Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Piti sitten tänään suorittaa TransAlpin polttoainehanan vaihtotyön jälkeinen koekäyttö. Ihan mchuurre-huolto-ohjelman mukainen, 9h:n koekäyttö, vaihdetun pentsiinihanan toiminnan, sekä polttoaineen tasalaatuisen ja specksien mukaisien virtauksien toteamiseksi.
    Ohjelma sisältää 9h + 9h:n koekäytöt, joten jäljellä oleva, toinen 9h:n osuus suoritetaan ylihuomenna.
    Ainakin toistaiseksi, päätankin polttoaineen virtaus, on ollut normien ja tunnettujen specsien mukainen, eli 110km/h:n tasanopeudella, täydessä jutausvarustuksessa ja -2´ - -4´c:n lämpötila toleranssin rajoissa, kulutus on ollut vakio 6 litraa sadalla, eikä mainittavampia muitakaan huomioita ole ollut havaittavissa "normi"-matka- tai kiihdytys, (ohitus-), kierroslukualueillakaan. Tyhjäkäynnin ollessa säädettynä arvoon, 750rpm/min.

    Varatankin virtausmittaus, jäi tänään, valitettavasti vain yhden testin varaan, koska sen testasin vasta 13km ennen Kuusamoa joka sekin tuntui, tosin ainakin alkuun, pelittävän lähes "normien mukaisesti.

    Kuitenkin, jostain syystä, moottorin teho heikkeni merkittävästi kierrosalueella 5800rpm, (matkanopeus 115km/h), lopulta tukahduttaen vedon lähes kokonaan. Tästä johtuen, ajoneuvo oli pakoitettu hiljentämään jarruitta, mutta hallitusti siirtymään edessä olevalle lumiselle piennaralueelle, josta edelleen vaapaalla, kytkin kytkettynä, edessä näkyvälle linja-auto pysäkille. Moottori ei kuitenkaan sammunut, tai sitä ei sammutettu.

    Muutaman sekunnun jälkeen, moottorin käynti kuitenkin parani, ja tyhjäkäyntikin lopulta säilyi sille asetetuissa arvoissaan, ( 750rpm), joten pysähdyksestä ei tullut juuri merkittävää haittaa. Tapausta kuitenkin joudutaan tutkimaan sekä testaamaan uudelleen, koska mitään selitystä ei tuollaiselle tapahtumalla voitu osoittaa.

    Tutkittava: Pa-pinnan taso, tarvike, jälkiasennettu pa-suodatin ja sen vastus vapaaseen virtaukseen, sekä tyhjäkäyntiarvo.

    ps. Illansuussa, sain lisää tutkintapua Ylitorniolta, (nixi), joten nyt kaiketi voidaan puhua jo tutkintalautakunnasta. Lisää selvityksestä myöhemmin.

    http://img4021.photobox.co.uk/991932...599503f419.jpg

    Nyt aamulla, täällä varjossa sopivasti -13ć , ihan kuten eilis aamunakin oli kuulemma ollut. JKL:ssä aamulla lähtiessä, ei tosin ollut kuin -0.4ć (klo 07:00) sekä lumisadetta, kevyttä sellaista. Lumisateita tuli sitten 4 - 5 kpl:tta, jotka kestivät tosin sen 3-6 km kukin, kunnes ennen Pielavettä, taivas aukeni sinisenä ja aurinko armas otti vallan. Lumiraja, tai jos se pitäisi jollekkin korkeudelle määritellä, oli vähän ennen Kajaania, kutakuinkin Sukevan ja Kajaanin puolessa välin. Sitten n 50km ennen Kuusamoa, lunta alkoi olemaankin sitten jo reippaasti enemmän, ei kuitenkaan niin paljoa, että suksilla tai kelkalla pääsisi metsässä missä vain, mutta silti.

    Avantouintikauden, täälä pystyi jo kuitenkin aloittamaan, koska järvet ja lammet ovat jo n 1cm:n kansin varustettuina, toisin kuin etelässä, jossa normaali uintikausi voi vielä jatkua....

    http://www.photobox.fi/my/photo/full..._id=8339989748
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 16.10.2014 klo 19:58.
  2. #2
    Lähti se Alappi ei ekalla, mut sitten tokalla käymään. Tiesin, että ainaski viime vuonna, sen "yö kuusen alla, ja käymään- raja", oli tasan tarkkaan -16´C, joten olihan tuossa vielä sen 3:n asteen pelivara, joten no probleimou!
    Nixin Gessussa on se "ihmeakku", ihan kuten omassanikin, vaan se ku ei oo täällä, meinaan se Odyssey, sillä lähtee -25´C:ssäkin, tosin mustien ja raakojen savujen kera, mut kuitenkin !

    Lähimme sitten käymään Rukan "etupihalla", mitä ku siellähän alakaa se sesonki taasen kohta puoliin, tai ainaskin näin muistelin, ja niihä siellä tykitettiin, siis, ei me, vaan ne tykit -aivan valkeena ja rankasti ! Kuulemma huomenna aukiaa ensimmäinen rinne ja hissi tiätysti kans! En jää vartoo sitä tosin, eikä jäänyt nixikään, vaan kun Nesteellä tankasimme, nixi lähti sitten jo kohti Materenkiä, jonne arvioitu laskeutumisaika on about 18:00, eli valoisan aikaan, kuten on tarkoituskin....

    http://img4021.photobox.co.uk/105856...2081afa762.jpg

    Vaan sielä Rukan rinteiden alapäässä, siellä se "kysymyssarjan vastausmonistekuponki", tuli taas mieleen...
    Nimittäin, jo tässä useana talvena on käynyt kyllä mielessä, että aina kun johonnii stoppailee, siis pysähtyy tankkaamaan, tahi muuten vaan paikkoja tsiigailemaan, on se kysymyssarja aina edessä:
    - eiköseole kylmä ajella?
    - mistä kaukaa sitä tullaan?
    - onko net ihan nastarenkaat kuoalla?
    - mihinkäs sitä ollaan menossa?
    - onko se Honda kun on tämä?
    - mitenkäs se lähtee näin pakkasella käytiin tuommonen?
    - jne, yms, tms...

    AINA ja jokakerta nuo samat jutut ja turinat, ja eihä siinä mitään, onhan tässä aikaa ja toisaalta, mukavaahan se on joskus saada jopa ystävyyssuhteita tämmöisten turinoiden kautta, mutta ko joskus taas, tai aika useinkin käypi niin, että justiinsa 5 min sitten, kun yhelle hemmolle kerroit kaikki nuo kysytyt asiat, niin eikö kohta taas tulee joku toinen, ( tai kolmas ja neljäskin ), ja taas muuta kuin aloitat koko litanian uudelleen..

    No, tietenkin, voisihan siinä pukea potan päähän ja jatkaa jutausta, mutta kun sitten se antaisi aikas surkean, ylimielisen tai kuitenkin huonon kuvan, meistä harrastajista, niin on se melkeimpä pakko , ainakin muutamat, eli ne ensimmäiset kysymykset kuunnella ja vastailla myös!

    Eli semmoista "monistetta" olen ajatellut, eli silloin kun olisi tarkoitus jatkaa matkaa, asap, tai kun on sen verta piteämpi jutaus kyseessä, niin voisi sitten antaa hemmolle käteen tuon monisteen, jossa olisi kaikki tarvittavat tiedot, määränpäineen ja nastamallineen sekä niiden lukumäärätkin, jne. Eli homma ja tilanne olisi siten hoidettu! Toki, moniste olisi sitten aina jutauskohtainen, eli aina meno- ja paluumatkalle pitäisi laatia sitten uudistettu, toinen vastaussarja.

    http://www.photobox.fi/my/photo/full..._id=8340010892

    http://www.photobox.fi/my/photo/full..._id=8340012796

    Tuolla Rukan rinteillä ei nähtävästi ole ollut tänä vuonna moottoripyöriä sitten laisinkaan, tai ei ainakaan kesän jälkeen, koska ihmisten uteliaisuus oli sellaista luokkaa??

    Itse uskaltaisin tuota kuitenkin epäillä, eli jos sanon suoraan, aikaa on mennyt ehkä noin 2 viikkoa siitä, kun viimeisetkin mp-ohjastajat ovat ajaneet Kuusamo-tietä etelään, ja sitten tuollaiset kuulustelut ja kysymyssarjat! Tai sitten se aika vaan unohtuu niin hopsusti! 2- viikkoa, ja olet pyörines kuin jokin ihmeiden tekijä!

    http://www.photobox.fi/my/photo/full..._id=8339994888

    Lunta ei tuolla metsässä ole kuin sen verran, että puolukat ovat piilossa ja poron kaparojen jäljet sinne jää selvästi näkyviin. Kävin tuossa saunaan menoa ootellessa, pienellä juoksulenkillä, mitä kun oli aivvvan mahtavan "keväiset" kelit ! Aurinkoa, pientä pakkasta ja tyyntä! Kelpasi hilputella tuolla hiekkatietä ja samalla poiketa metsään syämään nuita pakkasen puremia LOISTAVAN makeita puolukoita ! Ai- että! Jos en montaa kertaa olekkaan, pakkasen puremia syönyt, niin nyt ainaskin olivat sitten kaikista puolukoista parhaimman makuisia ! Vois vaikka eksyä ihan huoleti tuonne jonnekkin Karhunkierroksen rotkoon, niin ei mitiä hätiä tulisi, sieltä vaan söisi itsensä turvoksiin asti niitä punaisia makeita ja sitten kun viikon päästä etsintäpartio löytäisi meikäläisen viimein, niin olisiha siinä komisaarioilla ja ensivastehoitajien silmät ymmyrkäisinä kun näkisivät meikäläisen pyöreän mahan ja sinisistä verkkareista olisi tullut verenpunaiset, aivan kuten koko naamakin olisi!

    Hianoa seutua tämä, enkähä mie noita porojakaan tuosta TransAlapin ympäriltä äskenkään pois ajanut, saa ne sen roiskeläppää rauhassa koettaa roksutella ja kalvaa..

    Nui järvien jäät tuli viime yönä sitten oikein miähen painon kantavaksi! Sen huomasi tuosta eilisen illan avannosta, ku nixi:n kanssa pulaheltiin sinne, ku mitkäki merleijonat tahi tursaat! Aamulla ko meinasin mennä samaan reikään, nii ol nii kovaksi mennyt, että sai ihan tosissaan hakata ja hyppiä et pääsi sinne. Mut sit mie pääsin taas, ja vessuihku vaan lensi ja jäät. Että ei tuu flunssa taas tänäkään talvena, eikäs kurkkukipuja, tms...Nukuttaa paremmin ja melkein kaikkeen se auttaa tuo avanto, paitti tukanlähtöä se ei näemmä ees hiasta! Mut on sitä vielä muutamiin jutauksiin asti. Ja ainaha voi pitää kypärää päässä sittenkin!

    jatkuu...
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 17.10.2014 klo 19:20.
  3. #3
    "Tuolla Rukan rinteillä ei nähtävästi ole ollut tänä vuonna moottoripyöriä sitten laisinkaan, tai ei ainakaan kesän jälkeen....

    Itse uskaltaisin tuota kuitenkin epäillä, eli jos sanon suoraan, aikaa on mennyt ehkä noin 2 viikkoa siitä, kun viimeisetkin mp-ohjastajat ovat ajaneet Kuusamo-tietä etelään, ja sitten tuollaiset kuulustelut ja kysymyssarjat! Tai sitten se aika vaan unohtuu niin hopsusti! 2- viikkoa, ja olet pyörines kuin jokin ihmeiden tekijä! "





    [/I]
    Viikko sitten kävin viimeksi omalla TA:lla siellä ja lähtiessäni käynnistelivät ensimmäisiä lumitykkejä.Sama kyssärisarja muuten esitettiin mullekin.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: Himi; 16.10.2014 klo 22:27.
  4. #4
    Tänään, aamulla, heräsin sitten jo klo 05:00, vaikka olin varma, että kello olisi jo seitsemän! Vaan eipä ollut, ei, vaikka verhon takaa hiipi hämärä makuuhuoneeseen. Oli luvattu, että yö olisi viikon kylymin, joten kun eilen, oli -13´c, niin kaiketi nyt sitten pihalla olisi se -15´c, joka voisi olla TransAlpille vähän niijanäi !?

    Ei tullut uni enää, niin kaippa se oli sitten jo noustava aamupalaa tekemään, ja romppeita laittelemaan kasaan, niin ja loppusiivous oli myäs tehtävä vielä, ennen kuin lähtisin Alppia starttailemaan, vaan mitä! Kahtoin 3 eri kertaa, ja vain uskottavahan se oli! Mittarissa oli -5´c? No, nyt Alppi lähtis käyntiin jo vähän ennen, ennen kuin kerkiäisin edes painaa starttinappia! Tai ainakin melekein niin. Olin tuumaillut, että lähtisin joskus yhdeksän maissa ajelemaan, eli olisi kunnolla valoisaa ja keli olisi lauhtunut, joten tukikohdassa olisin ilta kuudelta. Sen 9h kun tuo väli ottaa, täältä samaa reittiä kotia, kuten tullessakin.

    Telkkarista kun kahtoin sääennustetta, siinä isompi sininen, ( tarkoitti sadetta ), pilvilautta, lähestyi Kuusamon tienoota aamuseiskalta, tms. joten tuumasin, jotta nyt voisi sitten kuitenkin hieman aikaistaa starttia. Tuo sade kun tietäisi lumen tuloa! Ei sillä, lumihan olisi pakkaslunta ja pakkasasfatille pudotessaan, se ei siihen tarttuisi, kun vasta kotiloiden pyörien sitä siihen rullatessa. Siihen asti se olisi "pölyävää" pakkaslunta -eli nobropleimou.
    Kahvit ja voileivät käkättimeen ja sitten romppeita vain niskaan ja menoksi. TA, lähti het ekalla, vaan ei jaksanut kauaa käydä. Toisella piti jatkaa, ja vasta kolmannella se sitten jäi käymään. Eli 9+ 9h:n polttoainehanan koekäyttö, OSA II, tuo jälkimmäinen 9 tuntinen, sai nyt sitten alkaa.

    Kuusamon Nesteelle tankkaamaan, ja kun siihen tuli joku karvalakkinen poromies, kaiketi, aloin nyt kyselemään siltä pakkaslukemia, ennen kuin se ennättäisi minulta kysellä ne kaikki mahdolliset mistä oli jo aiemmin puhetta tässä topicissa. No, selvisi että Kuusamon kirkolla oli ollut -10´C. No ilmankos tuo Shoein pin-lock yritti mennä jäähän! Jatkoin siitä huolimatta, thuliliivi nyt max-teholla sitten kohti Suomussalmea, jonne ajaessani, tuli parit porotokatkin vastaan, ja ihan niin, että piti jo oikein himmailla välillä. Oli talvinaamioväritkin niillä jo käytössä joten oli muuten AIKAS hankala havaita niitä valkoista taustaa vasten!

    Suomussalmelle saavuttuani, pin-lock ei ollut sulannut yhtään, vaan päin vastoin. Koko matkan aikana sinne, oli Alpin pakkasmittarin neula, kieppunut koko ajan, miinus kympin lukeman molemmin puolin, eikä sen lukema ajossa, ole näin ollen tarkka! Arvelin kuitenkin, että kireämmälle oli pakkanen vajonnut vielä jossain vaiheessa, kuin tuo kymppi?

    Polttoaineen virtaus, oli nyt kuitenkin kaikilla kierrosalueilla normaalia, joten mitään nykimisiä, tms. ei ajossa esiintynyt, eli ainoa testausaihe oli nyt se varatankille siirtyminen ja se "mysteeri" tehon häviäminen sen jälkeen, eli toistuisiko se jälleen tänään.....? Ihme ja kumma juttu jos niin kävisi?

    En tankannut vielä Suomussalmella, koska pääsisin vielä Ristijärvelle. No sitten kun varatankille en ollut siirtynyt vielä sielläkään, päätin jatkaa Kontiomäelle, siellä olisi jo kyllä pestävä "pakkaspölyyntynyt" visiiri ja poikettava muutoinkin wc:ssä, niin ja termospullon täyttö kuumalla vedellä tiätysti!
    Tankki tuli nyt täyteen ja olin ajanut 230km ilman varatankille siirtymistä, joka oli kieltämättä pieni pettymys, menomatkalla kun sille piti siirtyä jo 186km:n, ajon jälkeen, tosin olihan sitä vähän kovempia kierroksiakin ollut silloin.

    No, tulee se varatankin aika sitten vielä ennen Keitelettä...ja niinhän siinä sitten kävi! Ajelin korkeilla kierrosalueilla tarkoituksella, eli 6300rpm/min odottaen, milloin tehot häviäisi. Ensin pientä äänenmuutosta, sitten ihan aavistuksen verran nykäsyä ja sitten pöööööööööö -veto lakkaa ja nopeus alkoi hiipumaan. Nopeasti varatankille kääntö, eli ihan normisettiä tähän asti....
    ..pientä miettimistä, eli pölöpölöttelyä, mutta sitten, potku ja toinen lisää, ja sitten täydet tehot palautui normaaliksi. Eli tähänkin asti kaikki ookoo, kuten pitääkin.
    MUTTA, sitten kun mentiin se sata- tai parisataa metriä, tulee uusi hidastuminen, eli veto lakkasi taas, ihan kuten silloin pohjoiseen mentäessäkin ja täysin ilman syytä. Silloin annoin vauhdin hiipua ja valuttelin piennaralueelle ja lopuksi sitten eteen sopivasti ilmestyneelle bussipysäkille, kuunnellen, jaksaako moottori edes käydä tyhjäkäyntiä vai sammuisiko se kokonaan?

    Mutta nyt en sitten hidastellut, vaan pidin kaasun prikulleen samassa asennossa, eli katsoin sammuisiko kone kokonaan, vaiko vasta hetken päästä? Pööööööö.....tyks...mutta sitten taas lähdettiin uuteen vauhtiin, eli tuo katkos kesti vain muutaman sekunnin ajan. Kone veti samoilla kierrosalueilla kuin hetki sitten, eli tuo katkos selvitti itse itsensä.

    Johtopäätös: Tämän tyyppisen alipainehanan ominaisuuksiin kuuluu se, että mikäli bensahanassa olevien kahden, (2) verkkosihdin lisänä käytetään, polttoaineletkuun liitettävää, lisäsuodatinta, (talviajoa varten, jälkeenpäin lisätty), varatankille siirtymisen aikana, pa-suodattimeen kulkeutuu pieni määrä ilmaa, joka edelleen, varatankilla ajon aikana, muutamien sekunttien jälkee, kulkeutuu edelleen kohokammioon, estäen tilapäisesti, (muutamien sekunttien ajan) polttoaineen normaalivirtauksen suuttimille.

    Joten tästä johtuu tuo pieni, mutta kiusallinen, ja toisaalta, "mietityttävä", (etenkin korvessa, pakkasessa sekä etenkin jos pimeässä), tapahtuma. Tämä Ei kuitenkaan anna aihetta sen erityisempiin toimenpiteisiin, muuta kuin että nyt sen tietää ja se selvisi! Kovaa ajoa vain edelleen...

    Matka oli hyvä, keli oli normaali ajokeli sekä meno- että paluupäivinä. Ainoa moite oli tuo Shoein Naotech:in surkea pin-lock, kypärä sinänsä kun on aivan huippu! Niin ja Corbin satula oli kyllä aika kylmä, kun en sitten vaihtanut "talvisatulaa" vielä paikoilleen , jossa olisi ollut sitä ex-naapurin minkkiturkin päällistä! Corbin satulan ja takamuksen väliin piti asetella 2 x KSML-lehteä, joko tosin hoitikin asian sille kuuluvalla tavalla.
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 17.10.2014 klo 21:11.
  5. #5
    kerroppas kertauksen vuoksi tuo vaatetus. . klania yllä ja alla..? Olen kyselly omaan shoein pottaan lämpiävää visiiriä mutta pyörittää päätään myyjät. pojan hjc.ssä on mutta seon muuten sitten kun muovi ämpäri. karmee melu ja kylmempi ku huono pipo. shoei.llä tarkenee mutta ei näe
    R1100GS ja uusi elämä alkoi..
    ex K12LT "01
    ex R1100RT
    ex DR 650
  6. #6
    Sama ongelma Suupertilla (C3).Visiiri huurtuu pinlockista huolimatta, kun lämpömittari alkaa lähennellä nollaa ja viimeistään sitten kun on negatiivisia lukemia mittarissa.
  7. #7
    Samma på här... Shuberth / Vemar huurtuu pakkasella jos on luukku kiinni. Ei ole pinlock kalvoa.

    Asian olen hoitanut fairy tipalla jonka hankaan sisäpintaan ja visiiri rakosellaan jotta tuuletus pääsee sisälle. Hengitysilma sisäpuolella on lämmintä ja ulkopuolella on kylmää, niin tämähän kondensoituu sisäpintaan näppärästi. Asia ratkesi kun visiiri on aavistuksen rakosellaan, ja sopivan kokoinen tuulilasi jottei ihan suoraan puhalla silmille. Tälleen olen ajellu talvisin...

    Vaatetuksena (kyseltiin yllä Huurteelta) itse harrastan kerrospukeutumista. Ohkasia kerroksia ja useita sellaisia. Ei oo mitään sähköllä lämmittävää juttua, paitsi kahvalämppärit. Etusormet tuppaa jäätymään jos joku nyt saa kylmää niin sormet rystysten puolelta. Jotku MP-asun kelkkahanskat käytössä, jos koklais sellaista sadesuojaa siihen windstopperiksi ?

    muoks.
    Sitä hanan ja kaasarin välissä olevaa suodatinta en suosittele jos bensa tulee tankista omalla virtauksella. Bensahanassa on kaiketi jo siellä tankin puolella sihti joka poistaa roskat letkustosta? Alipainehana itsellänikin tuossa Kawassa ilman bensapumppua. Oli joskus ennenmuinoin samainen erillinen suodin, mutta polttoaineen tuleminen kaasareille oli aika vaisua sen ylimääräisen suodattimen johdosta. Uskoisin Mchuurteen tietävän tämän ja kokeiluperäisesti testailee tuota hanaa??
    Viimeksi muokannut: Kawa LTD; 18.10.2014 klo 21:42.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  8. #8
    Lainaa Kawa LTD kirjoitti Katso viesti
    .. Uskoisin Mchuurteen tietävän tämän ja kokeiluperäisesti testailee tuota hanaa??
    Ensiksi aLTa:lle nuista ajokamppeista: ihan perus-vakio-settiä vain, entisillä kamppeilla mennään, elikkäs, jos lähen ihan päällimäisestä kuoresta sisälle päin, niin
    -Hieman paksumpi tuo keltaliivi, pitänee hujun ohkasta paremmin, ja rännän kans. Ehdoton etu, on nuissa monissa syvissä taskuissa, joissa voi kuskata kaikenlaista valaisinta, syötävää, yms. mitä ajon aikana tarvii, joten jää turhat ylimääräiset stopit pois!
    -IXS:n Pathfinder-ajotakki, * jossa irroitettava sisävuori
    -Mikälie villapaita, jonka hopsusti otin matkaan
    -Klan, thuliliivi, puseromallinen
    -Urheilupaita
    -T-paita

    Alakerrassa:
    -Moren haalarimallin ajohousut, jossa irroitettava sisävuori, (* pakko olla irtonaiset, ku lumisateella kuitekin pääsee ennemmin, tai myöhemmin kastumaan!)
    -Collagehousut
    -Angrovillakalsarit
    -Pikkuhousut
    -Äitevainaan kutomat villasukat ja jalassa sitten kelkkakengät, jossa irroitettava sisävuori, (*)

    Oikeilla pakkasilla, sitten laitetaan yläkertaan vielä yksi urheilupaita lisää, kuten myös alakertaan, hylkeenpyytäjän villahousut ja sitten koville pakkasille Klanin sähkösukat & sähkövisiiri.

    Vähän ennen tukikohtaa, piti vielä käyvä pulahtamassa, mitä kun thuliliivi toimi hyvin, että unohtui tuo vuodenaika.

    Kawa LTD:lle: juu, on ollut tiedossa monia häiriötapauksia, koska tuo lisäsuodin tuo lisävastusta alipainella toimivaan vapaaseen bensanvirtaukseen. Pidän sitä kuitenkin välttämättömänä, koska epäilen noiden metallisten, orggissihtien vedensuodatus kykyä, jonka taas tämä paperinen varmasti tekee! Kaasarit kun ei saa jäätyä matkalla Sonkajoktaan, pimeällä ja lumisateella, ilta kympiltä
  9. #9
    Kuvien näkymisessä ongelmia.
    'photobox.co.uk' kuvat näkyvät:
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Lähti se Alappi ei ekalla, mut sitten tokalla käymään . . .

    http://img4021.photobox.co.uk/105856...2081afa762.jpg
    'photobox.fi' kuvat ei lataannu mun selaimelle (Firefox):
    Mukavaa kerrontaa p-a -hanan testireissusta
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  10. #10
    Hyvä meininki taas Huurus Kiitos !
    Mulla on sama ongelma kuvien kaa ku essosRX:llä !? !? Ja myös erittäin huonoja kokemuksia noista lisäbensansuodattimista
  11. #11
    Tuosta lisäsuodattimesta vielä lisäajatelua.
    Taisi kesällä joskus olla jo tuosta ilmalukosta puhettakin.
    Nuo oireet kun tulee siis lähes tyhjällä tankilla?
    Eli virtaus pienenee pensan omalla paineella, kun tankissa on enää vähän ainetta.

    Tuo yhdistettynä siihen lisäsuodattimen vastukseen ja siihen mahdollisesti jääneeseen ilmaan vaikuttaa myös pensan saantiin. Samoin jos se suodatin on hiemankin alempana eli pensaputki jää välillä notkolle.

    Samalla saattaa myös seoskin mennä välillä ehkä turhankin laihaksi.


    ( joskus vaan vesijohtoja kaivaessa on ilman kanssa ollut kaivurimiehen mukaan uskomattomia lukkoja, jopa 10 metrin pudotuksella noin 100 metrin matkalla vesi ei ole lähtenyt tulemaan, jos putkessa on sopivasti ollut ilmaa, vaan on pitänyt täyttää pumpulla paineella se putki ennenkuin vesi on lähtenyt tulemaan.)
  12. #12
    Lainaa avanoma kirjoitti Katso viesti
    Tuosta lisäsuodattimesta vielä lisäajatelua.
    Taisi kesällä joskus olla jo tuosta ilmalukosta puhettakin.
    Juu, olihan siitä, vaan kun 4- 5 talvea mennyt samanlaisella lisäsuodattimella, ja ilman ongelmia!

    Mut jos ei kuvat meinaa auveta, niin tässä sitten koko SHOWTIME, vassoquu !

    Ja tuoreinta viteoo myäs..

    Viimeksi muokannut: mchuurre; 19.10.2014 klo 12:28.
  13. #13
    Eipä ollenkaan huono idea tuo transun keulalla oleva "huomioliivi"
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  14. #14
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    . . . Mut jos ei kuvat meinaa auveta, niin tässä sitten koko SHOWTIME, vassoquu !
    Noh nih, gyl maar ne ny oikke nässist näkyvä
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  15. #15
    Lainaa Kawa LTD kirjoitti Katso viesti
    Eipä ollenkaan huono idea tuo transun keulalla oleva "huomioliivi"
    Juu, marketin "tarjousliimapaperia" se vain on, mut hämärässä, lumipyrys, jne, etenkin parkissa ollessa hyä!

  16. #16
    Siis hetkinen ja mitä xittua...
    Etsie oo enää geeäs-miäs?? Mankilla painaa pakkasessa
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  17. #17
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Siis hetkinen ja mitä xittua...
    Etsie oo enää geeäs-miäs?? Mankilla painaa pakkasessa
    Oun- oun! Kato ku GS:on sitten alla, ku alkaa oikia talavi. Manki o hyä lähi- ja paikallisajoon!
  18.  
  19. #18
    Manki on hiton hyvä pienen budjetin yleispyörä monenlaiseen ajoon (halpa ylläpitää,helppo huoltaa,näppärä pyöritellä ahtaamissakin paikoissa jne.). Voi vetää pidempääkin settiä tarvittaessa. Toki esim. enskaspooreihin ja autobaanoille löytyy parempiakin laitteita.Kokemusta on isommista allroundpyöristä,matkalehmistä,sporttourinkeista ja customeista.