksipyöräisellä liikkuminen ilman "tuntumaa" alustaan... ja sen vaihteluihin... on suorastaan
"itsemurhaa" lajin parissa.
Raskain mielin... mutta realiteettien edessä.... myönnän ja hyväksyn katumopoissa ABS:ien
edut turvallisuuden ja terveyden näkökulmasta.... kestopäällysteillä ja keskimäärin.
Arkisessa liikennöissä fokus ja keskittyminen ei ole juuri koskaan "ratatasoa"..... joten paniikkikohtaus
iskee ennemmin tai myöhemmin kohdalle..... ja silloin ABS kaksipyöräisessä on verraton henkivakuutus.
"Parantuminen" lähtee tosiasioiden tunnustamisesta.... mutta lisäkaneetilla... oikeassa ympäristössä![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kerrotko nyt ihan.... asiallisesti...
Miksi ei kaksipyöräisellä liikkumisen perusasioita... ja perustaitoja....
voisi käytännössä "tapailla" ja harjoitella potentiaalisesti muualla kuin "radalla" ?
Siis nyt ihan aikuisten oikeesti?
Siihenhän tuo ilmakitaraheitto yksiselitteisesti viittaa
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY