Moro, Oisko kukaan niin ystävällinen ja kertois tai arvioi mikäs ois kustannus ku laittaa laatikon kuntoon omalla kädellä tallis.
Eli ois kakkosvaihe ja haarukka luultavasti menny.
kenellä samanlaisia kokemuksia ja mitä tuli tehtyä.
Pyörä on -02 mallia
Riippuu mistä osat hankit ja mitä siellä on mennyt, mutta kakkosen rattaat ja siirtäjä on sen reilun pari sataa. Vetoakselin stefa kannattaa vaihtaa aina kun lohkot on auki, ei maksa kun jonkun pari kymppiä. Jos pelkän laatikon laitat niin ei tarvi muuta kun koppien tiivisteet tohon päälle, noin 30€. Akselien lukkorenkaat kannattaa laittaa samalla, ne ei maksa kuin muutaman euron kappale.
Eli semmoisella reilulla kolmella huntilla pärjää hyvällä tuurilla. Toki laatikosta kannattaa vaihtaa kaikki kuluneet osat kerralla. Lisäksi tietty kannattaa tsekata runko- ja kiertokangenlaakerit kun lohkot on erillään.
Yks vaihtoehto on tehdä koneeseen ihan täys remontti jos kilsoja on paljon mittarissa. Eli ottaa kansi auki ja vaihtaa männänrenkaat ja kaikki tiivisteet. Samalla ottaa ventiilit irti, putsata kanavat ja vaihtaa ohjurinkumit, peruskorjata vesiöljypumpun jne. jne. tsekata paikat läpi niin sit on varmasti hyvä peli pitkäksi aikaa. Sit ruvetaan jo puhuun reilun 500€:n osapaketista ja usean päivän duunista. Pelkän laatikon remppaamiseen menee noin kuusi tuntia (irtomottori) jos ei ole tai tule mitään ihmeellisiä murheita.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Kiitos aivan loistavasta vastauksesta.
Tiedän nyt paremmin mihin pitää varautua ja vähän ajettelinki et kattois samal mis kunnos muut osat on ja jos niitä vähän myös putsaa ja tekee siitä toimivan koneen. Vaik on toimiva kone eikä mittarissakaa ole ku 45tkm.
Kiitos siis aivan loistavasta vastauksesta.
Ole hyvä!
Tosiaan kun pyörällä on ikää 12 vuotta tuo 45tkm ei kuulosta kauhean luotettavalta lukemalta. Tosin on mahdollista löytää pyörä noin pienillä kilometreillä, mutta suurin osa noista on paljon enemmän ajettuja mitä mittarissa lukee..
Lisäksi kannatta muistaa että männän- ja nuo laatikon lukkorenkaat ovat jousia jotka kuoleentuvat ajan myötä. Vanhan koneen männänrenkaat on joskus aivan letkuja kun vertaa uusiin, vaikkei koneella olisi paljoa ajettukaan. Lisäksi tietysti stefat ja muut tiivisteet heikkenevät ajan myötä. Tosin itse en ole noita jatkuvasti öljyssä uivia tiivisteitä vaihdellut, ne tuntuvat kestävän vuosien kertymistä paremmin.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha