Mitäpä yhteisö sanoo jarrulevyistä? 1150 Gessuun etsiskellyt kohtuuhintaisia etujarrulevyjä ja tuli tuollainen vastaan:
http://www.ebay.com/itm/181488891746
Hiukka epäilyttää, kun ei ole mitään merkki-infoa. Osaako kukaan suositella jotain mallia?
R1150RS(02), R1150GS(02)
Kannattaa tarkastella tuolta mieluummin. Hieman kun selailee noita niin löytyy myös sellainen setti missä on uudet ruuvit myös mukana.
Ihan hienosti toimivia levyjä - ainakin suurin osa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Carpimoto.it sivulla Brembon uudet levyt eteen 84.55€ kappale.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Näköjään nukahdin eilen kesken lauseen. Kirjaimellisesti. Lähetä-nappia olen kuitenkin jaksanut vielä painaa ;-)
Niin, sanomani piti, että samoja kiekkoja en löytänyt iPadin apilla. eBay.de-sivuston tarjonnassa oli hyvä, kun monen käytetyn kohdalla oli ilmoitettu levyn paksuus. Mutta tuo Carpimotohan vetää nyt pisimmän korren. Bremboon kai voi aika turvallisesti luottaa. Toisin kuin outoihin merkkeihin, joita googlekaan ei löydä.
Kuis niiden kiinnitypulttien kanssa tarkalleen on? Onko ehdottomasti/vahvasti suositellusti vaihdettava, aina kun jarrulevy irrotetaan? Näin kaupunkilaisjärjellä ajatellen, ei varmaan turvallisuuden näkökulmasta se fiksuin paikka käydä nuukailemaan...
R1150RS(02), R1150GS(02)
Jollei niitä pultteja vaihda, niin ainakin lukite niihin vanhoihin kannattaa uusia. Ainakin R1200GSA:ssa noissa on lukitteet mukana valmiiksi pulteissa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
^ Millaiset kiristysmomentit noilla pulteilla on? Mietin sitä, että näppituntumalta jarrulevyn pultteja ei kiskottaisi niin tiukkaan, että ainakaan pultin venymäriskin takia tarvitsisi uusia. Voi hyvinkin olla, että tuo kierrelukiteasia on tärkein syy valmistajalle suositella pulttien vaihtoa aina, mutta tämä on toki vain arvaus.
R1200GSA:ssa taitaa olla 24Nm, eiköhän se ole sama tuossakin. Työohjeessa tosiaan on että nuo pultit vaihdetaan kun levytkin vaihdetaan. Tiedä sitten mistä tuo tulee...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Ainakin RR bemmissä, alkuperäiset levyt ovat bremboja myös. Tuolta carpimotosta tavara tulee nopeasti kotio. Paras ollut kun tiistaina 22 jälkeen tilannut, niin torstaina puolelta päivää kotona kamat. Brembon jarrupalat siä myös oikeamman hintaisia, spagettimaassa kun ollaan.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Kiitos TommoKe. Laitan tuon yrityksen muistiin. Näytti siellä olevan Brembon levyjä myös minun pyörääni.
Kohtuulliset hinnat, kun vertaa BMW:n varaosatiskin hintoihin.
Saahan vaikka Motonetistä jotain jarrulevyjä meidän pyöriin kanssa kohtuuhintaan, jos kiire on. Mutta ne eivät ole Bremboja.
Pekka