Olen itsekin ollut aina siinä uskossa, että suora käteiskauppa on ostajalle edullisin.
Mutta kauppiaan perspektiivistä katsottuna on hyvä että
A saa tavaraa myytyä
B saa bonusta kun myy tavaran lisäksi myös luottoja
C saa uutta tavaraa myyntiin
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Joillakin näemmä se kauppa käy? Kuulosti ihan järkeenkäyvältä. Tällä hetkellä on ostajan markkinat, en tosin edes haihattele ajatuksella että oma olisi myytävä tai vaihdettava. Nykyisellä mennään ja pitkään, huoltokustannukset pompsahtaa varmaan jossain vaiheessa, mutta ei mahda mitään.
”Jos vaihtoauto ei herätä 15 päivässä minkäänlaista kysyntää, sen hinta on pielessä. Virhe on korjattava heti: kuluttajat osaavat kyllä hakea oikean markkinahinnan netistä.” -Juha Kalliokoski, Kamux
Olisiko käytettyjen kaupassa jo pientä deflaatioajattelua? Moni tuntuu säästävän ja ostavan sen sitten ensi syksynä/vuonna/kahden vuoden päästä kun haluttu malli on halvempi. Odotellaan vain, että hinnat tippuvat.
Noin se menee.
Toisin perin luettuna se tarkoittaa sitä, että sisäänostohinnan tulee olla vielä pienempi.
Sitä ei kuluttaja aina muista...
Kyllä kauppa vaihdokin ottaa oikein mielellään, koska:
Sillä voi tehdä lisää bisnestä.
Sillä voi saada rahoitusdiilin.
Sillä voi saada uuden asiakkaan.
Yms yms.
Mutta niukkana aikana haluttaan pidää varasto järkevän kokoisena ja myytävät vaihdokit olisi sieltä halutuimmasta päästä.
Varmasti liikkeille kelpaa vaihdokit, ei kai se ole mikään suuri ihme.
Ei se kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että nyt on jo hyvä aika löytää niitä hyviä turhakkeita edullisesti ja etulyönti asema on niillä joilla on painetta lompakossa, eikä se vaihdokki ole rasite.
Tuskin se kovin iso yllätys on kenellekkään kymppiuutisten aikaan valvovalle että "tällaisina aikoina" on kiva tehdä kauppoja jos on muutakin kuin kusta siellä sukan varressa. Tosin se ostajan kulta-aika taitaa olla vasta tulossa...
Supermoto
Tässä kohtaa keskustelua on hyvä erotella kaksi erilaista myyjää, liike ja yksityinen myyjä. Yksityisten kohdalla on selvää että vaihdokki on pelkkä riesa ja nopealla käteisellä tekee hyviä diilejä. Sen verran paljon meillä on ahdinkoon ajautuneita kansalaisia.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Juuri näin !!!
Omasta mielestäni on kauppiaalta aika häikäilemätöntä, täydellistä asiakkaasta välittämättömyyttä myydä vermeitä pahimmillaan jopa ihan nolla-käsirahalla = laite on 100% rahoitettu ja jos tämän kanssa tuleekin sitten jotain, niin...Ja näin sitten on niitä joilla ei ole enää ko. vermettäkään, mutta velkaa siitä on yhä maksettavana = ihan tasan tarkkaan
ko. ostajaa aika kybällä kun makselet pois jotain jota ei enää ole.
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Miten rehellinen kaupankäynti johon asiakaspalveluna liittyy rahoituspalvelut, voi olla häikäilemätöntä jos asiakas on luottokelpoinen eikä ole holhouksenalainen?
Noku se on aina jonkun muun vika, velkaantuminenkin....
Myyjän duuni on myydä ja ostajan ostaa ja kauppa perustuu aina petokseen. Ei se sen monimutkaisempaa ole!
Elä ja anna muiden roudata.
kauppahan on onnistunut silloin, kun kaupan molemmat osapuolet luulevat kusettaneensa toista![]()
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007
Jos liike tekee tuloksensa vaihtoauto- tai vaihtopyöräkaupoilla, niin liikehän tarvitsee vaihdokkeja bisneksensä jatkumiseen. Vaihdokithan juuri tuovat yritykselle rahaa.
Se kompastuskivi on osata asettaa väliraha siten, että juuri kyseisen mallin kyseisen ikäisen yksilön voi myydä sellaiseen hintaan, jolla sen saa myös kaupaksi. Joskus se voi tarkoittaa niin pientä vaihtohyvitystä, ettei kauppoja synny, mutta niistä joista syntyy on tulossa myös talolle rahaa.
Touhun voi toki torpata siten, että pyytää myymistään yksilöistä liian suuria hintoja. Tämä ei ole ongelma, jos välirahaa on saatu tarpeeksi, jolloin yritys kerää edelleen riittävää voittoa, vaikka "joutuukin" myymään pyörän sellaisella hinnalla, jolla sille on ostajia. Usein näkee isoissa pyöräliikkeissä vaihdokkeja, jotka roikkuvat listoilla jopa vuoden, kunnes ne dumpataan johonkin pikkuliikkeeseen, joka saa ne myytyä oikealla hinnalla varsin pian.
Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
Se on tämä Viinanen joissain asioissa oikeassakin, mutta tämä jos tehtäisiin niin sitten vasta kauppa kokisikin jääkauden toviksi aikaa: http://www.kauppalehti.fi/etusivu/ii...a/201410701130
Onneksi Viinanen ei ajatuksilleen tukea saa.
Se voisi Viinanen malliksi esittää ja toteuttaa kaikkien yli 5 t€/kk suuruisten eläkkeiden leikkaamista vaikkapa viidenneksellä.
<p>.</p>
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Mitäs olette mieltä, vauhdittaisiko yksityishenkilöiden välistä kauppaa, jos olisi mahdollisuus käyttää osamaksurahoitusta samaan tapaan kuin liikkeen kanssa asioidessakin? Eli ostaja saisi kohtuuhintaista rahaa prätkän ostoon ja pyörä olisi rahoituksen vakuutena. Nythän on tarjolla vaan kulutusluottoa tähän tarpeeseen ja siinä korko on pilvissä ja siten rahan hinta usein liian kova.
Pekka T.
Eiks noita oo jo?
Esim:
https://www.sav-rahoitus.fi/myymassa/osamaksulla
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Joopa joo, katsopas huviksesi millaista korkoa SAV-rahoituksen laskuri tarjoaa esimerkiksi 5000 euron rahoitukselle? 19,8% !!!!
Tätä mä juuri tarkoitin, että mun mielestä näin kova kiskurikorko on kaupan este. Jos rahaa saisi samalla hinnalla mitä liikkeet tarjoaa, siis esim 5 - 6%, niin tilanne voisi olla ihan toinen.
Pekka T.
Niinkuin tässä: http://www.nettimoto.com/bmw/r/1527930 Nollakorko? pyynti 3990, kuukausierät 178*24=4272, lisäksi 150 avausmaksu, eikä tuosta käy ilmi, että tuleeeko (todennäköisesti) joka erään vielä toi 6 euron käsittelymaksu (144 euroa). Siis melkein nollakorko.![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Näkisin mielelläni moottoripyöräliikkeiden ja -maahantuojien edustajia keskustelemassa vakuutusyhtiöiden kanssa henkilökohtaisen vakuutuksen käyttöönotosta. Kalleimman mopon mukaan maksettaisiin vakuutukset. Ainakin meikäläisen kohdalla johtaisi toisen pyörän hankintaan, ihan vaikka vaan silmäkarkiksi tallin nurkkaan, kun ei tarvitsisi maksaa tuplavakuutuksia vaikka yhdellä kerrallaan pystyy vaan ajamaan.
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
Harvinaisen tervejärkinen kommentti! Aikanaan, Itävallassa, katselin ihmeissäni, kun autokuski nappasi toisesta autosta kyltit toiseen ja lähti baanalle. Rekisterikilven kiinnityskin oli tehty vaihdon helppoutta silmälläpitäen. Käytäntö tosin viittasi perhekohtaisen (perheyrityksen?), eikä henkilökohtaisen vakuutuksen käytäntöön.
Koskaan en jaksanut selvittää käytäntöä perin pohjin. Jos vakuutus olisi henkilö-, eikä ajoneuvokohtainen, olisi käytäntö käsittääkseni hyvinkin oikeudenmukainen. Menetin uskoni Suomessa älyllisiin vakuutuskäytäntöihin viimeistään silloin, kun bonuksen siirto autosta prätkään menetettiin. Sitä ei korvattu vakuutuksenottajille mitenkään, eikä poliittiset päättäjät myöskään suostuneet selvittämään vakuutusyhtiöiden onnistuneen lobbauksen ”oikeudenmukaisuutta”.
Toivotan kaikkea hyvää nuorisolle korruptiokeskeisen vakuutusyhtiövallan kyseenalaistamiseen.
... jotain piti muistaa
Joo, mutta taitaa olla ihan turha toivoa tuollaista käytäntöä tänne, kenelläkään kun ei ole ollut tapana ansaituista eduista luopua.
Tuota ajoneuvokohtaista vakuutustahan täällä, ainakin näennäisesti, puolustetaan näillä vakuuttamattomilla känniääliöillä, jotka valtaosan noista turmista ajavat. Ja kun niiltä ei rahoja saada pois, niin katsotaan, että se on nimenomaan se ajoneuvo, joka vahingot aiheuttaa, ja on siis oltava vakuutettu.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Suomessahan pitää myös peräkärryllä olla liikennevakuutus, vaikka mihinkäs tuo omin voiminsa liikkuu ja hinatessa kaikki korvaukset menee hinurin liikennevakuutuksesta![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91