Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Mites kyseisen ketjun kiristäminen suoritetaan?
  2. #2
    Laitetaan kannen alle prikka.

    Eikun kai sen joutuu vaihtamaan, jos kiristin on kiristämisensä loppuun suorittanut.
  3. #3
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Laitetaan kannen alle prikka.

    Eikun kai sen joutuu vaihtamaan, jos kiristin on kiristämisensä loppuun suorittanut.
    Siinä ei ole hydraulinenkiristin.
  4. #4
    Lainaa malliti kirjoitti Katso viesti
    Siinä ei ole hydraulinenkiristin.
    Juu, mutta jos on samanlainen kuin XJ600:ssa (ja liki kaikissa nykyvehkeissä), niin on automaaginen. Ja kun kiristysvarat on loppu, niin vaihdetaan ainakin ketju.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  5. #5
    Jos kilometrit on jo 100 tonnin huitteilla niin kannattaa ketju vaihtaa, omassa pikkufasussa oli ketju jo aika huonossa kunnossa kun se tuli vaihdettua noilla kilometreillä.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  6. #6
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa malliti kirjoitti Katso viesti
    Siinä ei ole hydraulinenkiristin.
    Yleensä jakoketjun kiristin on sellainen jousikuormitteinen räikkätappi, eli jousi painaa tappia ketjun laahainta vasten mikä pitää ketjun kireällä. Räikkä estää kiristimen tulon ulos "löysälle päin". Kun ketju kuluu ja pitenee niin jousi painaa itsestään räikkää pidemälle aina sen yhden kliksun verran.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #7
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Jos kilometrit on jo 100 tonnin huitteilla niin kannattaa ketju vaihtaa, omassa pikkufasussa oli ketju jo aika huonossa kunnossa kun se tuli vaihdettua noilla kilometreillä.
    Tossa mun Diversionissa on huoltokirjan mukaan vaihdettu 50 tonnin kieppeillä, nyt mittarissa karvan alle 80.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  8. #8
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Tossa mun Diversionissa on huoltokirjan mukaan vaihdettu 50 tonnin kieppeillä, nyt mittarissa karvan alle 80.
    Mulla on ollut tuo Diversion 900 uudesta lähtien. Alkuperäinen nokkaketju on vielä käytössä, jos eivät ole huollossa salaa vaihtaneet. Kilometrejä vähän yli 125 tuhatta.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  9. #9
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut tuo Diversion 900 uudesta lähtien. Alkuperäinen nokkaketju on vielä käytössä, jos eivät ole huollossa salaa vaihtaneet. Kilometrejä vähän yli 125 tuhatta.
    Minulla 143tkm. ei vielä vaihdettu kun ei ole tarve. Mutta sen voi kiristää ku vanhassa Ladassa ja Suskan Banditissa kun vaa tietäs miten. Seuraavan vastaajan pitäis tietää eikä luulevansa tietää.
    Ps. Se 600:sen kone on ihan eri ku 900:nen
  10. #10
    Päästä räikkää käsipelissä yks naksu kireemmälle. Eipä paljon vaihtoehtoja ole, jos jousi ei enää jaksa. Kotelosta ruuveja hissukseen auki kunnes naksahtaa ja sit takaisin kiinni.
    "Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
  11. #11
    Lainaa malliti kirjoitti Katso viesti
    Ps. Se 600:sen kone on ihan eri ku 900:nen
    Joo, eroo kuin 1200 ja 1600 Ladassa
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  12. #12
    Yhden kerran Googlettamalla löytyi ainakin yksi Service manual.
    http://inetdni.home.xs4all.nl/motor/manualxj900s.pdf
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  13. #13
    Lainaa malliti kirjoitti Katso viesti
    Seuraavan vastaajan pitäis tietää eikä luulevansa tietää.
    Tarjoon 300 kilisevällä koneella!
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #14
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Tarjoon 300 kilisevällä koneella!
    Ei tarvitse vastata, enään tähän haen tiedon jostain muualta.
    Viimeksi muokannut: malliti; 11.10.2014 klo 01:22. Syy: joku muu
  15. #15
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Joo, eroo kuin 1200 ja 1600 Ladassa
    No mitä samaa nissä on? muutako nimi?
  16. #16
    Lainaa malliti kirjoitti Katso viesti
    Minulla 143tkm. ei vielä vaihdettu kun ei ole tarve. Mutta sen voi kiristää ku vanhassa Ladassa ja Suskan Banditissa kun vaa tietäs miten. Seuraavan vastaajan pitäis tietää eikä luulevansa tietää.
    Ps. Se 600:sen kone on ihan eri ku 900:nen
    Onhan se eri kone kuin fasussa mutta kiristimen toiminta on samanlaista niissäkin,on minulla ollut myös pikkudiversion ja xj 900:n.
    Kyllä siitä kiristimestä loppuu jossain välissä säätövara kun ketju venyy riittävästi,myös laahaimetkin kuluvat ajan myötä.

    Vastaus tuli miten sitä saa kiristettyä lisää jo aiemmin, mistä asia selvisi ettei ole tarvetta vaihtaa itse ketjua?
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  17.  
  18. #17
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa malliti kirjoitti Katso viesti
    Ei tarvitse vastata, enään tähän haen tiedon jostain muualta.
    Niin, täällä on jo sanottu miten se kiristetään, eli automaattisen kiristäjän saa kiristämään enemmän sen kahta kiinnityspulttiä löysäämällä varovasti kunnes kuulet kiristimen räikän napsahduksen ja sitten kiristät ne pulttit takaisin. Kiristin lienee 99,999% todennäköisyydellä kahden keskimmäisen sylinterin välissä kaasareiden alla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)