Muistaako/tietääkö kukaan tuon jarrupääsylinterin halkaisijaa?
Ajatuksena vaihtaa bemariin usd-keula ja samalla päivittyisi tietysti jarrutkin. Mutta kun tuossa bemarin pääsylinterin yhteydessä on nuo katkaisijat, kaasuvaijeri ja kaikki muut hilut yhdessä paketissa, olisi mielekästä käyttää sitä pääsylinterinä. Sylinterin koko on tietysti ratkaiseva.
-mikko-
En tiedä haetko tätä kokoa, mutta ilmeisesti 13mm.
http://www.beemerboneyard.com/32722302356.html
Retired
Kiitos, juurikin tuota hain.
Mahdollisessa elintenluovuttajan pääsylinterissä on merkintä 5/8", joka olisi n.16 mm. Tiedä sitten tarkoittaako tuo merkintä sylinterin halkaisijaa, kyseessä on Yamaha. Luulisi japsien käyttävän mittanauhan millimetriasteikkoa... purkamalla ja mittaamalla tuo tietysti selviää. Jos näin kuitenkin on, alkaa sylinterien pinta-alojen ero olla jo melkoisen suuri. Täytyy sitten keksiä jotain muuta.
Itse haaveilen uudemman ei ABS K100 16v mallin keulasta jarruineen omaan raaseriin. Sopisi käsittääkseni heittämällä.
Retired
16-venttiilisissä pääsylinteri on 20mm, mutta sitä en tiedä, miten 8-venaisen sähkövipstaakit ja kaasuvaijeri sopivat tuohon uudemman jarru- / kaasurunkoon.
...
Eli 16 venttiilisen sylkkä olisi aika hyvä. Onko sellaisessakin kaikki samoissa kuorissa, eli pääsylinteri, sähköt ja kaasuvaijeri? Luulisin, että sähköt saa toimimaan ja miksei kaasuvaijerinkin. Siis tarvittaessa vaihtaa koko vaijerin, virittelee sitten tarvittaessa kaasuläpän päähän sopivan nippelin. Tuossa mun 8v mallissa kapulan päässä on pieni pätkä ketjua vaijerin jatkeena, mitenkähän tuoreemmassa 16 venttiilisessä?
-mikko-
Näyttäisi perinteiselle "ei-BMW" kaapelivedolle, eli kaapeli tulee suoraan kaasupalikkaan, eikä välissä sitä ratas- ja ketjuhässäkkää.
Kuva vipstaakeista
Ja muutenkin BMW:n räjäytyskuvia + osanumeroita pääsee katselemaan osoitteessa http://realoem.com/bmw/select.do?kind=M&arch=0
...
Tuohan selvensi mukavasti. Tuo sähköpuolen palikka näyttää suurinpiirtein samalta kuin vanhassakin, vois toimiakin. Onkohan tossa sitten yks vai kaks kaasuvaijeria?
Toi linkki oli hyvä, täytyy tutustua ajan kanssa siihen. Kiitos!
Tuoltakin löytyy noita räjäytyskuvia ja osanumeroita aika kätevästi.
Kaikkien Bemarien osanumerot
Tuossa joku kuva sieltä BMW MAX sivuilta K100RS pyörästä.
![]()
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 23.09.2014 klo 20:54.
Pekka
Kiitokset myös Pekalle linkistä. Paljon mukavampi painella varaosatiskille tilaamaan osia suoraan numerolla, kuin selitellä että "tarttisin sellasen hassun mallisen jutun siihen oudon näkösen osan viereen..."
Taas pientä aivopiereskelyä; itse kirjoitin ylempänä, että uusiin etujarruihin kuuluu n. 16 mm pääsylinteri. Sitten kun luin uudemmassa bemarissa olevan 20 millinen, muuttui tuo 16mm päässäni 19 milliksi ja ajattelin homman olevan lähes ratkaistu...
No onhan noissakin siis pinta-alaeroa melko roimasti, tuskin tulee kovin hyvä kahvatuntuma. Mutta mutta, olisikohan tuossa alkuperäisessä 13 mm sylinterissä varaa porata suuremmaksi? Nyt en pääse mopon viereen tutkimaan sylinteriä, eikä se päältä tutkimalla varmaan selviäkään, mutta onko kukaan tutkinut sitä sillä silmällä? 3mm halkaisijaa suuremmaksi, eli 1,5 mm sädettä... ei välttämättä aivan mahdoton tehtävä.
Olen itse usein lähettänyt tilauksen sähköpostilla BMW kauppiaalle sillä varaosanumerolla.
Ei noilla Bemarikauppialla kuitenkaan ole juuri mitään varastossa.
Tuo toimii kanssa hyvin.
Tekstarina tulee sitten ilmoitus koska osat ovat haettavissa tiskiltä.
Hinnat Suomessa ovat yleensä BMW Max hinnat dollareissa miinus 7%, ja se on sitten euroja Suomessa.
Muita kertoimia ei tarvita.
Yllättävän hyvin tuokin täsmää. Tietysti valuuttakurssit vaihtuvat, mutta tuossa nyt on joku nyrkkisääntö hintoihin.
Pekka