Saisin tutulta halvalla 50-luvun lopun pyörän. Se on ihan projekti ja siitä on tehty scrambler tyylinen, oma moottori on 250cc mites jos sinne vaihtais jonkun uudemman 250-500cc koneen että sais lisää potkua. Mitä kattastus mies tykkää ja mitä polliisit![]()
koitin googlata mutta jutut oli niiko suomi24 luokkaa että "osta uusi", jotka ihmetyttää kun ei ihmiset tajuu että se ideahan just on että se ois vanha.
BMW F650GS -01 ja kasa laatikko volvoja
Ainahan tuollainen on mielenkiintoinen juttu. Onko se oma
moottori hukassa/kaputt. Kyllä moottorin saa vaihtaa, kunhan
tehot pysyy rajoissa. Tuossa juttua yhdestä:
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=95513.0
-eeko
ps. mikä peli se on?
Auttaisko tuo linkki yhtään?
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?P...2&topic=1186.0
-00 Yamaha FZS 600
-93 Honda VT600 Shadow
Tosta kun luet 16 pykälän kohdat 4 a-c ni ei tartte arvailla: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078
Nettipalstoista luotettavimmasta päästä toi mmaf on, silti mutua täynnä sekin.
Kaikilla keskustelutauluilla on mutua. Ehkä juuri siksi niitä kutsutaan keskustelutauluiksi. Ylipäätään on vähän kummallinen ajatus etsiä "faktoja"*vaikkapa nyt lainsäädännön sisällöstä keskustelutaululta...
Moottorin muutoksia koskevat vaatimukset löytyvät tuolta linkitetystä lainkohdasta, mutta niiden soveltamisessa on otettava huomioon yhtä ja toista. Jonkinlainen tulkintaohje löytyy täältä:
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0
Keskustelutaulun ohje tuokin, joten ei sido viranomaisia. TraFi:n oma ohje taasen löytyy täältä:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...ttamisesta.pdf
High Stuck Are Wit To
Tietenkin, mutta olisi hölmöä alkaa projektiin lukemalla keskustelufoorumin mielipiteitä. Vaikka onhan Suomessakin monta taloa ilman lupia rakennettu ja sitten ihmetellään purkutuomiota. Joskus muistan Karpossa jonku valittaneen "ajattelin että kyllä ne luvat sitten saa kun kaikki näkee miten nätti talosta tuli".
Täällä Kieltolassa parempi on ensin lukea säännöt ja kun ne tuntee, osata käyttää tulkintavara.
Tuolla pisti silmään tällainen "Päästötasoltaan EURO1 ja vanhempiin moottoripyöriin saa asentaa ahtimen, vaihtaa moottorin tai tehdä muita viritystoimenpiteitä, kun teho-, melu- ja päästörajoja ei ylitetä ja ajoneuvon jarrut sekä alusta vastaavat muuttunutta suorituskykyä. Tehoa saa nostaa enintään 20% mallisarjan tehokkaimpaan malliin verrattuna."
Eli toi lihavoitu kohta, tarkoittaako sitä, että esimerkiksi Saksassa 100:n hevosvoimaan kuristetun moottoripyörän saa vapaasti muuttaa kuristamattomaksi, esim. 136 hevosvoimaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
juuri sitä se tarkoittaa, sen takia ns 'suomipaperit' on parempia, koska rekisterissä voi olla esim 110kW ja 20% lasketaan siitä ylöspäin.
ja esim busat 2003 alku ja nuorempi on parempia, koska ne on euro1 säännöillä ja turbotus onnistuu. Kun taas uudemmissa ei niin helposti.
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Nimenomaan tätä tarkoitin, "faktat" tässä tapauksessa löytyvät ihan muualta kuin keskustelutauluilta.
Sääntöjen lukeminen voi kuitenkin olla hiukan haasteellista. Esimerkiksi tuossa motin vaihtamisessa on monta asiaa, jotka eivät ehkä ihan aukea vain sääntöjä lukemalla. Siksi noita tulkintaohjeita on kirjoitettu, MMAF:n taulullekin.
Joka tapauksessa oikea marssijärjestys on lukea ensin säännöt ja vasta sitten selailla vaikka niitä keskustelupalstoja tai muuta internjetin sisältöä, josko sieltä löytyisi tulkintaohjeita tai käytännön soveltamisesimerkkejä.
High Stuck Are Wit To
Korjatkaa fiksummat jos olen väärässä, mutta muistaakseni autopuolella viritys ja moottorin vaihto on melko vapaata kunhan laite vain on tarpeeksi vanha. Tyyliin -52 Chevyyn saa laillisesti laittaa uudemman pikkulohkon sivuventtiilikoneen tilalle eikä edes jarruja tarvitse päivittää. Vanhat rummut riittää... (ABS- jarrut -50 luvulta). Eikä katsastusinsinööri hätäänny vaikka siihen olisi ruuvattu mekaanista ahdintakin kiinni.
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...