Nykytrendin mukaisesti mainostoimisto pääsee herkuttelemaan ennen varsinaista julkaisua.
http://www.youtube.com/watch?v=NY9IfAOK4jM#t=16
The short clip features sketches of single-sided swingarms, large brake callipers, fully adjustable forks by - we think - Ohlins and some track riding.
Those elements alone mean it's unlikely that we're looking at the unveiling of Yamaha's R25 or R3, but more likely a newer generation R6 or R1.
Could we be looking at the 230hp YZF-R1 that Visordown reported on a few months back?
The video suggests the bike will be unveiled on 3 November, three days before the official opening of the EICMA show in Milan.
Read more: http://www.visordown.com/motorcycle-...#ixzz3Ep6F0q6e
Viimeksi muokannut: zpiidi; 30.09.2014 klo 22:02.
Uusi R1 julkaistaan 3.11.14
http://www.visordown.com/motorcycle-...-r1/25737.html
No sehän on tänään, oliko se klo 20 kotomaan aikaa. Netissä
TRX850 -96
XT500 -80
1415028557300.jpg1415028567465.jpg
Mikäli kuvat pitävät paikkansa, on Yamaha onnistunut tekemään ihan ..... ruman näköisen pyörän.
Saa olla tehoa kuin pienessä kylässä, että komensoi ulkonäön pikkuvirheet.
Perus pyörä, eli edelleen joutuu vaihtamaan putkiston, kilpitelineen vilkut etc. toivottavasti tehoa on tullut muuallekin kuin paperille. Alustan joutuu joka tapauksessa vaihtamaan nykypyöriin, joten sillä nyt ei hirveästi ole merkitystä.
Luonnossa tuon ulkonäkö voi päästä paremmin oikeuksiinsa, jos nuo kuvat pitää paikkansa![]()
Mielenkiintoisen näköinen todellakin. Mulle tuli heti sellainen mielikuvayhteys, että tuossa keulalla, johtuen noista valoista, on Ice Age:n Sid roikkumassa pää alaspäin... Sorry !![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Todella toivon että noi on harhautuskuvat tai jonkun piirtäjän huonot arvaukset. Muuten tuossa ei ainakaan ulkonäöllisesti ole mitään uutta tai mullistavaa. Oikeastaan peräkin näyttää viimeaikaisten Susukien kopioilta. Kolme tuntia vielä ja ollaan fiksumpia. Melko paljon sais olla kattilassa ja katteiden alla tekno- sekä tehopornoa piilossa, jotta viisari saatais värähtämään. Tota en kahta kertaa kaupan lattialla ees vilkaisisi.
Kun näitä uusia elektroniikkapelejä olen täältä netistä katsellut, niin mieleen tuli hajatelma
Jos moottoripyörissä ei tarvitsi rekisterikilpeä ja äänenvaimenninta nykyisessä muodossa, niin saattaisi mopot olla melko paljon paremman näköisiä.
Satulan alta menevä putkisto ja koneen alla oleva putkisto on, mutta miksi jotkut haluaa roikottaa sitä järkyttävän kokoista alumiini / (look like) hiilikuitupönttöä siinä taka-haarukan vieressä.
Miksi vilkut pitää olla semmoiset aataminaikuiset tikkarit, kun ne voisi ihan hyvin sovitaa katteisiin.
Katetuissa pyörissä voisi valot sovittaa vielä paremmin katteiden muotoihin, mutta ei, takavalo pitää olla punainen erillinen mollukka siellä takana...
V-Rodissa on suunnittelijalla ollut ajatusta.
Takavalo ja takavilkut on yhtä takalokarin kanssa ja etuvilkut on peilien varsissa.
Pienet pyöreät etuvalot.. Kenen helvetin idea ja mikä järki? Ledinauhat tosin näyttää hyvältä.
Mutta mutta, R1 ei oikein sytyttänyt. Putkisto todella ruma, taitaa lähteä -20kg kun poistaa katin. Ainakin siltä näyttää. Spekseistä ei oikein päässyt kiinni, hyvin lähellä s1000rr ollaan mutta riittääkö?
Onneksi lavalle tuotiin R1M, pelasti sentään hieman iltaa. Näyttää siltä pyörältä minkä perus R1:sen olisi pitänyt olla.
Taitaa hinta tuossakin nousta +25k€.
Toivottavasti Rossin kehitystyö on tuonut hyvän lopputuloksen, ja tällä tarkoitan rataympäristöä. Saisivat pitkästä aikaa kunnon aihion radalle AMA, BSB, WSBK?
Hieman tarkempia speksejä:
KYB:n valmistama jousitus.
Akseliväli 1405mm
Leveys 690mm
Istuinkorkeus 855mm
200hv(ilman RAM) ja 112nm
199kg märkänä
Magnesium forged wheels
Laaja elekroniikkapaketti, toimivuus nähtänee ekoissa testeissä. Paperilla vaikuttaa hyvältä..
Mä en oikein ymmärrä tätä suuntausta, jossa esitellään kansanmalli joka taloudellisesti on merkille tärkeä. Ja viereen heitetään parempi limited edition. Läppästään heti tavis asiakasta poskelle sanomalla toi on köyhälle riittävän hyvä. Sitten tulee joka bensa-asemalla joku teknarin kestotilaaja nissan micralla huomauttamaan, et toihan ei ole se M versio. Mulla on ollu auto ja prätkä joista on ollu näitä parempia malleja ja voin sanoo et teknarin kestotilaajien huomautukset ei ole harvinaisia.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
Epäilemättä hyvä mopo. Mutta... Yamahalla on kyllä suunnitteluosastolla ideat loppu. Mopo on mitäänsanomaton ulkonäöllisesti. 1999 ja 2006 R6 mallit olivat jotain uutta luokissaan, samantien benchmark vuosiksi painon, ulkonäön ja tehon suhteen. Ja tää on? Melkein yhtä tehokas ja melkein yhtä kevyt kuin kilpailijat. Ulkonäkö? Laitetaan pienet ledilamput väkisin sopimaan tohon katteen alareunaan, ni se riittää.
Anteeksi Pianoveljet, mutta heikko esitys vuosien odotuksen jälkeen. Todella heikko.
Tehtaalla lienee ymmärretty, että sillä tavisasiakkaalla ei ole riittävästi tuohta taskun pohjalla, että kannattaisi nakella hipo-hipo-varusteita jokaiseen pyörään. Toisekseen se tavis asiakas ei ihan aikuisten oikeesti tee tolla M-mallin elektroniikalla mitään. Korkeintaan virtuaalipippeliä sillä saanee kasvatettua mutterilla, jonne kurvaillaan 3 sentin chicken stripesit renkaissa. Ja ketä kiinnostaa jonkun micra-kuskin huomauttelut? Se tavismallikin on joka tapauksessa nopeampi kuin yksikään Suomessa myytävä katuauto.
Jos taas tuo limited edition myydään ainoastaan "For race use only", ei tehtaan tarvitse välittää sen kohdalla päästömääräyksistä yms. viherpiiperörajoituksista. Jos mopo on kadulle luokitettu, ei esim. ECU:in ohjelmiin saa päästä käsiksi muualla kuin valtuutetussa huollossa ja sielläkin saa lähinnä päivittää ohjelmaa tehtaan virallisilla päivityksillä (jotka on hyväksytty päästöjen osalta viranomaisilla). Kisamallissa voidaan myydä paketissa piuha ja ohjelma, joilla asiakas pääsee suoraan kiinni säätöihin.
Superbike #7
Tässä se ainakin näyttää omaan silmään hyvältä.
r1.jpg
Fillari
Ihan mielenkiintoista, että käyttävät magnesiumia perusmallinkin vanteissa. Kestääköhän miten pitkään ennen kuin "hapertuu" ja mikä lienee niille suunniteltu käyttöikä?
Ihan jokainen valmistaja näyttää tuovan spesiaalimallin Superbike-luokitusta varten EVO-sääntöjen vuoksi. Eikä siinä mitään, raha-/ratamiehet (ei aina sama asia) voi hankkia paremman version ja valmistaja saa luokiteltua pyörän kisoihin. Jos olisivat tuoneet vain jonkun sinällään hyvän katuversion niin porukka valittaa, että miksi R1 ei pärjää WSB:ssä (eihän ne ole muutamaan vuoteen muutenkaan siellä ajaneet) ja imago kärsii kun muut ajaa kisaa ja Yamahan markkinointi yrittää valehdella asiakkaalle, että se sun katu-R1 on melkein kuin M1. 46-tarra vaan nokalle. Micra-kuskille voi todeta, että eikö siinä olekaan GTR:n konetta.
M-versio USA:ssa $21,990, perusmalli $16,490: http://m.yamahamotorsports.com/Produ...spx?l=6&pcid=1
M-versiossa näin pikaisesti mietittynä ihan hyvin vastinetta rahoille.
Viimeksi muokannut: Turder; 04.11.2014 klo 12:09.
Noiden specsejä kun vertaa niin pelkkää pyörää tuijottaessa hintaero on olematon. R1M:n Öhlinsin elektroninen alusta ja Android luurilla tehtävät säädöt kuulostavat mukavilta jutuilta katupyörään. Ja vielä kun soppaan heittää nuo hintaan sisältyvät Yamaha Experience -tapahtumat niin...
Ollappa rahaa... R1M:n ennakkovarauksia aletaan näköjään ottamaan vastaan 1.12.2014. Hintaahan ei vielä tietenkään noilla Suomen sivuilla ole voitu kertoa![]()
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Ja sit arvauksia hinnasta Suomen malleille. Ite veikkaan, että perusmalli 22k€ ja M-malli 29k€.
Olisin odottanu, että Yamaha ois vihdoin luopunu tuosta cross-plane koneesta, mutta sitkeesti näköjään sillä yrittävät.
Superbike #7
Oma veikkaus on R1 siinä 25k€ hujakoilla ja R1M 30k€ tasossa. Katsokaapas muuten tuolta Yamahan Suomi sivulta noiden tekniset tiedot... Molempien kohdalta löytyy myös "Limited Power version" jossa tehot pudotettu lähes puoleen!? WTF!? Mikäs tämä nyt sitten on?![]()
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
R1M on USA:ssa lähes samoissa hinnaltaan kuin BMW HP4 (2014 MSRP starting at $20,300 (including ABS)). Suomen hinta HP4:lle on n. 30 000€. Mietiskelinkin, että aikalailla vastaava paketti ja ominaisuudet molemmissa (tehot, varusteet, teknologia jne.), joten eiköhän Yammujen hinta arviot esim. 25k€ ja 31k€ ole aika lähellä.
No jaa... Aika pirun suuri pettymys...
Tämän voisi vielä itsekkin talliin laittaa...
Yamaha_YZF-R1SP_stpz.jpg
On se vaan niin älyttömän hieno...
Samaa mieltä, eikä edes kalliita
http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r1/1771432