Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
  1. #31
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Nämä vanhat pierut jotka ovat tehneet asioita 34vuotta. Maailma muuttuu ja asiat kehittyy. Jos lukisi ne käyttöohjeet joskus, saattaisi huomata että melkein kaikissa nykypäivän nesteissä suositellaan tislatun veden käyttöä
    Jopa Aprilian? Kai sieltä sun tallin hanasta tulee sitten tislattua vettä?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #32
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Jopa Aprilian? Kai sieltä sun tallin hanasta tulee sitten tislattua vettä?
    Aprilia on kyllä yllättävä poikkeus. Toisia kalkin joutuminen koneen sisään ei haittaa, mutta mä tykkään käyttää akkuvettä
    Elämä on onneksi mutkikasta
  3. #33
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Aprilia on kyllä yllättävä poikkeus. Toisia kalkin joutuminen koneen sisään ei haittaa, mutta mä tykkään käyttää akkuvettä
    Mä luotan, että Paimion vesi on pehmeää, ja että Aprilli käy sen aikaa, kun pysyy mulla kumipuoli alaspäin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #34
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Nämä vanhat pierut jotka ovat tehneet asioita 34vuotta. Maailma muuttuu ja asiat kehittyy. Jos lukisi ne käyttöohjeet joskus, saattaisi huomata että melkein kaikissa nykypäivän nesteissä suositellaan tislatun veden käyttöä
    Nussitaan nyt pilkkua. Akkuvesi ei ole tislattua vettä, se on vain ionipuhdistettua. Tislattu vesi on ihan muuta kamaa joka on medikaalipuolen tuotteita. Vaatii laboratoriotyötä. Mutta onhan se kiva uskoa että pistää tislattua vettä koneeseensa. Olkoon sitten alumiinia tai ei.
    Ja onhan ilman muuta selvää että akkuvettä ei saa laittaa jäähdyttimeen, pitää olla jäähdytinvettä.....
    Mutta oonkin yli neljäkymmentä vuotta turannut näiden kanssa joten väärinhän me tehdään, vanhat pierut.
  5. #35
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mä luotan, että Paimion vesi on pehmeää, ja että Aprilli käy sen aikaa, kun pysyy mulla kumipuoli alaspäin.
    No eihän noi nyt hanavedestä rikki mene, vaikka Mille pysyis pitempäänkin kumipuoli ylöspäin
    Elämä on onneksi mutkikasta
  6. #36
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ja kun täällä nyt jo viilataan pilkkua niin mites sille teidän tislatulle vedelle käy kun avaatte putelin?
    Superbike #7
  7. #37
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Tislattua vettä jäähdyttimeen LOL Pitäskö laittaa Delvac'cia?
    Siskon ja tuon lisäksi.... esim. vaimenninölpän kokeilu mopon syylarinesteenä
    ei myöskään ole huikee idis.

    Jäätävässä kanuunassa varikolla ei liioin peliä niputtaessa kannata
    arpoa auton perästä "jotain" kanisteria jossa "arvelee"
    olevan syylarikamaa .

    Tuli kerran yksi jumiin narahtanut kilpuri remonttiin.....
    ja kun laski alkuunsa nesteet ulos.... WHAT THE FU-FU-FU? .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #38
    Eiköhän oikea termi ole "puhdasta vettä", eli käytännössä sellaista jossa ei ole suuressa määrin mitään kovin aggressiivisia ainesosia tai partikkeleita mukana ja joka ei muodosta sakkoja tai kivettymiä litkuun (hyvin kova vesi).
    Tislattua vettä on tietysti hyvä käyttää siksi, että silloin voi perustella sen, miksi on välttämätöntä omistaa tislauslaitteisto.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #39
    Jäähdytysnesteiden valmistajat suosittaa ohjeissa "puhtaan veden" käyttöä siksi, että sillä varmistetaan valmistajan etu reklamaatiotilanteessa.
    Tietenkin oman merkin "puhdasta vettä" kun se on nimenomaan räätälöity merkin tuotteille

    Olin 90-luvun alkupuolella kaukana Tanskan maalla työharjottelussa tanskalaisessa Mazda-korjaamossa ja siellä kaadettiin akkuihin hanavettä.
    Kommentti oli, että vesi kuin vesi ja sitä paitsi ei ne akut ole ikuisia...
  10. #40
    Tislattua/puhdasta vettä suositellaan sen vuoksi, kun osassa maailmaa maaperässä on runsaasti kalkkikiveä. Siitä johtuen niillä alueilla myös kraanavesi sisältää huomattavasti enemmän kalkkia kuin vaikkapa Suomessa, mikä aiheuttaa kalkkisaostumia.
  11. #41
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Viime kesänä tuli vastaan Aprilia, jossa käytetty pelkkää kranavettä. Koneen tulppaukset olivat vähitellen syöpyneet puhki. Vettä pääsi pitkään öljyn sekaan. Lopuksi ihan vuotamalla.
    Sen verran voitelu oli ehtinyt tehdä tuhoa, että kone toimi lyhyen aikaa tulppien vaihdon jälkeen, kunnes lopullisesti leikkasi kiinni.

    Omissa katupyörissä olen aina käyttänyt tislattua/jäähdytysnestettä.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  12. #42
    Asiasta hiihtoliittoon. Mitens tämä http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...talog.php?c=84
    Ainakaan ei ´keitä´ normaalilämmöillä, eikä tee korroosiotakaan.
    Tuo pesu vähän sylettää, koska omasta mielestä järjestelmästä saa kaiken kyllä lämmittämällä ja paineilmalla pois.
  13. #43
    Ei käy.
    Sitä ei tarvitse vaihtaa ja siihen ei tarvitse lisätä vettä.
    Tämä ei ole teknistä kehitystä, vaan salaliitto keskustelupalstoja vastaan.
    Pikkuhiljaa meiltä viedään väittelyn aiheet, emmekä itse edes huomaa sitä...
  14. #44
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa WH314 kirjoitti Katso viesti
    Asiasta hiihtoliittoon. Mitens tämä http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...talog.php?c=84
    Ainakaan ei ´keitä´ normaalilämmöillä, eikä tee korroosiotakaan.
    Tuo pesu vähän sylettää, koska omasta mielestä järjestelmästä saa kaiken kyllä lämmittämällä ja paineilmalla pois.
    Yhden moottorin testi ja kirjoitusvirheitä vilisevä esittelyteksti vakuuttaa ainakin mut lähes sataprosenttisesti.
    Superbike #7
  15. #45
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Yhden moottorin testi ja kirjoitusvirheitä vilisevä esittelyteksti vakuuttaa ainakin mut lähes sataprosenttisesti.
    Ei aina pidä lähestyä uusia asioita negaation kautta

    Tässä jotain palautetta amazonin asiakkailta http://www.amazon.com/Evans-Performa...ews/B000JL760W ja googlella esim. evans coolant review jne. löytää lisää. Itselläni ei ole tätä ainetta, mutta voisin ajatella laittavani.
  16. #46
    Nopealla silmäyksellä kaikki kommentit näyttäis olevan jenkeiltä, ainakin likimain.
    Tyhmä-tyhmempi-jenkki. Kun lukee ulkomaalaisia foorumeita niin ei voi kun ihmetellä kuinka tyhmiä jenkit voi olla- ihan oikeesti.
    Amerikkaa
  17.  
  18. #47
    En nyt oikeesti tiedä onko niissä eroja.. MUTTA!

    Täällä missä kesällä nousee lämmöt sinne 30-40 maastoon niin normaali (halpa) jäähdytin neste toimii mutta lämmöt eivät ole kyllä niin alhaalla kuin jos Käytän Liquid moly jäähdytys nestettä.
    Eli kun kesä rupee läheneen niin kyllä täytyy uuteen pyörääni käydä nuo nesteet laittamassa kun Vanhassakin toimi niin loistavasti ;)
    Kayo K6 450 -2018
    MV Agusta Brutale 910S - 2008
    Aprilia Shiver 750 -2008 SOLD
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12