No jos näin on niin sitten mua on kustu linssiin! (Eikä ole eka kerta!)
Puhutaan nyt sitten mun mielipiteestä jos ei kerran faktat ole täällä hallussa, mutta mun mielestä (lähes) ilman kompromisseja julkaistuja Nakupyöriä on jotakuinkin 4: B-King, Tuono (uudempi ja vanhempi), S1000R ja SDR (uudempi ja vanhempi)... Eikä noi ole tossa pelkästään sen takia että niissä olisi selkeesti enemmän tehoja kuin muissa nakuissa vaan muutenkin. Ja noi on monien lehtikirjoitustenkin mielestä sellaisia pyöriä joilla voitetaan... tai jos ei voiteta niin ainakin kiusataan noita >1000ccm superpyöriä monissa tilanteissa!
Ja kyllä olen samaa mieltä että Wald0:n Honda miellyttää silmää varsinkin kun tietää millaisissa "olosuhteissa" pyörä on rakennettu! Ihan kaikkea ei ole ihan niin helpolla saatavilla tuollapäin maailmaa!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
B-king on vähän eri kategorian pyörä. Menee mun mielestä enempi samaan kuin nuo muut möhkönakut. Tosin tehoiltaan omissa svääreissään.
Tuono ja SDR on aika kivoilla kilkkeillä kasattu, samoin Trumpan ärrä Triplet. Bemari kylläkin japseja parempi, mutta nekin lähti tinkimään ainakin alustasta ja moottorin sisuskaluista hinnan takia. Myös pienempiä muovikilkkeitä on ilmeisesti valmistettu vähän liiankin halvalla. Tosin kaikissa uusissa malleissa merkistä riippumatta on nuo omat lapsuksensa.
Edit. Ja sanoo lehtien testit mitä tahansa, ei noilla nakuilla kyllä kyykkyjä ihan helpolla kiusata jos on vaan samantasoiset kuskit on puikoissa. Kovaa niilläkin menee ja kadulla ne on noin karkeesti 10 kertaa parempi vaihtoehto kuin puhdas kyykky, mutta puhtaassa suorituskyvyssä tulee kuokkaan siitä huolimatta.
Edit. II Ja jos jollekin ei jo selvinny niin pitkän talven ratoks näitä pikku provoja pitää heitellä, että pysyy keskustelu yllä.
Superbike #7
Eihän noissa kyykyistä enemmän tai vähemmän suoraan "kesytetyissä".... sanotaanko mielummin
fightereissa kuin nakuissa.... ole muuta vikaa tai ongelmaa kuin Nitron mainitsemat asiat.
Plussana taas sellaisenaan katukäyttöön paremmin soveltuva tehoalueen "tuunaus",
eli tapista valutettu hieman pulleutta keskialueelle.
Nakupyörä tyyppinä käsittää mielestäni ihan ns. perinteiset kattamattomat
peruspyörät ja osittain touring- genreenkin laskettavat laitteet.
Kinkyä en kyllä itse suin surminkaan sijoittaisi fighteriksi.....
keskimatkan pommikoneeksi kylläkin .
Härskistä ja persoonallisesta ilmeestään huolimatta se
on itse asiassa suorituskykyinen "peruspyörä" ihan parhaasta päästä.
Tästä syystä tuohon itsekin päädyin.... mutta eihän tuo pilalle menisi
vaikka siitä reilun 30kg johonkin haihtuisi.
Mietitäänpä hieman mistä aihioista ja millä eväillä ja perusteilla "FIGHTERIT" on perinteisesti
ja pääasiassa rakennettu ???
AAAAAAIVAN! .
Alunperin issookowwoo- mänöön rakennetun kyykyn päälle nuo rakentuu ja niiden
"laadukkaiden" (tietysti suhteellinen käsite) komponenttien varaan.
Moni asia on oltava lähtökohtaisesti tukevampi ja toimivampi vauhdin kasvaessa.......
yli "nakupyörillä" liikuttaviin nopeuksiin.
Kadulle turhan ylävireisen koneen pitkine ykkösineen saa suht hyvin "tuunattua"
käyttökelpoisemmaksi välityksiä sovittelemalla, koska nakulla/fighterilla liikutaan
enemmänkin satunnaisesti 200:n pinnassa, puhumattakaan kolmensadan.
Vällärit siis korjaavat koneen keskialuetta merkittävästi ja käyttöön jää
kuitenkin kyykyn raaka ylärekisteri.... selkeästi luokkaa laadukkaampi alusta.....
Näin se vaan tahtoo mennä.
Kotarilla ja osittain myös Ducatilla on, niin valitettavalta kuin se toisista tuntuukin,
on tosiaan ollut tarjolla melkein ainoat "laadukkaat" fighterit suoraan kaupasta.
Tuo Bemun 1000R on kokonaisuutena oikein hyvä yritys oikeaan suuntaan ja toivotaan
että siitä saadaan kehiin hinta-laatu-käyttösuhteeltaan hienosti "soiva peli" alkuhäslingeistä
huolimatta.
Tosin..... pienellä vaivalla saa Bemun 1000RR:stä mennen-tullen R:n kylvettävän
ja kyykyttävän "fighterin"
Joku Z1000 taas on lähinnä lyhyen matkan pommikone .
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Siitä asti kun mulla toi k7 gixeri oli, olen sanonut, että paskin vaihtoehto katumopoksi on tonninen kyykky. Toiseksi huonoin on kyykky kusiaisen koneella ja kolmanneksi huonoin on hd. Kadulla kun ei oikein missään pääse hyödyntämään kyykyn ominaisuuksia niin, että kortti säilyisi taskussa. Hooreessa taas ne ominaisudet muuttuu lähinnä omituisuuksiksi heti kun poistutaan kaivarin nopeusrajoitusta nopeammille teille.
Superbike #7
LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI
GEN2
ER5
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Jos kortin säilyttämisellä jeesustelu on se millä pitää pyörä valita, niin kannataa unohtaa kaikki ja panostaa vaan mieleiseen ulkonäköön siinä vespassa.
Jos taas haluaa olla yhteiskunnan vihollinen numero 1, niin rakentamalla fighterin kilosesta saa käyttöönsä hauskemman ja räväkämmän mopon kuin yksikään tehdasnaku. Siihen ei vaikuta se että joku vakio kilogixxeri tuntuu paskalta kun köröttelee 60km/h jossain helsingin ruuhkassa kytkintä luistattaen... Eli Nitrous puhuu aivan asiaa.
Komppaan myös siinä että Euromerkeillä on enemmän oikean suuntaista ajatusta hommassa, siinä missä japsi tehdasfighterit ovat ponnettomia halpisvirityksiä niin ajettavuudeltaan kuin varsinkin moottoreiltaan.
Supermoto
Motorrad 8/2014. Kuskina Christian Kellner, rata Alcarrás ja testissä bemarin, Aprilian ja Ktm:n kyykky ja vastaava naku samoilla renkailla (Supercorsa SC2).. Olihan siellä suurin ero kierrosajassa 3,01 s HP4:n ja S1000R:n välillä, A:lla 3.37 ja KTM:llä 2,62 s. Eihän tuolla kiusata, mutta per***een lähellä ne on.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Onhan hyvänen aika kadulla mp:llä ajaminen muutakin (JA PALJON MUUTAKIN) kuin köröttelyä 60km/h Hgin ruuhkassa. Viime kesänä 4200km Alpeilla esim ajelin itse.... Ja jotenkin musta tuntuu ettei Passo Gavia olis ollu ihan niin kiva jollain kilokyykyllä tai sellaisesta rakennetulla nakulla. Kaiken kaikkiaan muutenkin vältän kaupunkeja lähes viimeiseen asti. Mutkatiet alkaa tosta talon nurkalta ja helposti se 3-400km päivän aikana mittariin tulee kilometrejä jos siltä tuntuu! (Ja enimmillään lähes 700km viime kesänä eräänä päivänä)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
ruuhkassa ajaminen on ihan hanurista kaikilla pyörillä.
Itse en ole ikinä tajunnut niitä jotka menee kaupunkiin ajelemaan, itse en aja edes kaupungin läpi kuin pakon edessä.
Siksi en aja työmatkaakaan mp:llä. Koska se ei ole kivaa.
Ajattelen sen vähän niin, että voihan joku pitää vaikka purjehduksesta, mutta ei se yritä sillä purjeveneellä työmatkoja purjehtia. Ei se yritä sillä purjehtia talvella jäissä. Ihan samasta syystä ajan pyörällä aurinkoisella säällä ja kesällä. Koska se on harrastus, eikä työ.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
tiedän/tunnen sellaisenkin motoristin, joka onnistui ajamaan kauden aikana 20tkm kehä III sisäpuolella!
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Tuo kolmisen sekuntia ratakierroksella on ihan tolkuttoman iso ero. Käytännössä tuo ero tarkoittaa sitä, että ohi voi mennä missä vaan, koska ero nopeudessa joka paikassa on siihen riittävä. Kun mietit tuon eron niin, että jos lähdette tuolla nopeuserolla kaverin kanssa vetämään esim. 20km pätkän, ehtii kaveri pätkän lopuksi ottaa kypärän päästä ja sytyttää röökin ennen kuin sinä ilmestyt paikalle.
Superbike #7
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Töihin ajaminen pyörällä on hanurista. Silti ajoin koko kesän pyörällä töihin, miksi?
Koska pyörällä töistä pois lähteminen ei ole hanurista!
Saatto kotimatkat "hiukan" välillä venähtää. Kaikista parasta on että meillä loppuu työt joka päivä
ihan mihin-sattuu aikaan, joten emännällekkään ei tarvi selitellä, " olin töissä"
Amerikkaa
Mitenkäs......
Alkoikos nämä jorinat alunperin "muutetusta kyykystä" ?
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kayo K6 450 -2018
MV Agusta Brutale 910S - 2008
Aprilia Shiver 750 -2008 SOLD
Kawasaki GPZ900 -1993
Honda CBR1000r -2008 SOLD
CFmoto 650NK -2012 SOLD
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
On kyllä pirun nätti faitteri. Jotenkin tuntuu siltä että toi jäähdytin vaatii jotain, mutta mitä .
Mitä tulee ajo-ominaisuuksiin varmaan pirun kiva jos pysytään sileellä päällysteellä. Kunnolliseen rock suhailuun ei taida toimia. Kyllä noi kyykut on tehty vain ja ainoastaan radalle ja sileelle päällysteelle ja hyvä niin. Voin laittaa vaikka haasteen.
Ensi viikon sunnuntaina Paimion ABC Tammisilta, 100km lenkki. Nopein leveimmällä hymyllä lenkin suorittanut voittakoon. Minä tee reitin. Kaikki tervetuloa kokeilemaan
Elämä on onneksi mutkikasta
Suihkuvastaava
Touringissa ajellaan nopeusrajoituksia kunnioittaen, ei pääse kyykkyjen ominaisuudet kunnolla esille.
ps. kiva nähdä kun joku on tehnyt tyylikkään moden
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Hyvin pitkälti samaa mieltä sun kanssa, mutta radan jälkeen hauskin paikka missä olen kyykkyä vienyt on semmonen kunnon kuulalaakerisoratie. Renkaina oli muuten samat kumit kuin radallakin, eli supercorsat. Oli kivan irtonaista menoo ja tekemisen meininkiä vaikka vauhti pysy pääosin tikkarin mukaisissa lukemissa. Suht tasanen tosin tarttee tie olla. Kyykkyn jousitus ei ota hirveen hyvin teräviä patteja vastaan. Ja hyppäämiseen ne on aika huonoja. Tai siis hyvin semmosella hyppää, mutta alastulo-ominaisuudet ei oo ihan parhaat mahdolliset.
Superbike #7