Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Kenelläkään tietoa moottoripyörien rahtien hinnoista Suomesta joko Usa:n tai Kanadaan? Laivarahtien hinnat vs. lentorahti?
  2. #2
    Kysymykseesi en osaa vastata, mutta moni päätyy ostamaan pyörän ja reissun jälkeen sitten sen voi myydä. Rahti käsittääkseni aika kallis ja pyörät siellä halpoja.
  3. #3
    Tuollainen palvelu näkyy olevan tarjolla: http://www.rahtiputki.fi/nain-se-toimii

    En tunne tuota palvelua mutta uskoisin sen toimivan siten, että firma kasaa aina kontin täyteen eri asiakkaiden tavaroita ja tuo ne Eurooppaan. Eli jos yksityishenkilö haluaisi itse tuoda tavaran merirahtina, niin hän joutuisi aina hankkimaan itselleen kontin, jolloin rahtikustannus olisi kohtuuttoman suuri. Merirahdissa kaiketi pienin kuljetusyksikkö on kontti.
  4. #4
    "Kysymykseesi en osaa vastata, mutta moni päätyy ostamaan pyörän ja reissun jälkeen sitten sen voi myydä. Rahti käsittääkseni aika kallis ja pyörät siellä halpoja"

    Pyörät on siellä tosiaan halpoja ja tuo olikin ykkösvaihtoehto, mutta ilmeisesti usa:sta ei voi ulkomaalainen ostaa pyörää koska ei ole kiinteää osoitetta? Kanadasta onnistuisi helpommin?

    Tuo rahtiputki muuten ok palvelu, mutta ainoastaan tuo tavaraa usan suunnalta.
  5. #5
    Rahtiputkessa taidettiin mainita, että sen mukana saa amerikkalaisen osoitteen.
  6. #6
    Joo saa osoitteen, mutta sitä käytetään esim ebay ostoihin usan päässä. Kun on kontti täynnä lähettävät tänne. Mikään tavara ei liiku sinnepäin.
  7. #7
    Jokisen Minna kiersi viime keväänä ja kesänä maailmaa ja pyörä vietiin lentorahtina Etelä-Koreasta Kanadaan ja Kanadasta Portugaliin. Yhteensä nuo lennot maksoi 4800 EUR sisältäen pyörän ja kuskin kulut. Sen mukaan voi arvioida.


    http://blog.hos.fi/maailmanymparimoo...nnish-version/
    FJR -17
  8. #8
    www.motorcycleexpress.com tarjoaa kuljetus alkane 2195 $. EN tiedä millä aikavälillä mistä mine. Itse kokeilin Amsterdam - New York väliä. Se oli vajaa kolme tonnia. Katso lähtö- ja kohdepaikat sekä hinta-arviot itse sivulta http://www.motorcycleexpress.com/Pages/ShippingQuote/.
  9. #9
    Kiittää linkistä,kerrankin selkeä sivu jossa pääsee hintoja vertailemaan.Vielä kun löytäisi sivun jossa yhtä helposti näkisi hinnat laivarahteihin..
  10. #10
    Lainaa savorau kirjoitti Katso viesti
    "?..mutta ilmeisesti usa:sta ei voi ulkomaalainen ostaa pyörää koska ei ole kiinteää osoitetta? Kanadasta onnistuisi helpommin?

    Tuo rahtiputki muuten ok palvelu, mutta ainoastaan tuo tavaraa usan suunnalta.
    Jenkeissä pyörän ostamiseen et tarvitse osoitetta. Raha kelpaa kaikille, joten seteleitä vaan mukaan. Kun siirrätte omistuksen Title:llä (tai jenkkiläisittäin 'pink slip') sinun nimiisi (kuten Suomessa täytätte ostaessa rekisteriotteen ilmoitusosan) ja teette bill of sale:n, saat tuotua pyörän Jenkeistä Suomeen.

    Olen itse tuonut nyt syksyllä kaksi pyörää länsirannikolta (LA). Toisen rahti maksoi 350usd + vakuutus n.70usd ja toinen 750usd + vakuutus n.200usd (menee pyöränarvon mukaan, mutta ei ole pakko ottaa). Omavastuu tuossa oli 1,5% vahingonmäärästä mutta minimissään 600usd.
    250cc 2t & HD FXDB
    ex. HD XL1200C
    ex. XV cafe project '81
    ex. KTM 350 EXC-F '12
    ex. ZX-10R ´13
    ex. WR250R '12
    ex. ZX-10R '07
    ex. FZ6-S '04
  11. #11
    Olisiko pyörän vuokraaminen varteenotettava vaihtoehto? Vuokraamoja löytyy paljon ja ainakin tämän firman pyörät voi palauttaa vaikka toiselle puolelle mannerta. http://www.eaglerider.com/
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  12. #12
    Karkeasti ottaen:

    Kuukaudeksi ei kannata omaa rahdata,
    kahdeksikin pitää olla joitain erityisiä
    syitä, kolmeksi saattaa jo ehkä olla jotain ideaa.

    4-6 viikoksi saa monia hyviä vuokravaihtoehtoja
    hintaan, jolla osto-myynti alkaa olla vielä sii&soo.

    Pitemmillä reissuilla osto-myynti edes jossain
    järkevissä puitteissa taitaa olla kuitenkin
    kustannustehokkain tapa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #13
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Karkeasti ottaen:

    Kuukaudeksi ei kannata omaa rahdata,
    kahdeksikin pitää olla joitain erityisiä
    syitä, kolmeksi saattaa jo ehkä olla jotain ideaa.

    4-6 viikoksi saa monia hyviä vuokravaihtoehtoja
    hintaan, jolla osto-myynti alkaa olla vielä sii&soo.

    Pitemmillä reissuilla osto-myynti edes jossain
    järkevissä puitteissa taitaa olla kuitenkin
    kustannustehokkain tapa.
    No joo, tosi karkeasti näin... Mutta jos pelkästään rahallisesti aattelee niin nopealla klikkailulla katoin, että esim. harrikan road king kustansi kuukaudeksi 3500 euroa Eagle Riderillä. Vuonna 2009 roudattiin oma pyörä Frankfurtista lentoteitse Torontoon ja kuukauden päästä takasi niin kustansi jotain 2700e ja rapiat Motorcycle expressin kautta meno paluu. Eli jos pelkästään noita vertaa niin roudaus tulee 800e halvemmaksi. Tosin nyt en tiiä mitä kustantais samanlainen roudaus. Takas päin tullessa sai hyvän allennuksen henkilölipuista ku oli pyörä samassa koneessa. Eli tuolloin ainakin rahallisesti mitattuna tuo kuukausi oli nimen omaan se aika jolloin jo kannatti roudata kokonaiskulut huomioiden, tosin juuri ja juuri... Alle kuukauden aika alkaa kyllä painua pakkasen puolelle.

    Riippuu tietty paljon minkälaisen pyörän vuokraa ja minkälaisin lisävarustein, hinnat vaihtelee kovin (esim. harley ultra cvo puolet kalliimpi kuin road king kuukaudeksi) ja kriteereitähän on muitakin kuin raha. Paljon lopputulemaan vaikuttaa myös se, mihin hintaan onnistuu saamaan henkilöliput. Mutta parhaimmillaan kuukaudeksi voi jo kannattaa roudata oma värkki, ainakin laskelma kannattaa tehdä eri tekijöiden suhteen jos välttämättä haluaa omalla ajaa (kuten minä) eikä rahtimanööverit arveluta. Vaivattomin on kyllä vuokraus, jolloin pääsee lentokoneella suoraan suomesta pelipaikoille kulkematta Frankfurtin kautta. Ja matkat Frankfurtiin ja takas tulee kokonaisuudessa tietty huomioida pyörän vuokran, lentorahdin ja henkilölippujen lisäksi. Mutta esim. kahden kuukauden pyörän vuokra kaliiperia Harley Road king on noin kaksi kertaa kalliimpaa kuin oman pyörän roudaaminen lentoteitse kaikki kokonaiskulut huomioiden! Eli kuten edellisessä viestissä todettiin, pitäisi olla jotain erityisiä syitä roudata oma pyörä vielä kahden kuukauden ajelun kohdalla mutta eikös hintalappu kahden kuukauden vuokralle (esim. HD road king) ole jo aika hyvä syy?

    Jos itse olen vielä joskus jenkkeihin menossa ajeleen (ja toivottavasti olen) roudaisin edelleen oman pyörän lentoteitse sillä alle kuukauden reissua en sinne kuitenkaan tekis vaan mieluummin vielä pidemmän.
    Viimeksi muokannut: Guzzman; 17.12.2014 klo 00:30.
  14. #14
    "Karkeastahan" nimenomaan pitää puhuakin ja yleisemmällä tasolla.
    Sehän ei mitenkään poista tai vähennä kenenkään omalla tavallaan
    hoitaman asian arvoa keskustelussa.
    Päinvastoin, niistä variaatioista löytyy asiaan "reunat" konkreettisin
    esimerkein.

    Kuten tuossa edellä todettiin, se riippuu pääasiassa siitä mistä se roikkuu .

    Jos jeppe asustelee Suomessa ja reissu/loma alkaa täältä, on "oman" rahtauksen
    suhteen aivan ratkaiseva merkitys (ajallisesti-vaivallisesti-taloudellisesti) sillä,
    miten se mopo kotoisesta kolostaan..... siis nimenomaan siitä, päätyy
    Ömmeörikan mantereelle.

    Yleisellä tasolla ei muuta "lähtöpistettä" oikeen voi ottaa. Ei ihmiselle, ei mopolle.

    Jenkeissä/Kanadassa on tosiaan myös valtavat erot eri mopojen esim.vuokrahinnoissa.
    Vuokrauksen sisältö ja millaiseen pakettiin sitten päädytäänkin, vaikuttaa myös
    aivan merkittävästi "vuokrauskustannuksiin", joten näiltäkin osin jollekin "hyvä-halpa" ratkaisu
    on toiselle monestakin eri syystä aivan mahdoton vaihtoehto vuokrauksesta puhuttaessa.

    Ostaminen-myyminen on taas sekin asia, joka tapauskohtaisesti (osatekijöistä riippuen)
    voi olla huippuratkaisu...... tai sitten ei..... ja vielä monin tavoin arvotettunakin.

    "Karkeasti ottaen" pitääsiis ollakin karkeasti ottaen, koska kokonaisuus muodostuu jokaiselle
    aivan omista lähtökohdista.

    Jonkinlaiset "kulminaatiopisteet" kuitenkin helpottavat rakentamaan omalle kohdalle ne
    omat vertailuvaihtoehdot.

    Se on ihan Joulun pyhinäkin.... ihan laatikossa pötköttelevän palapelinkin rakentaminen
    siihen olkkarin pöydälle..... paljon helpompaa jos vähän saa vilkaista lootan kannesta
    sitä "kokonaiskuvaa" ennen kasaamisen aloittamista .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #15
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Se on ihan Joulun pyhinäkin.... ihan laatikossa pötköttelevän palapelinkin rakentaminen
    siihen olkkarin pöydälle..... paljon helpompaa jos vähän saa vilkaista lootan kannesta
    sitä "kokonaiskuvaa" ennen kasaamisen aloittamista .
    Aika huimaa tajunnan virtaa kirjoittaa taas Bone. Kiitos.
    Mulla on kyllä jouluna siellä laatikossa perunalaatikkoa.
    Kokonaiskuva löytyy siitä kannesta.
    Pekka
  16. #16
    Suosittelen suomen kielen kieliopin kurssia. Oppimaan mm., että joulu kirjoitetaan, joulu, aivan niin kuin juhannus, tai pääsiäinen. Hyvää Joulua.
    <p>.</p>
  17. #17
    Lainaa Grosse kirjoitti Katso viesti
    Jenkeissä pyörän ostamiseen et tarvitse osoitetta. Raha kelpaa kaikille, joten seteleitä vaan mukaan.

    Olen itse tuonut nyt syksyllä kaksi pyörää länsirannikolta (LA). Toisen rahti maksoi 350usd + vakuutus n.70usd ja toinen 750usd + vakuutus n.200usd (menee pyöränarvon mukaan, mutta ei ole pakko ottaa). Omavastuu tuossa oli 1,5% vahingonmäärästä mutta minimissään 600usd.
    Oliko nää vakuutukset siis tolle rahtaukselle?

    Mites liikennevakuutus saaminen jos meinaa vähä ajellakin? Siis jossei ole antaa mitään jenkkiläistä osoitetta?
    KTM 990 Adventure
  18. #18
    Lainaa t.t.tammi kirjoitti Katso viesti
    Oliko nää vakuutukset siis tolle rahtaukselle?

    Mites liikennevakuutus saaminen jos meinaa vähä ajellakin? Siis jossei ole antaa mitään jenkkiläistä osoitetta?
    Kyllä, rahtivakuutus kuljetuksen aikana sattuville kolhuille (tai jos kontti menee merenpohjaan).

    Tuo liikennevakuutuksen saaminen voi olla haastavaa ilman osoitetta, jos ajaakin meinaat. Netistä ei varmasti vakuutusta saa, mutta kun saavut paikalle niin esim. Progressiven konttoriin kyselemään vakuutusta. Jos sinulla on joku tuttu tai kaveri joka asuu jenkeissä, niin auttaa huomattavasti (postitse tulevat paperit, DMV, vakuutuskirjat jne.).

    Lisäksi ostaminen diileriltä voi olla haastavaa, yksityisille kun lyö rahaa käteen niin normaalisti tekevät paperit ilman kyselyitä.

    Itse asuin Losissa, joten tilanne oli eri/helppo. Itse ja kaverit ostettiin yhteensä toistakymmentä autoa/pyörää niin liikkeistä kuin yksityisiltä.

    Lisäksi huomioitavaa, että jos joku ostaa pyörän/auton itärannikolta ja ajaa länsirannikolle myydäkseen siellä, niin ajoneuvon myyminen voi olla haastavaa (jos omansa haluaa pois). Katsastus/päästönormit ovat erilaiset. Lisäksi jos olet vain viikkoja paikan päällä ilman osoitetta, niin ilman uusia papereita olet 'pinteessä' koska et voi käyttää samoja papereita myydäksesi ajoneuvon uudelleen.

    Maasta vieminen/rahtaaminen onnistuu helposti.
    Viimeksi muokannut: Grosse; 31.12.2014 klo 18:11.
    250cc 2t & HD FXDB
    ex. HD XL1200C
    ex. XV cafe project '81
    ex. KTM 350 EXC-F '12
    ex. ZX-10R ´13
    ex. WR250R '12
    ex. ZX-10R '07
    ex. FZ6-S '04
  19. #19
    Tälläkin foorumilla vieraileva "Pozo" on lennättänyt LoTjan muutama vuosi sitten Jenkkeihin. Käsittääkseni ei ole kovinkaan edullista ja ilmeisesti varsinkin nykyään pyörä pitää seisottaa viikon verran Saksanmaalla huolitsijan tiloissa ennen lennätystä, eli logistinen haastehan tuosta herkästi tulee. Missä mopon kuski viettää aikansa odotellessaan yli-lennätetyn mopon saamista käpäliinsä.

    Ymmärtääkseni tästä syystä ovat viime vuosina vuotuisilla rapakontakaisilla jutauksillaan päätyneet vuokrapyöriin. Minä tönäisen Pozoa kommentoimaan tähän ketjuun, kun tiedän olevan taas lähdössä tuonne ja on taatusti seurannut kustannustasoa.
    <p>2002-2014</p>
  20. #20
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen suomen kielen kieliopin kurssia. Oppimaan mm., että joulu kirjoitetaan, joulu, aivan niin kuin juhannus, tai pääsiäinen. Hyvää Joulua.
    Mitäs sitten tehdään kun joku vetoaa "oikeuksiinsa" pyyhkiä persettä kieliopilla ja
    toteuttaa.... jos ei etnistä minäänsä, niin ainakin "heimokulttuuriaan" .

    Männöö ja kirjottaa losauttaa... Hywwee Joluwa .

    Onhan se toki niinkin, että asian hämärtyessä erottuu jyvät akanoista.....
    ja ne joilla kompetenssi tökkää pilkun nusssimiseen.... Olis edes "Fuck The Police",
    mutta pilkkua.... sanan varsinaisessa merkityksessä.

    Jos en ihan väärin muista, tais ylppäreissä aine mennä aika lailla "Laariin".....
    ja äidinkielen opettajan omanarvontunto totaalisesti penkin alle....
    kun häntä oli kuulema pidetty vuositolkulla pilkkana ..

    Pitäiskö tässä nyt ahdistua ja alkaa köyttä rasvaamaan.....
    kun joka ketjussa on niin monella yhdyssanatkin aivan hukassa.....
    mutta kukaan ei huomaa... puutu... välitä....
    Vittu kun vituttaa moinen
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #21
    Lainaa Guzzman kirjoitti Katso viesti
    No joo, tosi karkeasti näin... Mutta jos pelkästään rahallisesti aattelee niin nopealla klikkailulla katoin, että esim. harrikan road king kustansi kuukaudeksi 3500 euroa Eagle Riderillä. Vuonna 2009 roudattiin oma pyörä Frankfurtista lentoteitse Torontoon ja kuukauden päästä takasi niin kustansi jotain 2700e ja rapiat Motorcycle expressin kautta meno paluu. Eli jos pelkästään noita vertaa niin roudaus tulee 800e halvemmaksi. Tosin nyt en tiiä mitä kustantais samanlainen roudaus. Takas päin tullessa sai hyvän allennuksen henkilölipuista ku oli pyörä samassa koneessa. Eli tuolloin ainakin rahallisesti mitattuna tuo kuukausi oli nimen omaan se aika jolloin jo kannatti roudata kokonaiskulut huomioiden, tosin juuri ja juuri... Alle kuukauden aika alkaa kyllä painua pakkasen puolelle.

    Riippuu tietty paljon minkälaisen pyörän vuokraa ja minkälaisin lisävarustein, hinnat vaihtelee kovin (esim. harley ultra cvo puolet kalliimpi kuin road king kuukaudeksi) ja kriteereitähän on muitakin kuin raha. Paljon lopputulemaan vaikuttaa myös se, mihin hintaan onnistuu saamaan henkilöliput. Mutta parhaimmillaan kuukaudeksi voi jo kannattaa roudata oma värkki, ainakin laskelma kannattaa tehdä eri tekijöiden suhteen jos välttämättä haluaa omalla ajaa (kuten minä) eikä rahtimanööverit arveluta. Vaivattomin on kyllä vuokraus, jolloin pääsee lentokoneella suoraan suomesta pelipaikoille kulkematta Frankfurtin kautta. Ja matkat Frankfurtiin ja takas tulee kokonaisuudessa tietty huomioida pyörän vuokran, lentorahdin ja henkilölippujen lisäksi. Mutta esim. kahden kuukauden pyörän vuokra kaliiperia Harley Road king on noin kaksi kertaa kalliimpaa kuin oman pyörän roudaaminen lentoteitse kaikki kokonaiskulut huomioiden! Eli kuten edellisessä viestissä todettiin, pitäisi olla jotain erityisiä syitä roudata oma pyörä vielä kahden kuukauden ajelun kohdalla mutta eikös hintalappu kahden kuukauden vuokralle (esim. HD road king) ole jo aika hyvä syy?

    Jos itse olen vielä joskus jenkkeihin menossa ajeleen (ja toivottavasti olen) roudaisin edelleen oman pyörän lentoteitse sillä alle kuukauden reissua en sinne kuitenkaan tekis vaan mieluummin vielä pidemmän.
    Vähän updeittia tämän päivän hinnoilla, kun on taas elokuussa (9.) reissu lätäkön taakse veteissä kunhan ensin juhannuksen jälkeen käydään keräämässä Alaska mopoiltujen osavaltioiden listaan:

    Tein vertailua vuokraWingi vastaan oman LoTjan kuskaus (Motorcycle-Express) kolmeksi viikoksi, kun nyt olisi voinut lentää Vancouveriin ja takaisin Calgarystä. Valitettavasti ei mitään järkeä nykyehdoilla lennättää omaa pyörää. Lennätys edestakaisin 3500 eur, liikennevakuutus pyörälle + kuskille 406 e, omat liput Frankfurt-Vancouver, ja Calgary - Frankfurt (2 hlöä) 2790 eur tekee yhteensä 6654 eur. Vuokrapyörä vakuutuksineen 2768 eur, lentoliput Helsinki - Phoenix - Helsinki (2 hlöä) 1890 eur yhteensä 4658 eur.

    Lisäksi tuohon omarahtaukseen pitää laskea hankkiutuiminen Frankfurtiin (tai Pariisiin, joka on toinen AINOA lähtöpaikka manner-Euroopassa, huolimatta firman nettisivujen laajasta valikoimasta Amsterdameineen, Züricheineen jne.) Pyörähän pitää nykysäännöillä jättää Frankfurtin rahtiin 5 päivää ennen sen lentoa ja tuon odotteluajan voi tietysti omalla riskillä lentää tappamaan sinne toiseen päähän. Ongelmia voi tulla siinä vaiheessa, jos pyörän turvatarkastuksessa tulee jotain kysymyksiä, jota pyydetään omistajaa selvittämään ja hän onkin jo lentänyt etukäteen Amerikan puolelle...Selvittämättömissä tapauksissa pyörä ei tietenkään lennä. (Tämä ei kylläkään ole tyypillistä, mutta periaatteessa mahdollista, joka ei varmasti aiheuta levollista ja rentoa aikaerotoipumisaikaa kuskille.) Varminta olisi siis notkua viisi päivää Euroopan puolella ja lentää vaikka samalla lennolla pyörän kanssa. No tämä notkuminen tietysti maksaa sekä aikaa että rahaa. Paluussa Kanadasta tuo varoaika on onneksi vain 48 tuntia, mutta taas palaa aikaa ja rahaa. Ja kun pääset Eurooppaan, olet vasta Frankfurtissa, josta toki saat pyörän ulos heti, mutta vielä pitäisi ajaa kotiinkin...

    Tein tuon kuvion v 2006 kun tuo Frankfurtin käsittelyaika oli vielä 48 tuntia ja autuaan tietämättömänä lensimme Calgaryyn odottelemaan mopoja. Onneksi ei tullut mitään kysymyksiä pyörän turvatarkastuksessa tuolloin...

    Eli oman mopon lentorahtauksessa koko reisuun käytettävissä oleva aika pitää olla mieluusti vähintään kahden kuukauden hujakoilla, jotta esim 180 dollarin päivävuokrainen vuokrapyörä alkaisi käydä kannattamattomaksi. Lisäksi tässä on vielä se hulluus, että lentoliput keski-Euroopasta jenkkilään ovat törkeästi kallimpia kuin Helsingistä. Ensi kesän saksalaiset reissukaverimmekin lentävät Düsseldorfista ensin Helsinkiin, josta mennään yhtä matkaa Lontoon kautta Phoenixiin, ja vielä jää kahden hengen lipuista yli 600 euroa matkaeväisiin..

    Eli hankalaksi on mennyt tuo oman pyörän lennätys meille suomalaisille. Eri juttu tietysti lähellä em. Keski-Euroopan kenttiä asuville paikallisille, jotka voivat palata vaikka kotiinsa odottelemaan tuota käsittämättömäksi venytettyä rahtiprosessointia.

    Ja kun jälkiviisaus on aina parasta viisautta, niin jo monta reissua takaperin olisi pitänyt ostaa oma Winkula tai vastaava seisomaan sinne rapakon taakse jonkun tuttavan nurkkiin. Vuokriin on jo pari pyörän hintaa tullut tärvätyksi...


    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  22.  
  23. #22
    Moi.
    Muistutan myös että vuokrapyörällä korjaukset, renkaanvaihdot yms. hoidetaan pääosin firman piikkiin, kokemusta on. Omalla pyörällä maksat kaikesta itse. Lisäksi jos pyörä ei ole harrikka, voipi varaosien saaminen olla hitaampaa vaikka jenkeissä kaikki yleensä toimiikin.
    hyvää aprillipäivää
    kotka