Kaveripiirissä ei oo moottoripyöräilijöitä niin kysytään täältä.
Osaako kukaan vinkata hauskaa ajopeliä joka täyttäisi pari speksiä:
- Kardaani / hihna
- Helppo käsiteltävä pienissä nopeuksissa / kaupungissa
(Valtaosa käytöstä kaupungissa / lyhyessä matka-ajossa)
- 750 kuutiosta ylöspäin
-Mahdollinen myös 2-päällä
Pyörän tyylillä ei sinänsä väliä.
P.S. Pääkaupunkiseudun kauppiaat on laiskoja. Lähetin saman tyyppisen kysymyksen pariin kauppaan ja pyysin ehdotuksia. Vastaus oli että "tuu paikan päälle".
Olisivat saaneet myydä mulle mitä lystää.
Omaan kysymykseeni vastaten.
Osuuko Moto Guzzi Breva 1100 lähelle tuollaista. Mielipiteitä ko. pyörästä?
Bemarin 800 twinit,on monta mallivaihtoehtoa ja gessua lukuunottamatta remmillä .Luotettava kumppani
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Otsikossa oli huoltovapaa.
Mitä se tarkoittaa?
Huoltoväli 10.000 km tai jotain. Kai.
Ovatko nuo esitetyt vaihtoehdot semmoisia?
Moto Guzzi on ollut monelle aika murheen aihe huoltojen suhteen.
Pekka
Yritetään kuiteskin. Nuo 800 bimmerin twinit ovat hyvässä maineessa. (hihna & kardaani tosissaan rajoittaa valikoimaa)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Meillä jokaisella on oma näkemys sanasta "huoltovapaa".
Ei Guzzi ole parempi / huonompi kuin muutkaan MP-merkit.
Kun olin autokorjaamossa töissä, niin harvoin näin ehjiä autoja, joten "mutu" oli, että ko. merkki on ihan paska.
Monilla on vain kuulopuheisiin perustuva "mutu" ja yleensä sen piiriin kuuluu enempi marginaalimerkit. Mitä pienenpi markkinaosuus, niin se tarkoittaa huonoa ja epäluotettavampaa kulkinetta.
Moni ajaa tavisjapsilla sen takia, kun muutkin tekee niin.
Sitten on se toinen ryhmä, joka ei seuraa massojen liikeittä ihan joka käänteessä.
Paitsi, että BMW, KTM ja H-D on myyntilukujen perusteella 10-luvun massapyöriä...![]()
F800R malli myös ketjulla, taitaa olla vain F800GT ja ne F800S alkuiset remmejä.
Tuolta Mpmaailma löyttyy luettelo erimerkeistä/malleista vuosien varrelta, käy sieltä kurkii teknisiä tietoja.
Esim. tuo Breva painaa liki 30 kiloo enemmän kuin 800 bemari.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Onhan melkein jokaisessa merkissä ja laitteessa jonkinlainen "sulakekohta", riippuen hieman
mistä kulmasta asiaa lähestyy. Esim. ajomäärä, käyttötapa jne.
Toisissa taas on sellaisia, joissa joku asia tulee melko tarkkaan samalla km-määrällä
"ajankohtaiseksi", ajelit miten tahansa.
Toiselle "laatu", "vähävikaisuus", "luotettavuus" hahmottuu hyvinkin eri tavoin kuin toiselle.
Hyvänä käytännön esimerkkinä kotilopuolella se, että "ranskiksilla" on suuren yleisön mielissä
oma maineensa siitä, että aina on "jotain häikkää".
Toisaalta taas perinteisissä "laatupeleissä" on määrätyin osin vielä enemmän ja pahempia "murheita"
Muutaman vuoden vanha "hyvä yksilö" Rellusta on tosiaan VÄLILLÄ huomattavasti toimivampi ja
huolettomampi kuin jonkun märän unen konkretisoituma uudenkarheiden johtotähtien parissa....
ja huom! Samoilla kilometreillä.
"Laadulla" on aina pitkässä juoksussa tekijänsä, mutta aika katastrofaalisiakin episodeja mahtuu
tuohon "keskimääräiseen", hyvään laatumielikuvaan monilla valmistajilla.
Ei paljon lohduta, jos kotilon ensimmäisessä leimassa menee "normiajoilla" puolet alustasta
uusiksi tms..... tai tekniikka pelittää maailman tappiin, mutta muuten laite maatuu käsiin
alta aikayksikön.... jne.
Ajat on sen verran kaiken kanssa muuttunu, että nyt ostetaan "elinkaarituotteita" ja
tuolle ajalle minimoituja huolto/ylläpitokuluja.
Vähän sama se oli "ennen" vaikka ihan tavallisten hehkulamppujen kanssa.
Ihan helppoa ja yksinkertaista oli tehdä lähes ikuinen hehkulamppu.....
laitettiin vaan sisään "silitysraudan vastus".
Mutta eihän siinä mitään järkeä ole busineksen kannalta....
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ostat multa K100 Bemarin. Alla lähes uudet renkaat, juuri huollettu talvea varten. Ei vikoja. ABS jarrut. Hyvä ajaa missä vain. Jos kiinnostaa laita YV.
Retired
Joskus ihmetyttää tuo huoltovapaa ja huollon kustannukset. Omistin muutamia vuosia sitten Ducatin Monsterin. Ducatista on mielikuva että vikoja tulee ja huollot ovat hirmu kalliita. Minulla ei ollut pienintäkään vikaa ja huollot olivat kaikkein helpoimpia mitä missään omistamassani pyörässä (mitenköhän niistäkin on saatu kalliita). Oli kaksi pyttyä, ilmajäähy ja kaikki osat heti tyrkyllä. Ilo sitä oli huoltaa. Vieläkin kaiholla muistelen sitä Ducatifiilistä. Osta sellainen.
ps. ketjulle vain pro-oileri niin saa unohtaa mokoman koko kesäksi.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
HD niin ei tarvii huoltaa. Riittää kun korjaa..
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
KAIKKI
Kardaani / hihna ON
- Helppo käsiteltävä pienissä nopeuksissa / kaupungissa KYLLÄ
(Valtaosa käytöstä kaupungissa / lyhyessä matka-ajossa) EI HAITTAA
- 750 kuutiosta ylöspäin KYLLÄ
-Mahdollinen myös 2-päällä KYLLÄ
Pyörän tyylillä ei sinänsä väliä...... Mutta VMAX on niin tyylikäskin.......![]()
Vmax#1175
Ride The Legend
Paljon kuulee pelottelua hd:n laadusta, mutta silti menin hankkimaan sellaisen.
5 ajokautta mennyt eikä kaduta ...ihan jämpti ja hyvä kulkupeli.
Vähän niinkuin Pete2:n Ducati kokemukset.
Sen verran näistä mielipiteistä olen oppinut, että itse hankkisin vaan sellaisen kun miellyttää silmää ja kiva ajaa.
Sitten vaihtaa tai hommaa toisen pyörän jos tuntuu siltä.
Eikai käytetyn mopon kanssa kukaan konkurssiin mene, vaikka valinta ei ihan nappiin heti osuisi.
Hei hei hei ! Ketterästä oli puhe ja te tuupaatte tänne V-maxia ja hodaria, haloo !!!!!
Noilla ajaminen on kai hauskaa mutta yhtä ketterää se on kuin ratapölkyn raiskaus...
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Minusta ainoa mikä täyttää kriteerit on F800S.
Ja kas kummaa, minulla vois olla sellainen just myynnissä.
8 vuotta olen odottanut, että josko sitä pääsisi korjaamaan, mutta ku ei, ni ei.
Koneessa edelleen kiinni alkuperäinen akku ja remmi (60.000 km).
Oli pakko hankkia Ducati, ettei kokonaan unohdu kuinka työkaluja kuuluu pitää kädessä.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Nykypyörien ketjut on kyllä melko huoltovapaita. Suihkaus ketjusprayta viiden sadan kilsan välein ja kiristäminen parin tonnin välein. Uusimaan paketin joutuu reilun neljän kymmenen tuhanen jälkeen. Näin siis mun kokemuksella.
Merkin ja mallin valintaan ei varmaan auta muu kun koeajaa naku, customi, kyykky ja vaikka vielä joku enduro.
näistä se mieluinen varmaan löytyy.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
Hyvää pohdintaa.
Laittakaapa viivalle vastakkain BMW F800ST ja Moto Guzzi Breva 1100
Jännä sinänsä, pyörät aika eri tyylisiä mutta silti lähimpänä kriteerejä..
Kuinka paljon näiden kahden käsiteltävyydessä eroa? Onko Bemarissa tarpeeksi kokoa ja massaa kuljettamaan kahta normaalipainoista ihmistä + kohtuullisesti tavaraa?
Plussia ja miinuksia?
Vieläkö löytyy joku ässä hihasta joka sopii paremmin spekseihin?
Kysyjä tiedustelee otsikossa huoltovapaata pyörää. Minun kohdalle ei sellaista ole vielä sattunut koskaan, vaikka vuosia pyörien parissa on ihan liikaa. Kaikkia on joutunut huoltamaan, joitakin myös korjailemaan. Noin luulisin homman yhäti olevan, luki siinä tankin kyljessä mitä vaan.