Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 107:sta
  1. #31
    Tämmöinen laakeri löytyi tänään.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  2. #32
    aika jännän mallinen.

    mites muuten hintaero uusilla laakereilla + vaihtotyö vrt uuden mallin perä kokonaisuudessaan? kumpi kannattaa..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  3. #33
    Tehdasuuden perän saa 1600-1700 eurolla.
    Käytetyt maksaa 400-800 euroa vuosimallista ja kilometreistä riippuen mutta ne ovat käytettyjä ja arvoitus on kuinka pian ne tarvitsevat korjauksen.

    Omassa 2009 mallin gessussa on tuntunut viimeisen40000 km ajan sama noin 0,5mm välys ja se on "normaalia" kuten iaj mainitsikin. Suurempi välys ei sitten olekaan enää normaalia.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  4. #34
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ihmetyttää vaan mua ainakin tuollaiset välykset. Ei autonpyörissäkään mitään välyksiä ole ja niissä sentään on ihan eri luokkaa kaikki sivuttaisvoimatkin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #35
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ihmetyttää vaan mua ainakin tuollaiset välykset. Ei autonpyörissäkään mitään välyksiä ole ja niissä sentään on ihan eri luokkaa kaikki sivuttaisvoimatkin.
    Tarkennusta vielä edelliseen. Melko lailla tukeva ote klo. 6/12 pitää ottaa takapyörästä että sen välyksen sieltä saa tuntumaan. Mopo pitää olla keskituella. "Kevyellä otteella" kokeiltuna tuntuu yleensä täysin välyksettömältä.
    Olen testannut muutamia muitakin yksilöitä ja kyllä se välys yleensä sieltä löytyy, alle 10 tkm. ajetuistakin, joten ei sitä tarvitse säikähtää. Oman pyörän kuljetin vuosihuollossa joulukuussa Heinolla ja takapyörän välys todettiin olevan toleranssien sisällä.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  6. #36
    Tuo perän laakerointi vedetään (ainakin 1150 pyörässä) esijännitykseen, joten epäilen itse vahvasti sitä, että koettu välys tulisi itse perästä.
    Kardaanitunnelin nivelöintejä epäilisin klapin syyksi, kuten joku aiemmin ketjussa oli klappinsa poistanut.
    Viimeksi muokannut: Nomad; 04.01.2015 klo 22:13.
  7. #37
    Lainaa 3210015 kirjoitti Katso viesti
    Veikkaan Kärcheriä syyksi niiden huohotinperien vesittymiseen. Oman kokemukseni mukaan aina, kun vie painepesulaitteen mopon näköetäisyydelle, niin jo kohta löytyy vettä paikasta, jossa sitä ei ainakaan saisi olla.
    Viime kesänä huohottimellinen peräni oli uppeluksissa pari minuuttia, ja oli peräöljykin sameaa sen jälkeen. Kouluajoiltani muistan, ettei vettä tarvi olla öljyssä paljoakaan, niin johan siitä sotkeentuu emulsio, joka ei enää visuaalisesti öljyä muistuta. Riittäisikö perän tapauksessa tippa tai pari - villi veikkaus...
  8. #38
    Ei tässä nyt mitään peikkoja tai provoja sen enempää.....
    kun tuo 2015 R1200R jollain pervessillä tavalla alkaa
    kiehtoa enemmän ja enemmän .

    .....Mutta jos ei mopossa "kartaanin", eli toisiovälityksen
    peruskorjausväli ole VÄHINTÄÄN samalla tasolla kuin
    moottorin.... tai vähintään kytkimen (kohtuullisen käyttöiän)
    JOTAIN ON PERUSTAVALLA TAVALLA PÄIN HEPAN PEPPAA.

    Asiaa voidaan sääätää ja vääntää & kääntää miten päin
    tahansa, tuo perusongelma ei tuosta mihinkään muutu.

    Jos ainoa "sulka hattuun" ratkaisusta on ketjujen
    rasvaamisen poistuminen, perusteet ei ehkä
    ihan kanna ratkaisua......

    Eli kustannustehokkuutta tuotannossa/tuotteen hinnanmuodostus.

    Jonkintasoinen "käytännön ongelma" tuossa siis on.... ja näyttää pysyvän
    kuluttajanäkökulmasta.

    Noilla valmistus/myyntimäärillä tuntuu kohtalaiselta "valistuneen kuluttajan"
    perseeseen vetämiseltä se, ettei "perustavaa laatua" olevaan, olemassa olevaan
    ongelmaan HALUTA tehdä "olennaista ratkaisua".

    Jonkinlaiselta "sadomasokismin kauppaamisesta" siis tuntuu lähtökohtaisesti olevan kyse.
    Oheistuotteista ei taida puuttua kun ne "oleelliset" , eli raipat, puristimet, ja intiimimmät
    nahka/kumituotteet .

    Että näin.... edelleen.... Bemun "kardaanin" suhteen armon vuonna 2015 .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #39
    Lainaa Vilmart kirjoitti Katso viesti
    Kävin oman -02 Gessun (80tkm) perän lonksumista tohtoroimaan ja suurin syy löytyi perämurikan nivellyksen kartiolaakereista. Niiden kiristyksen jälkeen jäi vielä hyvin pientä lonksumista, jonka päättelisin kuuluvan perälaakerille. Nyt kysymys kuuluu, että onko pieni välys ollenkaan hyväksättävissä vai pitääkö olla täysin tiukka?

    Perän öljyt laskin ulos ja öljy oli aika siistiä eikä propun magneetissakaan ollut merkittävästi rautahilettä. Ressussani ei tunnu perässä minkäänlaista klappia joten jos sitä käytän referenssinä niin sitten olisi Gessussa perälaakerin vaihto edessä. Yhtäältä tekisi ihan mielenkiinnosta mieli purkaa perä, mutta toisaalta en välittäisi liioiteltuja remontteja tehdä, jos pieni klappi ok.
    Tuossa viestissä oli pari oleellista seikkaa, joiden sekaantumisesta näyttäisi olevan oireita tämänkin ketjun viesteissä.
    Ensiksi nuo perän nivelöinnin kartioneulalaakerit. En tiedä mitä uudemmissa perissä on käytetty, mutta LoTjssa ynnä sen sukulaisissa käytettiin kartioneulalaakereita. Rakenne tuntuu hieman järjenvastaiselta siitä näkökulmasta, että perän liike tuon nivelpisteen suhteen on kohtalaisen pieni. Se on niin pieni, että yksittäinen neulalaakeri ei edes pyörähdä yhtään kierrosta akselinsa ympäri. Niinpä ne kuluvat kulmikkaiksi. Seuraavaksi nousee esiin kysymys, mitä (tai miten kauaksi aikaa) auttaa kulmikkaaksi kuluneen (=väljistyneen) kartioneulalaakerin kiristäminen? Arvelisin sen olevan väljä aika pian uudestaan...
    Sinällään noiden laakereiden väljyys ei ole yhtä kohtalokasta kuin itse perälaakerin kajahtaminen. Edellyttäen tietysti, että väljyys ei ole niin suurta, että takarengas alkaa hinkata swingiin kiinni, kuten tiedän joillekin käyneen...Tuntuuhan pienempikin väljyys toki tietynlaisena nuljahteluna kaarreajossa.

    Itse ratkaisin tuon surkean kartioneulalaakeriongelman noin 130.000 km sitten vaihtamalla alkuperäiset jo siinä 50 tonnin kohdalla kulmikkaisksi kuluneet noihin:
    http://rubberchickenracinggarage.com/bushings.html
    Alkuperäisiä saa toki näiden hinnalla parit kolmetkin, mutta nämä ovatkin periaatteessa ikuisia. Nämä kun ovat aina kiristettävissä, jos niihin tulee löysää.

    Sitten se itse perän "välys". Joku toinenkin täällä jo epäili, että porukoilla menee tuon e.m. nivellaakerin antama välys itse perälaakerin muka hyväksyttävän välyksen piikkiin. Puhun tässä nyt vain tuon vanhemman ei-reikäperän osalta, jossa tosiaan perän kannelle kuuluu tuo 0,05 - 0,1 mm esijännitys kantta kiinnitettäessä. SIINÄ EI KUULU NÄIN OLLEN OLLA MITÄÄN VÄLYSTÄ. Riippumatta mistä kellon kohdasta otat kiinni ja ravistat. Ehkä reikäperissä rakennetta muutettiin ja ne sietävät jotain väljääkin, mutta ihmettelen jos noin olisi.

    Monihan tekee kotona perälaakeridiagnooseja ravistelemalla takapyörää ja jos ei hölsky, niin sitten se on muka ok. Voihan se olla niinkin, mutta jos hölskyy ja kyse ei ole tuosta nivellaakerista, niin taas kerran totean, että ei kun lottoamaan vaan kiireesti seuraavalle kierrokselle On nimittäin käynyt tosi hyvä tuuri ja mopo on hajonnut talliin...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  10. #40
    Reikäperissä ei ole vastaavaa esijännitystä perää koottaessa kuin mitä noissa vanhemmissa versioissa on. Noissa on ihan luonnollista ja spekseistä löytyvien toleranssien mukaan oleva välys hyvinkin nopeasti kunhan uutuuden kankeus on laakerista kadonnut.

    Tämänpäiväinen työnalla ollut perä oli syksyllä siinä kunnossa että kehoitin seuraamaan tilannetta. Nyt parin tonnin ajon jälkeen oli laakeri jo siinä kunnossa että rahisi kun sitä pyöritti ilman kardaania ja kun se sieltä kaivettiin esiin niin oli aivan ruosteessa ja vain ajan kysymys koska olisi antautunut lopullisesti. Nyt pyörä ajettiin vielä talliin ennen talven tuloa.

    Sama oli omankin GSA:n kohdalla, reissusta talliin ja diagnoosi että laakeri on valmis. Onneksi oli uusi VaraPerä tilattu ja saapunut jo kuukautta aikaisemmin ennen reissuun lähtöä
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  11. #41
    Paljonko tämän päivän perällä oli ajettu?

    Jos tuo pitää paikkansa et tonnin joutuu uudemmasta maksamaan, niin täytynee edelleen pysyä vanhassa, uutta laakeria aina peliin kun sattuu tarvitsemaan.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  12. #42
    n. 20tkm Mutta tuon oli kyllä tuhonnut laakerille päässyt vesi...

    Vielä ei ole tullut avattua huohotin perää (liekö noista vielä laakereita hajonnutkaan?), niin sellainen huomio että niissä näyttäisi olevan räjäytyskuvien mukaan eri laakeri ja se laakeri ui perän öljyssä eikä suinkaan ole kestovoideltu kuten tämä 2009 ja aikaisemmat reikäperät ilman huohotinta.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  13. #43
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Reikäperissä ei ole vastaavaa esijännitystä perää koottaessa kuin mitä noissa vanhemmissa versioissa on. Noissa on ihan luonnollista ja spekseistä löytyvien toleranssien mukaan oleva välys hyvinkin nopeasti kunhan uutuuden kankeus on laakerista kadonnut.
    Tämä selvä, noinhan se kehitys kehittyy...

    Mutta vaikka monenlaisia valokuvia vanhoissa perissä olleista laakereista olen nähnyt, niin en tuollaisia umpiruostuneita koskaan Onkos tässä nyt kyse siitä "ikivoidellusta" mallista vai miten on mahdollista, että laakeri ei saa osakseen enää sen vertaa öljyä, että edes ruoste pysyisi poissa?
    Kyllähän vanhoihinkin periin saattoi vettä saada menemään (erityisesti painepesurin avulla), mutta kyllä siellä se neljän desin öljymäärä vaikka vähän vedellä emulsioitunakin aina ruosteen poissa pystyi pitämään...

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  14. #44
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    Tämä selvä, noinhan se kehitys kehittyy...

    Mutta vaikka monenlaisia valokuvia vanhoissa perissä olleista laakereista olen nähnyt, niin en tuollaisia umpiruostuneita koskaan Onkos tässä nyt kyse siitä "ikivoidellusta" mallista vai miten on mahdollista, että laakeri ei saa osakseen enää sen vertaa öljyä, että edes ruoste pysyisi poissa?
    Kyllähän vanhoihinkin periin saattoi vettä saada menemään (erityisesti painepesurin avulla), mutta kyllä siellä se neljän desin öljymäärä vaikka vähän vedellä emulsioitunakin aina ruosteen poissa pystyi pitämään...

    t. pozo
    Kts. vastausta yllä
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  15. #45
    Jos se uusi ui öljyssä, niin en ainakaan lyhyempää elinikää sille ennustaisi..

    On se tonni silti kova hinta mielenrauhasta.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  16. #46
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Kts. vastausta yllä
    Juu, menikin viestit ristiin...tämäkin mysteeri selvisi, kiitoksia.

    Ihmetyttää vaan tuo BMW:n insinöörien viisaus, että mikä ihmeen seikkailu oli tuossa kestovoitelussa kyseessä, jos nyt taas ollaan palattu öljykylvyssä uivaan laakeriin? Olisi jo luullut firman saaneen tarpeeksi badwilliä noiden vanhojen perien kanssa, ettei olisi enää tarvinnut pitää kuluttajia koekaniineina...

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  17. #47
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    Juu, menikin viestit ristiin...tämäkin mysteeri selvisi, kiitoksia.

    Ihmetyttää vaan tuo BMW:n insinöörien viisaus, että mikä ihmeen seikkailu oli tuossa kestovoitelussa kyseessä, jos nyt taas ollaan palattu öljykylvyssä uivaan laakeriin? Olisi jo luullut firman saaneen tarpeeksi badwilliä noiden vanhojen perien kanssa, ettei olisi enää tarvinnut pitää kuluttajia koekaniineina...

    t. pozo
    Mites se oli bemarin automaattilaatikkojen kans ennen..? Ikivoitelu oli ensin, sitten kun ei kestäneet, niin tuli ohje joskus jopa vaihtaa öljyt niihin..

    Se siitä kestovoitelusta.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #48
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    Juu, menikin viestit ristiin...tämäkin mysteeri selvisi, kiitoksia.

    Ihmetyttää vaan tuo BMW:n insinöörien viisaus, että mikä ihmeen seikkailu oli tuossa kestovoitelussa kyseessä, jos nyt taas ollaan palattu öljykylvyssä uivaan laakeriin? Olisi jo luullut firman saaneen tarpeeksi badwilliä noiden vanhojen perien kanssa, ettei olisi enää tarvinnut pitää kuluttajia koekaniineina...

    t. pozo
    Veikkaan että syynä on ollut tuo vesi joka on päässyt laakeriin ja niitä tuhonnut.

    Siellä on näköjään päivitetty muutenkin noiden vanhempienkin perien rakennetta. Sinne on ilmestynyt viimeisimpien päivitysten mukana yksi ylimääräinen o-rengas - ja nimenomaan sinne ulkopuolelle estämään veden/lian pääsyä laakerille. Tuota o-rengasta ei ole löytynyt mistään näistä peristä tehtaan jäljiltä, mutta nyt noissa kuvissa siellä kyllä sellainen on. Eli tällainen:
    07 11 9 907 129 O-RING - 62X2-N-FPM 80 (08/06 to 04/10)

    Kaikista peristä ei ole löytynyt edes sitä spacer ringiä jonka pitäisi jossain määrin pitää edes pölyt sieltä poissa.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  19. #49
    Ei nävy kuva..

    Taisikin olla sarjanumero..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  20. #50
    Juu.

    Kesti hieman googlettaa oman muistin virkistykseksi, mutta löytyihän se vanhakin räjäytyskuva: http://www.ctoonari.fi/BMW_R_1200_GS...ihto/index.htm

    Siellä on kuva tuosta perästä ja siellä ei ole osien 2 ja 5 välissä kuin yksi osa - nk. spacer ring. Nyt noissa uusissa _virallisissa_ kuvissa sieltä löytyy vielä o-rengaskin... jotain siellä on nyt tuolla korjattu kun vertaa tähän kuvaan: B0007634.png
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  21. #51
    Palaisin kuitenkin edelleen....
    siihen lähtökohtaan, että ASIALLISESTI JA HYVIN
    suunnitellun ko. toisiovoimansiirron tulisi kestää
    ilman muuta kuin mahdolliset öljynvaihdot......
    kaksi kytkinremppaa ja yhden konerempan.....
    ihan noin minimum!

    Kaikki alle tämän on "tavarat kintuille".
    Ihan yks hailee, onko merkki BMW,
    kulkeeko se kuinka monella renkaalla jne.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #52
    Tulisi ja tulisi.. niin tulisi.

    Mut nyt tutkitaan ja mietitään käytännön toteutusta. Siinä ei paljon isi-muodot päde. Käytäntöä ja kokemusta. Ei silti, on se silti mukavampi ku ketju.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  23. #53
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    Tulisi ja tulisi.. niin tulisi.

    Mut nyt tutkitaan ja mietitään käytännön toteutusta. Siinä ei paljon isi-muodot päde. Käytäntöä ja kokemusta. Ei silti, on se silti mukavampi ku ketju.
    Ei siinä mitään.... kun paska on kädessä tai kalsongeissa.....
    se on sitten siinä ja sen kanssa onkin parempi jtain puuhastella
    tilanteen.... edes hetkelliseksi parantamiseksi.

    Sen verran Bemun toisiopuolen "uhreja" kuitenkin tässä maailmassa riittää,
    että herää perusteltu kysymys siitä, miksi ei "tehdä marssia sylttytehtaalle"......
    ja kerrota pari sanaa lemmestä.

    Varsin vaikuttavia "ponnistuksia" ja voiman/mielenilmaisuja on hyvällä
    menestyksellä toteutettu hieman pienemmilläkin "kokonaisarvoilla".

    ......vai onko kuitenkin niin, että muutosta ei edes haluta?
    Kyse onkin alitajuisesta tarpeesta ja halusta "istua kusiaispesässä" ?

    Ei BMW-heimon käytöksessä tässä asiassa ole edes "naisen logiikkaa" ja
    se poikkeaa/sotii vastaan sitä kaikkea muuta logiikkaa, arvostusta ja konkretiaa
    mitä vannoutuneet merkki-ihmiset edustavat.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #54
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Palaisin kuitenkin edelleen....
    siihen lähtökohtaan, että ASIALLISESTI JA HYVIN
    suunnitellun ko. toisiovoimansiirron tulisi kestää
    ilman muuta kuin mahdolliset öljynvaihdot......
    kaksi kytkinremppaa ja yhden konerempan.....
    ihan noin minimum!

    Kaikki alle tämän on "tavarat kintuille".
    Ihan yks hailee, onko merkki BMW,
    kulkeeko se kuinka monella renkaalla jne.
    Bone taas sujuvasti sekoittaa pihvin ja röstiperunat keskenään.
    Onhan ne samalla lautasella ja kivasti yhdistetty punaviinikastikkella...

    Kuinkahan monta takalaakeria suikkiin on vaihdettu sen kummemmin jupisematta.
    Ne on kuitenkin kuluvia osia ja helppo vaihtaa. (siis suikissa)
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  25. #55
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Tuo perän laakerointi vedetään (ainakin 1150 pyörässä) esijännitykseen, joten epäilen itse vahvasti sitä, että koettu välys tulisi itse perästä.
    Kardaanitunnelin nivelöintejä epäilisin klapin syyksi, kuten joku aiemmin ketjussa oli klappinsa poistanut.
    Eli vielä varmuuden välttämiseksi: 1150-perän ja "peräreiällisen" 1200-sarjan perät ovat erilaisia tässä suhteessa (ja parissa muussakin).
    <p>2002-2014</p>
  26. #56
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Kuinkahan monta takalaakeria suikkiin on vaihdettu sen kummemmin jupisematta.
    Ne on kuitenkin kuluvia osia ja helppo vaihtaa. (siis suikissa)
    Ethän vain sekoittanut vitjavetoisten toisio..., tässä threadissä käsiteltyyn keppivetoisten toisio...
    Eroahan on kuin yöllä ja päivällä huollossa ja remontoinnissa.
    <p>.</p>
  27. #57
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    Ethän vain sekoittanut vitjavetoisten toisio..., tässä threadissä käsiteltyyn keppivetoisten toisio...
    Eroahan on kuin yöllä ja päivällä huollossa ja remontoinnissa.
    No en myönnä. Kysehän ei ole ollut toisiovetoon liittyvistä osista vaan pyöräntuentaan liittyvistä laakereista
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  28. #58
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    No en myönnä. Kysehän ei ole ollut toisiovetoon liittyvistä osista vaan pyöräntuentaan liittyvistä laakereista
    Nyt menivät sitten puurot ja mehukeitto sujuvasti sekaisin yhdeksi mössöksi.
    <p>.</p>
  29. #59
    Ja vielä kun joskus menisi oppi perille ettei trollia ruokita.
    Taas pääsi pari noihin viestien estolistoille , helpottaa huomattavasti kun ei kaikkea suolen ulostusta tarvitse katsoa viestivirrassa
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  30.  
  31. #60
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    Nyt menivät sitten puurot ja mehukeitto sujuvasti sekaisin yhdeksi mössöksi.
    Se on se hammaslaakeri, mikä aiheuttaa tuollaista!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen